Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Måske vejer du betydeligt mere end Jannie, men du har jo også et tilsvarende større poweroutput! Det sjove er jo hvis i begge får lavet en test hvor man både går ind og kigger på watt/kg, for det er jo for alvor her forskellen kommer til at ligge. Hvis vi nu siger at Jannies FTP ligger på 175 watt(bare et ud fra output 141 på 1 time og 41 på Ventoux ) og vejer 51 kg, så giver det et forhold der hedder 3,43 watt/kg hvilket faktisk er et jævnt højt tal. Men med 75 kg betyder det at du skal have et FTP på 257,25 watt, hvilket absolut ikke er utænkeligt. Så lur mig om i to ikke ligger nogenlunde ens, måske med en lille fordel til Jannie Men det er jo så kun når det går opad. Du vil jo have en fordel når det går nedad hvis du tør med din ekstra vægt, og derudover burde du kunne holde et højere tempo på de flade stykker.

Meget interessant læsning :bigsmile:

Men på mange måder stemmer det meget godt overens, med de erfaringer jeg selv har gjort mig i cykelklubben. Altså på flad vej med højt tempo, kan det knibe for mig at sidde med, ligesom det også holder hårdt når der køres i eksplosive ryk. Går det derimod op af bakke over fx. 1-1,5 km, så kan jeg snildt sidde med og når endda ofte op sammen med de 5-6 hurtigste.

Fyssen, det kunne være sjovt at sammenligne vores tider efter LM. Altså tiderne for hvert enkelt bjerg, og så også den samlede tid for hele distancen. Det vil i hvert fald kunne blotlægge Kermits teori/påstand :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men under alle omstændigheder er det en meget fin vægt Jannie ligger med, og misundelig bliver man sgu altid

He he, ja det forstår jeg nu godt. Hvis jeg, som forventet, vejer ca. 50 kg når startskuddet til LM lyder, så kan jeg prale af en total vægt på under 60 kg.

Og det er vel og mærket inkl. mig selv, cykel, tøj, hjem, sko, dunke (vel nærmest også inkl. indhold :laugh: ), computer, ekstra slange og hvad der ellers måtte være af småting.....

Link to comment
Share on other sites

Bjergged bliver du nok ikke helt med de stats, men faktisk er din højde helt ideel som all-round rytter(og det siger jeg ikke kun fordi jeg selv er 178 :laugh: ). Hvis jeg ikke husker helt forkert så er Lance på samme højde, og hans vægt har i Tour sammenhæng været et sted mellem 71-73 kg, alt afhængig af hvornår man har målt ham. De første på toure virkede han noget mere kraftig i det, hvorimod 2004-2005 er noget "tyndere" år. Men synes at kunne huske noget med at han lå lige omkring 74 kg i år, så dit mål med et sted mellem 75-77 kg er ikke helt skidt.

Måske vejer du betydeligt mere end Jannie, men du har jo også et tilsvarende større poweroutput! Det sjove er jo hvis i begge får lavet en test hvor man både går ind og kigger på watt/kg, for det er jo for alvor her forskellen kommer til at ligge. Hvis vi nu siger at Jannies FTP ligger på 175 watt(bare et ud fra output 141 på 1 time og 41 på Ventoux :smile: ) og vejer 51 kg, så giver det et forhold der hedder 3,43 watt/kg hvilket faktisk er et jævnt højt tal. Men med 75 kg betyder det at du skal have et FTP på 257,25 watt, hvilket absolut ikke er utænkeligt. Så lur mig om i to ikke ligger nogenlunde ens, måske med en lille fordel til Jannie :tongue: Men det er jo så kun når det går opad. Du vil jo have en fordel når det går nedad hvis du tør med din ekstra vægt, og derudover burde du kunne holde et højere tempo på de flade stykker.

Men under alle omstændigheder er det en meget fin vægt Jannie ligger med, og misundelig bliver man sgu altid :blush: Specielt hvis man kunne holde sit FTP niveau ved en vægt der hed bare 65 kg. Hvis i har set Overcoming - og har i ikke så få den set, så kan man se at Carlos Sastre kører med 400 watt! Og det er altså til 60 kg. Det giver lige et forhold der hedder 6,66(evil number) watt/kg.

