All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Nice and clean power building

    14 Juni 2019 Boksen Farmerwalk 1x45m 1x45 Så satte regnen ind og jeg gad ikke vandre rundt ude i haven. 15 Juni Farmer walk 1x54m 1x41m Skulderen er stadig ikke god. Så jeg eksperimenterer en del med hvad der kan fungere Fatbar pres 10x28kg 10x33 10x38 10x43 10x48 10x50,5 Hammergrip pull ups 9x 8x 8x 8x
  3. Nice and clean power building

    13 Juni 2019 Boksen Fatbar benchpres med ben oppe (515) 3x75,5 3x75,5 4x75,5 3x75,5 3x75,5
  4. Langt pokker i MOL

    Tja.. I min verden bør der være lige løn for lige arbejde - i hvert fald hvis den relevante uddannelse er den samme. Om man er en god togmand afhænger ikke altid af logiske ting. Vi fik en overgang mange piloter ind - det var vel grundlæggende samme type arbejde.. Sjovt nok lavede de overordnet set, ret mange forbikørsler af røde signaler i forhold til gennemsnittet. Det næste bliver vel at løn eller SU skal afhænge af ens forældres indkomst eller postnummer. Eller om man kan blive behandlet på sygehuset. HOV - der er vi jo i nogle tilfælde (uofficielt i hvert fald) men det er heller ikke noget, jeg er fan af. Kroppen er overraskende lidt hærget i dag men jeg sov også til 9:30. Til gengæld kommer jeg 20 minutter for sent hjem fra arbejde op til fridage, da man havde glemt at notere på min arbejdsseddel, at jeg skulle køre et tog i depotspor og det var jeg i første omgang gået fra. Da jeg så måtte tilbage for at køre det væk, såede jeg ikke det tog der var meningen. Pyt - jeg har jordbær der venter når jeg kommer hjem og så er alt jo godt.
  5. Tinapigens log!

    Hej igen kære log og evt. loglæsere (??) Jeg lever og træner stadig - og vil i gang med logningen igen! Det meste af mit træningsliv er jo her ;-) - har lidt tlf.noter - jeg prøver at få "overført" -men det tager nok lidt tid. En del af motionen for tiden udgøres af transportcykling - vi kan jo kalde det intervaltræning, sådan som lyskrydsene sjældent passer sammen.. - det giver masser af frisk luft, sol og "klarer tankerne" (efter lidt - for tiden måske - lidt for hektiske arbejdsdage ;-)) Har siden sidst bl.a. nået at være til en bjj no-gi konkurrence (meget lærerigt ;-) ) - og været på et par skønne småture i naturen.. Mandag d. 1. april 2019 Denne dag var det transportcyklingen, der udgjorde dagens motion - takket være togstrejke blev den øget lidt udover planlagt - 32 km. Tirsdag d. 2. april 2019 Cykling ca 22 km Meget lang arbejdsdag. Så en hel film ;-) The Green Book Onsdag d. 3. april 2019 Cykling...21 km Torsdag d. 4. april 2019 ?? Fredag d. 5. april 2019 Cykling 16 km? Lørdag d. 6. april 2019 Cykeldag med ungerne og L. Via Vigerslevparken og Valbyparken og videre "Kalveboderne rundt" på cykelstierne og se havnene m.m. Ca 16 km - lækkert vejr. Søndag d. 7. april 2019 Cyklede med Lauge til Amager Naturcenter - dejlig tur med min efterhånden store, dejlige søn - i lidt hurtigere tempo når vi kun var to. Mandag d. 8. april 2019 Cykling 16 km? Tirsdag d. 9. april 2019 Cykling 13 km Gåtur i Hareskoven ved Skovlyst og kiggede på anemoner - så en del snoge - og fangede endda en for lige at se nærmere på dens flotte farver.. Pullups 1x14, chins 1x8xbw - bw ca 61 kg - lige inden bjj-træningen startede - styrken nedadgående...det kræver konstant træning... Nå, det kan vel komme igen, hvis jeg "vil"... BJJ - er også sjovt - og giver mig en anden styrke - da jeg ofte træner med tungere personer end mig selv og teknikken ikke er god nok endnu til at "spare på energien" ;-): 1 times træning med fokus på armbar + 1 times rul. Onsdag d. 10. april 2019 Cykling... Fodterapeut - er ved at få justeret nogle nye indlæg til... Torsdag d. 11. april 2019 BJJ: 1 times rul samt BJJ med gi begynder med Andreus som gæstetræner: Cykling pullups: 1x10 Fredag d. 12. april 2019 Lidt cykling...skulle nå at hente unger, så måtte tage toget... Lørdag d. 13. april 2019 Cykling til Nørrebro og retur. Var til Bjj Danish Open om eftermiddagen, som tilskuer og støtte klubkammeraterne.. Søndag d. 14. april 2019 Afsted til Jylland med mine to drenge og besøge mormor... Nåede en travetur i Vindum Skov med masser af bakker og "off road"...
  6. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdagstræning i abeskuret: Low box squat - (6x50kg), 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg Hyper ext - 4sæt x 25reps Band pullaparts - 5sæt x 20reps Coc et, halvanden og to. - vanvittig tæt på at lukke 2eren idag. Latterlig millimeter tilbage. Men altså godt greb idag. Bend over Rows - 20x50kg, 12x100kg, 12x110kg, 12x110kg, 12x110kg Floorpress - 10x50kg, 10x70kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x115kg Udemærket runde. Kunne godt have trænet lidt længere men familiepligterne kalder..
  7. Langt pokker i MOL

