All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Langt pokker i MOL

    Jeg overvejer - og er tæt på at tage beslutningen om - at sætte sommercyklen tilbage i turbotræneren. Vintergeden har en irriterende støj på lille klinge der begynder ved 160-170watt - uanset gear bagpå. Og så er det ikke helt så stille som jeg gerne vil have det til at være. Så er spørgsmålet så om sommercyklen skal have skiftet styrbånd hvert forår, så styret kan efterses for syreskader pga sved eller om der skal sættes carbonstyr på den. Med min hang til 6/54, spurter og stående starter, så ønsker jeg ikke et svækket styr. Det frigiver vintergeden til antrit og spurt ude på Avedøre Holme og også bare “summe-ture” i ro og mag. Uden klubtræning, så behøver den ikke det store udstyrsstykke i skærme og forlængere der rasler og er i vejen ved slangeskift og så gider jeg måske alligevel godt. I hvert fald så længe jeg sidder i TV-stolen og planlægger
  3. Langt pokker i MOL

    I går aftes et forsøg på lægtræning på begge ben, for ikke at provokere ømheden fra forrige uge. Men jeg nåede aldrig at komme tæt på fail, trods 170-180 tåhævninger og noget statisk ud i en køre. Men CNS´et tabte pusten og læggene ormede rundt til sidst, så det så i det mindste sjovt ud. I dag et lang tilløb, før jeg kom på landevejen. Og tak, Henrik - uden dit indlæg på FB, var jeg ikke kommet ud. Den sædvanlige rute om Ll Skensved. Jeg var ikke i humør til intervaller eller spurter men jeg gad godt tonse. Ved vendepunktet var der udsigt til en klar forbedring af bedste tid men den sidste halve times tid endte jeg i rød bølge med 7 røde lys, heraf 5 på ca 10 minutter, så jeg fik kun hevet et par minutter af. Turen udløste en all-time 2nden plads på 90min-power og all-time 1ste plads på 90 min puls, så jeg har været på kanten af det mulige. Jeg er også pænt busted, selvom det er 5 timer siden jeg kom hjem
  4. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Søndag i abeskuret: Squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg DB curls - 10x19kgs, 10x19kgs, 6x27,5kgs, 10x20kgs, 10x20kgs Leg curls m. Elastik - 4sæt x 12reps Military press - 5sæt x 10reps med 50kg Også en ret hurtig runde idag. Dog tror jeg der blev brugt 20-25min. Squat er altid lidt mere takserende.
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Takker :-) Det er ok. Men skal arbejde med den flat dumbell press hvis jeg skal kunne følge med dig kan jeg mærke :-)
  6. Motion i balance™

    Har haft held til at hæve kadencen til ca. 75 i denne uge. Det giver et klart bedre tråd, så jeg fortsætter ad den vej. PS: I øvrigt lykkedes det mig næsten at køre en stjernerute i dag. Næsten. Det var en fed tur. Og man har godt nok landevejene for sig selv allerede. PPS: Det gælder så i øvrigt ikke helt, for de små egern har virkelig travlt med at samle forråd til vinteren, og de pisker over vejene i frygtløs stil.
  7. Vestjysk dagligdag

    test. Tekniken driller. Skal lige prøve nogle ting af
  8. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Men fed måde lige at bruge 10 minutter på. Stærkt!
  9. Last week
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Lørdag i abeskuret: Stivbenet Dødløft - 3sæt x 10reps med 100kg Flat DB press - 20x19kgs, 10x27,5kgs, 15x40kgs Band triceps pushdowns - 1sæt x mange Havde lige 10min. Så det var hvad jeg kunne nå.
  11. Vestjysk dagligdag

    19-10-2019 Løb: Trail: 1`33"02 Hvor langt aner jeg ikke. Men en smuk tur i skoven iklædt efterårsfarver.
  12. Vestjysk dagligdag

