Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag d. 21. januar 2004

Intro/velkomst/undersøgelse på Hørsholm sygehus... havde aldrig været ude i Hørsholm før, så jeg skulle lige have opdateret min geografi-viden :w00t: hehe - men fandt da ud af (via rejseplanen.dk) at det var rimeligt nemt med Bus 150S der går direkte til sygehuset fra Nørrebro :o

Fik at vide at jeg skal gå til 6 (SEKS !!) ugers fysioterapi når der skal genoptrænes - det vil sige at der går laaaang tid før jeg kan begynde på vægte igen, hulk hulk.... men kan heldigvis nok køre på en "sidde-cykel" efter en uges tid allerede.. buuhuu det bliver utroligt hårdt at skulle undvære træning så længe.. vil prøve at finde alternativer til at røre sig.. som f.eks. sidde-cykler...

On a side note: har besluttet mig for at købe et "danse-tæppe" til Playstation - efter at have oplevet det hos en kammerat - det var faneme sjovere end det lød, og kan iøvrigt bruges til forskellige spill.. totalt grineren, man bruger så fødderne som styring - og kombineret med den trådløse kontroller kan det faktisk være ret sjovt.... hihi... underboen kommer til at tro jeg er en underlig snegl (er jeg jo ikke, vel?? :bigsmile::devil: ) ...

Er der iøvrigt nogen af jer der har prøvet lyspistolen til ps2? Noget der kan anbefales eller er det noget crap??

Træningsmæssigt: mega DOMS i benene og patterne (glemte at skrive fra træningen igår at jeg lavede mine første dips i mit liv igår - fEEEDT som det gik i skuldre/bryst/triceps)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 21. januar 2003

Det var ikke meningen jeg ville træne idag, men da jeg kom hjem, fik jeg alligevel kriller - hvorpå jeg satte næsen mod SATS Nørrebro - tanken var at træne lidt allround for at få lidt af DOMS ud af kroppen... havde mega doms i ben - og søreme også DOMS i nederste del af maven ( :w00t: - fatter nada)..... kørte let og mange reps...

Træning i SATS Nørrebro

Cardio: 20 minutter på løbebånd (der røg den ryg så.. )

Styrke:

- Incline DB pres: 15x20, 12x24kg

- Incline DB flying: 12x18 (meeeget langsomt), 10x20 (meeget langsomt)

- Seated DB pres: 12x20, 14x20kg (syrede totalt til)

- DB laterals: 15x10kg, 15x10kg

- Bænkpres: 15x50kg (eksplosiv), 10x60kg, 8x70kg, 5x80kg (major shoulder av-av :devil: )

- Seated cable row: 15x50kg, 15x50kg (langsomt)

- Pullups: 7xmig, 5xmig

- Dips: 10xmig, 8xmig, 6xmig (uha uha, træt træt træt :w00t: )

- 2hand DB rowing: 2x15x18kg (meget let men syre syre syre)

- Hyperextensions: 2x20xmig

- Udstrækning, var meega stiv pga DOMS i benene

Det var tydeligt at kroppen var utroligt træt efter den store volumen igår - men det var alligevel rart med noget træning "uden forventning eller program", jeg trænede hvad jeg havde lyst til, og med den vægt jeg havde lyst til, uden at køre mig selv død på noget tidspkt - selvom jeg var meget træt i kroppen - energien var der bare ikke...

Fik lyst til at teste ryggen - bad idea - men fik da banket 20 mins af på løbebåndet... måtte kravle af igen, da jeg ikke kunne holde overkroppen oprejst længere :devil: - lignede een af de der gamle posedamer vi havde hjemme på Als, der ikke kunne rejse overkroppen.. puha.. men gik over efter 5-10 minutters udstrækning og hvile af ryggen..

2 x :banana: for aftenens påfund

Ingen styrketræning før lørdag, hvor den står på tung tung træning :devil:

Til gengæld masser af cardio torsdag og fredag - glæder mig som et lille barn!!!

Link to comment
Share on other sites

Kom lige i tanker om at jeg med 3-6 måneders pause kommer til at ligne noget der er løgn.. og da jeg egentlig ikke rigtigt har nogle billeder af mig selv, skal jeg lige have et par billeder inden operationen, så jeg har noget at sammenligne med når jeg begynder at genoptræne :lol:

Hvordan f*nden tager man billeder? Hvordan skal lyset være? Vinklen? aner det ej..

