Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Miquel

Og tak, altid rart at runde et "magisk" tal :smile:

Og det gælder også diæten. Programmæssigt slutter den først i morgen, men der skal jeg til fest så :blush:

Mit mål var at komme under 90kg. Det er lykkedes :yahoo::cheer::cheer::cheer::yahoo:

Faktisk før tid så jeg har været under 90 i de sidste 4 dage så hele ugens gennemsnit er også under 90kg :4thumbup: Mine tanker om hvad der skal ske med vægten beskrev jeg i et af de forrige indlæg.

Motionen bliver ændret lidt nu, selv om jeg er tyvstartet lidt.

Cyklingen skifter fra at jeg "kører igennem" og bliver ristet stort set hver gang nu i stedet vil køre lidt oftere men med nogle dage med lavere intensitet og måske lægge lidt intervaller ind på nogle af de lette dage.

Til gengæld bliver vægttræningen nedsat til kun to gange ugentligt pr. muskelgruppe. Optimalt for cyklingen burde jeg droppe den, men jeg gider ikke igen at starte forfra når vægttræningssæsonen starter og ønsker heller ikke at tabe mere masse end nødvendigt. De sidste to år har jeg måtte køre fullbody startende med høj-rep, men nu er jeg træt af fullbody og vil gerne køre noget splittræning i stedet.

Der er dog eet styrkeprojekt som jeg satser på, nemlig "Mission kropshævninger". Der er tre mål:

1. forbedre min PR til +30 reps. Det er jeg ret sikker på nok skal lykkes og bliver skuffet hvis det kikser.

2. forbedre min 10-minute-challenge til +100 reps. Den er jeg mere usikker på om kan lykkes, men giver den et forsøg.

3. kropshævning i een arm. Det er jeg så ret sikker på ikke lykkes, men det kunne altså være sejt at kunne og vil endnu ikke helt afskrive at det med tiden skal lykkes. Selv om der stadig er meget lang vej, er jeg tættere på end jeg har været før, omkring 90 grader er der overskud så der mangler "bare" resten af bevægelsen. Dette mål passer heller ikke træningsmæssigt med 1 og 2, men det skal ikke i glemmebogen :wink:

Ugestatus:

Motion :banana::banana::banana::banana::dead_banana:

3xstyrk og 3xcykel er fint, men cykelturene lidt for korte. Har været træt i benene så det er nu ikke kun dovenskab.

Vægt :banana::banana::banana::banana::banana:

Ugens gennemsnitsvægt ligger 1,1kg under sidste uge. Gnsnit: 89,9kg. Yder: 89,3/90,7

Søvn :banana::banana::banana::dead_banana::dead_banana:

Jeg kommer op om morgenen, men er skunte frisk.... plads til forbedring.

I dag er i øvrigt en tiltrængt og, synes jeg selv, velfortjent 100% hviledag.

God solbeskinnet søndag :sun::icecream::nono::cry3:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dine tanker omkring træning og vægttab virker fornuftige og velovervejede. Langsigtede løsninger holder bedre i disse sammenhænge, det er jeg i hvert fald overbevist om. Jeg er også helt overbevist om, at du med kalorieprogrammet som støtte, nok skal opnå det du sætter dig for. Nu har du i hvert fald et flot delmål hjemme, de 90 kg altså, og så lyder det fornuftigt lige at lade kroppen vænne sig til det nye ligevægtindtag.

Og tillykke med PR'en i falsk bænk :tongue: Et godt tal at runde.

Jeg overveje i øvrigt lidt at joine dig i din styrkemission, så kan vi battle hinanden lidt i chins - dvs. nok kun den første mission, de to øvrige lyder ret ambitiøse i mine ører :blush:

Link to comment
Share on other sites

Falsk Bænk - LOOOOL

Min lille styrkemission er åben for combat :cool: nu har du jo fundet hemmeligheden ved neutralt greb; som min biceps/lats-styrke er sat op mod hinanden er det klart det mest optimale for mig sådan og det tyder på at du er struet sammen på samme måde.

( :blush: tror nu også mest på etteren.....)