    "9 kg?! Det er sgu imponerende. Godt gået." Jeg takker. Men der var også 101,5 kg at tage af. Det gør det let nemmere.
  13. Vestjysk dagligdag

    9 kg?! Det er sgu imponerende. Godt gået.
  14. Doktorens log

    Overkrop D. Holds 60 kg x 10+10 kg/hånd Pull-ups Kv (115.1 kg) x 10, 9 F.., jeg er blevet fed :P Inverse rows Kv x 8, 8, 7, 6, 30 sek isohold i toppen Push-ups Kv x 5 Kv+20 kg x 5 Kv+40 kg x 5 Kv+50 kg (4010) x 10, 9, 8, 7, 6 Maskin laterals 70 x 26, 20 D. Pull-overs 32 kg x 14, 12, 10
  15. Vestjysk dagligdag

    18-10-2019 Styrke: Opvarmning: 10 minutter på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw Liggende benløft: 2 x 15 x Bw Squat: 1 x 5 x 20 kg 1 x 10 x 50 kg 3 x 10 x 60 kg Kb. Sving 1 H: 1 x (10+10) x 16 kg. Bænkpress: 1 x 10 x 40 kg 3 x 10 x 50 kg Row Db. 3 x (10+10) x 26 kg bagllårs maskine (pure strength) 3 x (10+10) x 20kg Laterals raise: 3 x 10 x 8 kg. Læg 1 ben stående: 3 x (10+10) x Bw Face pull: 3 x 10 x 30 kg Benspark maskine: 1 x 10 x 50 1 x 15 x 50 Jeg har forsømt styrketræningen lidt, det har været sådan lidt, hurtigt ind, 3 - 4 øvelser, ud igen. max 2 gange om ugen. Der skal lidt mere til for at jeg kan holde den styrke jeg har. Målsætningen må være 2 gange om ugen, hvor jeg kommer hele vejen rundt.
  16. Langt pokker i MOL

    En uvant serie nuldage. I går skulle jeg til den sædvanlige “grilning” hvert andet år, for at få fornyet certifikatet som togmand. Det er absolut sjovest når man har terpet lidt i forvejen men shit det er kedeligt og søvndyssende, så jeg har været træt i hovedet. Samtidigt er min overbo fraflyttet og der skal vist nyt gulv i soveværelset. Der har været en infernalsk larm af hamren, slibning og rumlen rundt fra 7:30, så sovemæssig har jeg også været off. Til gengæld føler jeg mig uvant let-på-tå og trappegang er en leg i forhold til normalt, så det var måske fint med et afbræk. Jeg håber på et par gode uger, inden jeg skal have skiftet alt i vand og afløb og ikke har vand i lejligheden i ca 6 uger - den første uges tid er her heller ikke afløb. Det bliver rædsomt og jeg forestiller mig ikke at træning bliver skide sjovt, når jeg skal ned i skurvognen for at gå i bad - og evt skulle stå i kø ude i kulden for at komme til. Måske et boost for styrketræningen? ... I går gik jeg nogenlunde tidligt i seng, så jeg ville være frisk til en tur på landevejen til formiddag før arbejde. Men typisk, så vågnede jeg ved 3-tiden og sov ikke igen før næsten 6. Så det blev bare 20 minutters fri rul på Zwift med et par enkelte forceringer for at vække benene.
  17. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Fredag på job: Hæng i barre på tid - 1min og 45sek (Ville gerne have haft 2min men dette var vidst en udligning eller lille rekord i denne øvelse. Så det er helt fint. Prøv at se om i kan hænge i en barre i 2min. Det er sværere end man tror. Pullup (Wide grip) - 6sæt x 6reps Leg ext - 6sæt x 20-30reps (Prøver at få noget blod til lårene. De er simpelthen vanvittigt ømme efter squatten onsdag) Wide grip pullups har jeg haft vanskeligheder med at lave efter min skulderskade så rigtigt lækkert at kunne lave øvelsen idag.
  18. Motion i balance™

