WSB princippet overført til BB !!!


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TJ har lovet et uddybende beskrivelse af WSB-bb hybriden i snart tusind år nu ;) tror desværre ikke han gider <_<

Jeg ved det ;) men jeg tænkte det måske var muligt i det mindste at høre om resultaterne af dette "hemmelige" program.

Zoa, jeg følger skam også med i Craw's log, men det er noget af en opgave at få overblik over et komplet system, når man kun ser de enkelte træningsdage.

Jeg synes 1½ år er en rimelig "chance" at give :lol:

Link to comment
Share on other sites

MaxP--> Ja det er jeg klar over og jeg er mindst ligeså interesseret som jer andre omkring resultaterne men nu er det jo ikke en gavebod ;) ... der kan jo være kommet mange ting i vejen... det kan jo også bare være TJ har glemt det hvem ved :unsure:

Forresten så har jeg fundet min Bullet-proof abs af Pavel hvis det stadig har interesse Jesper :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Voravong
Jeg har da et regneark med WSB hybriden til at ligge som i kan prøve at kigge på :)

- Rod

Lige en pointe - dét regneark er ét jeg lavede da jeg skulle køre hybriden. Og da mine ben er dominerende har jeg ændret lidt. F.eks. er der af og til lagt power clean (frivend) ind som DE-øvelse i stedet for squat, osv. Bare man lige er opmærksom på disse småting, hvis man ønsker at køre den originalt. :)

Link to comment
Share on other sites

Kørte hybriden i 8 uger - har intet andet end varme rosende ord tilovers for systemet :)

Hvis man har lyst til 4 gange hård træning om ugen, så er det absolut værd at prøve. Indlæg lidt progression på hjælpeøvelserne - og voila - super muskelvækst :)

Link to comment
Share on other sites

Kørte hybriden i 8 uger - har intet andet end varme rosende ord tilovers for systemet :)

Hvis man har lyst til 4 gange hård træning om ugen, så er det absolut værd at prøve. Indlæg lidt progression på hjælpeøvelserne - og voila - super muskelvækst :)

Havde du egentlig ikke langt bedre resultater med det end med HST :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Udgangspunktet var væsentligt anderledes, og størstedelen af kg'ene forplantede sig solidt på understellet (6x6 dødløft sammen med 6x6 squat har det med at sætte sig på røven - ikke bare en observation hos undertegnede, men også et par stykker som jeg fik lov til at teste programmet på, havde samme oplevelse).

Dengang gik jeg fra midt 80'ere (så vidt jeg husker) til midt 90'ere. Pt ligger jeg og roder med at fjerne mig fra midt 90'ere og gå til start 100 - og samtidig holde proportionen mellem understel/overkrop.

Men en mulighed er at ændre det i stil med Voravongs udkast - IMO ryger noget af formålet og oprigtigheden i programmet desværre på den bekostning. Men det kunne være sjovt at prøve igen på kcal underskud :D

Link to comment
Share on other sites

Man kunne jo også tilpasse det lidt. F.eks kunne man istedet for squat og dødløft på volumen dagene lave front squats og dødløft fra lige under knæet. Dette skulle fjerne fokus en smule fra røven. Og så kunne man øge volumen på overkroppen en smule. Der er mange muligheder i et fleksibelt system ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Thomas - hvad nu hvis man udskiftede DE-sqaut med evt. skiftevis powerclean og BB-rows, og ellers kørte en masse front sqaut, box squat, hack sqaut og goodmornings på ME-dagen. Kunne det ikke øge fokus på ryggen og samtidig fjerne lidt fra røven.

Det vil altså sige at man den ene uge kørte 6x6 power clean + 6x6 dødløft fra lige under knæet, og den anden uge 6x6 BB rows + 6x6 dødløft fra lige under knæet.

Hvad hvis brystet er svagt, og skuldrene alt for store, kunne man på bryst-DE lave et eller andet smart?

Det er mere fordi - da jeg kørte hybriden, voksede min røv og skuldre mere end jeg brød mig om. Særligt mine skuldre næsten eksploderede.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Voravong
Hvor lang tid mener i det vil tage at gennemføre hvert træningspas? Har nemlig overvejet programmet, men hvis jeg skal træne 4 dage om ugen kan det ikke blive så lang tid pr. gang

Da jeg kørte programmet tog hvert træningspas en 40-45 min. ekls. opvarming.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at se "originalen". Er det muligt?

Jeg kan forøvrigt ikke se det regneark Rod postede. Jeg ved ikke hvad der sker, men når jeg klikker på den, skal jeg pludselig logge på igen og det kan jeg ikke.

Men jeg synes det ser meget spændende ud...ærgeligt jeg ikke så dette emne noget før.

Link to comment
Share on other sites

Man kan da ikke have for store ben? :unsure:

Det kunne også godt være, at min overkrop er for lille - men hvis den fulgte med benene, ville jeg veje ca. 90 slanke kg... What a woman :devil:

Hmmm 90 kg siger du, eehhhh.... :crazy:

DecaDamen?! TestoTina??! Diana-BOL?!?! :tongue:

For alle jer andre, så ja, Louise har store ben :w00t: men mon ikke de godt kunne vokse lidt mere endnu. :angelgrin:

Nå, men seriøst, træning på dagsform? Det må være lige det du søger med henblik dine tendenser til at overtræne. Selvfølgelig kræver det også lidt styring, meeen det skulle være til at overkomme. :chicken:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Decadamen - må jeg være fri! :rolleyes: Med tiden (og et noget mere målrettet fødeindtag) kunne det godt lade sig gøre uden krudt, hvis det var interessant :)

Jeg modificerer de gængse programmer så meget, at det ligner dagsformtræning, såeh...

Jeg tror næppe heller, TJ vil kunne kende hans hybrid efter den har været i mine hænder :unsure:

Seb M: Jeg går ud fra programmerne på side 1 og 2 i Simondj's log :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share