Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

Logbog 2004

Et nyt år begynder, og jeg benytter lejligheden til at starte ny log.

Det gør jeg af flere årsager, f.eks. bliver det så muligt at arkivere den gamle så den kan blive gemt til læsning når jeg bliver gammel (undskyld, ældre end nu) og jeg ikke har andet at lave end at more mig over gamle log-indlæg :lol:

Dette første indlæg bliver også rettet løbende mht. vægt og max-styrke, så jeg kan se evt. udvikling - positiv såvel som negativ.

Nuværende stats (1. januar):

Højde: 188 cm (stadig, men jeg kæmper for at blive højere :lol: )

Vægt: 74 kg

Fedtprocent: rimelig lav

Spinning: ca 10-12 timer/uge +- 3 timer

Styrketræning: 5-6 gange pr. uge.

I det forløbne år har jeg tabt mig ca. 10 kg og samtidig bevaret størstedelen af min styrke, men det har krævet blod, sved og tårer. Jeg synes det er lidt frustrerende at man får så lidt ud af styrketræningen, når man nu så gerne vil cykle og lave cardio samtidig med.

2003 blev året hvor jeg opdagede spinning for alvor, og det er blevet min alltime favorit træning. Jeg er blevet bedre til ikke at grovæde så voldsomt som tidligere, hvilket kombineret med rimeligt meget cardio, har resulteret i førnævnte vægttab.

Cardio-formen er blevet supergod, det er jeg virkelig glad for - er blevet virkelig hooked på at cykle. Jeg vil forsøge at få målt min iltoptagelse klinisk, da jeg har svært ved at kunne registrere/dokumentere evt form og ændring af denne. Så en halvårlig måling af ilt-optagelsen tror jeg vil gavne det.

I det nye år vil jeg prøve at fokusere mere på styrketræningen for at se om jeg ikke kan blive en smule stærkere. Dette indebærer at jeg i jan-feb måneder vil forsøge at være i energi-overskud, så jeg kan gaine lidt - forhåbentlig muskel-masse.

I marts-april vil jeg så optrappe cardio'en voldsomt for at smide de ekstra erhvervede fedt-kg. Jeg bliver under alle omstændigheder nødt til at skære ned på styrketræningen i den periode, fordi jeg skal opereres i skulderen til februar - med efterfølgende pause og genoptræning.

Skadesmæssigt håber jeg på at blive min skulder-skade kvit ved operationen i februar. Den anden store skavank, ryggen, vil jeg forsøge at gøre noget ved, så det bliver noget med at prøve at tiltuske sig en MR scanning for at få en smule diagnosticering af skidtet. Ryggen umuliggør f.eks. løb og hurtig gang - det har stået på i 4½ nu så det er på høje tid jeg får gjort noget ved det - har forsøgt alle muligheder uden held.

Godt nytår!!

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tillykke med den nye log. :w00t: :partycrowd:

Tak for et hyggeligt år 2003. Håber, vi ses til masser af træning (og måske lidt is :unsure:) i 2004. :)

:wave: Kathrine

Kathrines ord er også mine ord i denne sag! Selv om jeg vil holde mig til 1/5 af jeres ismængde :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 3. januar 2004

Vil forsøge at bestræbe mig på at adskille cardio og styrke et stykke tid, for at se om den normalt efterfølgende cardio virkelig har indflydelse på min styrke frem/tilbage-gang. Derfor ingen cardio idag ( :w00t: ) men derimod masser imorgen.

Formiddagens træning i Parken, feat. Arne, Hoosier & Fast gjorde det til et mini-MOL-træf :devil:

Styrketræning:

Bryst:

- Incline BP: 10x50, 10x60, 6x70, 3x75, 1x80 (PR), 1x85 (PR), 8x70 (rep PR) :devil:

- Incline flyers: 10x18, 3x10x22kg

- Pullover: 10x34, 10x36, 2x8x40kg

- CableDiscoTing: 3x10

superset

- CableDiscoTing: 3x10

Skulder:

- Military: 10x40, 8x45, 2x5x50kg (fuck det var hårdt)

- DB laterals: 10x12kg, 8x14kg, 2x10x14kg

- DB bagskulder-ting på skråbænk: 3x10x7kg (bah alt for let og der blev kæbet samtidig)

- DB front raise: 4x8x16kg

- DB laterals bag ryggen: 3x10x10kg (for let, mere på næste gang)

- DB pres: 10x22, 8x24, 5x26kg (skulle lige prøve øvelsen efter de andre.. hmm )

Triceps:

- Cable pushdown: 4x10x30kg

- Scull crushers: 10x30, 10x35, 10x40, 6x45kg

- 1arms extensions bag nakken: 3x10x12kg (nemt nok)

- DB kickbacks: 2x10x10kg (gad ikke mere)

Mave:

- 5-6 øvelser på gulv - ikke super indsats men ok...

