Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bortset fra et par ømme baglår, så var det en ganske glimrende træning idag. Front squat kørte godt, med god overskud. Det er muligt jeg er startet lidt for let i front squat, da det virkede som om der var mindst 10 kg i reserve i femmeren med de 122,5 kg. Men det gør egentlig ikke noget, for jeg vil gerne være sikker på at der er noget at øge med alle 6 uger i den forberedende fase. Dødløft kørte på trods af ømme baglår super eksplosivt. Det eneste negative var at mit bænkpres åbentbart har nået en "all-time low" (ihvertilfælde indenfor det sidste halve år). Min triple med 145 kg var ikke så overbevisende let, som den ville have været for nogen måneder siden. Tror det er noget der ligner 2½-5 kg fra max triple som det ligger idag. Men det kommer vel forhåbentligvis i løbet af programmet. Håber at kunne slutte den forberende fase med en triple på 160 kg. Hvilket i så fald vil være 3RM PR.

MEDIUM SQUAT, TUNG BÆNKPRES + EKSPLOSIV DØDLØFT ONSDAG DEN 20/11-2002

Front squats

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 122,5 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

Bænkpres

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 145 kg

Eksplosiv dødløft

3 singles med 110 kg

3 singles med 160 kg

6 singles med 170 kg

Cable rows

1 sæt x 15 reps med 80 kg

1 sæt x 15 reps med 100 kg

Dumbell triceps extensions

1 sæt x 15 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 12 reps med 24 kg håndvægte

Seated dumbell rear laterals

1 sæt x 15 reps med 12 kg håndvægte

1 sæt x 15 reps med 12 kg håndvægte

Hammer curls

1 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte

Indtil videre er jeg meget glad for det her program. Jeg kan godt lide at lave de 3 store hver gang (eller i det mindste en variation heraf), og det ser ikke ud til at knibe med restitutionen sålænge jeg holder mig fra Sheiko volumen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Den med de tre store løft ,kan jeg godt tilslutte mig! Men at stå at lave masser af hjælpeøvelser som man skal i WSB gider jeg IKKE<_< , det er også derfor jeg er så glad for Boris sheiko og Co. programmerne. Hvor der stort set aldrig laves hjælpeøvelser :tongue:

PS håber det kommer til at køre bedre i bænkpres! ;)

Link to comment
Share on other sites

PS håber det kommer til at køre bedre i bænkpres
Håber jeg bestemt også :devil:
Hvad skyldes den høje rep-range i flere af dine hjælpeøvelser?

At jeg udelukkende bruger dem til masse. Derfor vil jeg lave alle mine hjælpeøvelser med reps mellem 6-15 (undtagen goodmornings og andre specifikke hjælpeøvelser). At det lige blev 15 reps idag, var mere for at lave noget jeg ikke er vant til. Tror jeg vil holde mig primært til 8-12 reps det meste af tiden. Jeg ved at Tom McCollough (amerikansk styrkeløfter), laver tunge singles i de 3 store, og sæt af 12 reps i alle hans hjælpøvelser. Så det er ikke kun bodybuildere som laver +10 reps :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Bump!

Kan ikke læse mit sidste indlæg her, ej heller dit(TJ) svar... Indlæggene er simpelthen ikke kommet frem, har prøvet det før i denne logbog, men håbede at det var et engangs tilfælde.. Håber dette "Bump!" hjælper....

Har forresten fået nogle før-stats på min log nu inden programmet starter! :)

BUMP!

PS..Så kom indlæggene frem :lol:

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Skulle haste igennem min træning idag, da jeg skal nå et tog klokken 15.47. Jeg fandt iøvrigt ud af at dødløft bliver temmelig tung efter en masse speed doubles i squat. Men jeg fik da de vægte jeg havde planlagt for dagen.