Har lavet eet forsøg idag, men fuuuck hvor ser det dumt ud på billede - definitionen ryger totalt når lyset ikke er optimalt, alt bliver glattet ud.. suk.. nå, men her begynder-billede taget ved sengetid iaften... skal lige have fixet noget med lyset inden jeg skal opereres... :-)

Vægt: 75 kg, højde: 188cm , dum: ja , søvnig: ja, overtræt: ja.

Hmm synes stadig lyset snyder. Det må kunne gøres bedre. Har en uge..... :lol:

Sådan ser en cardioboi altså ud. Egentlig svært at se jeg lige har proppet ekstra 4 kg på kroppen de sidste 3 uger :lol:

PS: er det nok til Player logen? Eller skal det være decideret biceps-curl billede med tanktop?

post-12-1074728893.jpg

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

SimonV>> thanx... :lol:

Niske>> næ ikke specielt, så skulle jeg lade være med at cykle så meget som jeg gør - jeg forsøger at få "the best of both worlds", kan ikke undvære cyklingen der der nr 1 - og ligger over vægttræningen - men på den anden side kan jeg heller ikke undvære at styrke-træne.. det er to vidt forskellige ting, men begge to nødvendige imho...

Det koster at være i god cardio-form - prisen er at det er svært at gaine masse.. vil heller ikke være _for_ stor men det er der vist ingen fare for :lol: - 75kg og 188cm er trods alt ikke et kæmpe brød, men ville da gerne op omkring de 80-82 kg lean totalt rippet (og ikke som nu).

Link to comment
Share on other sites

Max>> men mangler 5 kg lean muscle mass :angry: - og et højere kondi-tal :lol:

Og cardio-stængerne er definerede - ja, tynde - ja : :(

Maven er der ingen i verden der skal være misundelig over.. tæl lige.. kun 4 !!! :angry:

Life of us genetic freaks is a hazardous one... <_<

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Meadow>> de har jo vinter-lukket for tiden.. :angry: ...

Forresten, Paradis på Frederiksberg (Godthåbsvej 57) åbner d. 29 februar....

Attention: alle lejligheder i 200 meters omkreds stiger 20% i værdi fra den dato.. :lol:

36 dage til Paradis åbner..... 36 dage.. 36 dage.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

22. januar og 23. januar:

Har haft forrygende travlt den seneste uge og det vil ingen ende tage, så lynhurtig update:

22. januar: Spinning III (Boltens, Spejlsalen) 3 x :banana:

23. januar: Spinning II (Parken, 06.45, Marie Wittrup) 2 x :banana: (røvsygt)

Kørte middel igennem på begge timer, ikke meget at bemærke andet

end at jeg har sovet 3 timer i nat igen-igen-igen-igen.. og glæder mig til at træne vægte imorgen (lørdag) :devil: - hvis jeg får søvn i nat...

Een af mine kammerater har inviteret mig til stor fest, men jeg overvejer at skulke.. har dårlig samvittighed over det, men på den anden side trænger jeg nu så meget til søvn at jeg alligevel ikke er meget værd (håber ikke han læser dette -ej, det ved jeg han ikke gør :bigsmile: )..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. januar 2004

Styrkedag i Parken - 4 timers søvn, hurra!! :angry: :cry: ... ikke befordrende for træning.. men tilsidst fik jeg snøvlet mig afsted:

Styrke:

Parken, kl. 13.15: Bryst/Skulder/Tricps/Mave

Bryst:

- Incline BP: 12x50kg, 10x60 (puha), 6x65kg, 5x70, 5x70, 4x75kg (Rep PR!!)

- Incline flyers: 10x20, 10x22, 10x24, 8x24kg

- DB pullovers: 10x36 (let), 10x40, 10x40kg (hårdt men godt :lol: )

- Cable pop: 3x10xwhatever

supersæt m.