Gad vide om jeg nogen sinde lærer ikke at besøge mormor dagen inden jeg skal tidligt op? Det blev kun til lige knap fire timers søvn i nat. Her 17:30 skal jeg til fødselsdag og valget i mellemtiden stod mellem en lur og en cykeltur.. Cyklen vandt da :superman:

Vinden var jo i syd, ikke sandt Clayman :tongue: , så det blev en tur på Strandvejen. Ikke helt så varm som flere af de steder jeg stak hovedet ud af førerrumsvinduet i dag, men lidt mere blæsende. Men for sytten man trækker vand. 45 minutter inden jeg kørte ud drak jeg ½liter. Lige inden jeg forlod lejligheden drak jeg en hel liter mere. Og de 1,4 liter i dunkene på cyklen forsvandt også :crazy:

Jeg havde egentlig forventet at skulle brokke mig, jeg sad ikke rigtigt godt i sadlen i dag og formodentlig derfor blev jeg lidt ristet i lænden undervejs og pulsuret er jeg efterhånden pishamrendre træt af. Jeg synes også og jeg skulle arbejde temmelig meget for fremdriften, men det var årets hurtigste tur, så jeg må hellere lade være med klage.

Lige midt i dette indlæg blev jeg kaldt op af DSB. Min torsdagsfridag er forsvundet og dermed fællestræningen og jeg har endda først fri kl. 02:35 og kører med korte overgange for at fange min egen turnus igen.... Føj for s... hvor bliver jeg træt :unhappy:

post-1580-1150124765_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Nice Chinups - dybt imponerende med de vægte :4thumbup: OG tillykke med din PR i Bænk - de 100 kg er misundelseværdige :smile:

God weekend

Miguel

UPS!

En lille forsinkel hilsen der bærer præg af redundans. Jeg tilslutter mig nemlig Miguels kommentar!

Godt gået Gregers! :4thumbup:

Et lille tillæg:

Tillykke med vægttabet. Der skal en vis portion disciplin til dette arbejde. Rigtig godt gået. :smile:

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak, Taurus!

Der er nok ikke meget stjernekikkeri for tiden, til gengæld er det blevet årstid for lysende natskyer. Forrige gang jeg kørte hjem fra mormor var de der - vist nok for første gang i år. Håber på samme flotte syn når jeg kører hjem derfra i aften, men man skal jo alligevel være lidt heldig hvis de skal være der.

Dagens træning var helt som planlagt en let omgang, dog var den første del en bagatel mere intensiv end jeg havde planlagt, men der var stik modvind.... To planlagte intervaller: op ad bakken mellem forsvarskomandoen og Hørsholm Kongevej og så på Strandvejen hjem i medvind :wub::innocent:

Hvis det ikke der bliver for sen afgang fra mormor laver jeg en spand kropshævninger på vejen hjem.

post-1580-1150203258_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tusind tak, Taurus!

Der er nok ikke meget stjernekikkeri for tiden, til gengæld er det blevet årstid for lysende natskyer. Forrige gang jeg kørte hjem fra mormor var de der - vist nok for første gang i år. Håber på samme flotte syn når jeg kører hjem derfra i aften, men man skal jo alligevel være lidt heldig hvis de skal være der.

Hej Gregers!

De lyse nætter sender os astronomer lidt på sommerferie, men lidt er der at se på, dog har månen for megen dominans i disse dage, hvor vejret ellers har været godt.

Mht. lysende natskyer så her et billede, taget af en af dem som deltog i vores starparty i maj:

post-9788-1150256733_thumb.jpg

Det glæder mig at du lægger mærke til disse små værdifulde glæder naturen bereder os Gregers.

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

og kører med korte overgange for at fange min egen turnus igen.... Føj for s... hvor bliver jeg træt :unhappy:

å-åhhhhhhh :nonono::nonono::nonono:

Mit mål var at komme under 90kg. Det er lykkedes

Faktisk før tid så jeg har været under 90 i de sidste 4 dage så hele ugens gennemsnit er også under 90kg Mine tanker om hvad der skal ske med vægten beskrev jeg i et af de forrige indlæg.

:w00t: :4thumbup: Tillykke med det da :bigsmile: Godt arbejdet!

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs:

Åh de timer snegler sig.... jeg føler med dig.

Ikke nok med at jeg fik dårligere arbejdstider, jeg fik set på arbejdssedlen i dag og sammenlignet med det jeg skulle have kørt :unhappy: korte nemme tjenester erstattet af lange, bare i morgen løber der 1t50m på. Har dog fået arrangeret at det kommer til at tælle som overtid.

