All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Doktorens log

    D. 21/4 Hip thrusts 70 kg x 5 110 kg x 3 130 kg x D. Suitcase 60 kg x 20 sek/hånd Ring pull-ups Kv x 11, 9 Push-ups Kv x 5, 5, 5 Dips Kv x 5 Kv+10 kg x 5 Kv+20 kg x 16 Kv+10 kg x 16 Kv x 16 D. Incl. H. Curls 17.5 kg x 4 23 kg x 10, D. Incl. Curls 18 kg x 12 Pull-aparts Rød x 2 sæt Maskin laterals 80 x 15, 11
  3. Yesterday
  4. xjyden

    træning i Videbæk 21-4-2019 Bænkpres 20x20, 10x30, 10x40, 10x50, 10x60, 5x6x70 Dødløft 5x40, 8x5x50 Benpres 1020, 10x40, 2x10x60, 5x10x80 vægt 91 kg
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mange tak :-) 1kgs PR er måske lidt fesent. Især når det ikke er Alltime. Men alligevel. Det hele skal med. Idag stod den på sauna, isbad, sauna, isbad, sauna isbad..osv. Det var sgu lækkert.
  6. Motion i balance™

    Nej, jeg køber den heller ikke og har virkelig også svært ved at se pointen, men der skal nok blive solgt noget udstyr til dem, der bare skal have det nyeste :) Jeg har i øvrigt fortsat de gode takter og har været på landevejen hver dag siden forrige torsdag, herunder til alle dage med fælles træning i ABC Motion. Der er sat 2274 km i banken i år indtil videre, og det er egentlig okay, når man tænker på, at jeg kom lidt sent i gang og havde en del spinningtimer i januar og februar, hvad der gav tilsvarende få km på landevejen.
  7. Langt pokker i MOL

    Det må vi høre om, når det er kørt. Vægt i går: 93,1kg og i dag 92,7kg. Lille skodtræning i dag på turbotræneren. En lille halv time med 5 x 40/20, inden jeg kyllingede ud. Jeg havde været vågen i kort tid og kun varmet op i 4 minutter og det føltes slet ikke rart. Det stak i lungerne og hjertet ville ud af kroppen og... nej. Fik trillet lidt bagefter. Herefter 50 langsomme tåhævninger, 3x20 på et ben, 50 på to ben, 20 på et ben og 50 på 2 ben. Herfra lidt betragtninger om årets træningsgang. Jeg er nu i gang med at have tre fridage (dag 1,2,3) efterfulgt af tre arbejdsdage (dag 4,5,6) og forfra. Eftersom det rykker en ugedag pr uge, kan jeg ikke sætte faste cykelmål op for dag 1,2 og 3 - andet end at der helst skal cykles. Derimod kan jeg sætte resten i nogenlunde rammer. Jeg skal træne lægge på dag 3 og 5 og styrketræne resten på dag 4. For at være frisk til cyklingen, skal dag 5 og 6 indeholde en nuldag og den anden skal være være lille i intensitet eller volumen. Efterhånden er jeg mere og mere overbevist om at træning med vis volumen, virker. De to somre jeg har kørt på D-niveau, har været sidste år hvor jeg kørte mere end ellers pga restferie og det gode vejr. Og så året hvor jeg både kørte i ACR og HvidovreCK. Dengang jeg kunne mønstre overarme over 42cm og lave en masse chinups og dibs, var dengang jeg ikke talte med mine kolleger i pauserne men knækkede jern i DSB lille motionscenter. Eller blev hængende 2-3 timer efter fyraften. Senest efter menisken røg, hvor jeg kun trænede lægge men brugte 20-25 minutter et par gange om ugen. De voksede næsten 2cm - for første gang var de helt anstændige - men er krøbet nu jeg har skåret ned på volumen igen.
  8. Last week
  9. Langt pokker i MOL

    Fine mål! Så stiller jeg op til noget motions/erhvervsnetværk løb den 30. :)
  10. Motion i balance™

    Hvis man var hardcore, og bare kørte rundt på Fyn, var 13-18 bagpå sagen. 42-53 foran var det mest almindelige, men en rigtig cykelrytter havde selvfølgelig 45-53.. Meeeen det var barskt og gav nok også lidt for lav kadence op ad bakkerne ift. hvad der var sundt for knæene. Så 13-21 eller 13-23 (husker ikke 13-22?) var nok mere almindeligt. Ift 1 x 11 eller 1 x 12, som det hedder når man dropper forskifteren, er jeg heller ikke solgt. Hvad er pointen?? Mindre vægt? Næh, det KAN det ikke være, for de enorme kranse der sidder på for at give de lave gear vejer jo mere. Aerodynamik har også været nævnt...men ikke så få kører jo med en chain catcher i stedet for forskifteren, så det er vist ét fedt. Og så er der en række tests der peger på, at 48 x 10 (10 er tit mindste tandhjul på kassetten for at få de høje gear dækket ind) fører til større friktion og slid i transmissionen end 53 x 12, fordi kæden skal vride sig mere for at komme omkring en 10'er end en 12'er. Det er jo præcis for at undgå kædevridet, at dem der har råd begynder at køre med de nye pulleys med kæmpestore pulley wheels. James Huang fra Cyclingtips, efter min mening den bedste tech-skribent, er en af dem der har gjort opmærksom på dét.
  11. Spock 2018