Lige en lille korrektion af det du skriver Kermit - Mit mål/drøm er 73-74 kg. De 75-77 kg er min normale "sæsonvægt".

Nu ved jeg ikke om det der FTP du beskriver, er det samme som anaerob tærskel, men ud fra den AT-test jeg fik lavet i december, ser det på grafen ud til at min watt-ydelse ved AT var ca. 300, men hvor præcist det er ved jeg ikke.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Fyssen, det kunne være sjovt at sammenligne vores tider efter LM. Altså tiderne for hvert enkelt bjerg, og så også den samlede tid for hele distancen. Det vil i hvert fald kunne blotlægge Kermits teori/påstand

Sådan en sammenligning er jeg med på - men kun hvis jeg kommer i mål i bedre tid end dig :laugh:

Kunne det ikke være sjovt at mødes dernede, altså os fra MOL - Sheriffen, La Motta, du og jeg ( og hvem der ellers måtte være )? Man kunne rulle en tur sammen torsdag eller fredag, eller bare nyde en coke på en cafe, mens vi skal have tiden til at gå?

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Sådan en sammenligning er jeg med på - men kun hvis jeg kommer i mål i bedre tid end dig

He he, sådan har jeg det også :innocent:

Det kunne være rigtig fint at mødes. Til den tid har vi jo været "virtuelle venner" i en del måneder, og så er det vel meget passende at få sat ansigt på. Så lad os endelig arbejde videre med den idé :smile:

Så til lidt info om dagens træning, som er 4 træningsdag i træk uden pause. Egentlig var kroppen overraskende velfungerende i dag, så helt udkørt er jeg bestemt ikke.

Igen i dag var der cykling på programmet - spinning nærmere konkret.

Tid: 2 timer og 9 min

Distance: 65 km

Puls gns: 76% af PR (kunne desværre ikke køre lavere, da jeg var instruktør)

Kcal: 1309

Feeling: Egentlig meget god. Pulsen var godt nok noget høj, men det er simpelthen umuligt at holde pulsen nede, når man kører som instruktør. Jeg skal jo både cykle og instruere, og bare den mindste snak giver straks en stigning på pulsen.

I morgen tager jeg mig en fridag fra træningen. Min krop skal have sig lidt hvile, inden jeg forhåbentlig skal ud og cykle på lørdag :w00t: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det endelig tid til årets første tur på landevej :4thumbup: :w00t:

Iflg. mit træningsprogram skulle jeg cykle 65 km eller det der svarer til 2 timer og 10 min træning. Eftersom min træning foregik på mountainbiken, blev jeg selvfølgelig nød til at rette mig efter tiden fremfor distancen.

Turen skulle primært køres i zone 2, dog med 2 intervaller à 20 min i zone 3.

Dagens stats ser således ud:

Tid: 2 timer 10 min 8 sek (spot on :superman:)

Distance: 44,66 km

Puls gns: 73% af PR - inkl. intervallerne

Kcal: 1344

Gns. fart: 20,6 km/t

Det var super skønt at komme ud og træne igen, og jeg nød hvert et minut! Benene havde det egentlig også helt ok, så meget bedre kunne det ikke blive. Ruten jeg kørte i dag var spækket med små stigninger, så jeg havde til tider en anelse svært ved at holde pulsen nede. Derfor er jeg også meget godt tilfreds med, at jeg trods alt kunne holde pulsen på 73% af PR :bigsmile:

Ellers er dagen i dag blevet brugt på, at shoppe lidt lækre sager til min nye bolig. Jeg har besluttet mig for, at der skal være lidt mere kulør på min nye tilværelse, og det skal også kunne ses på min indretning!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med at du kom ud, og ja det var totalt lækkert endelig at komme ud på landevejen.