Hej Taurus:

Naturens glæder er for mange fortravlede mennesker en u-påskønnet størrelse som ville give en stor indre ro at tage sig tid til; sådan har jeg det i hvert fald. Jeg havde desværre ikke mit kamera med men nederst i indlægget vedhæfter jeg lige et foto fra en aften med lysende natskyer fra sidste år.

Dagens træning var.... dejlig :wub: Ikke at jeg løftede tungere vægte eller med flere reps end normalt, men det føltes rigtigt. Jeg var energisk og oplagt til at starte med og bagefter var jeg træt på den "rigtige" måde. Jeg kommet lidt sent ud af døren så måtte lige op i MATAS og købe et par proteinbars, så jeg havde noget at gumle mens jeg kørte min omgang på linee B og da jeg skulle plukke en 50´er frem fra tegnebogen sitrede armene og hænder stadig. Ærgeligt at ikke alle træninger føles sådan.

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 75-80 rpm, 2 minutter

(Smith´en var optaget og jeg ikke tid at vente, så jeg måtte ty til maskinparken)

Træk til bryst, butterfly-greb

10x50 , tårnet var ikke højt nok så jeg manglede 15-20 cm i at kunne blive strakt helt ud

10x70

10x100 = full stack. Gad ikke mere når jeg ikke kunne køre den ordenligt alligevel

Rowsmaskine

10x70 , med "romaskinegreb", altså håndflader nedad

10x70

10x70

10x70 , med normal rowsgreb, altså håndflader mod hinanden

10x70

10x70

Bænkpresmaskine

10x55

10x100, full stack

10x100

10x100

Laterals

10x10

10x10

10x10

supersættet med

Kickbacks med strakt arm

10x12

10x12

10x12

Hammercurl

10x16

10x16

10x16

supersættet med

Tricep pushdowns

10x35

10x35

10x35

Hyperextensions

20

20

Trisættet med

Mavecrunch

20

20

og

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x6

15x6

Mindre pause

Pullups

10

10

Chinups

8

8 , skal jeg nu være ærlig måtte jeg lige lave et benspjæt for at skabe enerti til at gennemføre den sidste rep.

Lysende natskyer årgang 2005

post-1580-1150321683_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs:

Åh de timer snegler sig.... jeg føler med dig.

Ja :unhappy: det kan man roligt sige de gør................. :blink: tak for de søde ord :4winkkiss:

Ikke nok med at jeg fik dårligere arbejdstider, jeg fik set på arbejdssedlen i dag og sammenlignet med det jeg skulle have kørt korte nemme tjenester erstattet af lange, bare i morgen løber der 1t50m på. Har dog fået arrangeret at det kommer til at tælle som overtid.

:sneaky2: Dårligt bytte dér ! :dry:

Ellers nice træning og super indsats, du lægger for dagen :4thumbup: har nogen puttet duracell batterier i dig ?

kh

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvad for batterier der er puttet i men jeg nyder det så længe det varer :cool:

Dagen i dag var ellers noget sløv, da jeg desværre måtte stå halvtidligt op med vækkeuret. Var sløv og lagde jeg 4 gange for at sove men kunne ikke falde i søvn. Til sidst cyklede jeg så som planlagt.

Vinden var i sydøst så det blev den sædvanlige tur på Strandvejen til den runde cafe ved Charlottenlund Fort og retur. Turen startede trægt og jeg overvejede om jeg skulle korte turen af, men efter 15-20 minutter kom der gang i stængerne. Lidt efter halvvejs blev jeg desværre sulten og hjemme ved Nivå sad jeg og ønskede at jeg havde ingredienser til at lave lasagne eller spaghetti + kødsovs.

Da jeg kom helt hjem var der nu andre ting i hovedet for jeg skulle møde væsentligt før jeg havde regnet med, så måtte stresse vildt. Jeg nåede lige at klaske to ostemadder samme til togturen ind på arb., vaske cykeltøjet og give mig selv et lynbad. Udstrækning var der ikke tid til, så jeg render rundt med lidt tunge ben nu. Nå, det er ingenting i forhold til hvad Kim Greisen har gang i, så ingen klynk.....

Jeg nåede heller ikke at tømme pulsuret, så hvordan turen gik i tal ved jeg ikke endnu men ret gennemsnitligt, tror jeg.

