Gene Rychlak, 900 pounds


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Der er noget jeg ikke forstår! Med absolut intet kendskab til styrkeløft og regler indefor dette, forekommer det mig temmelig underligt, at manden på videoen reelt kun sænker stangen en halvdel eller en trediedel af hvad jeg gør, når jeg laver bænkpres.

Fysologisk set, ville han ikke kunne løfte den givne vægt, hvis han skulle løfte fra strækt bryst muskel. Hvordan indgår det forhold i vurderingen/godkendelsen af et løft??

MVH

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fysologisk set, ville han ikke kunne løfte den givne vægt, hvis han skulle løfte fra strækt bryst muskel. Hvordan indgår det forhold i vurderingen/godkendelsen af et løft??

Det forhold indgår overhovedet ikke.

Reglerne siger bare, at du skal have røven på bænken og hælene i gulvet. Så må du ellers spænde op så tosset du lyster/evner, og dermed forkorte vandringen.

Morten, der har en vandring på 42 cm. <_<

Link to comment
Share on other sites

Der er gået for meget show i de amerikanske forbund, det virker helt til grin at bænkpres er ved at overhale dødløft, ligemeget hvor stærkt et lockout det kræver etc…

Helt sikkert en vild vægt, men personligt synes jeg stadigvæk at Brian Siders 317,5kg bænkpres var mere imponerende. <_<

Link to comment
Share on other sites

Måske burde det være en tråd for sig selv....(Og måske har jeg for meget fritid, siden jeg nu lirer en gang brok af, men bær over med mig)

Men for pokker da, det er noget galt med styrkeløftssporten, siden det er nået så vidt. Det er selvfølgelig flot at han bænker 900 lbs, for trods udstyret og sandsynligvis også doping, så er han det eneste indtil videre som har gjort det, og ihvertfald den første, men i forhold til hvad der ellers bænkes uden udstyr, 713 lbs(Scot Mendelson) så giver trøjer altså næsten 200 lbs, ~ 90 kg, dvs. +20% af løftet. Det er da fuldstændigt tosset hvis man tænker lidt ovre det. :blink:

Men det som reelt irreterer mig er at sporten besværliggøres så meget mere med alt det udstyr.

Selvom jeg endnu ikke har løftet til stævne med fuldt udstyr, så slår det mig at det er utroligt besværligt med alt det udstyr, at man skal have 1-3 hjælpere til at blive proppet i en squatdragt/bænkprestrøje, at man kan misse løft fordi trøjen/dragten ikke lige sidder ordentligt og at man skal bakse med det til træning og det tager tid, at det ser fuldstændigt tåbeligt ud når man skal bæres op til platformen når man skal squatte(Det så vi til VM) og at man for åben tv er nød til at lyve om udstyrets effekt(som vi også så til VM - forstår dog Gøstas dilemma)

Det vil være så meget lettere hvis kun bælte, knævarmere, håndledsbind og squatsko var tilladt, for løftene, for hjælpere og for dommerne.

Måske en lidt pladderromantisk tanke... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt at du har interesse i at folk bruger udstyr, og det er da også fair nok :)

Men du må da medgive mig i at sporten vil blive så meget nemmere at gå til, såfremt man begrænsede udstyret det som jeg tidligere nævner...

Og hvor meget kan man egentlig kæmpe imod udstyret, når Inzer ligger så meget penge i sporten som de gør... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stort set enig med dig XAX, men som JFK skriver, så vil udstyret ikke forsvinde, hvis man ikke kæmper for at ændre reglerne.

Jeg vil også helst løfte uden udstyr især i bænk, da jeg vil være træt af at tabe til nogle, der løfter 10-30 kg mindre end mig uden trøje, men tilgengæld tror jeg, at bænktrøjer er med til at holde doping væk fra sporten.

Hvor mange danskere vil fx kunne løfte 200 kg(danske rekord) uden trøje i 82,5 kg klassen? Svar ingen, men med en trøje er det bestemt ikke umuligt.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Nogle af de danske rekorder er sat uden trøje. Disse vil være næsten umulige at slå uden doping, så hvis trøjen ikke var der, var der sikkert nogle, det ville dope sig for at sætte en danske rekord.

Så du mener at trøjen er med til at ophæve fortiden doping rekorder?

Omvendt synes jeg det er unfair at de rene løftere der har sat rekorder uden trøje kan blive slået af folk med trøje år senere, men det er vel udviklingen og derfor at næsten alle gamle rekorder som stadig står, er sat af folk på dope.

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share