Fedt at komme igang igen efter nytåret, og det lover da godt :lol:

Det var hyggeligt at de andre vandrede hvileløst rundt og underholdt mig, hvilket klart var medvirkende til at træningen gik let og smertefrit.

Incline DB blevet testet da jeg har besluttet mig for at prøve en Hatfield cyklus i denne øvelse - passer vist meget godt med at jeg skal opereres i skulderen til den tid.

4 x :banana: for formiddagens træning!!

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 4. januar 2004

Dagen idag bød på en stor begivenhed i mit liv.

Det var første gang jeg smagte og spiste en banan!!!!

Morgenens træning i Parken:

Styrketræning:

Ryg:

- BB row: 10x50, 10x55, 10x60, 8x65, 6x70kg

- Dødløft: 12x50, 10x90, 5x110, 2x120, 1x130kg (mit greb er min begrænsning :angry: )

- DB Bend-Over Rowing: 10x36kg, 3x6x40kg (var sgu tung idag, kun 6 reps)

- Machine pulldown: 10x70, 10x80, 10x90, 6x100kg

Mave:

- Swissball crunches: 2x20xmig+10kg

- Swissball skrå: 2x20xmig+10kg (gik godt idag)

- 3-4 øvelser på gulv, 2 sæt af hver

Cardio:

- Spinning III (Chris MacDonald feat. Arne & Fast)

- Spinning II (Chris MacDonald feat. Fast)

Chris er tilbage - og det er FEDT! - første time var sindssygt hård - se evt. en god beskrivelse i Arnes log - mens 2. time var mere udholdenheds-agtig - også rigtig god og passede mig fint!

Efter første time var jeg fuldstændigt tappet for energi, det føltes som om hver fiber i min krop var helt færdig - og kroppen skreg efter noget sukker.... (man bruger alligevel en del sukker på at træne tung ryg) - og jeg havde ikke noget med at spise!!

Det var så slemt at jeg overvejede at stoppe, jeg var totalt desperat efter sukker.

Mellem de to spinning-timer susede jeg derfor ned for at købe en appelsin eller lignende i receptionen - men de havde KUN BANANER :w00t: - og jeg var så desperat at jeg sgu købte een alligevel.

Da jeg normalt får bræk-fornemmelser bare af lugten af banan, gik jeg ud på toilettet for at spise den - just in case jeg skulle brække mig mens jeg spiste den (hvilket jeg var overbevist om ville ske).. men jeg trængte så meget til kulhydrater at jeg sgu gjorde det - uden at kaste op!!! Og det smagte iøvrigt slet ikke så slemt som det lugtede... man skal nok lige vænne sig til konsistensen men måske er det ikke så dårlig en ide at tage en banan med mellem cykel-timer.. bananen hjalp ihvertfald på sukkerdepoterne og 2. time kunne jeg køre med rimeligt god intensitet alligevel..

4 x :banana: for dagens indsats!!

Imorgen står den på dræber-spinning med Arne og Fast: en III'er efterfulgt af en 75 mins udholdenhed... woohhoo - jeg glæder mig helt sindssygt!!

Link to comment
Share on other sites

Mellem de to spinning-timer susede jeg derfor ned for at købe en appelsin eller lignende i receptionen - men de havde KUN BANANER :w00t:  - og jeg var så desperat at jeg sgu købte een alligevel.

Da jeg normalt får bræk-fornemmelser bare af lugten af banan, gik jeg ud på toilettet for at spise den - just in case jeg skulle brække mig mens jeg spiste den (hvilket jeg var overbevist om ville ske).. men jeg trængte så meget til kulhydrater at jeg sgu gjorde det - uden at kaste op!!! Og det smagte iøvrigt slet ikke så slemt som det lugtede... man skal nok lige vænne sig til  konsistensen men måske er det ikke så dårlig en ide at tage en banan med mellem cykel-timer.. bananen hjalp ihvertfald på sukkerdepoterne og 2. time kunne jeg køre med rimeligt god intensitet alligevel..

:lol: :blink::w00t: :lol:

Godt gået. :banana:

Link to comment
Share on other sites

MaxP & Hoosier>> det holdt også hårdt med den banan - det var en lidt underlig fornemmelse at stå og spise bananen, bøjet over toilet-kummen :lol: - må have været et spøjst syn....

