Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Lørdag den 12/6

Jeg havde meldt mig til en 2 timers spinning event på Englandsvej - i anledning af centeret er blever renoveret. Gad det ikke rigtigt.

Satte mig på raceren, kørte op ad Strandvejen til et stykke nord for Vedbæk. Fik pulsen lidt op på 2. passage af de 3 knolde ved Vedbæk - ellers rullede jeg afsted med 23-26 km/t.

Fint nok på dagen. 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mandag:

Jeg kan ikke huske mange detaljer fra den time. Jeg kan huske at jeg kæmpede helt vildt – og at jeg kunne mærke at det gjorde alle omkring mig også.

Jeg måtte narre mig selv – jeg måtte bruge min fantasi for at komme igennem: 15 minutter inde i time var jeg ikke længere en fed mand på en spinningcykel, i et mørkt og fugtigt lokale på Østerbro i København.

Jeg var i stedet på vej mod tinderne i Frankrig. Jeg var med oppe foran – vi kørte op, op, op – når der blev rykket, så fulgte jeg med – ikke med elegance – men ved rå kraft. Træd for satan måtte jeg råbe, med så høj en indre stemme, at jeg et øjeblik kom til bage til den virkelige verden, i frygt for at jeg virkelig havde råbt højt. Ikke at jeg tror at nogen ville havet bemærket det, alle, som straks igen blev til konkurrerende ryttere og holdkammerater i min indre verden, lå også så nær ved maks at de næppe havde hørt noget….

Vi køre nu lige ud af landevejen, med en lille svag stigning, mellemtakt med tung belastning, jeg ved vi nærmer os afslutningen, så jeg giver den gas. Chris rykker igen, op og stå – alle tror det bare er et ryk på 2 minutter og efter 2 min er jeg oppe i Killzone – har ikke pulsbælte på (ligger i Lyngby) – men jeg er nær på makspulsen og mine ben smerter ved hvert tråd… men vi fortsætter og fortsætter – jeg vil fandme ikke sætte af!!! Jeg træder og træder og træder, SKAL SKAL SKAL!!!!!

Ned og sidde, 2 min nedkørsel med 120 rpm og let belastning. Tror vi er der næsten, men nej, det går opad igen i 10 minutter. Jeg er ikke længere den effektive tonser i front – jeg er en træt og tung sprinter der slider sig op – skiftevis huggende i stående eller siddende stilling. Bagefter køre vi endnu et stykke i siddende mellemtakt – det er længe siden at mine ben har gjort direkte ondt under en time – men det gør de denne mandag…

Jeg er helt færdig – vi har arbejdet stenhårdet i 64 minutter, må ud og sidde på en stol – er 35 min om at komme igennem bad og omklædning – men jeg er lykkelig... :angel:

Det lyder fantastisk, dejlig følelse, når sådan en omgang er overstået !

Flot kørt formand !

Link to comment
Share on other sites

Nej hvor er jeg tæt på at tage til Spinning idag..

Men er sgu for bange for at blive udpeget som gay og/eller wuss hvis jeg gør... :bigsmile:

Samme overvejelse her mr. spock...

what?! :unsure: godt nok har jeg ikke været på MOL dagligt de sidste uger...men...øhhh...hva sker der drenge? :blink: :lol:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Nej hvor er jeg tæt på at tage til Spinning idag..

Men er sgu for bange for at blive udpeget som gay og/eller wuss hvis jeg gør... :bigsmile:

Samme overvejelse her mr. spock...

what?! :unsure: godt nok har jeg ikke været på MOL dagligt de sidste uger...men...øhhh...hva sker der drenge? :blink: :lol:

:sun:

Fodbold Remme og Niske - fodbold mellem Danmark og Italien. Både spock og jeg er fodbold junkies - men vi var begge lige ved at droppe Danmark-Italien ved EM - pga spinning - Clash of adictions :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

I forlængelse af tråden om MOL-cardio-københavner-træf, så så jeg lige at Sats Hvidovre har gang i noget spinning-marathon, og de lover at hvis vejret er godt nok, så kommer det til at foregå udendørs :devil:

Cykelmaraton. Søndag d. 25/7 kl. 9.30.

