Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Faldt lige over det her Carbon rep måske det var en mulighed :smile:

Spanks, havde jeg helt glemt eksisterede :smile:

Nå, men ud af noget skidt skal der jo komme noget godt, og jeg skal da ellers love for at der også er sket noget godt efterfølgende :smile: Jeg har vel mere eller mindre fundet mig en kæreste, og hun er indforstået med det :laugh: :4thumbup:

Så fandt jeg en komplet Orca med Ultegra hos en spansk forhandler til 2400 euro - hvilket jo er 300 euro billigere end den anden jeg fandt. :superman:

OG OG OG så blev et af mine blogindlæg på Feltet.dk udvalgt som det bedste og jeg har vundet en valgfri cykeltrøje fra enten HTC, Rabobank, Sky eller Movistar :w00t: Skulle i have lyst til at læse mit indlæg om hvor langt man vil gå for at sikre underholdning i cykelsporten så kan det læses her

Så er spørgsmålet bare om det skal være en Movistar eller HTC trøje?

Link to comment
Share on other sites

FEDT FEDT FEDT! hele tre ting på een gang! Stort tillykke herfra! Det fortjener du også efter alt det med cyklen.

Rigtig god artikel i øvrigt, du rammer nogle pointer og jeg kan kun give dig ret!

Hmm Movistar, eller HTC. Though choice men jeg tror jeg ville gå efter Movistar, syntes den har mere kant og den hvide HTC er måske en anelse kedelig.

PS: "hun er indforstået med det" LOL

Link to comment
Share on other sites

Back in Business

256805-first-win-in-four-years-for-soler-in-swiss-tour-410x230.jpg

Kan i huske ham? Mauricio Soler. Vinderen af bjergtrøjen i TdF 2007. I går tog han så sin første sejr i 4 år, og efter en noget omtumlet periode præget af skader. Flot flot flot!

Jeg er også ved at være back in business, og lysten til at køre på cykel er i top igen efter det nu er 8 dage siden jeg skrabede hen af asfalten. Mit knæ er mere eller mindre klart igen, og jeg har de sidste par dage kunne gå uden forbinding. Hvabehar? I lørdags bevægede jeg mig endda ud på en kort cykeltur - og med kort mener jeg en 2-3 km :laugh: Intet brok fra knæet. Det er stadig lidt "stift", men håber at jeg med et par længere ture kan være i tip top stand igen.

Min lillefinger er stadig godt øm. Ved ikke om den forstuvning stadig sidder godt og grundigt i fingeren eller hvad, for det gør godt nok ondt når jeg trykker på den. Men der er fuld bevægelse.

Og der er jo intet der er så skidt at det ikke er godt for noget. Min krop har nu fået en hel uges hvile, og når jeg nu skal være uge i 2-3 uger, så passer det jo nok meget godt med at pollen pt. har lukket mine luftveje i næsen og har sendt kriller i resten af kraniet :laugh:

Mht. cykel, så er den fundet i Spanien. Jeg regner med at overføre pengene til dem engang i morgen eller onsdag, da jeg lige skal have rykket forsikringen. Således ser den nye ud, og den ligner jo til forveksling den jeg kommer fra :smile:

orbea-orca-prom-51-54.JPG

Som sagt bliver delene fra min nuværende Orca flyttet over på den nye, og så er det tanken at delene fra ovenstående Orca flyttes over på min Cinelli så jeg har 2 cykler. Tanken er så med tiden at købe en SRAM bagskifter og skiftegreb til Cinellien. Der vil nok være en uges leveringstid på cyklen, så der kommer lige til at gå lidt tid endnu før jeg for alvor kommer til at give den gas igen på raceren, men igen gør det mig også bare mere sulten - kunne også give mig en kærkommen lejlighed til at få styrketrænet lidt igen.