Tror generelt også at man skal se lidt bort fra km kontra tid. Som du selv er inde på kan en 2 timers tur være på alt fra 65 km til 30-40 km. Det er også selv en ting jeg har valgt at kigge på i år kontra tidligere år. På den måde er man måske også mere tilbøjelig til at komme helt ned i tempo mellem intervallerne når man kan komme ud på landvejen for alvor igen. Har du så også planer om at komme ud i morgen?

Herligt at høre at der kommer lidt mere kulør på tilværelsen. Det hjælper også på humøret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, og i lige måde :4thumbup:

Ja, det er rigtigt at når man udelukkende fokuserer på tiden, så går man nemmere fri af distance/tempo stresset, som ellers godt kan plage mig lidt. Og når jeg så samtidigt cykler på mountainbiken, så har jeg absolut intet sammenlignings grundlag når man snakker hastighed, hvilket kun gør det bedre.

"Desværre" er der så meget konkurrence menneske i mig, at jeg normalt har alt for stor fokus på mit tempo. Jeg håber på, at jeg for fremtiden kan nøjes med at rette fokus på tid og puls....

Jep, planen er bestemt at komme ud igen i morgen. Hvis vejret da ellers holder....

Pt. blæser den en pelikan og sjaskregner :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Tak, og i lige måde :4thumbup:

Ja, det er rigtigt at når man udelukkende fokuserer på tiden, så går man nemmere fri af distance/tempo stresset, som ellers godt kan plage mig lidt. Og når jeg så samtidigt cykler på mountainbiken, så har jeg absolut intet sammenlignings grundlag når man snakker hastighed, hvilket kun gør det bedre.

"Desværre" er der så meget konkurrence menneske i mig, at jeg normalt har alt for stor fokus på mit tempo. Jeg håber på, at jeg for fremtiden kan nøjes med at rette fokus på tid og puls....

Jep, planen er bestemt at komme ud igen i morgen. Hvis vejret da ellers holder....

Pt. blæser den en pelikan og sjaskregner :unhappy:

Det er helt i Joe Friel's ( og mange andre coaches' ånd ) at angive træning i tid fremfor km. Så er man også ude over det problem at træning på MTB giver en langsommere gns. fart, selv om det kan være lige så hårdt. Og spinning-træning som ingen distance har, men masser af tid og intensitet.

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Så blev det til endnu en dag i sadlen i dag - NICE :4thumbup:

Min tur i dag skulle iflg. mit program være på 2 timer og 20 min eller ca. 70 km, men da jeg atter var afsted på mountainbiken, var det tiden jeg rettede mig efter.

Christian var frisk på at joine mig (man kan vel godt cykle sammen selvom man er ex-kærester :smile:), hvilket jeg kun var glad for. Det er jo altid rart med lidt selvskab undervejs :smile:

Vi startede ud mod sydvest i hård side/modvind, hvilket var noget tuff. Tempoet blev i hvert fald presset helt i bund og det er aldrig godt for moralen. Men jeg prøvede at abstrahere fra den hårde vind og holde fokus på den stabile puls, og så kom vi sørme igennem alligevel :4thumbup:

Da vi så endelig nåede til vendepunktet, og kunne se frem til en hjemtur i medvind, var uheldet ude og Christian punkterede. Dumme som vi var, havde vi selvfølgelig ikke fået ekstra slanger med - kun pumpe og dækjern, som jo er fuldstændig ubrugelige uden en pumpe :sneaky2:

Med ca. 40 min hjem, måtte jeg derfor efterlade Christian ude midt på Lars Tyndskids mark, for at race hjem for at hente bilen og derefter afsted for at hente ham hjem. Og på denne årstid er det jo ikke ligefrem varmt at stå og vente i ca. 1 time i sit svedige og halvvåde cykeltøj.

Det vil være synd at sige, at jeg kom til at fryse på hjemvejen, for jeg gav den selvfølgelig godt med gas, for at forsøge at begrænse hans ventetid. Efter ca. 38 min kørsel var jeg da også hjemme igen, fik hurtigt smidt cykelskoene og var så ellers ude af døren igen.