Iøvrigt: jeg vil som sagt forsøge at undgå hård cardio direkte efter bryst/skulder træning så jeg tror at programmet i de kommende par måneder bliver nogenlunde sådan her:

Mandag:

Mave

Spinning III

Spinning udholdenhed

Tirsdag

Bryst

Skulder

Triceps

Onsdag

Spinning II

Mave

Torsdag

Ryg

Mave

Biceps

Ben

Fredag

Spinning II

Spinning III

Mave

Lørdag

Bryst

Skulder

Triceps

Søndag

Ryg

Mave

Spinning III

Spinning II

Det giver kun omkring 7 spinning-timer om ugen - lidt i underkanten af hvad jeg har lyst til, men jeg vil prøve at få lidt gang i vægttræningen for at se om det dog ikke kan lykkes at blive en smule stærkere.. dette skal stå på januar og februar (og måske marts) - hvorefter spinning optrappes voldsomt i april og maj måned.

Link to comment
Share on other sites

Fast>> man ved aldrig hvad der er sket... :devil:

Night>> mange tak - det bliver der nok desværre ikke meget af - efter min skulder-operation skal der genoptrænes i mange måneder - øv øv og 3 gange øv... må lige checke dine stats...

Back... 170kg i dødløft?? fuuuuck det når jeg ALDRIG... hulk

Fuck - jeg har ædt alt for meget til frokost - satans også.. hvorfor skal de også servere så meget god og lækker mad? Det er fysisk umuligt at styre sig når man står ansigt til ansigt med alle lækkerierne - og det er bare om at tage for sig.. :angry: nu skal jeg altså lære det...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Hej Spock med de store øjne,

Held og lykke med din nye log. Glæder mig at du lært andre bananer at kende end dem, der hopper og danser rundt omkring i særligt udvalgte logs på MOL.

Øj, - hvor du spinner! Kan du bare fortætte med det efter din skulderoperation?

meadow

Link to comment
Share on other sites

Meadow>> mange tak - og jeg håber da sandelig jeg kan cykle kort efter operationen, ellers er det en national katastrofe!! (hvad skal jeg ellers bruge mit liv til :lol: )

A propos spinning, så var dagens program killer-spinning i Parken - programmet er lavet om, så vi nu starter med en III'er efterfulgt af en udholdenhed... det kombineret med at Chris M er kommet tilbage, erklærende sig som værende i superform er ... skræmmende.. . :devil:

Mandag d. 5. januar 2003

Sindssyg træning. Jeg fattes ord.

Styrke:

Mave:

- Swissball crunches: 2x20xmig+10kg

- Swissball skrå: 2x20xmig+10kg

- Skrå legraises: 2x30xmig

- 2-3 øvelser på gulv

- udstrækning...

Cardio:

- Spinning III (Chris MacDonald feat. Fast)

- Spinning Udholdenhed (Chris MacDonald feat. Arne & Fast)

Fra første færd kunne jeg mærke at noget var galt.

Min puls var sindssygt høj. I de halvandet år jeg har spinnet, er den maksimalt registrerede puls 189 som er min maxpuls... een gang har jeg nået denne puls, men idag... oh my god..

Noget måtte være galt, jeg fatter det ikke. Min puls gik amok - og det var da også sindssygt hårdt - men alligevel!! Jeg mistænkte fejl i pulsuret - så jeg checkede hvert 10. minut manuelt - og det passede sgu meget godt.

Første time var sindssyg hård - og min snitpuls lå over 85% af max over 60 minutter!!! Normalt kan det slet ikke lade sig gøre men den var god nok. Timen sluttede med et peak hvor jeg kørte lungerne helt ud (de var nu nærmest ude hele timen men alligevel) - og sluttede med 197 i puls!!!! Det er 8 slag over min maxpuls!!!

Anden time var udholdenhed, men på intet tidspkt var pulsen i de 75 mins under 80% (jo lige da jeg var ude efter vand) - fatter nada!!! Hvordan kan det lade sig gøre? Har godtnok drukket en del cola idag på jobbet, men ikke meget mere end normalt (ca. 4 liter) og det giver en smule forhøjet puls, men idag var det var sindssygt.

Nok om det, overdrevet sindssyg lækker fed træning - var faneme høj i samtlige sidste 75 mins. Fik gåsehud mens jeg kørte, så fedt var det.

PR i sved-produktion :w00t: og det kan kun blive til 5 x :banana: for dagens fix!!