Det har dog også givet mig lidt overskud til at tænke lidt. F.eks. sad jeg i går og læste om Jannies tur med 30,5 i snit. Det fik mig til at tænke på at jeg en stor del af sidste år trænede en del alene hvor jeg bare hoppede op på cyklen, og kørte efter bakker. Det har jeg næsten ikke gjort i år, og det savner jeg faktisk lidt. Jeg savner sådan en 110-120 km tur hvor jeg udnytter nogle af de mange bakker der er i området, så så snart jeg er klar igen skal jeg ud på nogle flere af den slags ture.

Der kommer også til at være en udgift i forbindelse med den nye cykel som gør at jeg ikke ligefrem kan rejse et lækkert sted hen i sommerferien - heller ikke at det ligefrem har været på tegnebrættet :laugh: MEN, måske jeg skulle låne de gamles bil en dag og drøne et smut til Vejle og bede om en rundtur af Jannie, og se om hun rent faktisk er så god på bakkerne som hun påstår(læs: om jeg i virkeligheden er så god på bakkerne som jeg tror jeg er :laugh: ). Jeg har også overvejet om jeg måske skulle prøve et smut til Harzen og prøve nogle lidt længere stigninger - det ligger trods alt kun 6-7 timers kørsel herfra. Og så burde jeg også snart få besøgt Hallandsåasen. Jeg kan endda slå det sammen med et besøg hos min bror som bor 1 times kørsel derfra.

Kæft hvor det kribler for at komme igang med det hele!!

Og så har jeg valgt at sætte min Cannondale 29er til salg. Jeg bruger den bare ikke nok til skoven, så vil hellere have en decideret transport cykel ala denne møglækre Orbea. Så hvis i kender nogen der lige står og mangler en mega lækker MTB, så sig til :wink:

CARPE%20H20%2011.jpg

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Kan i huske ham? Mauricio Soler. Vinderen af bjergtrøjen i TdF 2007. I går tog han så sin første sejr i 4 år, og efter en noget omtumlet periode præget af skader. Flot flot flot!

Der var vist også lige noget med en 2 årig doping karantæne..... :crazy:

Godt at høre at humøret og motivationen er i top. Det må være skrækkeligt at gå og vente. Jeg selv ville dø af utålmodighed. Cykelsæsonen er jo så kort, så den skal helst ikke spildes på skader, ventetid eller andre unødvendige irritationsmomenter.

Gør det! Vejle i godt vejr er 100 gange bedre end så mange andre steder i verden :superman:

Og så kunne det i øvrigt være super hyggeligt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Helligdag og weekend taget i betragtning, så skal du nok være heldig hvis du hører noget i denne uge. Du må ud og låne pengene af de gamle, så du kan få bestilt din nye Orca i en fart :wink:

Og nej, det var ikke Kohl jeg tænkte på. Jeg var overbevist om at Soler havde haft karantæne. Først og fremmest fordi der gik rygter om doping, men næstefter også fordi der har været absolut stille omkring ham siden da.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Bare lige en overvejelse: Er du sikker på, at du vil lave en bankoverførsel til et spansk firma som du ikke kender?

HVIS noget går galt er dine muligheder for at få pengene igen meget små. Så vil du skulle gå gennem det spanske retssystem.

Hvis du fandt en forhandler med kreditkort eller et sted du kan betale med PayPal ville du være meget bedre stillet.

Det er selvfølgelig dit valg, og jeg forstår godt at du gérne vil have helt den samme cykel...og selvfølgelig er risikoen lille, men personligt ville jeg ikke turde tage chancen.

Just a thought...

Edited by polykrom
Link to comment
Share on other sites

Iiiih. Har snakket med Tryg her til morgen, og de har ikke fået kigget på min skadesanmelding som blev sendt afsted onsdag i sidste uge. Det er altså bare lige ringe nok!

-irritende når det sådan kribler i en for at komme ud. Ellers en meget god ide med at smide alle delene over på Cinellien. Det er da synd at den bare skal stå og samle støv.

Hej Kermit

Bare lige en overvejelse: Er du sikker på, at du vil lave en bankoverførsel til et spansk firma som du ikke kender?

HVIS noget går galt er dine muligheder for at få pengene igen meget små. Så vil du skulle gå gennem det spanske retssystem.