Så er det igen blevet tid til cykelmaraton. Hvis vejret er med os rykker vi cyklerne udenfor. Mere info følger

Er du frisk?

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

I forlængelse af tråden om MOL-cardio-københavner-træf, så så jeg lige at Sats Hvidovre har gang i noget spinning-marathon, og de lover at hvis vejret er godt nok, så kommer det til at foregå udendørs :devil:

Cykelmaraton. Søndag d. 25/7 kl. 9.30.

Så er det igen blevet tid til cykelmaraton. Hvis vejret er med os rykker vi cyklerne udenfor. Mere info følger

Er du frisk?

Niske

Tja ja jo - det kunne da være meget sjovt udendørs - men jeg har et lidt belastet forhold til Hvidovre - efter 3 års intensivt arbejde i socialforvaltningen der ude - kender lidt for mange "sjove" eksistenser - og mange af dem hænger ud omkring stationscentret B) Det kunne blive lige lovligt "morsomt"...

Træning den 15/6 - spinning II i SATS på englandsvej

3 minutter før timestart, dvs. 6.27, så det ud som om jeg ville blive alene.... 8.29 var vi 2, men vi endte da med at være hele 6 deltager i denn time. Instruktøren ( Anne Vagner) havde glemt sin egen musik - men dette, samt det lidet inspirerende og fåtallige publikum overvandt hun smukt. OK - det var ikke lige frem en fantastisk time - men det var ok.

Jeg kørte fornuftigt - men langt fra "kill zone". hmm, det kan vist ikke blive til mere end 1 x :banana: - men tæt på 2...

Link to comment
Share on other sites

Nej hvor er jeg tæt på at tage til Spinning idag..

Men er sgu for bange for at blive udpeget som gay og/eller wuss hvis jeg gør... :bigsmile:

Samme overvejelse her mr. spock...

what?! :unsure: godt nok har jeg ikke været på MOL dagligt de sidste uger...men...øhhh...hva sker der drenge? :blink: :lol:

:sun:

Fodbold Remme og Niske - fodbold mellem Danmark og Italien. Både spock og jeg er fodbold junkies - men vi var begge lige ved at droppe Danmark-Italien ved EM - pga spinning - Clash of adictions :lol:

:lol: ja, ok...nu er jeg med ;) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Spinning III - Chris MacDonald - 16/6

Vi skifter fra tung, tung stående enkelttakt til stående tempokørsel – vi er i gang med andet minut af tredje 4 minutters interval af 4. Mine lunger er allerede på vej op gennem halsen og der er kaos i mit hoved – en indre stemme skriger STOP NU – og ”jeg” har virkelig lyst til at give efter… Oppe på podiet racer den gale lille amerikaner af sted med langt over 120 rpm. Jeg køre videre, til sidst ender jeg alligevel i sadlen.. i 20 sek, så rejser jeg mig op igen, i samme sekund slutter det interval, SATANS SATANS tænker jeg, sølle 20 sekunder…… men der stadig et interval tilbage….

Det startede blødt. 4 minutter stående enkeltakt. Stående arbejde er ikke opvarmning for mig – derfor sad jeg ned. Dvs. jeg havde travlt med at skifte sadel. Den første tiltede lige så stille bagover, nummer 2. vippede så hurtigt fremover at jeg var lige ved at ryge af cyklen – hurra for klikpedalerne! Opvarmningen sluttede med 4 minutter i siddende mellemtakt.

Første arbejde: 19 minutters ”bjergtræning”. 2 min i siddende enkeltakt, ca. 64.-66 rpm, så mere belastning og 2 min i stående, så ned i 2 min, uden at sænke belastningen igen. Sådan kørte vi 14 minutter – alt samme efter skala 8-8,5. Så sluttede vi med 4 minutter stående – 1 min inde fik vi at vide at vi skulle fortsætte stående og køre efter skala 9. Chris for rundt og heppede og skruede op for folks belastning. Det var så den del af timen som lige var mig. Efter 2-3 bøde minutter startede dagens virkelige udfordring for mig.