Med positive tanker sent mod vores mand som i skrivende stund vel mangler at løbe omkring 9 marethonløb i træk, vil jeg kaste tankerne mod arbejdet. Jeg skal lige læse nogle cirkulærer inden jeg kører ud i aftenens sporarbejde.

God aften til alle

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:blush: jeg sov længe her til formiddag....

Nå, ikke megen træning i dag, lidt let spinning i 30 minutter på puls 130-140. Jeg har bemærket at jeg på cyklen er ved at blive lidt doven hvad angår kadancen, så for lige igen at få god feeling med en høj rotatationshastighed, blev alle 30 minutter kørt over 100rpm med nogle "spurter" på 115-120RPM

:blink: gjorde jeg det? :crazy: kan ske at mit dårlige forhold til spinning med høj RPM er ved at ændre sig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Æv - jeg er faldet i et energimæssigt hul (tror nu nok at jeg er på vej op igen). Om det er for meget træning eller at jeg ikke på nogen måde var motiveret til at køre aftenvagter ved jeg ikke men jeg har ikke kunnet tage mig sammen til noget de sidste dage. Hverken træning, at lægge det tøj på plads jeg vaskede for fire dage siden, at putte opvasken ind i opvaskeren i stedet for at efterlade den på køkkenbordet osv. osv. Jeg har "vist" også være ret vrissen når nogen har ringet til mig, så der skal jeg også have afleveret et par undskyldninger :blush:

Det går dog lidt bedre i aften hvor jeg så småt er begyndt på min seddel over hængepartier.

Et punkt på planen var at teste chins-formen med en 10 minute-challenge:

De første 5 minutter tog jeg 3 stk hvert påbegyndt 20 sekunder.

Derefter et forsøg på at forsere med 4 stk hvert 20ende sekund men efter 3 sæt kunne jeg mærke at kræfterne ikke rakte til at fortsætte sådan.

Tog det næste minut med 3 - 3 - 4

- og det næste med 3 - 3 - 3 her går jeg næsten i stå på sidste rep, men får bidt tænderne sammen og kommer helt op.

De sidste 2 minutter var det en blandet landhandel hvor jeg ikke mere kiggede på uret, men jeg er nede på 2 reps til sidst.

102 chinups på 10 minutter

Kropshævningmission punkt 2 er altså gennemført :smile::cooldance: :4sport: :4signme: .

Men ellers har jeg ikke motioneret de sidste to dage og laver heller ikke noget før tirsdag :wink: Jeg har et stykke tid kredset om en lille træningspause og min energikrise var et tegn om at det skulle være nu. Nok heller ikke tosset da min venstre albue har klynket på de sidste cykelture, så den får lige lidt ro i tricep-øjemed. Min hvilepuls er også faldet fra 59-61 de to foregående dage til 52 i morges, så det var nok meget klogt at pause.

Vægten er faldet en anelse i løbet af ugen. Ugesnit 89,7 :smile: (min 89,2 og max 90,5)

Har sovet rigeligt men dårligt, læs for sent, og har været træt når jeg er vågnet ved 10-tiden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

102 chinups på 10 minutter

F***, det er godt gået! :devil:

Ikke mindst imponerende, at du kan hæve kadencen efter de første 5 minutter, hvor du 'kun' snupper 45.

Nu havde jeg ellers lige regnet med at gå forbi dig i løbet af et par måneder, men ak... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have begge to :bigsmile: jeg var nu også selv overrasket over at jeg rundede det pæne tal. Det med at starte "forsigtigt" ud var absolut en del af planen - har man først været oppe og smage til en fail et par gange så er løbet kørt. I hvert fald for mit vedkommende.

Helt som planlagt endte jeg på cyklen i dag - desværre smed jeg en klubtræning væk da et "lille" projekt tog længere tid end beregnet. Godt det samme for jeg var ved at ryge på røven. På en af de mindre stigninger ville jeg lige stå i pedalerne lidt da jeg trådte ud af den højre pedal. At slingre temmeligt ukontrolleret et øjeblik inden jeg genvandt balancen :crazy: Da jeg ikke kunne klikke ind i pedalen igen måtte jeg lige stoppe og kikke og kunne desværre konstatere at den aksel der holde klemmen der skal holde på klampen var faldet halvt af. Så jeg måtte køre hjem siddende resten af vejen uden at trække og løfte med højre fod - damn jeg "trådte ud" mange gange.