    Det lyder helt tosset. Måske kunne argumentet være at man gerne vil have dygtige folk. Men er den bedste indikator på hvorvidt folk var dygtige, hvilken løn de havde før??? De lyder lidt gøgeunge-agtigt.
  8. Last week
  9. Langt pokker i MOL

    FW før arbejde: Stepups: 3 x 8 Hexbarsquat: 10x80, 4 x 10x90 ss Tåhævninger på et ben: 20x bw+20, 4 x 15 x bw + 20 Tåhævninger på to ben: 50, 50 Chinups, bredt overhåndgreb: 3 x 8 Hacksquat: 4 x 12x60 ss EZ scottcurl: 2 x 20 x hvad-der-nu-sad-på-stangen - lidt for let Bænkpres: 3 x 15x30 ss Siddende lårcurl: 12x30, 12x50, 12x55, 12x55 Mavemaskine: 10x fullstack, 2 x 8 x fullstack ss Jumpsquat: 3 x 8 Efter fyraften hos DSB Vertical row: 3 x 10x65 Maskin-laterals: 3 x 10x35 Hyperextensions: 3 x 20 Fransk pres: 2 x 10x12,5 Kondicykel: 4 kadence-all-out a 6 sek hvert andet minut Nu er kroppen også godt og vel brugt. Hviledag i morgen, der er meget tiltrængt. ot. Jeg hørte lige fra de nyeste elever inde på arbejde, at DSB ville indføre at man ikke starter til normal løn men elevløn. Ganske fair og det syntes de også (bortset fra at de blev lovet fuld løn da de blev ansat men princippet i det) Dertil havde DSB ønsket et tillæg der er afhængigt af ens forrige indkomst. Kommer man direkte fra SU, så er meget lille tillæg. Kommer man fra en chefstilling eller andet vellønnet, så skulle tillægget være ganske højt. Joh, DSBs boss er tydeligvis fra Liberal Alliance. Nå, men det forskelsbehandling, slap de ikke igennem med. Men hvordan kan man dog komme på sådan noget?
  10. Doktorens log