    Lørdag d. 20. april 2019 Program A Først træning her i Rio, er stadig lidt jet-lagged, og vores unge er syg, så der har ikke været meget søvn. Træningen starter her i det lille snottede gym med en skæv 10kg bar og gamle vægtskiver. Strict Paused OHP: 5, 5, 5, 5, 5 @ 50kg Squat: 5, 5, 5, 5, 5 @ 60kg Gym Rings Pullups: 5, 5, 5 @ +5kg Rows: 10, 10, 10 @ 66kg German Hang 5 sæt Accessories: Lateral raise, bagskulder, front splits, skulder mobilisering
  12. Spock 2018

    Onsdag d. 17. april 2019 Program B Sidste træning inden afrejse til Rio torsdag morgen. Bænkpres: 5, 5, 5, 5, 10 @ 82kg Front Squat: 8, 8, 8, 8 @ 50kg Dødløft: [email protected], [email protected], [email protected] Pullups: 3, 3, 3, 4, 4, 4 Accessories
  13. Langt pokker i MOL

    I går: Tåtævninger: 50 langsomme på to ben og 3 x 20 på et ben. Til formiddag før arbejde var jeg en tur i FW: Chinups: 10, 10 ss Siddende læg: 2 x 30x40 Benpres: opv, 10x120, 10x140, 10x160, 10x170, 10x180 Siddende lårcurl: 15x60, 15x60 Bagskulder: 15x40, 15x40 Bænkpres DB: 2 x 10x32,5 ss Bicepcurl: 2 x 10x20 Laterals: 2 x 10x10 ss Mavemaskine: 20x60, 20x70 Hyperextenson: 2 x 25
  14. AxBard

    Torsdag 2019 04 18 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 38.75 · 10 x 38.75 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-12.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 09 x BW · 10 x (BW-10) Tricep cable · Ingen Pull down · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 07 x 125 Leg press · 10 x 100 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Mp · Ingen Lat raise · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 · 10 x 8 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · Ingen Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Havde været til påskefrokost, men da jeg var chaufføren var jeg fuldstændigt ædru da vi kom hjem. Kunne mærke at jeg ikke kunne sove og fik fyret et træningssæt af fra 21:30 til lukketid. Vores lokale andemor fik 10 ællinger i forgårs. Desværre er antallet allerede 24 timer senere nede på 2. Det er lidt hårdt at følge med i hvor ubarmhjertig naturen er.
  15. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Flot omgang, og godt gået med bench
  16. Doktorens log

    110 kg er også en slags vægt at slæbe op i ringene, men det er en øvelse jeg føler jeg skal lave, for ikke at miste evnen til at slæbe mit fede korpus op :P
  17. Doktorens log

    Hip thrusts 70 kg x 5 110 kg x 4 130 kg x 10 D. Suitcase holds 60 kg x 20 sek Push-ups Kv x 5, 5, 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 4 Kv+60 kg x 10 H. Rows 60 kg x 12/12, 12/12 50 kg x 15/15 D. Pull-overs 29 kg x 14 Maskin laterals 80 x 23
  18. Nice and clean power building

    19 April 2019 Boksen Front squat til box 5x100 3x110 3x120 3x115 5x110 Barbell rows 8x77,5 8x77,5 8x77,5 8x80 8x80
  19. Nice and clean power building

    17 April 2019 Boksen Front squat til box 5x100 5x112,5 5x115 5x110 5x100 Barbell rows 8x75 8x75 8x77,5 8x77,5 8x77,5
  20. Nice and clean power building

