Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Torsdag den 18. august 2011

Blok 5/7, uge 6/7, dag 4/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

2 sæt glute bridges på bold

1 sæt koordinationsøvelse på bold

2 sæt hoftebøjere i kabel + efterfølgende stræk

Dødløft:

6@55kg

6@75kg

[email protected] havde glemt at sætte låsen på i den ene side :blush:

3@95kg

5x3@110kg

Udmærket omgang. Føltes overraskende let. Filmede sæt 2 og 3, dog ikke fra de bedste vinkler, da jeg var alene i klubben, så det var bare lige, hvor mobilen nu kunne stå.

Sumo stående på 4 cm skiver:

[email protected]

Også relativt let. Kunne mærkes i benene, for en gangs skyld. :w00t:

Statisk dødløft imod pins i starten:

3x2@5 sek max træk

Rumænsk dødløft:

[email protected]

Gik godt i glutes. :devil:

Pull-ups (OH):

3x6@bw+5kg i bæltet

Ved ikke, om det er volumen PR, men det er i hvert fald den bedste omgang weighted pull-ups, jeg har kørt i meget lang tid. Det har nok været meget godt at have to uger i træk uden ekstra vægt. Det var kun den sidste rep i det sidste sæt, som var meget tung.

ss:

Cable high pulls:

3x6@35kg

Suppine pull-ups:

3x6@bw m. fødderne på Swissball

Det er som om, jeg bliver dårligere og dårligere til denne øvelse for tiden. :raisebrow: Sidste sæt var dog nogenlunde.

ss:

Upright rows:

[email protected]

+udstrækning og cykling frem og tilbage

Gemte det sidste af programmet (lidt arme + skrå mave) til fredag, da klokken var mange, og jeg skulle hjem at ordne vasketøj og lave aftensmad + at der ikke er så meget på fredagsprogrammet, da bænken jo bliver udskudt til lørdag/SM Bænk.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 19. august 2011

Blok 5/7, uge 6/7, dag 5/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

1 sæt db squat

Overhead squat:

3x6@25kg

Udmærket.

DE squat:

8@25kg

6@45kg

10x3@55kg

Også okay.

Super-miniband box squat:

[email protected]

De sidste to sæt blev vist ganske gode.

Standing db laterals:

[email protected]

Øvelse fra torsdagsprogrammet.

ss:

Standing EZ-curls:

[email protected]

Øvelse fra torsdagsprogrammet. Tog dog 5 kg af pga. SM Bænk lørdag, når nu jeg lige har haft problemer i bænken med meget ømme biceps.

Standing cable crunches:

3x15@28kg

ss:

Planken:

3x35sek@bw+25kg

Dette er nok det værste/hårdeste supersæt i hele programmet. :devil:

Db reverse wrist curls:

3x6@3kg

Øvelse fra torsdagsprogrammet.

ss:

Db wrist curls:

3x6@5kg

Øvelse fra torsdagsprogrammet.

Db sidebends:

4x6 pr. [email protected] +straps

Øvelse fra torsdagsprogrammet.

ss:

Cable wood chops:

4x6 pr. side@25kg

Øvelse fra torsdagsprogrammet.

+udstrækning og pw hjem

Var lige i Lidl efter træning efter noget chokolade og kakao og lidt andre småting. Folk var gået helt amok og havde købt alt tilgængeligt kildevand (bortset fra et par enkelte ½ liters flasker Kildevæld) - og Amager var ikke engang inde i zonen, hvor man skulle koge vandet?! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Var lige i Lidl efter træning efter noget chokolade og kakao og lidt andre småting. Folk var gået helt amok og havde købt alt tilgængeligt kildevand (bortset fra et par enkelte ½ liters flasker Kildevæld) - og Amager var ikke engang inde i zonen, hvor man skulle koge vandet?! :blink:

Det var vist gået hen over hovedet på 99% af amagers befolkning, var i formiddags i både netto og føtex, ikke engang alm danskvand havde de tilbage :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Det var vist gået hen over hovedet på 99% af amagers befolkning, var i formiddags i både netto og føtex, ikke engang alm danskvand havde de tilbage :nonono:

Ja, det var det vist. Man undres nogle gange... Og det virkede også som om, at det var gået hen over hovedet på de fleste, at selv hvis Amager havde været i zonen, kunne man altså godt koge vandet i stedet for at købe kildevand i dyre domme.

