All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Nice and clean power building

    22 August 2019 Boksen Box squat Wide stance 6x110 5x120 5x142,5 5x145 5x147,5 PR Military pres 5x70 5x70 6x70 6x70 5x70
  3. Nice and clean power building

    20 August 2019 Boksen Bænkpres med stop 5x120 5x120 5x120 5x120 5x120
  4. Nice and clean power building

    19 August 2019 Boksen Dødløft (TJ single cyklus uge 1) 15x1x152,5
  5. Nice and clean power building

    18 August 2019 Boksen Bænkpres 505 3x100 3x100 3x102,5 3x102,5 3x102,5 Senere på aftenen fik jeg lyst til lidt gøgl One arm dumbell pres (standing) 5x40lbs 5x45 5x50 5x55 5x60 5x65 5x70 (31,7kg) Relativt pewny vægte. Det eneste jeg kan sige til mit forsvar er at de alle var uden push pres eller andet gøgl.
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdagstræning i abeskuret: Sumo dødløft - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 5x130kg, 5x160kg, 5x170kg, 5x180kg, 10x130kg Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x80kg, 10x70kg, 10x60kg Coc - lidt blandet. Jaja JoJo, fint nok med noget dødløft.
  7. Langt pokker i MOL

    Efter nuldagen i går var jeg klar til at køre spurter på cykelbanen efter den igen har været lukket. Jeg var endda derude uden stress men med to højrehandsker. Nuldag igen i dag. Sidst var det skoene jeg fåkkede. Det er ikke med bevist vilje men lur mig om ikke det underbevidstheden der spiller ind. Der er ikke første gang jeg obstruerer lign situationer for mig selv. Men helt bevist dropper jeg nu alt om NM i sprint og dropper også sprintholdet - så vil jeg altså hellere træne normalt og undgå at blive skide irriteret på mig selv over spildte fridage, hvor jeg intet laver andet end at vente på ingenting. Jeg magter heller ikke rigtigt at være i vejen for andre, lige for tiden. Dertil har jeg nu også så få træningtider tilbage før NM, at jeg ikke kan nå at blive dus med disciplinen. Om jeg venter med cykelbanen til onsdagholdet starter op eller jeg leger uforpligtende med lidt sprinter om tirsdagen, ved jeg ikke endnu. Lige er alting bare noget pis´lort. Håber på lidt mere “held” på Bispebjerg Hospital i morgen og måske humør til at rulle en tur bagefter.
  8. Last week
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Træning på job: Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 (100reps ialt) Triceps pushdowns - 5sæt x 12reps
  10. Så slap vi da for at have Trump rendende.

  11. AxBard

    Torsdag 2019 08 20 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · Ingen Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) · 06 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+20) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x (BW+5) · 10 x BW Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 132.5 · 10 x 132.5 Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 70 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 Lat raise · Ingen Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Hyperextension · Ingen Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Havde været på arbejde i 11 timer da jeg tog ned og træne og der var udsolgt på alle hylder. Proteinpulveret i dag var en gratis gave fra BodyLab med smag af mango og passion. Personligt foretrækker jeg at indtage næringsmidler som ikke har samme liflige farve og konsistens som en urinprøve. Da min erfaring udi smagen af urin heldigvis er ikke eksisterende skal jeg ikke kunne sige om den smagte bedre end føromtalte urinprøve, MEN den smagte sgu ikke godt. En ældre asiatisk kvinde roede på romaskinen. Det var utvivlsomt den mest ineffektiv rotekning jeg har set. Til trods for at hun gav den gas lavede hun flere vertikale bevægelser end horisontale, og jeg kunne se at hun nåede ”2 meter” per slag. Jeg spurgte om det var med vilje at hun bevægede armene som over nogle virtuelle knæ, hvilket hun sagde nej til. Jeg gav hende en kort introduktion til hvorledes hendes effektivitet kunne forbedres, hun prøvede det, sagde tusinde tak for det hvorefter hun efter ca. 30 sekunder havde genoptaget sin gamle teknik. If it ain’t broken, don’t fix it :-D
  12. Langt pokker i MOL

    Efter fyraften brugte jeg ca 50 minutter i DSBs jernhule. Det er samme maskinpark som da jeg jeg startede som togmand for 21 år siden - puder og den slags er skiftet men ellers er det godt rustent af sved i gulvhøjde. Alligevel virker det ikke forældet og i flere øvelser er udvekslingen faktisk bedre afstemt end i det nye udstyr i FW, så den er let og hård de rigtige steder og puderne et ikke bare en flad skumting men tager faktisk presset af knoglerne, så de ikke gør ondt at træne tungt. De har sgu tænkt sig om dengang, da de indrettede rummet. Nu jeg har været der nogle gange, begynder det at komme tilbage.... de natlige træningsture på 2-3 timer og kan fornemme hvor jeg havde pinden i vægtstakken dengang. Min gamle MOL-log er desværre slettet. Jeg var noget mere flad på maven men vejede alligevel +10 kg mere da jeg var på toppen, så... det er ret usselt i dag i forhold. Ak ja, man bliver gammel og slatten - ÆV.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tirsdag på job Løbebånd - 10min Tabata høje knæløftninger - 4min Tabata x 2 cykel - 8min En masse mave Det der cardio er altid tiltrængt når jeg endeligt får taget mig sammen.
  14. Doktorens log