4 intervaller af 4 minutter, med 2 min pause imellem.

De første 2: 4 minutter i stående tempo – startende efter 9, sluttende efter 10

De sidste 2: 2 x (1 min TUNG stående enkelttakt, 1 min stående tempo)

De første 2 var vanvittigt hårde, men jeg kom igennem, med en ok indsats. De 2 sidste passede mig bedre – men det er godt nok sejt at komme op i tempo efter det første tunge minut!

Vi sluttede timen med 3 min i stående mellemtakt efter 7 – jeg sad ned. Jeg havde bare ikke mere i mig.

God træning – 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Super beskrivelse af timen, Arne!

De to første intervaller var, som du skriver, sindssyge... men de to sidste (tung/hurtig) var så mærkelige at jeg ikke kunne få pulsen over 92% af max... lortet var for tungt.

Iøvrigt var han nede ved mig under det lange første pas.... jeg havde kørt 8 mins med over 90% puls - tungen ude af munden, jeg var sindssygt presset.. Chris sagde bare.. "good work".. og skruede MERE PÅ!!! :w00t: .. 30 sekunder senere eksploderede jeg totalt og måtte fjerne modstand.. what the f*ck.. ?

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Som en okse på vej til slagtehuset, på 2 ben og cykelhjul

Omklædningsrummet i SATS Boltens Gård, torsdag den 18/6 klokken 19.24 – efter 2 timers spinning

Chris til Arne: Are you tired Arne? – This was only the warm up!

Arne til Chris: Chris MacDonald: You will either be my savior or my untimely dead – I guess that only time can tell which of those 2 it will be….

Scene: Klokken 18.20 i et fugtigt rum i det indre København. 35 kroppe bevæger sig i takt – til den højeste musik nogen sinde spillet der… der er ikke et tørt sted i lokalet. Spejlvæggene driver af fugt og på gulvet er der kvadratmeter stor pytter på 2-3 mm dybde. Længst væk fra døren kæmper en træt fed mand. Han må endnu engang drømme sig langt væk derfra – se det hele udefra med andre øjne:

[Jørn]”Velkommen til Tour de Spinding, direkte fra Boltensgård i København. Det har været en dramatisk dag, straks fra start, efter kun 6 minutters kørsel satte Chris MacDonald det første angreb ind, da feltet kom in på den første stigning på dagen. I et uimodståeligt ryk, der ledte tankerne hen på fuglen fra Colombia, Louis Herrera splittede han feltet ad. Den store overraskelse denne eftermiddag har været den danske spinnder Arne M. Christensen, trods det at vi næppe fornærmer ham ved at kalde ham en tung rytter, ja så gik han med hver gang MacDonald rykkede, godt hjulpet af hans holdkammerat, den noget mere adrætte og elegante rytter Spock. Spock som dog noget overraskende syntes at gå kold allerede tidligt i løbet.”

[Jørgen] Ja det har været betagende at følge det drama der her udspiller sig og må man sige i en værdig historisk ramme. Baron Boltens Gård som det rettelig hedder, opført som en af de ældste dele af det ”Nye København”, bygningerne er opført fra 1755-1771, Ny København hedder det fordi middelalderbyen slutter netop ved den linje, som Gothersgade i dag markere…

[Jørn - afbryder] Spok i angreb, Spock i angreb, uimodståeligt er han i et sejt, sejt træk – med vanviddet strålende ud af øjnene og et tungt tung tråd – som at se Bugno i hans velmagtsdage – med det unikke runde tråd……Nej han er sat! Spock er sat! – det var en overraskelse – en ny historie der i dag skrives på dette sted, allerede så fyldt med historie. Her er vi atter oppe i front, hvor Arne stadig slider sig mod toppen, han har ligget derude og stegt nu i næsten halvanden time