Link to comment
Share on other sites

SM Bænkpres 2011 i VK Ares, Rødovre, lørdag den 20. august 2011

Indvejning:

64.6 kg

1. forsøg:

85 kg godkendt 3-0

2. forsøg:

90 kg godkendt 3-0 tangeret PR

3. forsøg:

95 kg godkendt 3-0 PR+5kg

Film i næste indlæg.

1. plads i -72 og 1'er eller 2'er på points (ved ikke, hvad Mette vejede, men det var i hvert fald tæt imellem os, idet hun lavede 85 kg i 57 kg's klassen). 100.121 Wilks (PR). Er super tilfreds og meget motiveret for at arbejde videre mod endnu flere kg. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Efter stævnet smuttede vi i TSK og trænede lidt... :smile:

Lørdag den 20. august 2011

Blok 5/7, uge 6/7, dag 6/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

1 sæt glute bridges på bold

1 sæt koordinationsøvelse på bold

1 sæt hoftebøjere i kabel + efterfølgende stræk

DE dødløft:

3x6@60kg

3@80kg

[email protected]

Trækgreb dødløft:

[email protected]

Dødløft stående på 4 cm skiver: (sumo)

[email protected]

Lying row:

3x10@stang+25kg

ss:

Upright rows:

[email protected]

Db rows:

3x10 pr. [email protected] +straps

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

3x10@25kg

ss:

Db reverse wrist curls:

3x10@3kg

ss:

Db wrist curls:

3x10@4kg

Db sidebends:

3x15 pr. side@24kg +straps

ss:

Cable wood chops:

3x15 pr. side@22kg

+udstrækning og cykling frem (altså om morgenen inden stævnet) og tilbage

Link to comment
Share on other sites

Dejligt med bænkpressen. 2. forsøg ser en lille smule følende ud på vej ned. 3. forsøg er stadig fint og stabilt. Rigtigt fedt at se du er blevet mere stabil og kan presse mere rent.

Ja rigtig dejligt. Sjovt at du siger det, og jeg vil godt give dig ret i, at det ser sådan ud på film. Men nærmest alle, der kommenterede på løftene, efter at have set dem live, sagde, at 90-løftet var noget nær det pæneste, jeg nogensinde havde lavet, mens jeg følte for meget på de 95 på vej ned (hvilket jeg også selv følte undervejs).

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle jeg køre lidt let volumen i bænk, inden jeg hopper tilbage i programmet fra onsdag. Squatten kører jeg efter programmet i denne uge, dog med lidt nedjusterede kg, og fredagssquatten overvejer jeg at gemme til lørdag efter stævnet. I dødløften skulle jeg køre op til en semi-tung single med reverse bands i dag (skal til kirotjek for mine spændinger i øvre ryg i morgen, så der nøjes jeg med hjælpeøvelser), og så kører jeg dødløft efter programmet torsdag, dog med nedjusterede kg.

Mandag den 22. august 2011

Blok 5/7, uge 7/7, dag 1/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser inden bænken

1 sæt db squat inden squatten

1 sæt glute bridges på bold, 1 sæt koordinationsøvelse på bold samt udstræk af hoftebøjere inden dødløften

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

6x6@50kg

Tog muligvis 7 sæt med 50. Glemte vist en streg på et tidspunkt, fordi jeg faldt i snak efter et sæt, men så tog jeg naturligvis et sæt mere for at være på den sikre side. Det føltes let og fint.

Smal bænkpres:

3x6@45kg

ss:

Siddende bb skulderpres: (uden rygstøtte)

[email protected]

Normalt kører jeg med rygstøtte. Det er godt nok en del hårdere uden.