- Cable pop: 3x10xwhatever

Var bestemt ikke frisk fra starten, albuerne var ømme og triceps føltes meget brugte, ikke en god forudsætning for at træne pres-øvelser :angry: Incline DB startede også med at føles meget tungt, men det gik ok tilsidst. Kabel øvelsen gider jeg egentlig ikke.. man føler sig så dum i et kabel-træk :devil:

Skulder:

- Military pres: 10x35kg, 10x40kg, 5x45kg, 5x45kg, 5x45kg, 5x45kg (tungt - øv)

- DB standing laterals: 10x12 (let), 10x14kg, 8x16kg (Rep PR), 9x16kg (Rep PR!!)

- DB bagskulder: 3x10x10kg (nærmest karakter af hvileøvelse efter al den pres :lol: )

- DB laterals bag ryg: 3x10x12kg

- DB front raise: 3x8x18kg (Rep PR !!)

Følte mig ret træt til Military - det er en hård øvelse, og jeg plejer at kunne køre 5x50kg, men ikke idag -til gengæld flere tung sæt (45kg) hvilket var udmærket men hårdt.

Laterals gik flyvende, efter at jeg er begyndt at køre lidt tungt ( reps <10) er jeg blevet meget stærkere i øvelsen med raket-fart - FEDT! Måske halter stilen lidt med de tunge vægte, men det er vigtigt at vænne mine tynde arme (hehe) til vægtene - så kommer stilen med styrken.. :4whistling: ..

Triceps.

- Cable pulldown: 10x30, 10x30, 6x35, 6x35kg

- Skull cruchers: 10x40, 10x42,5 , 10x42,5

- 1arms bag nakken: 10x12, 10x14, 10x14kg

Albuen gør knuder i Skullcruchers - skal altså passe på.. men det er ligemeget nu for om 6 dage er det slut med at træne anyway, så de albuer kan bare komme an :devil:

Mave:

- Incline leg raise: 25xmig, 25xmig

- Swissball crunches: 12xmig+15kg, 12xmig+15kg (Rep PR)

- Swissball skrå crunches: 20xmig+10kg, 20xmig+10kg

- Diverse øvelser på gulv

- Udstrækning

Første gang jeg kørte med 15kg på nakken med Swissball'en, så naturligvis en rep pr, selvom det er lidt snyd... iøvrigt tror jeg ikke man opererer med pr i mave-træning, hehe.. men fedt at prøve 15kg, skal klare fortsættes - 20 reps med 10kg er for mange - og den er tilmed ret let nu.

Efter mavetræningen var triceps og forskulder kommet sig en smule ovenpå tæsken, så jeg kørte følgende øvelser:

- Dips: 2x10xmig (var hårdere end første gang?? - men ok, udsolgt i triceps mildt sagt!)

- Bænkpres: 10x50 (eksplosiv), 10x60, 10x70, 5x80kg (game over triceps og goddag skulder)

Endte med at blive rimelig god træningsdag - dog ikke helt med den intensitet jeg havde drømt om - det skyldes stensikkert den manglende søvn.

Allligevel 4 x :banana: for de enkelte gode løft og den gode volumen på træningen.

PS: på vejen ud fik jeg lige hilst på Fast der skulle ind at cykle en time... imorgen bliver det alvor med 2 x Chris timer (forhåbentlig kommer han)

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

imorgen bliver det alvor med 2 x Chris timer (forhåbentlig kommer han)

Jo, jo...han kommer....det skal han gøre, mine ben er alt for restituerede...æd :thumb_down: det bliver feeedt :w00t: ses :bigsmile:

PS. du sparker ass med din træning :kickass: (fatter dog stadig ikke det med søvnen... me = :chicken:)

Link to comment
Share on other sites

Uha, jeg skal vist skynde mig at sove lidt :lol: - det er jo snart vi skal cykle.. :lol: ...

Update kl. 08.28: for helvede da også, har stadig ikke sovet, cykling er no go... desperat efterhånden, så nu skal jeg sgu have noget søvn :( sorry

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 25. januar 2003

Ingen søvn i nat, da jeg endte med at kunne sove, faldt jeg over NASA's webcast af "Opportunitys" landing imorges kl. 6 dansk tid - helt fantastisk... efterfølgende pressekonferencer trak ud, de var helt elektriske og euforiske i kontrol-ceteret i Pasadena, og det smittede af på mig...

