Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er MOL træf II 2002 overstået, og jeg tænkte at jeg hellere måtte updatere min log mens jeg kan huske alt det løfteri der er blevet lavet. Det blev til en voldsom mængde dødløft træning, og det kan med garanti mærkes i ryggen imorgen. Startede med at lave dag 1 i min dødløft cyklus. Herefter blev det til lidt bænkpres med kæder. Klaus siger at de vejer 16 kg stykket, så det regner vi med. Der blev også dystet med mvp i lidt dobbelt overhåndsgrebs dødløft, for at teste grebet. Og så sluttede jeg med lidt tunge rack pulls fra knæet af. Så der blev dødløftet til den helt store guldmedalje :)

DØDLØFT + BÆNKPRES + DØDLØFT ASSISTANCE LØRDAG DEN 9/12-2002

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 1 rep med 180 kg

1 sæt x 1 rep med 200 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 220 kg

1 sæt x 5 reps med 160 kg

1 sæt x 5 reps med 160 kg

1 sæt x 5 reps med 160 kg

1 sæt x 5 reps med 160 kg

1 sæt x 5 reps med 180 kg

Bænkpres med kæder

1 sæt x 3 reps med 70 kg i bunden og 95 kg i toppen

1 sæt x 3 reps med 105 kg i bunden og 130 kg i toppen

1 sæt x 2 reps med 125 kg i bunden og 150 kg i toppen

1 sæt x 2 reps med 105 kg i bunden og 130 kg i toppen

1 sæt x 2 reps med 105 kg i bunden og 130 kg i toppen

1 sæt x 2 reps med 105 kg i bunden og 130 kg i toppen

Dødløft "dobbelt-overhånds greb træning"

1 single med 110 kg

1 single med 130 kg

1 single med 150 kg

1 single med 180 kg

1 single med 187,5 kg

1 single med 200 kg

Reverse hyperextensions

1 sæt x 6 reps med "ukendt vægt"

1 sæt x 6 reps med "ukendt vægt"

1 sæt x 6 reps med "ukendt vægt"

Dødløft fra knæet

1 single med 160 kg

1 single med 200 kg

1 single med 240 kg

1 single med 270 kg

1 single med 310 kg

Min double i dødløft med de 220 kg kørte ikke voldsomt godt, men mit lille max forsøg + min double med 245 kg i mandags, sidder nok lidt i kroppen endnu. Men med det taget i betragtning, så var det nu ikke så slemt.

Jeg har sammenlagt løftet 8.397,5 kg i dødløft øvelser idag. Så det er sgu noget af en tonnage. Håber jeg ikke er for øm til at køre squat mandag ;)

Tak for en god dag. Jeg synes det har været rigtigt hyggeligt.

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Jeg noterer mig lige at jeg er HAMRENDE øm i min røv og hele min ryg idag. Men med over 8 tons løftet i dødløft på en dag, så er det vel ikke så mærkeligt igen. Ikke når man tænker på at en normal dødløft dag ligger på omkring de 3-4 tons. Jeg tror ikke jeg skal køre alt for tungt i squat imorgen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

1,5 km løb

Tid: 8 minutter og 5 sekunder

Hastighed: 11,13 km/t

Ovenstående kræver lige en lille bemærkning: Godt at se dig træne lidt cardio. Måske går du hen og bliver bidt af det og ender som os motionister! :D :lol: :D

Imponerende, seriøs og dedikeret vægttræning du laver! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> selv tak. Det var et hyggeligt arrangement vores kære Klaus Jensen fik stablet på benene ;)

Hessel> decideret løber tror jeg nu aldrig jeg bliver :) Men som det konkurrence-menneske jeg nu engang er, så kan jeg godt se det sjove i at slå sine tider. Og så længe det ikke koster noget i min vægttræning, så er planen at løbe 2 gange i ugen. Det er muligt at dette først træder i kraft til foråret, for jeg tvivler på at jeg kommer ud og løbe hvis der ligger sne i gaderne. Men det er helt sikkert en anden fornemmelse man har når man har været ude at løbe, sammenlignet med den fornemmelse man har efter en hård omgang vægttræning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Her lidt service fra jarvig13 = quotes af de TJ's indlæg :D

Jarvig> selv tak. Det var et hyggeligt arrangement vores kære Klaus Jensen fik stablet på benene  

Hessel> decideret løber tror jeg nu aldrig jeg bliver  Men som det konkurrence-menneske jeg nu engang er, så kan jeg godt se det sjove i at slå sine tider. Og så længe det ikke koster noget i min vægttræning, så er planen at løbe 2 gange i ugen. Det er muligt at dette først træder i kraft til foråret, for jeg tvivler på at jeg kommer ud og løbe hvis der ligger sne i gaderne. Men det er helt sikkert en anden fornemmelse man har når man har været ude at løbe, sammenlignet med den fornemmelse man har efter en hård omgang vægttræning.