    Hip thrusts 70 kg x 4 110 kg x 2, 10 Bencurls 110+2 x 14 D. Holds 60 kg x 10 sek K. Rows 18 plader x 15, 13 N. Pull-downs 14 plader x 12 - Meh Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2, 17 PR Maskin laterals 70 x 24, 4, 4, 4 D. Pull-overs 29 kg x 16
  11. Tak Axbard. Jeg synes selv jeg er god til kun at gøre det jeg tror der giver mening. Træning torsdag 13. juni FW med makker iBP: [email protected], [email protected]½, 8,8,8,6,[email protected]½ kg. (PR) Det er tungt, - og det kræver koncentration. 2. sæt var meget hårdt. 3. sæt var meget meget lettere, - fordi jeg fandt en bedre bane. 4. sæt gik galt med et eller andet, og pludseligt blev den meget tung. Men det lykkedes mig uden hjælp (måske lettede jeg numsen en smule) at få racket stangen. 5. sæt var relativt o.k. Jeg tror jeg undlader at øge, men tager 67½ igen næste uge. Så bliver der lidt længere forskel mellem BP og iBP og det tror jeg passer bedre. Dødløft: [email protected], [email protected] , [email protected] kg. De var fine. En smule forpustet, men ikke slemt. Rack pulls for grebsstyrke (dobbelt overhånd, - kort vandring): [email protected] kg. Det var ikke længe jeg kunne holde den. Men det var tydeligt bedre end sidst. Så det kommer vel. Jeg prøvede lige at sætte mig i preacher "stolen" og vil bare tage stangen, - for lige at mærke hvordan det gjorde med skulderen. Så langt kom jeg ikke. Det at sidde i "stolen" og række ud efter stangen ramte noget der ikke var så rart. Så det er tydeligvis ikke en øvelse jeg skal have ind lige foreløbig. 2 bananer - Det var jo ikke meget jeg fik gjort. Skrå bænk gik sådan set fint. Det kunne have været nice med 5x8 men mon ikke den kommer i næste uge? Træls med skulder. Jeg tror jeg får trænet lørdag. Men næste uge ser godt nok noget crowded ud. Måske en enkelt gang. Om ikke andet så bænk og squat? Let's see.
  12. Langt pokker i MOL

    Her til morgen den sædvanlige runde med kollege. Jeg havde planlagt en hviledag efter i går men blev lokket. Der gik noget tid før benene var rigtigt med med på at lave mere end 4-500watt men et godt langt interval ned og hente ham og lyskrydsintervaller, da han var drejet fra. Han er stadig ikke til at drive til intervaller der varer over 10 sekunder, så den den slags må jeg lægge ind når jeg er alene. Fin tur. De første kamelpukkelspurter sprang jeg over da stængerne ikke var vågnet men spurten over broen blev net uden at været prangende.
  13. Langt pokker i MOL

    Jamen så kører jeg utvivlsomt flere Amagerture af den slags. Forsinket logning fra i går, først i FW inden arbejde: Hexbar-squat: 10x80, 4 x 9x90 ss Tåhævninger på et ben: 4 x 20x bw+20 tåhævninger på to ben: 50 Hacksquat: 4 x 12 x 20 ss Kropshævninger: 10, 10, 7fail og EZ scottcurl: 2 x 20 x hvad-der-nu-sad-på-stangen - tæt på fail Jumpsquat: 3 x 6 Lårcurl: 0 - jeg glemte det Bænkpres: 3 x 10x32 ss Mavebøjninger: 3 x 20 Efter fyraften i DSB vægtkælder: Maskin-laterals: 3 x 10x30 ss Hyperextensions: 3 x 20 - åndssvagt varmt, så droppede at lave mere, nu jeg var i arbejdskluns.
  14. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdag i abeskuret: Military press - 10x50kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg Siddende enhånds skulder pres m. Håndvægt - 4sæt x 10/10reps med 20kg (90grader sædevinkel udfordrede min skulder mobilitet) Chest supported barbell Rows - 4sæt x 10reps med 50-70kg Incline dumbell flyers - 4sæt x 12reps med 20kgs Triceps pushdowns - 4sæt x 12-20reps DB pullovers - 3sæt x 15reps med 27,5kg Ikke ligefrem prangende. Følte mig ret slap. Men altså....Der blev trænet :-)
  15. Noget hø med skulderen! Jeg har efterhånden lært mig selv at drosle ned lige så snart smerterne opstår - nogle gange er det nok at reducere vægten og andre gange er det øvelsen/øvelserne der må ryge ud for et stykke tid. Det er superfrustrende men heller kunne træne lige til det sidste end at lade sit ego overtage og gå i stykker for alvor ... bemærk, jeg prøver i lige så høj grad at overbevise mig selv som jeg forsøger at overbringe min livs "visdom" til dig ;-) God bedring
  16. AxBard