Da jeg kom ud til det aftalte mødested, var det en meget forfrossen mand der stod og ventede, og det er faktisk først nu - ca. 2,5 time senere at han har fået varmen. Lidt ærgerlig slutning på en ellers dejlig cykeltur, men mon ikke vi fik lært dagens lektie :crazy:

Dagens stats:

Tid: 2 timer og 18 min

Distance: 46,84 km

Gns. puls: 69% af pr

Kcal: 1348

Gns. Hastighed: 20,5 km/t

Resten af dagen kommer til at foregå med ren afslapning. Dejligt og velfortjent - synes jeg selv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øvrigt nået til testene i Friel´s bog.

Her får I mine resultater:

Profile

Climbing: 5

Sprinting: 0

Time trial: 3

Mental skills:

Motivation: 5

Confidence: 4

Thought habits: 3

Focus: 4

Visualization: 5

Natural ablities:

Strength: 0

Skill: 2

Endurance: 5

Der er altså masser af weaknesses at arbejde på, men dog stadig lidt trøst at hente når det drejer sig om LM.

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor cykeltræningen for alvor er kommet i gang, vil jeg prøve poste at en ugentlig status over mine workloads

Uge 2:

Tid: 12 timer og 13 min

Distance: 295 km

Kcal: 6551

Status:

Jeg er overordenligt godt tilfreds med ugens forløb. Jeg har formået at holde intensiteten på rette niveau, og jeg har generelt været velkørende. Desuden er det fantastisk at komme i gang sådan for alvor. Countdown er begyndt, og jeg ser nu frem til hver eneste uge der møder mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg håber for ham at han ikke ligger syg i morgen, for sådan en omgang er altså ubehageligt. Det eneste at gøre er at sørge for at få noget varmt i kroppen, og gerne et lunt bad når den værste kulde er kommet af huden.

Men godt at se at du kom ud igen i dag, og med 69% i pulsgennemsnit er der lagt i ovnen til en god omgang.

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor cykeltræningen for alvor er kommet i gang, vil jeg prøve poste at en ugentlig status over mine workloads

Uge 2:

Tid: 12 timer og 13 min

Distance: 295 km

Kcal: 6551

Status:

Jeg er overordenligt godt tilfreds med ugens forløb. Jeg har formået at holde intensiteten på rette niveau, og jeg har generelt været velkørende. Desuden er det fantastisk at komme i gang sådan for alvor. Countdown er begyndt, og jeg ser nu frem til hver eneste uge der møder mig :bigsmile:

Fedt for dig, at du fik kørt endnu et godt træningspas ( hvis du kan fornemme misundelsen, kan du læse hvorfor i min trængslog ).

Og så har du allerede i denne uge kørt mere på en uge, end det er planen jeg skal i den uge, hvor jeg skal køre flest timer!! ( endnu en omgang misundelse :unhappy: - hvem der bare var 30 år igen og uden et fu..... begrænsende knæ :devil: ).

Men flot træningsindsats. Jeg har sagt det før, men jeg siger det gerne igen. "du bliver så farlig til La Marmotte" :superman:

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg håber for ham at han ikke ligger syg i morgen, for sådan en omgang er altså ubehageligt. Det eneste at gøre er at sørge for at få noget varmt i kroppen, og gerne et lunt bad når den værste kulde er kommet af huden

Indtil videre er han gået fri, men det er ikke ligefrem det sundeste han blev udsat for. Jeg håber ikke, at der venter en gang influenza til ham :unhappy:

Fedt for dig, at du fik kørt endnu et godt træningspas

Ja, det har været en storartet weekend, set med træningsbrillerne på, så jeg forstår udemærket at du er lidt små misundelig. Men det skal nok blive din tur, når du atter har tanket lidt energi :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er i øvrigt lidt af en uge der venter mig....

I dag er hviledag, som bla. byder på 90 min. massage umiddelbart efter job.

Tirsdag skal der styrketrænes, onsdag skal der rulles et par timer, mens torsdagen står på den vanlige spinningtime.

Fredag er så endnu en hviledag, inden helved bryder løs lørdag/søndag.