Hvis du fandt en forhandler med kreditkort eller et sted du kan betale med PayPal ville du være meget bedre stillet.

Det er selvfølgelig dit valg, og jeg forstår godt at du gérne vil have helt den samme cykel...og selvfølgelig er risikoen lille, men personligt ville jeg ikke turde tage chancen.

Just a thought...

God pointe, kender faktisk een der købte en MC på en hjemmeside og sendte penge afsted. MC´en så han aldrig igen og pengene var tabt. Det var også en bankoverførsel der blev brugt i den sag.

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god pointe! Jeg har lige undersøgt om de har Paypal, og de har de :smile: Det er dog altid sjovt at skrive frem og tilbage med nogle der ikke er så gode til engelsk. Hvis jeg har forstået ham rigtigt så fordi der er ekstra udgifter til overførsel via Paypal, så mener han at det kun er fair at vi deles om udgiften - således at jeg skal betale mindre end hvis jeg overførte via banken. Må hellere lige få ham til at forklare det én gang til.

Havde faktisk overvejet at smide delene over på Cinellien, men Orbeaen kører med BB30 krank, og det gør Cinellien ikke.

Link to comment
Share on other sites

Back in Business

256805-first-win-in-four-years-for-soler-in-swiss-tour-410x230.jpg

Kan i huske ham? Mauricio Soler. Vinderen af bjergtrøjen i TdF 2007. I går tog han så sin første sejr i 4 år, og efter en noget omtumlet periode præget af skader. Flot flot flot!

Jeg er også ved at være back in business, og lysten til at køre på cykel er i top igen efter det nu er 8 dage siden jeg skrabede hen af asfalten. Mit knæ er mere eller mindre klart igen, og jeg har de sidste par dage kunne gå uden forbinding. Hvabehar? I lørdags bevægede jeg mig endda ud på en kort cykeltur - og med kort mener jeg en 2-3 km :laugh: Intet brok fra knæet. Det er stadig lidt "stift", men håber at jeg med et par længere ture kan være i tip top stand igen.

Min lillefinger er stadig godt øm. Ved ikke om den forstuvning stadig sidder godt og grundigt i fingeren eller hvad, for det gør godt nok ondt når jeg trykker på den. Men der er fuld bevægelse.

Og der er jo intet der er så skidt at det ikke er godt for noget. Min krop har nu fået en hel uges hvile, og når jeg nu skal være uge i 2-3 uger, så passer det jo nok meget godt med at pollen pt. har lukket mine luftveje i næsen og har sendt kriller i resten af kraniet :laugh:

Mht. cykel, så er den fundet i Spanien. Jeg regner med at overføre pengene til dem engang i morgen eller onsdag, da jeg lige skal have rykket forsikringen. Således ser den nye ud, og den ligner jo til forveksling den jeg kommer fra :smile:

orbea-orca-prom-51-54.JPG

Som sagt bliver delene fra min nuværende Orca flyttet over på den nye, og så er det tanken at delene fra ovenstående Orca flyttes over på min Cinelli så jeg har 2 cykler. Tanken er så med tiden at købe en SRAM bagskifter og skiftegreb til Cinellien. Der vil nok være en uges leveringstid på cyklen, så der kommer lige til at gå lidt tid endnu før jeg for alvor kommer til at give den gas igen på raceren, men igen gør det mig også bare mere sulten - kunne også give mig en kærkommen lejlighed til at få styrketrænet lidt igen.

Det har dog også givet mig lidt overskud til at tænke lidt. F.eks. sad jeg i går og læste om Jannies tur med 30,5 i snit. Det fik mig til at tænke på at jeg en stor del af sidste år trænede en del alene hvor jeg bare hoppede op på cyklen, og kørte efter bakker. Det har jeg næsten ikke gjort i år, og det savner jeg faktisk lidt. Jeg savner sådan en 110-120 km tur hvor jeg udnytter nogle af de mange bakker der er i området, så så snart jeg er klar igen skal jeg ud på nogle flere af den slags ture.