Så jeg kommer til at investere i et sæt nye pedaler samt værktøj til at skifte dem :dry:

Jeg var så dum at stoppe pulsuret mens jeg beundrede skaden, men når jeg regner lidt giver det en tur på 46,9 km med et snit på 29,7. Jeg havde regnet med noget mere da jeg absolut følte mig flyvende i dag men OK, det var faktisk temmeligt blæsende og jeg også at par sjove bakker på ruten så...

Og mit lille projekt: nogle gange lever jeg mig nok for meget ind i tingene, men pelsen røg sq af stængerne i dag :blink: så jeg er nu i hvert fald af udeseende sat i bås som cykeltosse :laugh: bliver interessant hvor meget jeg kommer til at høre for det, næste gang det er shortsvejr - kunne nemt forestille mig et par spydige drillerier men det må jeg jo bare tage med.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Og mit lille projekt: nogle gange lever jeg mig nok for meget ind i tingene, men pelsen røg sq af stængerne i dag :blink: så jeg er nu i hvert fald af udeseende sat i bås som cykeltosse :laugh: bliver interessant hvor meget jeg kommer til at høre for det, næste gang det er shortsvejr - kunne nemt forestille mig et par spydige drillerier men det må jeg jo bare tage med.

så kan du ligeså godt stille op i bb nu du er igang med at fjerne kropshår :tongue:

Link to comment
Share on other sites

så kan du ligeså godt stille op i bb nu du er igang med at fjerne kropshår :tongue:

Nok lader jeg mig somme tider rive med meeeeen ...... nix, siger jeg kækt: nix :laugh: bliver jeg da til grin :tongue:

Det har godt nok været underligt at have bukser på i dag, det føles altså ret så meget anderledes når de ligger direkte på huden....

Dagens træning (det startede meget!! trægt da jeg var temmelig dehydreret, men efterhånden som jeg fik tømt nogle vandflasker gik det lidt bedre)

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 75rpm, 2 minutter

Chinups

6

6

3xBW+22

3xBW+30

Og så var at mor ringede fra sygehuset. Normalt er jeg bestemt ikke tilhænger af at knævre i mobil i træningscenteret men når nu hun skal bo der i et par uger så :blush:

Det en OM´er - forfra:

Chinups

6

3xBW+22

3xBW+30

3xBW+30

3xBW+30

3xBW+30

Bænkpres i smith

10xslæde

10xslæde+40

3xslæde+80

3xslæde+80

3xslæde+80

3xslæde+80

3xslæde+80

Skulderpres

10x14

3x22

3x22

3x22

En-arms laterals

10x10

10x10

10x10

Kickbacks med strakt arm

15x10

15x10

15x10

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x5

15x5

Hyperextensions

16

16

Mavecrunch, swiss ball

16

16

Tricep pushdowns

12x30

12x30

Hammercurl

16x16

16x16

Det tog endnu længere tid da de andre to der trænede samtidigt, begyndte at stille spørgsmål - især efter jeg lavede rotatorøvelsen gik der kæbe i den med at vise øvelser og forklare - fik også reklameret for at bruge swiss ball, men der var ingen af dem der turde prøve, hehe. Havde nu også sagt at det var svært at holde balancen i starten, så fair nok :tongue:

Æv, jeg er øm i knæene i dag. Formoder at det var hjemturen med den defekte pedal der har sat spor. Ingen cykling eller spin før jeg er symptomfri eller meget tæt på :chicken:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Næ, mærkeligt nok mærker jeg ikke noget til dem. Det er ellers nok min mindst udviklede muskelgruppe :mad: men de tager det fint. Muligvis er en del af forklaringen at jeg ikke ret tit får DOMS i al almindelighed.