Jeg skal nemlig deltage i et 24 timers spinningevent, hvor jeg skal køre hele 9 timer :tongue: Sådan et event vil næppe falde i Mr. Friel´s smag, men det er der ikke noget at gøre ved. For at undgå at køre kroppen helt i smadder, har jeg dog tænkt mig at køre de 9 timer med en nogenlunde fornuftig PR.

Når denne uge engang er overstået, er det så vist også på tide med en nedtrapningsuge :wink:

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinning er overstået med gode ben :4thumbup:

Tid: 40 min

Distance 20 km

Gns. puls: 72% af PR

Kcal: 405

Som sagt havde jeg gode ben her til morgen. Jeg kunne træde masser af modstand uden at puls fulgte med i vejret, hvilket altid er en dejlig fornemmelse.

I aften smutter jeg i centret igen, for at gennemføre en god gang full body styrketræning. Det er altid nice at gi kroppen en omgang klø :superman:

Link to comment
Share on other sites

Her til aften har jeg været i centret, for at arbejde på at blive stærk!

Det varer ikke længe inden jeg skifter str. small ud med en xl - alene bare for at få plads til overarmene :blahblah:

Det blev til følgende øvelser:

Legextensions:

3 x 10 @ 20 kg

Legcurls:

3 x 10 @ 30 kg

Squat:

3 x 10 @ 45 kg

Benpres - maskine:

3 x 10 @ 53 kg

Lette, men meget dybe....

Db lunges:

3 x 10 @10 kg

Incline db press:

3 x 10 @ 8 kg

Db biceps curl:

3 x 10 @ 7,5 kg

Kan godt køre med mere vægt, men så kniber det med teknikken og resultatet er en øm højre albue.

Gad vide hvad jeg gør forkert?

Triceps kickback:

3 x 10 @ 4 kg

Db sidebends:

3 x 15 @ 12,5 kg

Dips:

3 x 10 @ BW m. 15 kg hjælp

Chins:

3 x 10 @ BW m. 20 kg hjælp

Og så var jeg død, og langt fra stærk længere....

Pt. overvejer jeg at morgentræne på spinningcyklen i morgen, da min fars fødselsdag kommer på tværs for træningen i morgen aften. Jeg tror dog at sengen vinder.... Tænke tænke....

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en temmelig væsentlig rettelse til gårsdagens træning :bigsmile:

Under de 3 sæt squatøvelser i går, var jeg temmelig hårdt presset, og det forekom mig noget hårdere end sædvanligt. Nu ved jeg hvorfor :laugh:

I stedet for 3 sæt med 45 kg, blev der nemlig kørt med 50 kg :superman:

Og det er intet mindre end en ny PB, som samtidigt betyder at jeg nu squatter min egen kropsvægt :pumpin:

Sejt nok, synes jeg selv :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en temmelig væsentlig rettelse til gårsdagens træning :bigsmile:

Under de 3 sæt squatøvelser i går, var jeg temmelig hårdt presset, og det forekom mig noget hårdere end sædvanligt. Nu ved jeg hvorfor :laugh:

I stedet for 3 sæt med 45 kg, blev der nemlig kørt med 50 kg :superman:

Og det er intet mindre end en ny PB, som samtidigt betyder at jeg nu squatter min egen kropsvægt :pumpin:

Sejt nok, synes jeg selv :superman:

Sådan. Så er du jo godt på vej til at blive et squat monster :superman: Og i øvrigt altid rart at blive overrasket på den måde :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget ophængt for tiden, med den forestående flytning hængende over hovedet, samtidigt med at træningen skal passes. Derfor er min aktivitet herinde ikke helt i top, hvilket dog ikke betyder at der ikke trænes.

En stille stund på jobbet skal dog udnyttes til en opdatering af seneste træningspas.

Torsdag er som altid den helt store spinning dag, så efter at have ordnet et par praktiske gøremål, strøg jeg direkte i centret efter job i går.

Timerne bekymrede mig på forhånd en anelse, da mine stænger var godt DOMS befængte efter tirsdagens styrketræning, men da jeg først sad i sadlen kørte det nu egentlig meget godt alligevel.