Squat:

2x6@20kg

6@45kg

3@55kg

3@65kg +bælte

3x3@85kg +knæbind og bælte

Nogenlunde omgang i dag.

Squat - staggered:

6-6-6-20@60-50-40-30kg

Reverse light bands dødløft: (-60 kg i bunden, fri i toppen)

Halv dragt Velocity sumo str. 30:

2x6@100kg

3@125kg

3@145kg

1@165kg +bælte

[email protected] +bælte

Gode stabile løft i dag. Har en god fornemmelse mht. lørdag.

Kneeling cable crunches:

3x10@60kg

ss:

Cable reverse curls:

3x6@22kg

+udstrækning (eller dvs. primært foam rolling) - og så fik jeg et lift hjem af Sarah :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Kære Kathrine :superman:

SÅDAN! :devil:

Hvor er det dejligt at se, du er ved at have tæmmet stævnenerverne og at det går godt i bænk også!

Tillykke med de flotte løft og det fine resultat :4thumbup:

Fortsat rigtig god træning.

Knus fra Tina

Tusind tak Tina. :4winkkiss: Ja, det her stævne var nok det, jeg har været mindst nervøs for nogensinde. Jeg vil endda ligefrem sige, at jeg i ugens løb glædede mig til at konkurrere, hvor jeg normalt nærmere glæder mig, til det er overstået. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag var jeg som sagt til kiropraktor om morgenen, hvor den hovedsagligt stod på massage af øvre ryg samt lænd. Erectoren føltes markant mindre spændt end ved sidste besøg, men til gengæld gør det sindssygt mega nas at få bearbejdet alle myoserne i øvre ryg. :crybaby: Den veloverståede behandling fejrede jeg med en hurtig omgang hjælpeøvelser om aftenen. :smile:

Tirsdag den 23. august 2011

Blok 5/7, uge 7/7, dag 2/6

Lying row:

15@stang

3x6@stang+32.5kg rep PR+3reps

Troede, det var all-time PR, men desværre kun rep PR. :tongue:

ss:

Upright rows:

10@20kg

3x6@30kg

De 32.5 kg i sidste uge føltes urimeligt tunge, så i stedet for at gå op på 35 kg, gik jeg ned på 30 kg og kørte nogle relativt pæne reps.

Db rows:

3x6 pr. [email protected] +straps

Easy.

ss:

Standing db laterals:

3x10@10kg

Ikke spor kønne, men sådan er det jo, når man gerne vil fastholde progressionen, trods store spring mellem håndvægtene. :rolleyes:

Standing EZ-curls:

3x6@30kg PR+2.5kg

Her blev cheatet en smule. :rolleyes:

ss:

Db reverse wrist curls:

3x6@4kg

ss:

Db wrist curls:

3x6@5kg

Db sidebends:

3x10@30kg +straps

ss:

Cable wood chops:

3x10@30kg

Kablet kørte elendigt. :mad:

+udstrækning og cykling frem og tilbage

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 24. august 2011

Blok 5/7, uge 7/7, dag 3/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser i forbindelse med bænken

1 sæt db squat inden squatten

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

3@55kg

[email protected]

Opvarmningen føltes udmærket, men worksættene føltes tunge. :dry: Blev dog en smule bedre sæt for sæt.

Statisk bænkpres imod pins i toppen:

3x2@6 sek max pres

Kørte i det hvide rack i dag. En anden gang vil jeg prøve at se, om højden af pins ikke kan justeres en tak ned.

Incline db press:

[email protected]

Squat:

2x6@20kg

6@45kg

[email protected]

Kører lidt lettere i squatten i denne uge pga. liga lørdag, og fordi mine ben har føltes ret trætte de sidste par uger. Kørte derfor med kg'ene fra uge 1 i denne blok.

Front squat:

3x6@50kg

Igen kg fra uge 1 i denne blok. Føltes virkelig nemme. Men det føltes som om, at jeg enten sad skævt i bunden, eller at min fodstilling bare var enormt skæv. Må lige få det tjekket næste gang.