    Onsdag 2019 06 12 Opvarmning · 300 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 37.5 · 10 x 37.5 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) · 10 x (BW-7.5) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+15) Pull ups neutral · 10 x (BW+1.25) · 10 x (BW+1.25) · 10 x (BW+1.25) · 10 x (BW+1.25) Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 · 10 x 125 Leg press · 10 x 115 · 10 x 115 · 10 x 115 Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 29 · 10 x 29 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 18 · 10 x 18 · 10 x 18 Ryg · Ingen Abs russian twist kettlebell · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Venstre skulder peb lidt især under T-bar. Det må se sølle ud når jeg tager mit dip-bælte på, klikker 1.25 kg i bæltet (en skive som syner afsindige lille sammenlignet med bæltet) og så laver pull-ups … feel the burn ;-)
  17. Langt pokker i MOL

    høj puls=udbytte
  18. Nice and clean power building

    12 Juni 2019 Boksen Det kniber lidt med kampgejsten må jeg sige Sumo dødløft 5x110 5x120 5x135 5x145 5x160 Det er som sådan ikke tungt. Men der er ikke rigtig mental båndbredde til at gå retard. Jeg lavede 5 på 180 i konventionel relativt nemt for en uges tid siden
  19. Det går sådan lidt skidt. Jeg har lavet noget skralder med min skulder. Formodentligt Biceps impingement. Det er træls nok i sig selv. Jeg ringer til lægen for at bestille tid. Jo jo, en om 14 dage. Naeh, det må I kunne gøre bedre, beklager. Nå, men jeg kan ikke den dag. Jeg skal være censor. Nå, men vi har ikke ret mange tider for det er sidste uge før lægerne går på ferie i 3 uger. Jeg spørger efter en telefontid. Nix. Nå, jeg bliver så anbefalet at skrive til lægen. O.k. så prøver jeg det. Max 200 tegn. Well, det lykkedes mig at få det vigtigste kogt ned til 200 tegn, inkl. eksplicitte spørgsmål om jeg kan fortsætte med at træne de øvelser som ikke direkte vedrører biceps, om jeg kan gøre noget for lindring og/eller heling. Svaret: "Bestil tid". Flot karl Smart! Og så skal staten lige betale et eller andet for at lægen har skrevet ingenting. Og om 2 uger, når jeg kan komme til, - ja så er armen sgu nok enten faldet af eller blevet o.k. Det er da absolut ikke fair! Nå, men i mangel på svar fra lægen må jeg jo få input andre steder. Mine tanker er: Jeg fortsætter med at træne, men ikke det der gør ondt og ikke direkte biceps træning. Jeg skulle have lavet pull ups i dag, den udgik. For en sikkerhedsskyld også military som jeg følte måske var problematisk sidst. Nok ikke, but better safe than sorry. Preacher EZ curls udgår selvfølgelig også. Hvor længe? ? Jeg massere skulderen lidt, men ved ikke lige hvad jeg ellers kan gøre. Nå jo. Jeg har kørt shrugs. Tror i øvrigt det var godt. Føler næsten det lindrede allerede under øvelserne. Træning tirsdag 11. juni - i FW, med makker Squat: [email protected], [email protected], 8,8,6,6,[email protected] kg. Det skulle have været 5x8, men det glemte jeg lige, to gange. Det gik fint. Ingen problemer med benet i dag. cgBP: [email protected], [email protected], [email protected] kg. (PR) Det gik super. Ét enkelt sæt (tror det var 2. sæt) glemte jeg opspænd (lidt skræmmende, at jeg stadig glemmer formen hvis ikke jeg tænker aktivt over det). Det straffede øjeblikkeligt. Det var klart det tungeste sæt! Men jeg fik alle 5 sæt, - og også det tunge fejlagtige sæt uden opspænd. Det går bedre end forventet. Jeg begynder så småt at have svært ved at bevare pessimismen. Total abdominal: [email protected]½ kg. (PR) 1. "bane" gennemført. Jeg maksede ud. Maskinen kan ikke mere. Nice! Shrugs: [email protected], [email protected], [email protected] kg. For min skulder. 3 bananer - Træls at flere øvelser var udgået pga. skulder, men dem der var gik jo super. Især var det positivt at cg gik så godt som det gjorde. Og så var det selvfølgelig en stor oplevelse at maxe ud Også selvom det ikke er en øvelse jeg sådan anser for super vigtig.
  20. Nice and clean power building

    Dejligt, du logger igen
  21. Doktorens log

    D. Suitcase holds 60 kg 2 x 10 sek Hammer isolateral rows 50 kg x 15/15, 14/14, 13/13, 12/12, 11/11 Ikke helt restitueret hér Push-ups Kv x 5, 5, Kv+25 kg x 4 Kv+50 kg x 2 Kv+50 kg (4010) x 9 Kv+50 kg (3010) x 9 Kv+50 kg (2010) x 9 Kv+50 kg (1010) x 9 Pull-overs (3010) 29 x 12, 11, 10 Pull-aparts 2 sæt
  22. Nice and clean power building