Der kommer også til at være en udgift i forbindelse med den nye cykel som gør at jeg ikke ligefrem kan rejse et lækkert sted hen i sommerferien - heller ikke at det ligefrem har været på tegnebrættet :laugh: MEN, måske jeg skulle låne de gamles bil en dag og drøne et smut til Vejle og bede om en rundtur af Jannie, og se om hun rent faktisk er så god på bakkerne som hun påstår(læs: om jeg i virkeligheden er så god på bakkerne som jeg tror jeg er :laugh: ). Jeg har også overvejet om jeg måske skulle prøve et smut til Harzen og prøve nogle lidt længere stigninger - det ligger trods alt kun 6-7 timers kørsel herfra. Og så burde jeg også snart få besøgt Hallandsåasen. Jeg kan endda slå det sammen med et besøg hos min bror som bor 1 times kørsel derfra.

Kæft hvor det kribler for at komme igang med det hele!!

Og så har jeg valgt at sætte min Cannondale 29er til salg. Jeg bruger den bare ikke nok til skoven, så vil hellere have en decideret transport cykel ala denne møglækre Orbea. Så hvis i kender nogen der lige står og mangler en mega lækker MTB, så sig til :wink:

CARPE%20H20%2011.jpg

Kermit du tage da toget til Spainen og cykler hjem, så får du både ferie og en god cykeltur!

Hvorfor lader du ikke bare delende være på den nye, er de gamle dele bedre?

Hvad er det for en 29'er årgang, model og størrelse?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har forstået ham rigtigt så fordi der er ekstra udgifter til overførsel via Paypal

Så vidt jeg husker, kan man hakke flere valgmuligheder af inde på PayPal, så enten modtager eller sælger betaler det hele, eller man deles om udgiften.

Skrællede du Cinellien helt, da du fik Orbea stellet? Eller er der dele på Cinellien, så du kan smugtræne på den i mellemtiden? Det er da super ærgerligt, hvis storformen forsvinder :blink:

By the way: Når du rigtig er kørende igen, skal du gøre alvor af at tage en dag eller to til vejene omkring Vejle. Det er suverænt cykelterræn.

Link to comment
Share on other sites

Kermit du tage da toget til Spainen og cykler hjem, så får du både ferie og en god cykeltur!

Hvorfor lader du ikke bare delende være på den nye, er de gamle dele bedre?

Hvad er det for en 29'er årgang, model og størrelse?

Det er fristende :smile: Der sidder Ultegra på den nye, hvorimod den gamle har SRAM Red, så det er noget af en downgrade :laugh: 29eren er fra 2010 - købt i december. Cannondale Trail SL i str. Medium. Du kan se lidt mere her

Så vidt jeg husker, kan man hakke flere valgmuligheder af inde på PayPal, så enten modtager eller sælger betaler det hele, eller man deles om udgiften.

Skrællede du Cinellien helt, da du fik Orbea stellet? Eller er der dele på Cinellien, så du kan smugtræne på den i mellemtiden? Det er da super ærgerligt, hvis storformen forsvinder :blink:

By the way: Når du rigtig er kørende igen, skal du gøre alvor af at tage en dag eller to til vejene omkring Vejle. Det er suverænt cykelterræn.

Cinellien blev mere eller mindre skrællet fuldstændig. Det eneste der er på pt. er saddelpind. Frygter egentlig ikke at storformen ryger, og det var også på tide at jeg kom lidt ned i omdrejninger igen, så det går nok alt sammen. Min største bekymring går mere på min vægt som der kommer et indlæg om lige om snart.

Link to comment
Share on other sites

Flex n fantasy/fat fuck

muscle2.jpg

Puha, jeg stillede mig lige op på vægten i går, selvom jeg godt vidste at den ikke var helt god. Og da den så klokkede ind på 77 kg, gav det da lige lidt stof til eftertanke. Jeg har levet MEGET godt de seneste par uger, og mit pizzanørderi har taget nye højder, hvilket også har betydet at jeg har spist noget mere pizza end ellers :laugh: Så nu strammer vi lige lidt op igen med kosten, specielt nu hvor jeg ikke er så aktiv. Det var samtidig noget tid siden at jeg sidst havde fået styrketrænet, så efter arbejde drev jeg over i FitnessWorld.