Argghhh, jeg er totalt på grødis hvad angår søvn og energi i hverdagen. Mine kollerger er begyndt at kommentere af "du ser slidt u´" (den sidste der sagde det er fra Lolland :tongue:), familien synes jeg virker stresset, forvirret og mere glemsom end normalt. Og til sankt hans aften var der to som uafhængigt af hinanden spurte bekymret til om jeg ikke snart skulle have ferie - "der virker som om du trænger". Jo, jeg trænger. Og har kun een uge midt i september :cry3:

Nå til træningen :smile: mit højre knæ var fint igen allerede næste morgen, men det venstre har skurret lidt så sent som på arbejde i dag. Efter at have monteret nye pedaler på cykel og klamper på sko skulle jeg lige se om klamperne sad rigtigt og efter nogle få tråd "knækkede" knæet og her til aften har jeg intet mærket til det, så mon ikke jeg er på cyklen i morgen :w00t:

Men vægttræningen skal også passes så vækkeuret ringede efter blot to timers nattesøvn (gaab)

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 70-85rpm, 2 minutter

(Alle reps blev i dag gennemført en tak langsommere end normalt)

Chinups

10

10

Bænkpres DB

10x14

10x30

9x30 :cry:

Skulderpres

8x18

8x18

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x6

15x6

Trippelsættet med

Hyperextensions

20

20

og

Mavecrunch, swiss ball

20

20

Hammercurl

10x20

Tricep pushdowns

15x35

Dips , mellem vinklede ryglæn på to bænke

8

8

8

Pullups

10

10

Da jeg ville notere dette efter træningen opdagede jeg at jeg havde glemt bagskuldertræningen, så efter at have kørt min omgang på linie C smuttede jeg lige i centeret for at lave det glemte. Og så måtte jeg jo lige lave flere kropshævninger.

Chinups

8

8

Pullups

8

8 , og det var vist så også det. Sidste rep varen rigtig grinder.

Rear laterals, lillefinger op

8x6

8x6

Rear laterals, tommelfinger op

8x6

8x6

Og mens jeg skrev dette indlæg

Chinups

10

10

10 , stadig nice´n slow. Puh den trak ilt :tongue:

O.T. føj det er en hårdhændet behandling mor får denne gang. Under blodrensningen i dag fik hun kortvarigt hjertestop. Spørgsmålet er om de tør fortsaætte for det lader til at det hjælper; hun har gået lidt rundt uden krykker i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs - jeg har lige mobbet dig i din log - hihihi

Jeg passer meget på mit humør nu. Det er faktisk kun længere telefonsamtaler med sniksnak hvor det kniber, men så får jeg afsluttet samtalen inden det kører af sporet.

I dag kunne jeg kun vrisse af mig selv :mad: Jeg var oppe 6:10 i god tid inden fællestræningen (det ville så være 2nden gang jeg deltog søndag morgen - imponerende ikke?) og ville udnytte tiden til af vaske tøj. Men noget fik jeg timet forkert, for da jeg kom op fra vaskekælderen skulle jeg lige have været kørt. Tænk at stå op så tidligt helt forgæves når man er ved at flække af træthed - VRÆÆÆÆÆL.

Men så måtte jeg jo køre selv. Og det var en OK tur trods drillenissen. Jeg kørte først til Helsingør og vendte rundt og så ned mod Hellerup. Ved Klampenborg er cykelstien noget bulet så den nu tomme drikkedunk forlod min trøjelomme. At vende og samle den op. Når jeg nu alligevel holdt der kunne jeg passende spise min banan - benene var blevet lidt tunge og maven rumlede. Bananen havde så også, på et for mig hemmeligt tidspunkt, sneget sig op af lommen og var nu pist borte. Nå, men det må man jo bare diponere efter og gå en pind ned for ikke at gå sukkerkold. Ved Rungsted er der kloakarbejde med masser af bump og buler og PLINK, så forsvandt den ene ende-dippedut fra styret og jeg opgav med det samme at finde den lille fyr. 200 meter senere stak drikkedunken af påny men sgu fanden nej om jeg gad samle pisset op igen. Så nu har jeg kun de to dunke som der er holdere til. De sidste 20 minutter var der igen lidt ballade fra læg-hæftet i venstre knæ men meget mindre end sidst.

