Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Squat> ja, enten pause squats eller almindelig squat. Og den holdning baserer jeg på 2 ting. For det første det mest åbentlyse. Man bliver god til at squatte ved at squatte. Så hvis man kun laver boxsquats, så mener jeg ikke ens groove kommer til at sidde på rygraden på samme måde, som hvis man kun kører boxsquats. Den anden grund er at mange oplever at de "søger" efter boxen, når de skal til at lave fritstående squats, hvilket gør at de ikke kan løfte så meget som de ville have kunnet, hvis de havde trænet mere specifikt. Jeg læste engang en forklaring af en løfter, på hvorfor WSB løfterne har succes med deres boxsquats. Efter sigende er WSB løfternes dragter så stramme, at de praktisk talt ikke kan komme længere ned end den påkrævede dybde (selvom det ikke engang altid er tilfældet når man ser dem squatte nogen gange), selvom de slap spændingen totalt. Dette kommer til at virke som om at de sætter sig tilbage på en box, og derfor bliver det lige pludseligt meget mere relevant for dem. Jeg bruger ikke noget dragt, og synes at det er bedre at lave enten almindelig squat eller pause squats. Jeg synes dog pause squats giver en god styrke i bunden af squat, og det har jeg brug for lige nu :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak for svaret, Thomas.

Jeg vil fortsætte med boxen indtil nytår. Den har hjulpet mig godt til at squatte tilbage istedet for ned. Indtil for et par måneder siden kørte jeg olympisk squat med smal fodstand og stangen højt på ryggen, men jeg har efterhånden fået kørt styrkeløft tekniken godt ind. Efter nytår vil jeg så kører pause squat på ME dagen, jeg tror dog stadig at jeg vil benytte boxen engang imellem på ME dagen.

Bruger du heller ikke dragt til stævner?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Thomas, hvad er forskellen mellem military press og military press "med et lille afsæt fra benene"? Jeg kører selv military press, og har for vane (dårlig vane?) at gå en smule ned i knæ og rette op i benene for at få stangen op i de sidste reps. Forkert teknik for mil. press? Kører du mil. press helt uden at bruge benene til at få det rette schwung i bevægelsen op over hovedet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Playboy> hvis man træner squat, bænkpres, dødløft og lidt rows, så træner du HELE kroppen. Alt det andet er bare fyld. Desuden træner jeg primært for styrke, så isoleret vækst af små muskelgrupper af ikke interessant. Mine arme har på et tidspunkt været over 50 cm, da jeg var tung, og de blev næsten udelukkende skabt på store vægtstangsøvelser, i stil med ovennævnte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Har lige siddet og kigget lidt på din log, gider ikke til at læse alle 68 sider igennem. Men du løfter 900 kg i benpres, og jeg kan ikke blive andet end imponerende over at man kan komme så langt op. Nu mangler du bare 100kg, så er det et ton B)

Jeg benpresser selv omkring 300-350 kg, og er fandeme træt af at vores center kun har en så ringe benpresmaskine at der ikke kan spændes mere på :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg benpresser selv omkring 300-350 kg, og er fandeme træt af at vores center kun har en så ringe benpresmaskine at der ikke kan spændes mere på 

Nu er TJ's benstyrke vel bygget på tunge benbøjninger, så jeg tror ikke han ville bekymre sig om kvaliteten af benpresmaskiner :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har lige siddet og kigget lidt på din log, gider ikke til at læse alle 68 sider igennem. Men du løfter 900 kg i benpres, og jeg kan ikke blive andet end imponerende over at man kan komme så langt op. Nu mangler du bare 100kg, så er det et ton B)

Jeg benpresser selv omkring 300-350 kg, og er fandeme træt af at vores center kun har en så ringe benpresmaskine at der ikke kan spændes mere på :(

Så lav dog nogle squats i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share