Hviledage


FittSmoker
 Share

Hvordan har du det med dem ?  

125 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Elsker hviledage - nu kører jeg one-day-on one-day-off, så jeg er vant til rytmen.

Der ligger naturligvis det i det, at man skal have gjort sig "fortjent" til hviledagen, ved at træningsdagen skal være forløbet tilfredsstillende.

Det er for mig også vigtigt at have noget tid i overskud til at bruge på andet end lige træning.

Til næste år kommer der dagligt 45 min. cardio på hviledagene, så er det slut med at ligge og se TV og gnaske jordnødder. ;)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Man skal nyde og elske sine hviledage. Det er jo der man bliver større og stærkere ;)

Men jeg er enig med Maxpower. Den første dag efter træning er en nydelse. Herefter bliver de efterfølgende dage så småt en lidelse, hvor man hungre efter vægtene. Det kommer iøvrigt også an på om man er mærket af træningen. Er jeg hamre-øm i hele kroppen, så kan jeg sagtens gå og nyde det et par dage :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

HVILEDAGE!!!?????

HVA ER DET!!???

:bunny: :bunny: :bunny:

.... er der forresten nogen der vil give Craw medhold i, at man ikke må dyrke sex under en SHEIKO-cyklus - at al energien skal gå i træningen :blink: og på hviledagene skal man hvile sig 100% - dvs. ingen lagenakrobatik!!! :(

Link to comment
Share on other sites

og på hviledagene skal man hvile sig 100% - dvs. ingen lagenakrobatik!!

Ja, det er faktisk korrekt. Det har noget at gøre med at de motoriske nervebaner man bruger i de 3 store, hamres godt og grundigt i et Sheiko program. Og de seksuelle nervebaner MÅ ikke stimuleres, da det giver overstimulering af CNS. Og når det sker, så får man en sidsteplads til B-DM i styrkeløft. Det er faktisk videnskabeligt bevist endda.

Iøvrigt må man heller ikke powerwalke eller løbe sig en tur på 9 km i de tidlige morgentimer. Her er problematikken noget nær det samme. Du overstimulere de motoriske nervebaner til type I-tøsefibrene, og det gør igen at de grimme, grimme inhibitoriske mekanismer slår til i type II-powerdude-fibrene, og slår vores kraftudviklingspotentiale helt i bund.

Så fra dags dato og frem til du skal stille op, står den på Sheiko, og derefter afslapning på sofaen :santa2:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Onkel Troels:

Jeg har det sådan at når jeg lige er kommet hjem fra træning så glæder jeg mig til næste træning, og er normalt ikke vildt med hviledage. Men hvis man er vildt øm så er det ok!

Det har du ret i, hvis man er godt smasket igennem og har doms overalt - så føles hviledagen legitim.
.... er der forresten nogen der vil give Craw medhold i, at man ikke må dyrke sex under en SHEIKO-cyklus - at al energien skal gå i træningen  og på hviledagene skal man hvile sig 100% - dvs. ingen lagenakrobatik!!! 

Hvor lang tid varer en SHEIKO-cyklus ?

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

og på hviledagene skal man hvile sig 100% - dvs. ingen lagenakrobatik!!

Ja, det er faktisk korrekt. Det har noget at gøre med at de motoriske nervebaner man bruger i de 3 store, hamres godt og grundigt i et Sheiko program. Og de seksuelle nervebaner MÅ ikke stimuleres, da det giver overstimulering af CNS. Og når det sker, så får man en sidsteplads til B-DM i styrkeløft. Det er faktisk videnskabeligt bevist endda.

Iøvrigt må man heller ikke powerwalke eller løbe sig en tur på 9 km i de tidlige morgentimer. Her er problematikken noget nær det samme. Du overstimulere de motoriske nervebaner til type I-tøsefibrene, og det gør igen at de grimme, grimme inhibitoriske mekanismer slår til i type II-powerdude-fibrene, og slår vores kraftudviklingspotentiale helt i bund.

Så fra dags dato og frem til du skal stille op, står den på Sheiko, og derefter afslapning på sofaen :santa2:

Thomas

HMMMM..... måske det skulle prøves.... :unsure:

men jeg har FANDENS svært ved ikke at være aktiv..... :devil:

det ender jo med jeg begynder og ligge og rulle rundt på sofaen på grund af al den ekstra energi (nåååå nej - det gør jeg nu alligevel :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

og på hviledagene skal man hvile sig 100% - dvs. ingen lagenakrobatik!!

Ja, det er faktisk korrekt. Det har noget at gøre med at de motoriske nervebaner man bruger i de 3 store, hamres godt og grundigt i et Sheiko program. Og de seksuelle nervebaner MÅ ikke stimuleres, da det giver overstimulering af CNS. Og når det sker, så får man en sidsteplads til B-DM i styrkeløft. Det er faktisk videnskabeligt bevist endda.

Iøvrigt må man heller ikke powerwalke eller løbe sig en tur på 9 km i de tidlige morgentimer. Her er problematikken noget nær det samme. Du overstimulere de motoriske nervebaner til type I-tøsefibrene, og det gør igen at de grimme, grimme inhibitoriske mekanismer slår til i type II-powerdude-fibrene, og slår vores kraftudviklingspotentiale helt i bund.

Så fra dags dato og frem til du skal stille op, står den på Sheiko, og derefter afslapning på sofaen :santa2:

Thomas

Angel>

Hah, der kan du bare se ;) :poking:

Så kan du lære at løbe rundt og lave badutspring når du burde fede den på sofaen :lol: :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Dagen efter træning er det intet problem - ofte er det faktisk rart. Bliver der 2 eller flere dage mellem træning - hvis der skulle komme ting i vejen og sådan, så kan jeg godt savne at kaste rundt med noget jern.

Helt enig - første dag er nice, anden dag kan være ok hvis træningen var rigtig god - udover det er det en plage. Specielt hvis man er inde i en god stime, og ikke har tid til at tage af sted.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det med at blive meget rastløs, da jeg har meget energi...så til tider skal jeg tvinge mig selv til at holde den ugentlige hviledag. Andre uger glæder jeg mig til den

Træner cardio 2 gange mandag, styrketræning tirsdag, cardio 2 gange onsdag og styrketræning torsdag og så holder jeg som regel hviledag fredag, lørdag eller søndag - alt efter hvordan det lige passer med den sidste omgang styrketræning og en omgang cardio mere.

Link to comment
Share on other sites

Det er forskelligt, det værste har været, når man pludselig bliver forhindret i en træning.

Kan ikke være mere enig...!! Skal snart gå 3 dage uden træning i møde pga centeret holder "jule-lukket"!!

Med hensyn til hvad tråden oprindeligt handlede om, er jeg enig med at den første er lækker....det begynder at knibe med nr 2....og alt derefter er pinsel...!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share