Torsdagens stats:

Tid: 2 timer og 5 min

Distance: 63 km

Puls gns: 78% af PR

Kcal: 1385

Derudover blev det til lidt styrketræning af overkroppen samt en runde maveøvelser.

I dag er atter hviledag, hvilket bekommer mig godt. Weekenden står nemlig på spinningevent, hvor jeg som minimum skal køre 9 timer. 9 timer er en ordentlig røvfuld, så jeg skal nok få mit at se til. Jeg har dog tænkt mig at køre timerne noget konservativt, så jeg ikke risikerer et total burn-out undervejs.

Link to comment
Share on other sites

En knaldhård weekend, med 24 timers spinningevent, er nu endelig overstået. En helt enorm træthed sidder i kroppen, hvilket egentlig ikke er så underligt weekenden taget i betragtning.

Ud af eventets 24 timer, sad jeg i sadlen i 11 timer, så megen søvn og afslapning er det ikke blevet til.

Eventet var super velarrangeret med god forplejning, gode instruktører og rigtig gode forhold i det hele taget. De foregående to år, har jeg selv været en del af arrangør-teamet, men i år havde jeg valgt at bakke ud. Derfor var det også helt sjovt at komme og hilse på alle de andre, samt se de nye tiltag de havde klar i år.

Mit event startede i går kl. 12, hvor jeg lagde ud med 4 timer i sadlen i en køre. Derefter havde jeg et par timers pause, inden jeg steg på cyklen for at tilbagelægge 2 timer. Så igen 2 timers pause inden jeg kørte en time som instruktør. Fra midnat og frem til kl. 2 sad jeg så i sadlen igen, inden jeg havde hvil indtil kl. 6, hvor mine to sidste timer skulle køres. Med dette forløb giver det næsten sig selv, at der ikke har været tid til megen søvn. Mellem de forskellige timer skal der jo bades og provianteres, så tiden løber hurtigt fra en. Desuden er kroppen temmelig "stresset" efter en tur i sadlen, så det kan være sin sag at falde til ro med det samme.

Nu lidt stats på mine 11 timer (11 x 50 min):

Tid: 9 timer og 14 min

Distance: 285 km

Puls gns: 74% af PR

Kcal: 5840

De første 6 timer gik smertefrit med gode ben. Derefter kørte jeg en time på podiet som instruktør. Vanen tro havde jeg svært ved at holde igen, så der fik jeg virkelig kørt mig selv godt og grundigt i hegnet. Derefter gik det ned af bakke - især på de efterfølgende to timer, hvor jeg ikke rigtigt kunne få kroppen i gear til noget som helst. Heldigvis gavnede et par timers søvn mig, så de to sidste timer var jeg nogenlunde kørende igen. Eller benene var kørende..... På dette tidspunkt var min røv nemlig godt og grundig hudløs, så det at sidde i sadlen var ikke nogen specielt stor fornøjelse. Samtidig begyndte jeg at døje med sovende fingre, hvilket gjorde det lidt svært at finde et godt greb på styret.

Nu er det heldigvis overstået, og jeg kan se tilbage på en god præstation. Min bum bum er monster øm og svier, så der går nok et par dage inden jeg rammer sadlen igen :crazy: Men derudover er jeg fit for fight - dog træt.....

Link to comment
Share on other sites

Så er uge 3 overstået. En hård en af slagsen - primært pga. den hårde weekend.

Ugens samlede stats ser således ud (kun sadeltimer og ikke inkl. styrketræning):

Tid: 11 timer 54 min

Distance: 368 km¨

Kcal: 7630

Uge 4 bliver en "stille" uge, med forholdsvis få timer i sadlen. De sidste par uger har været hårde, så det er vist tiltrængt. Desuden passer det meget godt, da jeg skal flytte i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var bestemt en hidsig omgang.

Jeg indtog alt lige fra energibarer, proteinbarer, energidrik, brød m. pålæg, lasagne, kylling, kartoffelsalat, pizza, yoghurt til kage og lidt andet sødt.

Mit indtag har selvfølgelig ikke stået mål med hvad jeg har forbrændt, men generelt set synes jeg egentlig, at jeg fik tanket godt på i pauserne undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share