Opvarmning:

5 min. crosstrainer

- Totalt flyvende. Konditionen er der skam stadig!

Planke:

??

??

Sideplanke:

??

??

Squat:

10x 20 kg

10x 40 kg

10x 60 kg

10x 70 kg

10x 80 kg

- Var lidt nervøs for knæet, men det gik

Incline DB Benchpress:

12x 16 kg

12x 16 kg

12x 16 kg

12x 16 kg

Cable flys:

10x 12,5 kg

10x 12,5 kg

10x 12,5

Crossover:

10x 15 kg

10x 15 kg

10x 15 kg

Bicep curl:

10x 14 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

10x 16 kg

Armstrong:

10x 18 kg

10x 18 kg

Hyperextensions:

15

15

Tricep pushdown w. rope:

10x 17,5 kg

10x 17,5 kg

Front raise:

20x 10 kg

20x 10 kg

Sidebend:

25x 20 kg

25x 20 kg

Cardio:

25 min. motionscykel v. 180 watt

Konklusionen var at venstre knæ er fint, men at jeg har mistet noget styrke. Er som sådan også fint nok, og nu vil jeg nok bruge de næste par uger på at træne både cardio og styrke igen.

Link to comment
Share on other sites

Det er fristende :smile: Der sidder Ultegra på den nye, hvorimod den gamle har SRAM Red, så det er noget af en downgrade :laugh: 29eren er fra 2010 - købt i december. Cannondale Trail SL i str. Medium. Du kan se lidt mere her

Jeg trode det var en Carbon model, tror bare jeg beholder min Cannondale F4.

Ja SRAM RED burde være bedre, men det kommer jo også an på årgang, hvis det er en gammel udgave udgave af SRAM RED og den nye udgave af Ultegra, så er det ikke sikkeret der er den store forskel, især hvis du tager slid med i beregningen også er det jo en kæmpe fordel at det er Shimano :tongue:

Jeg så lige på dette stel http://www.ddtri.dk/product.php?id_product=19 kunne være blæret med et Titaniums stel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trode det var en Carbon model, tror bare jeg beholder min Cannondale F4.

Ja SRAM RED burde være bedre, men det kommer jo også an på årgang, hvis det er en gammel udgave udgave af SRAM RED og den nye udgave af Ultegra, så er det ikke sikkeret der er den store forskel, især hvis du tager slid med i beregningen også er det jo en kæmpe fordel at det er Shimano :tongue:

Jeg så lige på dette stel http://www.ddtri.dk/product.php?id_product=19 kunne være blæret med et Titaniums stel.

Så skal du i særdeleshed beholde din F4, med mindre du gerne vil prøve en 29er :smile: Den største årsag til at jeg hellere vil flytte min SRAM gruppe over er fordi jeg simpelthen elsker måden den skifter på. Noget mere kontant end Ultegra, og så er den jo også lige 2-300 gram lettere end Ultegra :laugh: Litespeed laver meget fede rammer, men jeg har endnu ikke fået øjnene op for titanium.

Og så lige en update. Paypal bliver det, og med Mastercard så jeg kan strække min betaling lidt, så forhåbentlig i dag ryger der penge ned til Spanien. Var også lige inde og få verificeret via Orbeas hjemmeside at den forretning jeg køber hos også er en officiel dealer. Så forhåbentlig med lidt held bliver den sendt afsted i dag eller i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Hold da fast en eksplosiv vægtstigning. Enten ender du med at blive max BB eller også skal du vist lægge pizzabageriet delvist på hylden :w00t:

Har du i øvrigt overvejet den nye Specialized ramme? Venge hedder den vist? Den er til BB30 og den ser IMO pisselækker ud - især i den sort/hvid/røde farve, som du jo i forvejen har et godt øje til :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hold da fast en eksplosiv vægtstigning. Enten ender du med at blive max BB eller også skal du vist lægge pizzabageriet delvist på hylden :w00t:

Har du i øvrigt overvejet den nye Specialized ramme? Venge hedder den vist? Den er til BB30 og den ser IMO pisselækker ud - især i den sort/hvid/røde farve, som du jo i forvejen har et godt øje til :cool:

Overvejede den meget kraftigt. Der var dog et par ting jeg syntes var lidt ufed ved den.

venge-2.jpg

Jeg synes egentlig at farvesammensætningen var god, men den var bare ikke lige så lækker som McLaren udgaven

specialized-mclaren-venge-aero-road-bike5-600x379%255B1%255D.jpg

McLaren udgaven er der pt. ikke nogen pris på endnu, men den bliver MØGdyr!!!

Og så var der lige overgangen fra kronrør til styr. Det ser altså noget underligt ud, og er ikke særlig pænt med den lille fordybning

cavendish_venge_giro_09_600.jpg

Og så synes jeg 25k for rammen var lidt i overkanten :laugh:

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

I går tog jeg en times træning på en kondicykel i Fitnessworld. Jævnt kedeligt, og med meget tunge ben fra træningen dagen før. Jeg fik dog kæmpet mig igennem. Det er dog vildt så dårligt man sidder på de cykler. Alt for langt inde over kranken, og ens arme har også en underlig position på styret.

Men når man sidder der i en times tid har man jo tid til at observere. Cyklerne står op af et kæmpe vindue der vender ud mod Likørstræde, så man kan se rigtig mange mennesker når de vader forbi blot 2 meter foran an :smile: I går kom der f.eks. 3 meget unge piger med utændte cigaretter i kæften, som ledte efter et sted hvor de kunne sætte sig ned. Da de så fandt et sted - i øvrigt lige ved siden af min parkerede cykel, så skulle de jo selvfølgelig prøve at tænde de her smøger. Efter lidt møge og besvær fik de gang i dem, og det var MEGET tydeligt at det var noget nær første gang de skulle ryge. Den "pæneste" af pigerne sendte en spytklat afsted lige da hun havde taget første hvæs. 1 minut senere var smøgen gået ud, og så tændte hun den igen, og sendte endnu en spytklat afsted. Det morede jeg mig bravt over :laugh: Jeg har til dato ikke forstået hvorfor folk begynder at ryge, men de 3 piger fik mig til at holde lidt øje med hvor mange rygere der gik forbi mig. Det kan godt være det ikke er lige så slemt som i gamle dage, men synes desværre der er en tendens til at især unge begynder at ryge.

Nå, men ved mine sider havde jeg så 2 piger der også sad på kondicyklerne. Når man selv i perioder ligger og tramper 180-200 watt med en forholdsvis høj kadance, så er det altså sjovt lige at kigge til en af siderne og se en trunte sidde og træde 70 watt. Den ene gjorde det i en halv time. Så ved jeg sgu ikke helt hvad det skal gøre godt for.

Da jeg var færdig havde jeg i hvert fald testet at cyklen var vandtæt :laugh:

Og nu hvor jeg har brokket mig over Tryg og sløvheden over at de ikke er særlig hurtige - skal i øvrigt have fat i dem her om lidt for at rykke lidt, så er jeg også selv en klaphat. Og hvorfor så det? Jo, jeg har ikke brugt Paypal i et års tid, og derfor stod min gamle adresse derinde. Da jeg ændrede den, trak Paypal 12,5,- fra mit kort og sender så en kode afsted som skal verificeres på deres hjemmeside for at sikre at det også er mig der har lavet ændringen. Dvs. at jeg ikke kan bruge paypal før de penge figurerer på mit kontoudtog - og samtidig har min spanske ven gjort det hele klar til mig. Krafthelvede da også.

Link to comment
Share on other sites

Cyklen er bestilt, og nu er pengene også blevet overført. Mega dejligt! Som den kære Josefine sagde - "Så nu kan det kun gå for langsomt" :smile:

Har rykket Max Levig igen i dag, og denne gang fandt de i det mindste den mail jeg havde sendt med papirerne. Så forhåbentlig i starten af næste uge er der en afklaring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share