    Strengt taget var det 4:57, men du har ret i, at selv det tempo var på 'den friske side'. Der er jo en markant forskel på, hvor meget man kan træne inden for hhv. løb og cykling. Hvis man tager en halvlang og forholdsvis hurtig løbetur (i forhold til den aktuelle løbeform), så skal man altså dosere træningen i dagene derefter, fordi det alt andet lige er en større og helt anderledes belastning af muskler, knogler og led. I cykeltræning har man slet ikke den begrænsning. Man kan selvfølgelig blive træt, hvis man har mange 'lange dage på kontoret', men da det ikke er en vægtbærende motionsform, har man heller ikke det nedslag, der banker ømhed ind i kroppen som ved løb. Man kan - i teorien - cykeltræne alt det, man vil, og køre sig godt ind i hegnet dag efter dag uden at risikere sprængte ledbånd og skinnebensbetændelse. Det er ikke det samme som at sige, at det er hensigtsmæssigt i forhold til at skabe fremgang i formen, men i perioden lige nu, hvor jeg bare skal have tonset nogle kilometer for at opbygge noget råstyrke og en god grundform, så kan jeg bare rulle derudad. Jeg fortsætter også med lidt løb indimellem, men det er nu lige så meget for at få den sideværts bevægelse nede over lænden, der kan modvirke ømheden, jeg oplevede tidligere på året. Jeg løber også en lille smule, så jeg kan skrue op for løbet hen over vinteren, hvis det pludselig skulle give 'rigtig' vinter med høj sne og is. Det er ikke lige mig at cykle på glatte veje.
  19. AxBard

    Tirsdag 2019 10 15 Vægttræning
  20. Motion i balance™

    "14 km med 4:47/km. i snit." I betragtning af hvor lidt du løber, er det godt løbet, og meget forståeligt at det kan mærkes i bentøjet.
  21. Vestjysk dagligdag

    17-10-2019 Løb: 7,0 km. 40"50 minutter. Fin tur. Jeg har lige så stille tabt ca 9 kg. Det betyder en del i løb, jeg restituer simpelthen hurtigere.
  22. Motion i balance™

    Det går stadig fremad. I dag knap 60 km med svimlende 76/min i kadence. Så jeg er på rette vej. Jeg kan mærke, at en højere kadence belaster lungerne en smule mere og lårbasserne en smule mindre. Det føles helt rigtigt. Kører ret systematisk rundt på vejene ude på vestpå for lige at få alle småbyerne på plads. Ledøje, Sengeløse, Slæggerup, St. Valby etc. Jeg tror, meget af efterårs- og vintertræningen kommer til at foregå på alle de små landeveje derude.
  23. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Torsdag: Gåtur - 15min (ved ikke om man kan kalde det træning. Men så bevægelse da) DB laterels - 20x5kgs, 15x10kgs, 15x10kgs, 15x10kgs, 15x10kgs (Helt strakte arme. Så kan 10kg altså være rigeligt til delts for mig) Plate front raise - 5sæt x 10-12reps med 25kgs Havde bare lidt ekstra tid. Burde måske have lavet cardio men mine ben er totalt medtaget efter squats igår)
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Onsdagstræning i RAW: Squat(high bar) - 10x20kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg (lang tid siden sidst. Det skal nok give onde DOMS. ) Pullups - 6sæt x 10reps Hyper ext - 5sæt x 20reps Viking press - 6sæt x 6-10reps T-bar Rows - 4sæt x 15reps Rotator cuff - 4sæt x 12reps Chest press (plate loaded) - 5sæt x 8-12reps Pec dec flyers - 4sæt x 10reps DB curls - 3sæt x 10reps med 20-22kgs Forsøgte lidt løb på løbebånd tilsidst men havde totalt gummiben efter squatten så droppede det... Udemærket træning.
  25. Doktorens log