EKSPLOSIV SQUAT, MEDIUM BÆNKPRES + TUNG DØDLØFT FREDAG DEN 22/11-2002

Eksplosiv squat

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

worksets

2 sæt x 2 reps med 110 kg

6 sæt x 2 reps med 130 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

Dødløft

2 sæt x 5 reps med 130 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 160 kg

1 sæt x 3 reps med 200 kg

1 sæt x 3 reps med 210 kg

1 sæt x 3 reps med 220 kg

Dumbell flyes

1 sæt x 12 reps med 14 kg håndvægte

1 sæt x 12 reps med 14 kg håndvægte

Dumbell side laterals

1 sæt x 12 reps med 14 kg håndvægte

1 sæt x 12 reps med 14 kg håndvægte

Dumbell shrugs

1 sæt x 12 reps med 45 kg håndvægte

1 sæt x 12 reps med 45 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vetö> jeg må med skam beklage at jeg har stået stille længe. Dog har jeg smidt 15 kg kropsvægt, hvilket i starten betød et massivt styrketab (måske fordi jeg smed dem for hurtigt ??). Jeg tror jeg har været helt nede og runde 250 kg i dødløft på et tidspunkt. Jeg føler dog at jeg styrkemæssigt er ved at være tilbage til den styrke jeg havde i squat og dødløft da jeg vejede mere. Bænkpres var på et tidspunkt oppe og runde PR niveau, men pga. nogen irriterende småskader i brystmusklerne de sidste par måneder, så er den lidt lav lige nu.

Men nu ligger min kropsvægt efterhånden hvor jeg vil have den, så jeg håber da på lidt fremgang i det nye år (mit eneste regulære mål for 2003 er at jeg gerne vil dødløfte 300 kg inden udgangen af 2003). Der bliver nok ikke grobund for den store fremgang før slutningen af januar, da det er eksamenstid nu, og jeg ved af bitter erfaring at overskudet til træning og optimal diæt er meget lav.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Til Thomas.

I dit tilfælde har du altså oplevet at du ikke har kunne øge dit max i hverken dødløft, squat eller bænk.

Det er vel ikke noget uhørt fænomen vel?

Hvad kan skyldes at man pludeslig står "stille", eller går lidt ned i kg, selvom man bevarer sin "træningsmængde"?

Jeg læste her for nyligt at når man runder de 30 år, så falder produktionen af det mandlige kønshormon, testeteron. - Er det rigtigt? og hvis, lyder det så ikke meget logisk at man burde "toppe" før man når de 30 år. og derefter vil ens max falde lidt?

Nu må du ikke opfatte det som om, at jeg prøver på at få dig til at tænke på din alder, da du jo snart runder de 30.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

lyder det så ikke meget logisk at man burde "toppe" før man når de 30 år. og derefter vil ens max falde lidt?

Er vel meget individuelt og mange faktorerer spiller jo ind. TJ trænede jo BB i de første mange år, og har derfor "kun" trænet SL-træning i ca. 3 år, hvorfor jeg langt fra tror, at han har nået sit genetiske-potentiale i max-styrke. Der er jo langt flere faktorerer der spiller ind.. Selv folk på 90 år, kan jo stige i styrke, hvis de ikke har trænet før....(Ikke at jeg sammenligner med TJ her :) )

Link to comment
Share on other sites

Jøgge> nej, men nu er kiropraktor studiet jo heller ikke fysioterapeut studiet :) Hvis du ved lidt om hvordan medicin studiet er skruet sammen, så har du en nøjagtig kopi af kiropraktor studiets bachelor-del. Hele vores bachelor-del er en nøjagtig kopi af de første 3 år på medicin studiet (det som hedder medicin 1. del), dog med den forskel at der er lidt relevante kiropraktor fag smidt oveni. Dette er en af de helt store minusser ved kiropraktor studiet, og noget jeg har forbandet mange gange. For man føler reelt man læser medicin. Vi følger de samme forlæsninger som medicinerne, og vi tager de samme eksamener. Og der er reelt end stor bunke viden som man ikke føler at man skal bruge til en skid. Da jeg tog CNS eksamen i sommers havde jeg 100 % styr på CNS delen (og det er da relevant nok at vide noget om den anatomiske opbygning og virkemåde af CNS, også selvom det er på et meget højt detalje niveau), men dumpede fordi jeg ikke havde nok styr på den neurofysiologiske og neurofysiske del. Disse 2 elementer udgører ca. 50 % af eksamen, og går udpå at beregne diverse ting som er relevant for CNS faget. F.eks skal man regne på iontransport over nervemembraner, aktionspotentialer osv. Jeg har aldrig været god til tal, og jeg hader simpelt hen regneopgaver. Og jeg kan overhovedet ikke se hvad en kiropraktor skal med disse beregninger. Så det er lidt bittert at dumpe en eksamen fordi man er dårlig til tal, og til trods for at man har temmeligt godt styr på det anatomiske og funktionelle i CNS. Men sådan er der jo så meget. Man må bare bide i det sure æble :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lyder helt ude i hampen med de beregninger.. Hvad f.. skal man bruge det til?? Og hvor mange læger tror du der bruger det :blink:

Vi havde CNS-anatomi lagt ind i den generelle anatomi, og jeg har ikke haft brug for beregninger, til trods for at jeg har arb. 1 år på et specialesygehus for apopleksipt.