Thomas

Endnu engang kan jeg ikke se det indlæg jeg lige har postet.....kan være det hjælper at poste et mere  
Link to comment
Share on other sites

Det var godt nok en pain at komme igennem dagens træning. Min ryg er sindsygt øm stadigvæk. Jeg havde planlagt at køre let, men jeg endte med bare at følge Tonni´s nye program, som Johan Westerberg har lavet til ham. Dette bringer mig forøvrigt i et dilemma. Skal jeg følge det program som jeg har planlagt at følge, eller skal jeg for engang skyld bare følge i røven på Tonni og se hvad Johan´s program kan give ?? Jeg har besluttet at følge bænk delen, men jeg er lidt i tvivl om jeg skal følge squat/dødløft delen også ?? For det er immervæk gået ganske godt på det nuværende indtil videre i squat og dødløft. Omvendt kunne jeg sikkert have godt af noget fundament træning. Og det er lige netop det programmet går ud på de første 3 uger (jeg kan poste Periode I, når jeg har postet dagens træning). Det jeg skal affinde mig med, er at jeg ikke kommer til at maxe i noget før Tonni skal til DM junior midt i marts. Men det må jeg overveje indtil på onsdag. Dagens træning så således ud (skal lige pointere at Tonni kørte noget dødløft stående på en palle, men der synes jeg lige ryggen var smadret nok til at køre dette):

SQUAT + BÆNKPRES + ASSISTANCE MANDAG DEN 11/11-2002

Squat

1 sæt x 8 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

worksets

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

Board presses fra 10 cm klods

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 100 kg

worksets

1 sæt x 5 reps med 125 kg

1 sæt x 5 reps med 125 kg

1 sæt x 5 reps med 125 kg

1 sæt x 5 reps med 125 kg

1 sæt x 5 reps med 125 kg

Goodmornings "let pga. DOMS i lænden"

1 sæt x 5 reps med 55 kg

1 sæt x 5 reps med 55 kg

1 sæt x 5 reps med 55 kg

1 sæt x 5 reps med 55 kg

1 sæt x 5 reps med 55 kg

Eksplosiv bænkpres

1 sæt x 3 reps med 105 kg

1 sæt x 3 reps med 105 kg

1 sæt x 3 reps med 105 kg

1 sæt x 3 reps med 105 kg

1 sæt x 3 reps med 105 kg

1 sæt x 3 reps med 105 kg

Weighted situps

1 sæt x 5 reps med 10 kg ekstra

1 sæt x 5 reps med 10 kg ekstra

1 sæt x 5 reps med 10 kg ekstra

1 sæt x 5 reps med 10 kg ekstra

1 sæt x 5 reps med 10 kg ekstra

Skulle have kørt side bends for 5 sæt x 5 reps også, men pga. noget venteri på udstyr, så havde jeg simpelt hen ikke tid til mere. Det tog ialt 2 timer og 20 minutter at komme igennem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nå, så du fik jo tværet mig ud i grebs-dysten.

Og det mest pinlige ved det er at jeg er håndværker!

Du havde lige løftet 685 kg sammenlagt i 3-kamp, så det kan du undskylde dig med ;)
Og ellers er der jo Copenhagen-marathon til foråret, hvis du tør...

Normalt er jeg ikke en kylling, men i det her tilfælde tillader jeg mig at være det ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

De første 3 uger i Tonni´s nye mega cyklus (som løber helt frem til sommer), ser således ud:

Periode I - muskeltilvækst

Mandag

Squat 5 sæt x 5 reps

Board presses 5 sæt x 5 reps

Goodmornings 5 sæt x 5 reps

Dødløft fra bænk/palle 4 sæt x 5 reps

Bænkpres m. kæder (eller som alt. CAT bænkpres) 5 sæt x 3 reps

Mave 5 sæt x 5 reps

Side bends 5 sæt x 5 reps

Onsdag

Eksplosiv squat 6 sæt x 3 reps

Close grip bænkpres 6 sæt x 4 reps

Dødløft stående på skive 5 sæt x 5 reps

Eksplosiv bænkpres 6 sæt x 3 reps

Mave 5 sæt x 5 reps

Side bends 5 sæt x 5 reps

Fredag

Squat 2 sæt x 5 reps + 6 negative singles

Bænkpres m. konkurrence greb 4 sæt x 5 reps

Combo dødløft 5 sæt x 3+3+3 reps *

Eksplosiv bænkpres 3 sæt x 3 reps

Mave 5 sæt x 5 reps

Side bends 5 sæt x 5 reps

* combo dødløft som jeg kalder den, er 3 reps fra gulv til knæ, 3 reps fra knæ til lockout og 3 fulde reps.

Så er det bare at overveje om jeg skal springe på eller lade være :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Infested> der er sgu nok ikke noget at gøre alligevel. Knægten har jo immervæk MEGET bedre gener for det skidt end jeg har. Det gør mig egentlig heller ikke noget. Jeg kan jo kun koncentrere mig om min egen fremgang (eller mangel på samme). Men derfor kan jeg jo godt tage det som en udfordring at holde afstand :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas, har du fundet ud af hvor din trikot er?
Yeps, Klaus har heldigvis fundet den, og er så venlig at passe godt på den indtil vi ses igen :)
Jeg har lige luret Tonni's cyklus af..... vil det være noget for mig!?

Tjaaa, nu varer den præsenterede periode kun 3 uger. Herefter skiftes til periode II, som jeg ikke lige har fået skrevet af endnu. Så det er nok svært at beslutte om det er noget på baggrund af 3 uger i en meso-cyklus som reelt løber indtil sommer.

Jeg synes der er rimelig grum workload på de 3 forskellige løft, hvis man da ikke har nogen form for perioderisering... men det er ihvertfald lavet på Basis-øvelser...hehe.

Yep, og jeg har det normalt ikke godt med volumen i squat og dødløft (og specielt dødløft, hvor jeg altid har fået mest ud af en kombination af tunge og eksplosive singles), så derfor er jeg lidt skeptisk. Men den første periode er som nævnt kun 3 uger. Herefter falder volumen og intensiteten øges.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share