Bulgarian split squat:

3x6 pr. ben@14kg pr. arm

Dips:

3x6@bw+7.5kg i bæltet

Var positivt overrasket over, hvor nemme disse føltes, i forhold til, hvor tung bænken havde føltes.

ss:

Seated db shoulderpress:

[email protected]

Samme kommentar som til dips.

Triceps push-down, reb:

3x6@24kg m. squeeze

ss:

Cable reverse curls:

3x6@22kg

Planken:

3x30sek@bw+25kg

I mandags gemte jeg denne øvelse til tirsdag, hvor jeg så glemte at køre den. :4slap:

Crunches på skråbænk:

4x6@bw+light band

Anders holdt bandet i dag. På sidste sæt var han virkelig led. :devil:

ss:

Planken på Swissball:

3x45sek@bw m. fødderne på skammel

+udstrækning og pw hjem

Link to comment
Share on other sites

Min træningsbog ligger derhjemme, men tror, jeg kan huske gårsdagens trænings rimeligt præcist alligevel...

Torsdag den 25. august 2011

Blok 5/7, uge 7/7, dag 4/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

2 sæt glute bridges på bold

1 sæt koordinationsøvelse på bold

1 sæt hoftebøjere i kabel + efterfølgende stræk

SEMI-DELOAD

Dødløft:

2x6@55kg

7x3@80kg

Tog syv sæt, idet jeg skulle have haft 4x3 i min "hoveddødløftøvelse" og 3x2 i statisk dødløft, som jeg valgte at springe over pga. lørdagens divisionsturnering. Meningen var at holde volumen på samme niveau, som programmet foreskrev.

Dødløft stående på 4 cm skiver: (sumo)

3x6@60kg

Rumænsk dødløft:

3x6@50kg

Pull-ups (OH):

3x6@bw+straps

ss:

Cable high pulls:

3x6@38kg PR

Suppine pull-ups:

3x6@bw

ss:

Upright rows:

3x6@30kg

Standing db laterals:

3x6@10kg

ss:

Standing EZ-curls:

3x6@25kg

Db reverse wrist curls:

3x6@2kg

ss:

Db wrist curls:

3x6@3kg

Db sidebends:

4x6 pr. [email protected] +straps

ss:

Cable wood chops:

4x6 pr. side@25kg

Kablet kørte godt. :smile:

+udstrækning og cykling frem og tilbage

Skar, som det nok fremgår, en del ned på kg i dødløftøvelserne, og så en smule ned på kg i så godt som alle hjælpeøvelserne. Super træning, selvom jeg var helt alene i et meget fugtigt TSK. :gal:

Link to comment
Share on other sites

Fredag trænede jeg endnu engang helt alene i TSK. Først da jeg var igang med de sidste par øvelser, dukkede to motionister op, og da jeg var på vej i bad, kom Kajak Anders, Sejler Kim samt Mickel.

Fredag den 26. august 2011

Blok 5/6*, uge 7/7, dag 5/6

*Har lige fået næste blok, og den er ligeledes på syv uger, så programmet bliver kun på seks blokke og ikke syv som oprindeligt planlagt.

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

DE bænkpres:

12@20kg

8@40kg

10x3@50kg

Light band bænkpres:

[email protected]

ss:

Pec deck:

3x10@37kg

Smal bænkpres:

3x6@55kg vist rep PR

Var lidt skuffet over, at det føltes tungt på de sidste par reps i hvert sæt. Men så kiggede jeg tilbage og opdagede, at jeg tidligere (i hvert fald i dette program) højst har kørt 6'ere på 52.5 kg, og 55 kg har jeg kun kørt 3'ere på. Så helt så dårligt var det nok egentlig ikke. :smile:

ss:

Seated db shoulderpress:

3x10@14kg

Triceps push-down, reb:

3x10@22kg m. squeeze

ss:

Standing cable crunches:

3x15@20kg

Kørte mave meget let pga. ligadødløft lørdag.

