Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg skal! kan du så ikke lære mig at bænke i trøje :w00t:

jeg løfter jo i RAGE X men kan også tage min Fury med hvis det er :w00t:

Sådan som mine egne trøjeløft kører lige nu, skal jeg ikke kloge i, hvordan de trøjer fungerer :laugh:

Ja da! :4jumpy:

Super duper :thumb:

Ved du, hvem der ellers dukker op?

Link to comment
Share on other sites

Ved du, hvem der ellers dukker op?

Næ... Jens var ikke til træning i dag, så kunne ikke lige spørge ham. Men jeg ved, at Kim har meldt afbud, fordi han skal til bryllup. Men der er en liste over de inviterede ind på styrke.dk under landshold.

Link to comment
Share on other sites

:wub: :wub: :wub:Træning i TSK den 21-8-06: :wub::wub: :wub:

Bænkpres:

15@20kg (benene oppe)

8@40kg

5@50kg

2@60kg

Trøje:

2@70kg (ikke nede)

2@75kg (ikke nede)

2/2@80kg

Der var virkelig god power i bænken i dag! Desværre kunne jeg ikke finde ud af at ligge rigtigt på bænken. Muligvis pga. ryggen - er ikke sikker... :unsure:

Laterals à la Eva:

(2x)12@5kg

(2x)10/10/10/[email protected]

supersetted med:

Standing EZ curls:

12@12kg

3@17kg

8@22kg

[email protected]

[email protected]

Ville egentlig have gemt dødløften i udstyr til onsdag, men så gik det op for mig, at jeg skal til symposium hele dagen onsdag, så jeg først kan træne halvsent. Og Morten og Daniel skulle nemlig træne sent i dag, men ikke på onsdag. Så hoppede alligevel i dragten, da de dukkede op (jeg var lidt sent på den i dag, så de andre var allerede taget hjem, da jeg nåede til dødløften :rolleyes:).

Sumo dødløft:

8@60kg

8@65kg

5@75kg

5@85kg

1@95kg (bælte)

1@105kg (halv dragt + bælte)

Fuldt udstyr:

1@125kg (+stunt :innocent::tongue:)

1@130kg

1/1@140kg

2@125kg (kun løst bælte)

Ryggen generede mindre i dag, end sidst, jeg var i trøje - men stadig nok til, at det er pisse irriterende og lettere hæmmende. :dry::mad: Men ryggens tilstand taget i betragtning, var det faktisk en rigtig god træning. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

:unsure:Træning i TSK den 23-8-06: :unsure:

Bænkpres:

15@20kg (benene oppe)

10@40kg

Smal:

5sæt@[email protected]

supersetted med:

Træk til bryst - spadegreb:

15@30kg

10@40kg

5sæt@12reps@40kg

Det føles stadig bedst mht. ryggen at køre forholdsvis let men flere reps.

Standing EZ curls:

12@12kg

[email protected]

4/[email protected]

[email protected]

supersetted med:

Laterals à la Eva:

(2x)12@5kg

(2x)[email protected]

(2x)4-5@10kg

(2x)12/[email protected]

Seated face-pulls:

20/20/20@35kg

supersetted med:

Pec deck:

15/15@30kg

12@35kg

Rotator cuff-øvelse:

(2x)15@2kg

(2x)15/15@3kg

Det går bedre og bedre med ryggen, og jeg skal til behandling igen fredag, så jeg er fortrøstningsfuld. :smile: Dagens træning gik fint, omend den smalle bænk ikke var verdens kønneste, og rygtræningen bare let...

Skulle have trænet noget let squat i går, men der var nogen, der havde lukket klubben alt for tidligt, så der var låst, da jeg kom derop. :crybaby: Og fik det ikke gjort i dag, da jeg først kunne træne sent. Min vejleder fra dengang, jeg skrev bachelorprojekt, har nemlig vundet en stor forskningspris, så jeg var til symposium og efterfølgende reception det meste af dagen i dag. :4smartass: :4mewantfood:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Træning i TSK den 24-8-06: :wacko:

Mave på gulv med dims:

20/20/20@mig

supersetted med:

Hyperextensions:

20/20/20@bw

Squat:

Box:

12@20kg

8@45kg

5@55kg

5sæt@3reps@60kg (+bælte)