Ville gerne cykle imorgen tidlig men dropper det nok for at kunne træne godt styrke imorgen eftermiddag - skal jo prøve at blive lidt stærkere så cardio'en skal styres .. bare lidt.. det er sgu svært når det nu er så fedt.

Har lidt begyndende bøvl med venstre knæ, ikke så fedt.. gør ondt i indersiden, når jeg cykler og går op af trapper osv.. håber det går væk snart.

Efter cyklingen strækkede jeg ud - og tror jeg satte pr i smidighed i haserne - var faneme tæt på at kunne nå gulvet med strakte ben... med hovedet!!! :w00t: - men ikke helt. Fik overbalance og landet på hovedet.. hahah - folk troede jeg var skør.. whatever.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Zoa>> hehe - 5 mins med Photoshop, skal nok lave en lidt vildere snart

Gregers>> noget var jeg sgu på, it iz ze only xplanazion :lol: :devil:

Hov, glemte lige at skrive noget om mit "weight-gain":

Vægten sagde idag 74 kg - er steget en del (3 kg på 14 dage) og det er bestemt ikke muller :angry: - er på vej til at blive lidt buttet men sådan skal det åbenbart være når man bulker. Vil prøve at fortsætte til ca. 80 kg og se om det ikke influerer _lidt_ på styrken :lol:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. januar 2004

Manner hvor var kroppen smadret da jeg vågnede - 7 timers søvn burde ellers have hjulpet, men de sidste par dages voldsomme spinning sad i kroppen.. fik kæmpet mig på job, men havde sgu bange anelser angående eftermiddagens styrketræning... og jeg fik nogenlunde ret.. :angry:

Styrketræning

Parken, 17.00

Bryst:

- Incline bænk: 12x50, 10x60 (tung!!), 8x65, 2x5x70, 4x70 (gik død på 5'eren) MEGET TUNGT øv

- Incline DB flying: 4x10x20kg (tungt - pyha.. øv igen)

- DB pullover: 10x34, 10x36, 6x40kg (tungt tungt tungt - kroppen var helt færdig)

- Cable pop-øvelse: 3x10xwhatever

supersæt med

- Cable pop-øvelse: 3x10xwhatever (bare for at mærke _lidt_ pump :lol: )

Skulder:

- Military: 10x30 (åh nej), 10x35 (uha), 8x40 (uakk!! hårdt!), 6x45, 4x50kg ( :blink: )

- DB laterals: 10x12, 2x8x14, 7x14 (gik totalt død her)

- DB front raise: 3x8x16kg

- Incline DB bagskulder ting: 3x10x9kg (for let)

- Bag ryggen DB laterals: 3x10x10kg (bah!!)

Triceps:

- 4x10x30kg (fuck det var tungt, den var helt gal idag)

- DB 1arms bag nakken: 4x10x12kg (for nemt)

- DB kickbacks: 3x10x12kg (hep, 12 kg!!)

Ben:

- Squat: 12x50, 4x10x60kg (trætte trætte ben)

- Leg extensions: 10x75, 10x90, 10x100, 10x110kg

- Leg curl: 10x35, 10x40, 8x45kg (bah)

Mave:

- Swissball crunches: 2x20xmig+10kg

- Swissball skrå crunches: 2x20xmig+10kg

- Incline leg raise: 2x20xmig

- 3 yderligere øvelser på gulv

- Udstrækning

Elendig træning, var første færd var jeg mærket af træningen de sidste 2 dage - der var ganske simpelt ikke overskud til at løfte tungt. Har ellers spist rigtigt godt de sidste par dage, så energi-overskuddet burde være sikker i hus :devil: - men kroppen var nok ret træt.. men jeg fik kæmpet mig igennem træningen og det var det vigtigste... måske var det fordi jeg har sovet så lidt - er vel blevet til ca. 5-6 timer i snit de sidste 5 dage :angry:

2 x :banana: for dagens træning... nu skal jeg faneme have noget søvn snart for ellers går det helt galt..

Mødte Arne da jeg startede træningen, og Gregers da jeg næsten var færdig...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Arne>> vi ser på det... men det kan sgu da ikke passe.. imorgen SKAL jeg have trænet ryg og cyklet en time - kun een time - med Chris.. glæder mig sindssygt til den time.. når man kun kører een time kan man simpelthen fyre kedlen max af - bliver spændende at se.. men jeg ser naturligvis på hvordan jeg har det inden timen, og så kører efter evnerne :lol:

Kommer du iøvrigt imorgen? - jeg kører 17.20 - den tidlige time er sgu for tidligt :angry: øv...

Går ud fra at Fast også kommer (hun er jo fast inventar til de timer - godt gået iøvrigt)......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share