Planken:

3x40sek@bw

Som ovenfor.

+udstrækning og cykling frem og tilbage

Udmærket træning, omend pauserne blev lidt lange omkring den smalle bænk, da jeg ville være sikker på at kunne gennemføre, og der jo ikke var andre i klubben, så kunne ikke få en spotter. Squatten valgte jeg at gemme til fredag, så kroppen kunne være max klar til lørdagens dødløft. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 27. august 2011 - 3. runde af divisionsturneringen i VK Ares

Jeg var blevet udvalgt til at dødløfte for TSK's førstehold. I denne runde havde vi noget svært ved at stille et super stærkt hold, da vores tre nok stærkeste folk, Kim, Morten og Jacob, desværre var forhindret i at deltage. Kim pga. DM i sejling (som han, som en trøst, trods alt gik hen og vandt :4thumbup:), Morten pga. fest :nonono: og Jacob pga. det nært forestående VM Junior - hvilket dog ikke forhindrede ham i at møde op og være über-coach. :devil: De andre på førsteholdet blev således JJ i squat og Spøer i bænk (uden trøje :blink:).

Indvejning:

65.0 kg

Har virkelig forsøgt at få spist en masse, så jeg kunne veje ind lidt tungere her til ligaen end de pinlige 64.6 kg til SM Bænk for en uge siden.

Opvarmning:

6 mobilitetsøvelser + 1 sæt glute bridges på gulv

Og så var jeg ellers klar til at hoppe i dragten:

Halv dragt "ny" Velocity sumo 28:

5@70kg

2x3@90kg

1@100kg +bælte

1@120kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@145kg

Og så var jeg klar. :smile:

1. forsøg:

172.5 kg godkendt 3-0

Ved ikke, om det virker at indsætte link til facebookvideoer, men forsøger: 172.5 kg

2. forsøg:

187.5 kg godkendt 3-0

Valgt for at lave mere end i sidste runde (hvor jeg fik 185 kg @64.9 kg bw.). 187.5 kg

3. forsøg:

202.5 kg underkendt 0-3

Valgt fordi, coachen havde regnet forkert. :tongue: Men det var nu ikke helt skidt valgt, der skulle ikke have været mange gram mindre på, for at den havde været der. Fik den helt op til lock-out, hvor vægten var sindssygt tung, og jeg havde svært ved lige at skyde hoften det sidste stykke frem. Gjorde derfor alt hvad jeg kunne for at komme bagover med vægten. Hvilket blev lidt for meget, og jeg skvattede. :w00t: 200 kg havde været der - helt sikkert. :devil:202.5 kg

Måtte nøjes med 196.706 Wilks. De 202.5 kg ville have givet 212.443 Wilks. Men det laver jeg til SM 3-kamp i stedet. :devil:

Jens fik 290 kg i squat, og Spøer bænkede flotte 160 kg (bw. 86.1 kg), så alt i alt lavede TSK's førstehold 468.641 Wilks, og vi måtte desværre se os slået i kampen om divisionstitlen af HSF, som sluttede af med toughe 516.523 Wilks. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Efter ligaen tog vi et hurtigt smut i TSK. Jeg nåede desværre ikke så meget, inden jeg blev "tvunget" :tongue: til at tage med hjem.

Lørdag den 27. august 2011

Blok 5/6, uge 7/7, dag 6/6

Overhead squat:

3x6@25kg

DE squat:

6@25kg

6@45kg

[email protected]

Mine hoftebøjere var ikke 100% tilfredse, og kroppen var en smule mærket efter dødløften. Men derudover føltes det faktisk fint. Stilen føltes acceptabel.