Lidt træning her til aften i Parken. Trods den efterhånden overvælende træthed kom jeg tilsidst afsted:

Styrketræning:

Lidt Ryg/Ben/Mave for at komme lidt ud...

Ryg:

- BB rowing: 10x50, 10x55, 10x60, 8x65, 6x70kg (kørte overraskende godt)

- Dødløft: 10x70, 8x90, 5x100, 3x110, 3x120kg (blev vildt svimmel .. var for træt)

- BB 1arms bent-åge: 10x36, 8x40, 8x40, 7x40, 6x40kg (døde totalt)

- Chinups (bredt, overhånd): 4x6xmig (surrealistisk træt)

- Hyperextensions: 3x20xmig

Ben:

- Squat: 10x50, 8x60, 8x60, 8x70kg (totalt træt i benene)

- Ikke flere bensæt da der var totalt udsolgt pga træheden.

Istedet prøvede jeg dips:

- 20xmig (PR) - udmærket.. fuck der er forskel når man kører Dips som eneste pres-øvelse - fremfor igår hvor jeg havde kørt bryst/skulder/triceps først :lol: ... skal køre den som triceps øvelse fra nu af, sammen med skull crushers.

Mave:

- Incline leg raise: 2x30xmig (alt for let)

- Leg raise i ribbe: 2x15

- Incline crunch: 2x15xmig+5kg

- Øvelser på gulv

Mødte een af mine venners kæreste, fik en længere hyggesnak så masser af kæbe-træning idag.... .. 3 x :banana: for den gennemsnitlige træning. Trætheden trak voldsomt ned, PR i dips samt det at jeg kom ud, trak op..

- Lidt udstrækning..

Link to comment
Share on other sites

Ingen søvn i nat, da jeg endte med at kunne sove, faldt jeg over NASA's webcast af "Opportunitys" landing imorges kl. 6 dansk tid - helt fantastisk... efterfølgende pressekonferencer trak ud, de var helt elektriske og euforiske i kontrol-ceteret i Pasadena, og det smittede af på mig...

LOOOL det er så meget dig Spock... kan lige forestille mig dig med øjne så store som møllehjul og fråde om munden kl lort om natten imens vi andre dødelige ikke engang overvejer at stå op før 5 timer senere :lol:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Det var da en fin træning spock.. Du er jo slet ikke så slap som du selv siger, du rykker da mig i bænk og flyers og sådan :)

Og få så MÅLT de guns.. Og tillykke med din PR´s :)

Link to comment
Share on other sites

Zoa>> hehe.. det er da helt fantastisk!! Jeg _havde_ vistnok fråde om munden.. men det er også nemt at blive smittet, når stemningen var så heltisk og euforisk.. superfedt!! Så ofte NASA webcasts dengang rumfærgerne fløj - det var fedt at ligge om natten i sin seng, og se live signal fra rumfærgen... og drenge-drømmene stod i fuldt flor.. :lol: ..

PlayBoy>> Tak tak - er desværre pinligt svag i bænken, før min skade i efteråret reppede jeg med 90-95 kg så der er laaang vej op igen.. til gengæld er incline udmærket - i mangel af bedre :lol:

- glemte forresten at skrive i min log at jeg kørte 1 sæt biceps curls idag !!!! Kun med 10kg DB, og jeg fik kun 4 med hver arm før det gjort for ondt i biceps-senerne og skulderen.. latterligt.. fuck man føler sig latterlig når man står der og ser pumpet ud, og så står der to piger ved siden af og repper med samme vægt som mig :lol: .. hehehe

Skal nok få målt, men skal have hjælp - og det bliver altså pinligt!!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26. januar 2003

Træning i Parken kl. 18.25 efter job:

Cardio

- Spinning III (Chris MacDonald feat. Arne)

Supergod time, bortset fra at den blev spoleret totalt af min ryg der var helt umuligt.

Måtte droppe 75mins udholdenheden bagefter - dumme ryg :angry:

Inden spinningen, mavetræning:

- Legraises i ribbe: 3x12xmig

- Cable crunches: 3 sæt

- Leg raise incline: 2x25xmig

- Swissball crunches: 2x15xmig+15kg

- Udstrækning

1 x :banana: er alt det kan blive til :angry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share