Jeg er undtagelsesvis blevet beæret med en let DOMS i patkassen og forskulder - der er nok dipsene. Men latsen som jo ellers fik storklø i går mærker jeg intet til :blink:

Mormor venter med jordbær og waleskringle, så jeg skal vist liiige lidt væk fra MOL.

post-1580-1151235905_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Må nok starte med det negative. Mit venstre knæ vækkede mig to gange om natten da jeg skulle vende mig i søvne og næste morgen gjorde det markent mere ondt end første gang :cry: I dag er det lidt bedre; det gør kun (moderat) ondt når der kommer spænding på hamstringmuskulaturen, ellers kan jeg bare konstant mærke at der indeni er "noget" der er irriteret eller hævet især hvis jeg sidder ned med ret strakt ben. Efter at have læst et nyt indlæg på feltet.dk er jeg blevet lidt bekymret, da en skribent har fået en skade der lidt lyder som min og er kommet på nøjagtig samme måde. Han har haft sin i over et år og har været gennem kiggertundersøgelser m.m. uden lægerne har kunnet finde fejlen og altså heller ikke gøre noget ved det. Den situation kunne jeg altså meget godt undvære :unhappy: men må stadig prise mig lykkelig over at jeg kan gå og stå uden at mærke det mindste. Håber dog stadig at der bare skal nogle dages ro til.

En hurtig ugestatus inden jeg går til dagens træning:

Vægten er temmelig svingende (har spist ude en del gange) men gennemsnittet er kun steget en smule - er stadig under 90

Søvnen har været ad h.t. men skal køre "formiddag til aften" i denne uge så forventer at få gennemsovet.

Motionen har ligget lidt underdrejet pga. knæet. Denne uge bliver 100% cykelfri i hvert fald frem til søndag - hvis jeg har været symptomfri i nogle dage forsøger jeg nok at komme til fællestræning (uden tøjvask inden) og køre sammem med et af de langsommere hold. Jeg er nok temmelig rusten hvad angår gruppekørsel og kunne passende opfriske det på en nem dag. Men knæet skal har artet sig i nogle dage inden. Me :chicken:

Inden dagens arbejde blev det til:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85rpm, 2 minutter

Laterals, en arms

10x10

10x10

10x10

Kickbacks med strakt arm

20x10 , var doven og gad ikke skifte håndvægt, men den var lige let nok

20x10

Skulderpres

12x16

12x16

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x6

20x6

Chinups

15

12 , havde satset på 2x15 men det gik ikke.

Bænkpres DB

15x14

12x28

12x28

Tricep extensions, DB

10x10

10x10

Hammercurl

10x18

10x18

Hyperextensions

20

20

Mavecrunch, swiss ball

20

20

Mavecrunch, skrå på swiss ball

10

Link to comment
Share on other sites

ahhrrr - en knæskadechicken må være tilladt :laugh:

Mht. mor er det alligevl skidt. Vi troede lige at behandlingen virkede med det var bare en enkeltstående god dag. Og da de fjernede kateret til hjertet punkterede de en vene, så hun skal ligge der næste uge også.

Min egen lille knæballade er jo nul og nix ved siden af. Der er bedring at spore. Når jeg er beskæftiget mærker jeg ikke noget, men ellers kan jeg mærke et punkt nu, ellers var det før et langt ømt område. Men ærgeligt at det skal være lige nu hvor der er sommer i vente.

Kaosmorgen - ville for meget på for lidt tid.

Ville sove tre timer inden jeg skulle træne fra morgenstunden.

Ville nå at bage proteinbrød, da jeg intet mad havde i køleskabet.

Ville teste min repmax i krophævninger, så ned på skolen.....

Dårlig dag til det show, Bøv. Allerede efter 8-10 stk går kadancen ned og jeg må virkelig kæmpe for at få nummer 25 med, så det var en nitte.

Chinups, med neutralt greb

25 , ret lang pause

10, "rimelige" pauser

10

10

10

10

I motionscenter på arbejdet:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85rpm, 2 minutter

Bænkpres smith

15xslæde

10xslæde+40

5xslæde+80

5xslæde+80

5xslæde+80

supersættet med

Kickbacks med strakt arm

8x14

8x14

Flyes

20x12, alt for let

20x16, stadig let

supersættet med

Træk til bryst, butterflygreb

20x70

10x70 , latsen visnede totalt

Laterals

8x12

8x12

8x12

supersættet med

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x7

Fransk pres, BB

8x38

8x38

Bicepcurl

5x20 , biccerne var også ristede

Så nåede jeg ikke mere efter badet havde jeg 2min15sek fra jeg jeg tog i dørhåndtaget i omklædningen til jeg skulle køre fra spor 9, så det blev til en løbetur også :tongue:

Mave og lænd nåede jeg ikke så det har jeg lige lavet på swiss ballen herhjemme, 2x20 for maven og 2x 2x20 for lænden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share