Supersættede squatten med hjælpeøvelser for at nå så meget som muligt:

ss. 1:

Lying row:

3x10@stang+30kg rep PR

Tuuungt!

ss. 2:

Upright rows:

3x10@30kg

ss. 3:

Standing db laterals:

[email protected]

+udstrækning af hoftebøjere og cykling frem og tilbage

Vi diskuterede forresten dragten, og Morten kom med den observation, at stropperne var meget lettere at få på, end de havde været til træning, og jeg havde også selv bemærket, at jeg kom ned til stangen uden problemer allerede fra første løft i fuldt udstyr. Dragten har nok efterhånden udvidet sig så meget i benene, at den alt for let røg for højt op, og stropperne dermed "blev for løse". Jeg må igang med nål og tråd, og så burde der være lette kg at hente dér. :devil: Og godt jeg ikke tænkte videre over det under stævnet, for så var jeg nok gået endnu mere i panik, end jeg var i forvejen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du laver 210 inden januar er omme! :devil:

Tak, ja, jeg håber at komme deropaf til den tid. Har jo stadig en del kg at hente ved at forbedre min start (synes allerede, den er blevet lidt bedre i forhold til, hvor dårlig den har været), så jeg får lidt mere fart på fra bunden. Og ved at justere dragten lidt skulle der også være kg at hente. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mandag - så kom dagen, hvor jeg skulle igang med sjette og sidste blok frem mod SM 3-kamp (mit VM :biggrin:). Det er altid ekstra motiverende, når man skal igang med et nyt program, synes jeg. Der er udstyr i alle tre discipliner hver uge, hvilket jo tager lidt tid. Men tilgengæld er der skåret et par hjælpeøvelser væk hver gang + lidt flere af øvelserne skal supersættes. I dag skulle jeg have squat i udstyr for første gang siden DM. :superman:

Mandag den 29. august 2011

Blok 6/6, uge 1/7, dag 1/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

1 sæt db squat

Squat:

6@20kg front squat - sindssygt ømme hoftebøjere :unhappy:

Halv dragt Super+ str. 32:

6@20kg heldigvis intet at mærke i hoftebøjerne med halvdragt :smile:

6@55kg

3@75kg

3@85kg +bælte

3@105kg +knæbind og bælte - lagde selv knæbind

Fuldt udstyr:

2x3@140kg Kim lagde knæbind

Skulle finde en "teknisk max 3'er" i dag. Ville derfor gerne have knæbindene lagt, da jeg mildest talt ikke er særligt god til selv at stramme dem. Kim var igang med dødløft i udstyr, så jeg måtte bare hoppe direkte på min målvægt, så det ikke blev for mange sæt, han skulle lægge. På første sæt kom jeg længere og længere ned for hver rep, sidste rep manglede et par cm. Tog derfor et sæt mere, som blev bedre, og den sidste rep var godkendt. :bigsmile: Udmærket tilfreds i forhold til, at det var første gang i fuldt udstyr i +5 måneder. Mine udgange blev lidt noget hø, da jeg stødte på stativet (skal vist lige huske at vippe den ene side ind næste gang), og vendingen skal stadig være markant bedre. Men derudover var det vist okay rent teknisk og okay spænd, og dejligt lette løft. Sætter 140 kg ind som min max 3'er. Kunne nok godt have lavet en 3'er på noget tungere, men for det første var jeg jo ikke nede på alle reps, og for det andet kan jeg godt risikere at komme til selv at lægge knæbind til en del af de resterende squattræninger.

Walk-out + hold vejret i 10 sek:

3x1@105kg

Super let at gå ud med, men til gengæld vildt hårdt at holde vejret i 10 sek. Det var lidt svært ikke at komme til at snyde og trække vejret lidt gennem næsen undervejs. Men Sarah truede med ekstra-sekunder, så gjorde virkelig mit bedste for at holde ud.