Alm:

5sæt@5reps@60kg (+bælte på første sæt)

Mærkede kun ganske lidt til ryggen. :bigsmile:

Tog op og for at lave lidt squat, som jeg jo blev forhindret i i tirsdags. :dry: Ville lige have en enkelt gang mere i halv dragt for at få den udvidet lidt, inden jeg skal i fuldt udstyr på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: "Træning" i TSK den 25-8-06: :4mewantfood:

Mave på skråbænk:

12/12@bw

supersetted med:

McKenzie-rygbøjninger:

12/12@mig med 10 sek hold i toppen på hver rep

Træk til bryst - bredt greb:

15@30kg

12@40kg

5@50kg

12/12@40kg

Skulle ikke træne i dag, men bare op at hente noget af mit udstyr forud for weekendens samling. Men da jeg så var deroppe, kunne jeg alligevel ikke lade være med lige at lave lidt. :rolleyes: Jeg var i øvrigt til Shiatsu for anden gang i formiddags, om min ryg har det bare meget bedre nu. :4thumbup: Det var også derfor, jeg ikke kunne lade være med lige at lave lidt træk til bryst - for lige at mærke ad i ryggen - og der var næsten intet at mærke. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Resumé af træningssamlingen i Aalborg i weekenden, 26.-27. august 2006...

Lørdag formiddag blev det til noget trøjebænk. Det gik ikke ret godt i F6'eren, så jeg løfter højst sandsynligt i min trofaste gamle Fury til SM bænk og NM. Desuden to-tre sæt rotator cuff og et enkelt sæt underhåndschins.

Lørdag eftermiddag dynamisk dødløft med løs halv dragt + bælte. Desuden 8 sæt højrep ryg (4 sæt træk til bryst, 4 sæt seated cable row) for at få løsnet op i ryggen (Johan havde desuden knækket lidt i mig et par gange, så søndag var der faktisk stort set intet at mærke i ryggen). Og så fik jeg lov til at lægge knæbind på Stina. :w00t: Det var første gang, jeg lagde knæbind på en anden, og jeg synes godt nok, det er ret svært. :blush: Og det ene bind smuttede også ud ad hånden på mig et par gange, så det ene blev noget strammere end det andet. Ups... :blush:

Søndag morgen/formiddag blev det squat i udstyr, hvilket gik noget blandet. Der var nogle enkelte løft imellem, som så okay ud. :smile:

Søndag eftermiddag hoppede jeg i F6'eren igen, men kunne, sjovt nok, stadig ikke få det til at fungere. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:unsure:Træning i TSK den 28-8-06: :unsure:

Bare lige lidt let træningen ovenpå weekendens samling...

Squat:

12@20kg

8@45kg

5@55kg

3/3/3/3@65kg (+bælte)

5sæt@5reps@45kg

De sidste sæt supersetted med:

Træk til bryst - bredt greb:

15/15/15/15/25@30kg

Standing EZ curls:

12@12kg

3@17kg

8/7@22kg

16?@17kg

supersetted med:

Laterals à la Eva:

(2x)12@5kg

(2x)10/10/10/[email protected]

Seated cable row:

15/15/15@40kg

supersetted med:

Mave på skråbænk:

12/12/12@bw

og:

McKenzie rygbøjninger:

10/10/10@mig med 10 sek stræk i toppen af hver rep

Lidt let ben og ryg ovenpå samlingen, og desuden biceps, skulder og mave. Hyggelig træning sammen med Rommel og Q. Blev nødt til at træne sent, da jeg er startet i skole igen, og først havde sent fri.

Link to comment
Share on other sites

NÅ... må vist hellere lige få ført lidt log... Startede på uni igen i mandags, og der er tryk på fra starten, så har ikke så meget tid for tiden. :rolleyes: Træningen i onsdags var tæt på den værste i mands minde, så den har jeg fortrængt. :tongue: I dag gik det sådan nogenlunde. :smile:

Træning i TSK den 1-9-06: :unsure:

Squat:

10@20kg

8@45kg

5@55kg

5@65kg (+bælte)

3@70kg (+bælte)

2@75kg (+bælte)

Fuldt udstyr:

2@105kg

2/2@115kg

3@105kg

Bedste runde længe. :blink:

Sumo dødløft:

5@65kg

5@75kg

6singles@85kg (+bælte)

12@75kg

Mave med fødderne på bænk:

20/20/20@mig

supersetted med:

McKenzie rygbøjninger:

10/10/10@mig med 10 sek stræk i toppen af hver rep

Motivationen til træning var virkelig på nulpunktet i dag. :wacko: Heldigvis havde jeg aftalt med Kim, at han skulle hjælpe mig med knæbind fra kl. 16, for ellers var jeg sgu nok blevet liggende under dynen efter min eftermiddags-morfar. :laugh: Er godt nok helt smadret af det her skole-halløjsa. :blush::chicken: Men godt, at jeg kom afsted til træning - for den var jo faktisk overraskende god. :smile: Er dog lidt træt i lænden i disse dage, så det skal blive godt med en lille uges deload efter SM bænk i morgen. :innocent:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

:freaked: SM Bænkpres i Rødby den 2. september 2006: :freaked:

Indvejning:

62.6 kg

1. forsøg:

70 kg godkendt vistnok 3-0

2. forsøg:

75 kg underkendet vistnok 3-0 på pause (og så var den vist også skæv :laugh:)

3. forsøg:

75 kg godkendt 2-1 (ret nem :bigsmile:)

Det rakte til en andenplads i vægtklassen, og en tredjeplads på points (1. Lise: 92.25, 2. Eva: 81.12, 3. Kathrine: 80.94, 4. Sussie: 79.96... der var i alt syv damer). 75 kg var en tangering af PR, men med et halvt kg lavere kropsvægt, så en PR på wilks.

Desuden fik Jens en tredjeplads på points hos herrerne, og TSK blev bedste klub med tre første- og tre andenpladser ud af seks løftere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Godt løftet, elastik-tøs :cool:

Ingen bøvl med nerver denne gang?

Jo tak. :smile: Nej, det var småt med nerver denne gang. Der er jo nordisk på lørdag, så det har jeg hele tiden været mere "bekymret" for. :rolleyes:

Hold kæft, hvor er vi en fed klub..... :superman::cool::tongue: Tillykke med resultatet, du skal nok få massakreret de sidste 2 tøser på wilks snart... :wink: (Håber ikke Eva læser med :innocent: )

:laugh:

Ja, det gik da helt okay for os. :w00t:

tillykke med metallet og pr'en :4thumbup:

Jo tak. Og i lige måde - godt løftet! :4thumbup:

Stort tillykke med 2. og 3. pladsen :4thumbup: Og med ny willks PR selvfölgelig!!! :superman:

Hej Charlotte. :biggrin: Mange tak. Men der er godt nok lang vej til dine 85 kg... :blush::devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning i TSK den 4-9-06: :cool:

DELOAD

Hyperextensions:

12/12/12@bw

supersetted med:

Mave på skråbænk:

12/12/12@bw

Squat:

12@20kg

8@45kg

5@55kg

5sæt@2reps@60kg

Sumo dødløft:

5@65kg

5@75kg

6singles@80kg (+bælte)

Standing alternating db curls:

(2x)12@5kg

(2x)12/12/[email protected]

supersetted med:

Laterals à la Eva:

(2x)12/12/12/12@5kg

Rotator cuff-øvelse:

(2x)12/12/12@2kg

Tja... ikke så meget at sige til det - bare lidt deload. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Her til morgen havde vi en antropometriøvelse, hvor vi fik målt fedtprocent vha. fire forskellige metoder (tre forskellige bioimpedansmetoder samt hudfoldsmåling). Jeg fik følgende resultat:

Køn: K

Alder: 25

Højde: 171 cm

Vægt: 62.6 kg (iført undertøj + t-shirt)

Bioimpedans:

Elektroder (højre hånd + højre fod): 22.7 %

Håndhold bioimpedans: 18.1 % (I like that one :tongue4:)

Badevægt: 23.9 % (don't like that one :dry::tongue:)

Hudfoldsmåling: (gennemsnit af tre målinger)

Triceps: 11.1 mm

Biceps: 4.2 mm

Subscapular: 12.1 mm

Suprailial: 9.4 mm

Total: 36.8 mm

Fedtprocent: 22.5 %

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

:superman:NM i Aalborg den 9-9-06: :superman:

Indvejning:

62.7 kg

Squat:

1. forsøg 115 kg underkendt 3-0 (stod for bredt, holdt ikke vægten på hælene, og glemte spændet i maven :4slap:)

2. forsøg 115 kg godkendt vistnok 3-0 (super nemt!)