    Hip thrusts 60 kg x 3 100 kg x 2 130 kg x 2 160 kg x 2 135 kg x 12 Bencurls, sidd 130 x 12, 10, 8 Trap bar DL 66 kg x 10 96 kg x 10 106 kg x 10 Hammer isolateral rows 55 kg x 12/12, 10/10 50 kg x 12/12
  15. Langt pokker i MOL

    Nå, der er sprinttræning torsdag, så hellere give benene arbejde i dag og ro i morgen. Op ved vækkeur for at køre intervaller på diget. Sommerens afslutning viser sig ikke kun ved at det bliver tidligt mørkt men tøjet tørrer også langsommere. Da jeg satte mig på cyklen stod det klart, at puden i mine bibs var drivvåde, så op i lejligheden og skifte. Der blev så dem fra forrige år med tynd pude men købt pga kort benlængde. Og jeg må så bare erkende, at det var alt for lækkert at mærke fartvinden på skinkerne. Og som en 17-årig-der-flexer-biceps-i-spejlet-i-motionsceteret-ish, også liiiidt lækkert at have indkig til “maskinrummet” og se at buler og fiberbundter ælter rundt mens man kører. Jeg har nok styrketrænet for meget i mine unge dage 10 antrit på minuttet - 10 pedalomdrejninger. Efter en lille pause kørte jeg 5 x 3/2, i erkendelse af at formen ikke rigtigt er til at holde den i 4 minutter og det heller ikke har prioritet. Dertil lidt kadencespurter i mindste gear hist og pist.
  16. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mandagstræning i abeskuret: Hyper ext - 4sæt x 20reps Squat - 10x50kg, 10x100kg, 10x110kg, 5x130kg, 5x130kg Front squat - 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg Hip abduktion (elastik) - 2sæt x 12reps Hip adduktion (elastik) - 2sæt x 12reps Dumbell curls - 6sæt x 6-18reps med 19-27,5kgs Floorpress - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,5 med 100kg (50reps ialt med 100kg. Pinky grip) Coc1 - en del 10ere med begge hænder. Fin runde.
  17. Langt pokker i MOL

    Jeg kunne ikke tage mig sammen til noget i går. Andet end 10 kropshævninger i en holdestang, da jeg var på vendespor med et tog. I morges kørte jeg den korte runde med en kollega. Umiddelbart træt og ugidelig men da jeg først kom på cyklen, var det faktisk fint. Fik tangeret min alltime peakpower og lavet en nr 2 over 5 sekunder på den sædvanlige kamelbakke. Havde jeg vist at jeg var helt deroppe, kunne jeg måske godt have flyttet min peak - i hvert fald i tankerne. Det er nok ikke tosset at trække stikket lidt en gang i mellem. Herudover en god brospurt og to stående starter. Da jeg egentlig skulle i bad, hoppede jeg på Swift i 20 minutter. Re-opvarmning og afrul og 10 x 15/15 i midten - med ekstra watt, nu jeg kun skulle den smule. Nu på vej på arbejde. Har taget træningstøj med, såfremt jeg skulle få lyst til at gå i den lille jernkælder. Jeg skal møde halvtidligt i morgen og får ikke cyklet, så kunne umiddelbart have lyst til at træne lidt ben. Men det er ikke sikkert jeg har samme lyster kl 22:20. EDIT: det gik lidt for hurtigt med at skrive, så jeg har rettet både sløfagl og pudsige indfald fra ordbogen.
  18. Motion i balance™

    Stak af på en 93 km- solotur meget tidligt søndag morgen, da YR.no og dmi.dk havde lovet regn allerede ved 11-tiden. Det kom først lidt senere, så det var lidt ærgerligt at gå glip af fællestræningen på den konto. Til gengæld lavede jeg så min egen Ironman Tribute ved at tage ud at løbe en god 7 km-tur om eftermiddagen. Havde jeg smidt en svømmetur oveni, havde det været perfekt. Var egentlig overasket over, hvor relativt nemt det var at løbe en tur efter cykeltræningen. Jeg holdt kæden stram på cykelturen med et snit på 29,4 km/t, men kunne alligevel uden problemer snige løbeturen ned under 5:00/km. Sjovt eksperiment, selv om jeg godt kunne godt mærke, at jeg var sådan overall-træt om aftenen. Men benene havde det fint under og efter løbeturen, så tingene trives stadig side om side. Jeg er vist i øvrigt kommet til at sige ja til at løbe en runde til DHL-stafetten for en af mine kunder, hvor de manglede en løber på et hold, så jeg må hellere blive ved med at snige lidt løb ind i de kommende uger.
  19. AxBard