Bænkpres:

8@20kg

6@40kg

[email protected]

Sindssygt godt tryk i dag. :biggrin:

Bænkpres - staggered:

6-6-6-10-10@60-50-40-30-20kg

Den første 6'er på 60 kg var virkelig let. :w00t: Dernæst var der syrefest i mine pecs, og især 6'eren på 50 kg og den sidste 10'er på 20 kg var hård at komme igennem. :laugh:

Smal bænkpres:

6x3@50kg

Igen rigtig godt tryk og god fart.

ss:

Seated bb shoulderpress:

6x3@25kg

Er også startet let her. Mærkede en liiiille smule i min venstre albue på første sæt. Så tog straks en albuekoger på, og derefter var der ikke noget at mærke. :smile:

Cable crunches:

3x10@60kg

og

Planken:

3x35sek@bw+20kg

ss:

Cable reverse curls:

5x6@18kg

Fik et lift hjem af Jørn, så udstrækning er blevet foretaget herhjemme.

Super god træning! Udmærket start på udstyrssquatten, og bænken føltes helt fantastisk. :bigsmile:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Ejejejejej... det var tæt på med de 202.5 kg.

Den er der snart - tillykke med resultatet alligevel :devil:

Tak. :smile: Selvom jeg nok ikke kan være super tilfreds med resultatet, er jeg ganske godt tilfreds med styrkeudviklingen og at de 200 kg lader til at være rigtig tæt på nu.

Link to comment
Share on other sites

Har fået trænet, men er lidt bagud med logopdateringen...

Tirsdag den 30. august 2011

Blok 6/6, uge 1/7, dag 2/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

2 sæt glute bridges bold

1 sæt koordinationsøvelse bold

2 sæt hoftebøjer i kabel + efterfølgende stræk

Reverse light bands dødøft: (-60 kg i bunden, fri i toppen)

Halv dragt Velocity sumo str. 30:

2x6@100kg

2x3@125kg

1@150kg +bælte

Fuldt udstyr:

2x3@175kg

3x3@155kg

Var sindssygt træt i kroppen efter at have løftet max blot tre dage tidligere samt squat i udstyr dagen før. Følte, jeg havde lidt svært ved at spænde ordentligt i kroppen. Så efter de første to sæt på 175 kg, gik jeg helt ned på 155 kg for at køre nogle lette.

Dødløft stående på 4 cm skiver: (sumo)

4x3@90kg

ss:

Dødløft:

4x6@90kg

Lying row:

4x6@stang+25kg

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Standing EZ-curls:

[email protected]

ss:

Db reverse wrist curls:

3x10@2kg

ss:

Db wrist curls:

3x10@3kg

Db sidebends:

3x10 pr. [email protected] +straps

ss:

Cable wood chops:

3x10 pr. side@20kg

+foam rolling og cykling frem og tilbage

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 31. august 2011

Blok 6/6, uge 1/7, dag 3/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

1 sæt db squat

Bænkpres:

12@20kg

6@40kg

6@50kg

3@60kg

1@65kg

Trøje - SuperKatana A/S str. 36:

3@85kg til 10 cm board

3@100kg til 10 cm board

3@105kg til 10 cm board

[email protected] til 10 cm board

3@110kg til 10 cm board

Super omgang. Der var en del overskud på de 110 kg.

Bænkpres:

[email protected]

Bænkpres - staggered:

6-6-6-10-10@60-50-40-30-20kg

Smal bænkpres:

[email protected]

ss:

Seated db shoulderpress:

[email protected]

Squat:

2x6@20kg

6@45kg

3@55kg +bælte

3x6@65kg +bælte

I forhold til, hvor træt jeg følte mig i ryggen, og hvor ømme mine hoftebøjere var, blev det faktisk en ganske god omgang. Tog bælte på, og det hjalp en del på både ryg og hoftebøjere.

Front squat:

[email protected]

ss:

Bulgarian split squat: (FFE)

3x6 pr. side@5kg pr. hånd

Prøvede for første gang med front foot elevated - det føltes ikke som et hit. Fremover bliver det nok med bageste fod hævet, ligesom jeg plejer.

Crunches på skråbænk:

4x6@bw+light band

ss:

Cable reverse curls:

3x6@16kg

ss:

Planken, Swissball:

3x35sek@bw m. fødderne på skammel

+udstrækning og pw hjem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share