3. forsøg 125 kg underkendt 3-0 (er overbevist om, at jeg sagtens kunne have løftet den, men glemte igen spændet i maven - flot! :4slap: :4slap: :4slap:)

Bænkpres:

1. forsøg 70 kg godkendt 2-1 (rød på pause)

2. forsøg 75 kg underkendt 3-0 på ujævn

3. forsøg 75 kg godkendt 2-1 (nem nok - ved ikke, hvad den røde var for)

Dødløft:

1. forsøg 132.5 kg godkendt 3-0 (nem)

2. forsøg 145 kg godkendt 3-0 (også nem nok)

3. forsøg 155 kg underkendt 3-0 (limet til gulvet :laugh:)

I alt 335 kg - ikke imponerende, men trods alt stadig mit næstbedste stævne nogensinde - både på kg og på wilks. :smile: Blev som ventet nr. 7 ud af 7. :4whistling:

I squatten er det positivt, at det løft, jeg fik godkendt, var så let, og at jeg ikke lod mig stresse helt vildt af, at jeg bommede den første. Men er stadig gal på mig selv over, at jeg fuckede sådan op på de 125 kg, som jeg ellers sagtens kunne have løftet.

Bænken er jeg nogenlunde tilfreds med, selvom jeg dog gerne ville have haft de 75 kg allerede i andet forsøg, så jeg kunne have haft et forsøg på enten 77.5 eller 80 kg også.

Dødløften har jeg lidt blandede følelser overfor. Min lænd har føltes så underligt træt i forbindelse med dødløft i nogle uger nu, og jeg kunne også mærke det under opvarmningen (folk, der så mig squatte i går, siger, at det er sgu ikke så underligt, sådan som min lænd bevæger sig under squatten :blush:), så derfor startede jeg ret lavt. Set i lyset af, at jeg for ca. halvandet uge siden ikke kunne lette 140 kg fra gulvet, da jeg skulle lave startvægt, er jeg pænt tilfreds med at lave 145 kg ganske let. Men i og med jeg løftede 155 kg (som dog på dybt uretfærdig vis blev underkendt :4ranting: :innocent:) i Luxembourg for halvanden måneds tid siden, er det ikke helt tilfredsstillende ikke at kunne lette 155 kg fra gulvet. 150 kg havde måske været der, men 155 kg havde været PR, og jeg kunne på ingen måde rykke i placering, så jeg synes, at Jørgens beslutning om, at jeg skulle på 155 kg var helt fin. :smile:

Så alt i alt, selvom jeg ikke er helt tilfreds med mit stævne, så synes jeg stadig, jeg kan tage nogle positive ting med derfra. Jeg var faktisk lige ved at glemme noget af det bedste - jeg tror, jeg har fundet en metode, der kan mindske min nervøsitet. Den følelse af at skulle dø og hellere ville være alle andre steder end lige dér til stævnet, havde jeg kun ganske kortvarigt, og efter squatten var jeg rent faktisk i stand til at nyde stævnet. :smile: Det var i øvrigt et rigtig godt arrangeret NM. :4thumbup: Og der var mange flotte løft både blandt damer og herrer. :superman::devil:

Link to comment
Share on other sites

Hey du

Som jeg sagde til dig var du meget mere rolig under indvejning, opvarmning osv, end da jeg oplevede dig til dm! :4thumbup:

Håber for dig at du kan fortsætte med at holde nerverne på et plan hvor de kan bruges konstruktivt :wink:

Målet om at gennemfører er ihvertfald ikke blevet gjort til skamme Kathrine. Men nu må du lige få styr på den lænd så den ikke kommer til at volde dig flere problemer! Så skal du sgu nok komme til at kaste omkring dig med de 155 næste gang :wink:

...og så er jeg altså stadig imponeret over hvor meget :blahblah: der er i dig - selv når du sover er du jo villig til at fører samtale :blink::laugh::wink:

Tak for en hygsom weekend smukke

Edited by bozne
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share