    Søndag 2019 08 16 Opvarmning · 400 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 05 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) · 05 x (BW-5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+20) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) · 10 x (BW+22.5) Pull ups neutral · 10 x (BW+7.5) · 08 x (BW+7.5) · 10 x (BW+5) · 07 x (BW+5) · 10 x BW Pull down · 10 x 100 · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 125 · 10 x 125 Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Leg press · Ingen Mp · 10 x 30 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Lat raise · 10 x 09 · 10 x 09 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 07 x 16 · 10 x 13.5 · 08 x 13.5 Hyperextension · 15 x BW · 15 x BW · 15 x BW Abs · Ingen Protein · 50 gr proteinpulver Kommentar Luftfugtigheden var høj igen syntes jeg og jeg led. Især da jeg kom til bicep curl var jeg færdig og indsatsen var bestemt under par. To yngre knægte gav den gas med træningen og da de var færdige hørte jeg dem sige ”NU skal vi fan’me hjem og have noget protein” :-D
  20. AxBard

    Hej Gregers, Lige præcist! (der er dog en lille risiko for at du, ligesom jeg, er en gammel sur mand og at det er derfor vi er enige ;-))
  21. Doktorens log

    D. Holds 60 kg x 10 sek x 2/hånd Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 3, 3 Kv+70 kg x 8 Kv+60 kg x 10, 10 Kv+50 kg x 12 Pull-ups Kv x 8, 7, 6, 6, 5 K. Rows 15 plader x 10 14 plader x 9 Maskin laterals 60 x 23, 5, 5, 5 D. Pull-overs 30 kg x 13 28 x 11 D. Incl. Curls 15 kg x 14
  22. Nice and clean power building

    17 August 2019 Boksen Dødløft (konventionel) 3x130 2x150 1x170 1x200 Manse squat 5x100 5x100 5x100 5x100 5x100
  23. Nice and clean power building

    16 August 2019 Boksen Closegrip benchpres med stop 5x100 5x100 5x100 5x105 5x105
  24. Doktorens log

    BODY BIKE OPVARMNING INTERVALLER 4 x 10 sek hvert 5 min All-out
  25. Motion i balance™

    Var i Biltema i går på et ærinde og så, at de havde en digital håndvægt med krog til små penge. Jeg faldt for fristelsen og måtte lige håndveje raceren. Den klokkede ind på 6,85 kg, så den er da klar til licensløb Ikke, at det er aktuelt, men det bekræfter da min fornemmelse af, at det er en let fætter, jeg har fået fat på. Det er i øvrigt en smart vægt til lige at veje feriebagage med og lignende.
  26. Langt pokker i MOL

    Det med afveksling...... Jeg spurgte om jeg måtte køre med HvidovreCKs fredagstog og det måtte jeg. Vi var 8 fra start men det gik hurtigt i opløsning i medvinden på diget, da de to H40folk (den ene er tit på podiet) trak det i smadder. Inden havde jeg lige taget min føring og brændte seriøse tændstikker af, for at komme med på hjul igen da vi kun var 3 og jeg ikke fangede hjulet, da jeg forventede flere folk i rækken, Heldigvis satte de farten ned for at samle op inden jeg eksploderede og jeg lod mig falde ned til de bagerste, for det var meget tæt på. Herfra var det alene de to der trak os rundt men kun 6 mand da 2 faldt hurtigt af igen. Det gik over stok og sten. Grundlæggende fedt at blive blæst godt igennem, bare trist at der skulle drejes til højre for rødt og et par andre tvivlsomme manøvrer. Men OK, det er nok ellers svært at holde snittet på den sjove side af 40, trods vi holdt stille for rødt en enkelt gang. Men altså Pudsigt at man/jeg ved den slags kørsel har fat i en langt højere kadence end ellers. Når jeg synes jeg kørte tungt gear, så var jeg stadig over 100rpm. Det føltes ikke som om jeg var ved at koge over men kan se at pulsen begyndte at drifte til sidst, så det var jeg nok alligevel. God følelse med en lille klods under det korte ben. Jeg satte sadlen lidt op.... måske for meget? Prøver at flytte den 2-3mm frem, da jeg nu synes jeg har fået langt til styret. Latterligt at 2 mm kan få ting til at føles forkert. Til gengæld en succes for bumserne bagi, der ikke blev provokeret af turen.
  27. Earlier
  28. AxBard

    Det ER sgu da også en byld i røven, når folk smider med vægtene. Dødløft skal selvfølgelig bumpe højt i gulvet, squatstangen skramle når den lander i stativet osv. Man kan man curle en håndvægt, kan man også sætte den nogenlunde pænt eller holde igen på stakken efter sin kabeløvelse og ikke bare slippe den.
  1. Load more activity