    15 April 2019 Boksen Front squat til box 5x100 3x115 3x117,5 6x100 6x100
  21. Nice and clean power building

    14 April 2019 Boksen Barbell rows 8x70 8x70 8x75 8x75 8x75
  22. Langt pokker i MOL

    Jeg synes nok cyklen var lidt svampet på vej hjem i går man tænkte at det var trætheden der spillede ind. Der var kun 3 bar i baghjulet da jeg skulle ud her til eftermiddag, så har fået årets første lille siver. Jeg turde ikke sætte kørelysten over styr ved at bruge tid på slangeskift, så jeg kørte med siveren igen i dag. Eftersom jeg var godt brugt efter i går, var planen primært at køre i zone 1 og 2 med lidt tryk på de få bakker og krydre det med et par spurter. Benene kunne jeg leve med men min popo Ellers havde jeg nok kørt længere end de 55km men jeg magtede ikke mere. Fin grundtræning og tiltrængt sadeltræning. De næste tre dage er arbejdsdage - det betyder styrketræning men ikke så meget (eller ingen) cykling: Numserestitution Det ene af de mål jeg satte op i går kommer jeg til at revidere, for i den ene af spurterne gik den allerede hjem i dag.
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredagstræning i Damp wellness & Spa: Hyper ext - 4sæt x 25reps Bænkpres - 20x11kg, 10x51kg, 5x91kg, 5x111, 5x131(Yeah, PR med 1kg efter skuldergejl:-D), 5x91kg, 5x101kg, 5x111kg, 5x121kg Close grip bænkpres - 3sæt x 8reps med 91kg JM Press - 3sæt x 6reps med 51kg Rear delts - 5sæt x 12reps Isolated DB curls - 5sæt x 8-12reps med 14-22kgs håndvægte Kabel Rows - 3sæt x 10reps med stakken(105kg) Benpres - 3sæt x 12-20reps med moderat vægt Leg ext - 3sæt x 12-20reps (op til et enkelt failure sæt. HIT style) Chest supported rows - 3sæt x 12-20reps op til stakken DB laterels - 3sæt x 12reps med 12-16kgs AB wheel - 3sæt x 12reps Cardio: Løbebånd - 20min (blandet incline walk og løb. De fede må svede) Super træning.
  24. Langt pokker i MOL

    Ingen biler. Ikke 40 folk i feltet. Ikke en masse overflødige km før det sjove begynder. Bare Jeg er så forbasket misundelig over den måde at køre på, det må være SÅ sjovt. Jeg skulle have cyklet med kollega i dag men nu har han da aflyst (igen-igen). Jeg skriver her for at binde mig op på en tur alligevel for ellers ender det med at jeg igen ikke kommer ud.
  25. Langt pokker i MOL

    138km er mere end godkendt. Og tak. Jeg ville bare gerne ikke være så smadret bagefter men det skal nok komme. Jeg kan desværre “kropshuske” hvad jeg kunne i september og hvordan det føltes og lige nu er det virkelig usselt, i forhold. Det vænner jeg mig forhåbentlig til, efter lidt flere ture på rammen. Tænker du løb eller noget med watt? Det ligger helt stramt at jeg VIL have min FTP over 300 w igen og med en vægt under 90kg - jeg svinger mellem: 92 og 93 og har gjort det siden december. Jeg vil også svært gerne holde +1200 watt over 12sek igen men der er lige en dåbsattest der kan gøre at det bare ikke længere er mulig, uanset hvad f....jeg gør. Til sprinttræning blev lidt henkastet nævnt noget om at jeg måske kunne bruges i holdsprint (som sidstemand )men det er slet ikke noget der er reel snak endnu. I første omgang skal jeg have sprinttræning ind i hverdagen. Ellers er sprintomnium i H50 stadig en tanke jeg godt kan lide at lege med men jeg gider ikke at det bliver pinligt. Et par løb ude på flyvestationen kunne også være interessant, når jeg er tilbage ved at 100km er en rutinetur. Der er jo ingen biler derude, hvilket nok er påkrævet når man er mig. Det er vel for ukonkret til at du kører løb, eller?
  26. Langt pokker i MOL

    Hvis du nu sætter et sportsligt mål, så stiller jeg til løb igen i april :-)
  27. Langt pokker i MOL

    Det ser sku da fint ud. Er du ikke lidt hård ved dig selv? 3*15 min AT med ca 300watt er da ok, for en fedling ;-) og tre timer i sadlen giver jo også noget. Jeg rullede 138km i det gode vejr i dag. Det var dejligt! Lang tid siden jeg har kørt en lang tur...
  28. Langt pokker i MOL

    Det er skammeligt, så dårlig form jeg er i. Ikke at det hverken er overraskende eller uretfærdigt, bare lidt øv. Jeg bliver også NØDT til at tage mig sammen til at smide noget blæver fra vommen. Jeg har lige taget nye sommeruniformbukser frem og jeg kan ikke være i dem. Forleden var der også en kollega der spurgte om jeg ikke havde taget på. Fra lørdag er det slut med restferie og fridagsbytninger i denne omgang og jeg er i fast arbejdsrytme. Så kan jeg forhåbentlig få styr på kosten og også få system i træningen. Dagens tur... puha. Det virkede ellers overkommeligt at hyggetrille en times tid for at komme ud på flyvestationen, køre 3x15 minutter (5 pause) og nulre hjem igen. Efter andet interval sov fingre og.... og... ja, den sov også... sadeltræning Som sædvanlig var jeg en idiot og holdt lidt flere watt end planen, gad vide om jeg nogensinde lærer det? Når formen er god, så går det alligevel men i dag klappede skinkerne helt sammen og hjemturen var pinlig. Det gode er at det næsten kun kan gå fremad.
  1. Load more activity