Tager kiropraktorer alle de pt. kategorier som fysser gør?? Indgår eks. apopleksirehabilitering i dit studie, eller er det baseret på bevægeapparatlidelser?

Link to comment
Share on other sites

Vetö> jeg tror egentlig ikke det har noget med alder og testosteron niveau at gøre. De fleste naturlige styrkeløftere topper ikke før sidst i 30´erne eller først i 40´erne. Jeg tror der er flere forklaringer på min manglende fremgang.

1. Jeg smider en masse kropsvægt, som resulterer i et styrketab, som skal tilbagevindes (hvilket iøvrigt ikke er godt for moralen, da man skal slide for bare at komme tilbage til gammelt niveau).

2. Jeg går fra et system som længe havde givet mig kontinuerlig fremgang (WSB), til at rode rundt med forskellige programmer, som i flere tilfælde ikke gav mig en flyvende fis.

3. Min motivation for træningen har ikke været særlig stor det sidste års tid. Måske er det delvist pga. den manglende fremgang, men jeg har også haft flere ting at tænke på i forbindelse med mit studie, og diverse andre ting. Den slags tapper lidt på træningsmotivationen.

Sammenlagt kan de 3 ting godt sætte en bremse på fremgangen, specielt når man i forvejen er nået et godt stykke forbi begynder stadiet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jøgge> ja, jeg synes også det er helt hen i vejret, og jeg har haft mange overvejelser omkring mit studie på baggrund af strukturen af uddannelsen. Så vidt jeg er orienteret, så blev Cand.Manu uddannelsen oprettet for at redde det sundhedsvidenskabelige fakultet fra at blive lukket ned på Odense Uni. Derfor blev uddannelsen også bare smækket 99 % op af medicin uddannelsen. Der blev åbentbart ikke brugt voldsomt meget tid på at skræddersy den efter det som kiropraktorer skal lave. Det vil sige det er selve kiropraktor fagene selvfølgelig blevet, men alle de andre eksaminer i anatomi, splanknologi, cytologi, histologi, embryologi, CNS, fysiologi osv. er nøjagtigt de samme som dem medicinerne tager, og det er sgu lidt frustrerende nogen gange, synes jeg.

Nu er jeg jo som sagt ikke nået så langt, og indtil videre er det jo meget teoretiske fag vi har. Så jeg skal ikke kunne sige 100 % hvad vi kommer til at lære senere hen, men det er dog meget bevægeapparats centreret i kiropraktor fagene.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver ved med at være forundret over hvilken stand der passer mig bedst i squat. Inspireret af alt det olympisk vægtløftning der er i TV, så bestemt jeg mig for at køre med olympisk stil idag (relativ smal stand, mere knævandring osv.) Jeg synes jeg har overraskende god power fra bunden af med den stil. Dog er stabiliteten ikke så god. Så endnu engang bliver man i tvivl om hvad der er bedst. Tror jeg vil prøve den her stand et par gange, for at se om det bliver bedre endnu. Vil også anvende den på speed dag. Ellers en ganske god træning idag.

TUNG SQUAT, EKSPLOSIV BÆNKPRES & MEDIUM DØDLØFT MANDAG 25/11-2002

Squat

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 160 kg

1 sæt x 2 reps med 180 kg

1 sæt x 2 reps med 195 kg

1 sæt x 3 reps med 185 kg

Eksplosiv bænkpres

2 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

worksets

3 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

2 sæt x 2 reps med 120 kg

Dødløft fra palle

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

2 sæt x 5 reps med 160 kg

Goodmornings til parralel

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

Dumbell side laterals

3 sæt x 10 reps med 18 kg håndvægte

Barbell curls

2 sæt x 6 reps med 60 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share