    Hip thrusts 100 kg x 3 150 kg x 3 190 kg x 2 150 kg x 12, 10, 8, 7 D. Hold 60 kg x 10sek/hånd Sidd. Bencurls 150 x 13, 11 Inverse rows Kv (2210) x 8, 8 Push-ups Kv x 5 Kv+25 kg x 5 Kv+50 kg x 3, 3 Kv+60 kg x 3 Kv+70 kg x 10 Maskin laterals 80 x 24+1, 1, 1, 1, 1 D. Pull-overs 32 kg x 18
  26. Tinapigens log!

    Kære Gregers, Takker for healingen. Den har allerede hjulpet! Jeg kan støtte meget mere igennem på anklen, selvom lige aflaster med krykkerne det meste af tiden lidt endnu :-) Normalt er BJJ ikke SÅ farligt... og kender flere, der er kommet mere tilskade ved lad os sige cykling, fodbold og alm transport i trafikken... og dem, der slet ikke laver noget - de får nogle inaktivitetsskavanker, der nok er værre... BJJ er simpelthen så skægt og udfordrende og udviklende - mentalt + kropsligt! Mine knæ har f.eks fået det bedre - jeg bruger ikke knæbind mere til træning og har heller ikke haft behov for dem vandreturene på Færøerne.. Af og til sker der uheld - og jeg er måske heller ikke helt god til ikke at "give den gas" og kun udvælge små, lette modstandere...;-) Har du lyst til at prøve alligevel bare for at se, så kom med til en "Open mat" eller en prøvetræning en dag.. Hej Vestjyde :-) Tak for hilsen! Det varmer :-) Jeg gør, hvad jeg kan for at speede healingen op og få en velfungerende fod tilbage! Velkommen tilbage til log-land!
  27. Tinapigens log!

    Tirsdag d. 15. oktober 2019 Pullup/chinups: 2x12xbw Tog det offentlige til "kaffeslaberas" i Holte med kæresten og hans cykelkammerater. Det skulle ikke være sundt, kun at tale med sig selv ;-) 5 kvarter. Jeg kom godt frem og det var nogle søde buschauffører og togførerer! - men nøj, hvor er det træls, at det "forbedrede nye bynet" har gjort rejsetiden noget besværligere og længere for mig til de steder, jeg benytter/kunne tænke mig at benytte (gælder både til arb og træning samt hvis skal til kbh). Her er jeg især ked af 1 A's omlægning... Nåh, jeg er nok snart tilbage på cyklen - det går heldigvis fremad med foden. Er disse dage kommet igennem nogle kæmpe poser med "papirdynger"- der har stået hengemte og uberørte temmelig (pinligt) længe - Så det har føltes godt, at få dem ordnet. Og inspirerende med alle de gode artikler og andet godt, man lige støder på igen - både fritidsmæssigt og arbejdsmæssigt.. Indtagelsen af hjemmelavet æblecrumble plus aftensmad - gjorde at coretræningen blev rykket til i morgen... Onsdag d. 16. oktober 2019 Pilatesprogram + modificeret yoga-del med CB. Mere oprydning i papirbunken. Og mine kære, savnede drenge er hjemvendte fra Jylland - så hjemmebagte kanelsnurrer er også blevet prioriteret at lave og indtage :-) Ih, jeg får meget lettere ved at holde varmen nu efteråret er trådt ind ;-) Mere mad og mindre motion - perfekt kombi til vinterdragt... Dertil spillet lidt spil og leget "Kims leg" med smage - jeg fik lov at udvælge - hæ hæ - temmelig skægt! Den mest rolige ferie i lang tid...jeg nyder det skam også! - og håber samtidig på at komme op i gear igen efter lidt rekreation..(at det ikke bare er fordi, jeg er blevet gammel og magelig?? ;-))
  1. Load more activity