WSB princippet overført til BB !!!


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg er for tiden ved at lave et program til dem som er interesseret i hypertrofi træning, som er baseret på WSB principperne. Specielt conjugate periodization spiller en væsentlig rolle. Jeg kunne godt tænke mig at der var nogen som ville agere forsøgskaniner, og teste programmet i 2-3 måneder. Jeg har fået Cilius til at være forsøgsperson nr. 1. Jeg regner med at være færdig med den overordnede struktur i løbet af weekende. Jeg kan godt skrive et uddybende indlæg, hvis folk vil have forklaret hvad det går ud på. I bund og grund er det en konvertering af WSB systemet, hvor max effort dagene konverteres til 6 RM dage. Det vil sige at man går efter en 6 rep rekord hver uge. For at muliggøre ugentlig failure træning, uden at brænde ud, vil jeg prøve og se om conjugate periodization har samme effekt som det har i ME filosofien. Det vil sige at 6 RM øvelserne skiftes hver uge, og roteres efter conjugate periodization princippet. De dynamiske dage skiftes ud med Volume Accumulation dage, hvor man laver 6 sæt x 6 reps med korte pauser, for at akkumulere end stor workload. Volumen træning har vist sig at være særdeles velegnet til hypertrofi stimulering, og jeg kunne forestille mig at det ville have en god effekt kombineret med 6 RM dagene. Det resterende i programmet går ud på at ramme svage muskelgrupper koncentreret, for at fremtvinge hypertrofi i de grupper. Det vil sige at man i cyklusser koncentrere sig om 2 muskelgrupper ad gangen, samtidig med at den overordede struktur af basisøvelser tager sig af den almene hypertrofi stimulering. Så er der nogen som er interesseret i at deltage, så send mig en mail.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg skal måske lige pointere, at er der mange som henvender sig, så er det de 5 første, som får lov at deltage. Jeg kan ikke rigtigt overskue at skulle holde kontrol med ret meget mere end det. Det må også gerne være folk som har teknikken på plads i alle basisøvelserne, og som har tid til at træne 4 gange i ugen fast. Desuden skal det være folk som er indstillet på at følge det til punkt og prikke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er meningen at jeg vil bruge resultaterne til en artikel. Nu sætter jeg Cilius igang til at starte med. Jeg laver dem til hver enkelt udfra det de mener er deres svage punkt muskelmasse mæssigt, så man cyklisk koncentrere sig om at bringe 1 eller 2 muskelgrupper op af gangen (resten tager basisøvelserne sig af).

Desuden tror jeg heller ikke du ville kunne lide det xax, da jeg har tænkt mig at inkludere mange iso øvelser i på fokus muskelgrupperne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det skal vist også være nogle, som har adgang til små vægt skiver på 0,5 - 1 kg, hvis de skal øge deres 6RM rekord hver uge i feks Bænkpres.

Systemet ser spændende ud!

Link to comment
Share on other sites

Nej, det tror jeg ikke bliver nødvendigt. For de skal jo ikke køre samme øvelser hver uge, i overensstemmelse med conjugate periodization princippet. Der går 4 uger før de køre samme ME øvelse igen. Til den tid skulle ekstra 2,5 kg være muligt. Desuden gør det jo ikke så meget om failure rammes på rep 5 eller rep 7, hvis bare der hele tiden kommer mere vægt på stangen i samme rep område.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Ville sende en email til dig, men du har valgt at holde din email adresse hemmelig så jeg skriver til dig her.

Jeg har styr på basisøvelserne, har tid til at træne 4 gange om ugen, har adgang til et stort træningscenter med alle former for frie vægte osv. Har trænet BB seriøst i 1½ år, men trænet yderligere et år, bare ikke seriøst.

Da jeg synes programmet lyder meget spændene er jeg villig til at være din forsøgskanin og følge dit program til punkt og prikke!

Håber ikke det er for sent!

Mvh. The Roc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

BÅÅÅMP :lol:

Jeg gik lige i nostalgi-mode og begyndte at læse Maksimal Muskelvækst foraet bagfra, hvor jeg stødte på denne sag.

Blev forsøget nogensinde færdiggjort og hvad kom der ud af det for de involverede forsøgspersoner?

Jeg har vist heller aldrig fået set det fulde WSB-BB program, så du kunne vel ikke være rigtig flink og rar og poste programmet her? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share