    Presse rehab 11 Juni 2019 Boksen Fatbar bænkpres med ben oppe. Tempomanipulation 515 3x73kg 3x73kg 4x73Kg 4x73Kg 4x73Kg Et setup der bider. Men fint for at få styrket skulderen
  23. Langt pokker i MOL

    I går var det korte tabata’er, så i dag var der længere intervaller på tapetet. Jeg kørte min sædvanlige Amagertur og skiftede fartlegen ud med Froomish kørsel altså efter watt. Det er samme steder jeg holder kæden stram og slapper af men i dag holdt jeg wattene i nogle zoner der passede til varigheden af den stramme kæde. Men jeg er ikke klog nok til at vurdere om sådan en ustruktureret omgang, bestemt at T-kryds o lign, er rene monkeyintervaller eller der er nogenlunde kvalitet i det alligevel???
  24. AxBard

    Vægttræning Overblik 2019 2019 Januar Februar Marts April Maj Juni 1 1 1 2 1 1 3 1 1 4 1 0 5 1 Gym 1 6 1 Lukket 7 1 1 8 1 1 9 0 1 10 1 1 11 1 0 12 1 1 13 1 14 1 1 1 15 1 1 16 1 17 1 Forkølet 1 18 1 19 1 1 20 1 1 21 1 1 0 22 1 23 1 1 24 1 1 25 1 26 1 1 27 1 28 1 1 29 1 30 1 31 1 Total 8 12 9 10 11
  25. AxBard

    Mandag 2019 06 11 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 35 · 10 x 35 · 10 x 35 Chin ups · 10 x (BW-29) · 10 x (BW-18) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+10) · 10 x (BW+10) Pull ups neutral · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · 10 x 50 · 10 x 60 · 10 x 60 Pull down · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 137 Leg press · 10 x 110 · 10 x 110 · 10 x 110 Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 08 · 10 x 08 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs russian twist kettlebell · 06 x 12 · 06 x 12 · 06 x 12 Kakaomælk · 1 liter Kommentar Åbenbart blev det ved valget i sidste uge også besluttet at sætte tyngdekraften op, og den straftold måtte jegt så betale i dag. Alt var tungt efter ferien. Godt at være tilbage i Danmark efter al den sol, smukke landskaber mad og vin i Italien ;-).
  26. AxBard

    Onsdag 2019 05 29 Opvarmning · 250 meter Smidighed · Skulder og ben T-bar · 10 x 25 · 10 x 40 · 10 x 40 · 10 x 40 Chin ups · 10 x (BW-29) · 05 x (BW-18) · 05 x (BW-10) · 09 x (BW-5) · 07 x (BW-5) · 07 x (BW-7.5) · 10 x (BW-10) Dips · 10 x (BW-10) · 10 x BW · 10 x (BW+15) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) · 10 x (BW+17.5) Pull ups neutral · 08 x (BW+5.00) · 06 x (BW+5.00) · 10 x BW · 10 x BW Tricep cable · Ingen Pull down · 10 x 137 · 10 x 137 · 10 x 137 Leg press · Ingen Mp · 10 x 20 · 10 x 30 · 10 x 30 Lat raise · 10 x 08 · 10 x 09 · 10 x 09 Rear delt dumbbell fly · Ingen Shrugs · 10 x 26 · 10 x 26 Dumbel bicep · 10 x 16 · 10 x 16 · 10 x 16 Ryg · Ingen Abs · Ingen Kakaomælk · 1 liter Kommentar Sidste træning før en tiltrængt ferie.
  27. AxBard

    Hej DaDane Tusinde tak for din kommentar og undskyld for det sene svar - jeg har været på ferie og ikke skænket arbejde eller MOL en tanke Jeg tror ikke du kan drage nogle konklusioner ud fra pull down. Vi har to maskiner hvoraf den ene er med cirka de samme vægte som du beskriver. Jeg sidder dog ikke godt i denne hvorfor jeg har valgt den som så tilfældigvis har de lidt højere vægte. Med hensyn til dips så hører det med at det er på en assisted maskine dog uden vægt hvis der står f.eks. (BW+10). Det skyldes at bevægelsen er mere jævn for mig og dermed ikke belaster mine skrøbelige albuer som piver over næsten alt. Så mon ikke vi er meget sammenlignlige i styrke? Hav en god dag
  1. Load more activity