400kg squat på TV


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Det er vel noget lokal tv på TV2. Ligesom vi i Århus/Østjylland har TV2 Østjylland.

Det er nok noget man kan se, hvis man er sønderjyde/reservetysker eller hva' det nu hedder, så nej man kan ikke påstå det er for specielt civiliserede mennesker :tongue:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Man kan se det her:

http://www.tvsyd.dk/

Klik på Sport i Syd i højre side.

Ingen tvivl om han er stærk, men der er altså et par ting, som er lidt mystisk.

Kontrollanten fra Guiness siger, den skal under vandret for at blive godkendt. Så ser vi Georg squatte vægten, men han er kun halvt nede. Bagefter siger de den blev godkendt som verdensrekord.

Øh...

Iøvrigt havde han en Metal dragt (et mærke) samt knæbind på, hvis det skulle interessere nogen.

Link to comment
Share on other sites

Klart det var ikke noget der ligner en rigtig squat! Men underholdningsværdien beholder han. Man skal vist ikke til at føre en sammenligning med den ret "kammeratlige" Guiness kontrollant og en rigtig styrkeløft dommer. De var nok blevet lidt uenige om han var langt nok nede.

Uanset hvad så er han da lidt underholdende og klart at han er pænt stærk. Han har så bare fundet en niche som passer til hans styrkeøvelser. Hvis han var verdens stærkeste - hvorfor har han så ikke figureret på den ret anerkende konkurrence som netop hedder worlds strongest man?

So what, underholdningen er nogenlunde hjemme!

Link to comment
Share on other sites

Squatfatter og jeg kender ham kontrolanten, og tro mig han får en overhaling når jeg møder ham, med at den var fandme ikke nede nej.

Ja George er stærk, meget, men han er godt nok ikke verdens stærkeste mand, som f.eks. beskrevet af TJ i emnet om hvad det kræver at være stæk mand, de evner har George ikke, alt det med at være all round, og sådan.

Torben

Link to comment
Share on other sites

totalt til grin. :jester:

Specielt det allerførst "løft" der får han næsten ikke bøjet knæende og smider stangen, hvorefter han siger løftet var fint nok, jeg fik bare ikke sat stangen på plads igen.

Hvis det skal være en rekord, så må det være en rekord i 400kg lockout, fordi det havde da ikke noget med squat at gøre :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Bear> jo, han bøjer nu i knæene. Men det er vist mere quarter-squat end det er noget andet. Og jeg er da enig med hele banden i at det ikke har en dyt med godkendt styrkeløftssquat at gøre. Men ikke desto mindre er det da meget imponerende alligevel. Sålænge det ikke bliver gjort til noget det IKKE er.

For det kræver da med garanti mere styrke at squatte med store urolige traktordæk, end med vægte på en stiv stang. Og kan man stå med 400 kg på ryggen, som samtidig ryster voldsomt meget, og så bare gå lidt ned i knæ med skidtet, så er man brølestærk. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Georg er god for +350 kg i squat, med en alm. stang og til godkendt dybde.

Men ser man på det med styrkeløfts-øjne, så har det pågældende forsøg ikke meget med squat at gøre.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

uanset hvad er han for vild.

Men hvor er han dog lam ham kontrolanten.

Hvis man vækker en styrkeløfter klokken 3 om natten så kan han ikke noget. Men det kan georg. Hvad er det for noget ævl.

Det er da det værste bavl jeg længe har hørt. hehe

Men ud over det så er Georg dog i en klasse for sig selv.

Jeg ville gerne se om under godkendte forhold i feks tre kamp.

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har aldrig sagt at jeg har meget forstand på stærkmands-konkurrencer og vægttræning som sådan, MEN det der "squat" han fyrer af er ikke ret meget værd.

Jeg kunne også godt tænke mig at se George Olsen i en tre-kamp med nogle dommere, som ikke bare er med for at lave irrelevant larm ligesom ham på tv. Han er sat'me da for dum at høre på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også godt tænke mig at se George Olsen i en tre-kamp med nogle dommere, som ikke bare er med for at lave irrelevant larm ligesom ham på tv.

Han har stillet op i trekamp fra forbundet startede tilbage i starten af firserne og frem til 1992. Han har også stadig et par danske rekorder, bl.a. i squat i -125kg klassen (375kg). Hans bedste godkendte total var 875kg i 110kg klassen, den står vist også stadig som dansk rekord endnu.

Så han var altså også stærk under godkendte forhold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share