[Jørgen] Ja når man ser denne tunge danske rytter slide sig mod toppen, så komme man uværligt til at tænke på vandbærerens triumf i 94, den italienske helt fra Mount Ventoux, Eros Poli, Arne har nok ikke helt den samme latinske aura som Poli, manden fra Verona som fremstod som taget lige ud af en Fellini film, der er noget meget mere nordisk solidt over Arnes præstation i dag

[Jørn ] Ja vi får se om Arne har kalkuleret det lige så godt som Poli. Han havde regne ud at han ville tabe1 minut per km op af Ventoux , han havde brug for 25 min forspring før bjerget for at have lidt at tabe på nedkørslen også – og det hold præcist og han vandt med godt 4 minutter foran Pantani – der endnu engang angreb for sent – og nu slet ikke angriber mere….

Senere..

[Jørn] Det ser tungt ud nu for Arne

[Jørgen] Ja det er som at se en tyr lige før Matadoren sætter det sidste stød ind…

[Jørn – som afbryder] Man skulle måske snarere sige ” som en okse på vej mod slagtehuset, på 2 ben og cykelhjul…her er det bare det store felt der kommer bagfra og opsluger ham. Her ryger han direkte ned gennem feltet, nu må han forsøge at finde sit eget tråd, begrænse tidstabet mest muligt, mens vi ser en ubesværet MacDonald træde forrest i feltet op mod målstregen….

Jeg vender tilbage til virkeligheden – kravler af cyklen og ud i bad. Super træning. Jeg kørte med i alt i den første time. Stående tempo intervaller på op til 2 minutter, 8 minutters tung arbejde – med kadance 80 i de to sidste minutter og hvad en selv for ham, utroligt veloplagt Chris nu ellers udsatte os for. I 2. time var min kørsel, som antydet ovenstående, noget mere blandet. Jeg kørte spurtintervallerne, men de 3 gange stående enkelttakt på hver 5 minutter vi kørte først, i midten og til sidst – jeg dem kørte jeg mest siddende. Ben og hoved var tappet for energi.

Jeg havde lånt en pulsrem. I førte time lå jeg efter de første 10 minutter konstant over puls 160 – i de 8 minutter vi stod op i hurtig tung enkelttakt, havde jeg indstillet uret til at vise 5 af makspuls – uret viste 90 % ved starten af det interval – og 99 % da vi sluttede… Jo der blev gået til den.. Der var desværre for mange udfald til at lave en kurve…

Alt i alt sad jeg 2 timer på spinningcyklen – denne træning kan kun bedømmes med :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fabelagtigt indlæg Arne :sweetsun: Næsten som at være i spinningsalen selv.. øh undskyld på vej mod Col du Tourmalet :lol: Chris må bestemt være DK's næstbedste instruktør :w00t:

Edited by Spinningsilden
Link to comment
Share on other sites

Fabelagtigt indlæg Arne :sweetsun: Næsten som at være i spinningsalen selv.. øh undskyld på vej mod Col du Tourmalet :lol: Chris må bestemt være DK's næstbedste instruktør :w00t:

Ja jeg var vist heldig at fange Mader og Leth på en dag de var oplagte og i fin form :lol: Jeg mistænker at de har varmet op med en gang "confit de canard" og en flaske Chateau-Larrat, hvis det er Pyænæerne vi forstiller os, eller måske en gang Escalope de foie gras de canard polee et crutons de polenta*, hvis vi er i Alperne B)

Men nu var det jo Tour de Spinning i København - så måske har de bare spist en rød bøf og drukket "Den med tyren" :tongue:

*Jeg snød lidt her og slog op i næstsidste kapitel i "Den gule trøje i de høje bjerge" (godt slidt bog)

Link to comment
Share on other sites

Super beskrivelse, desværre ret nøjagtig :angry:

Kunne have brugt mange undskyldninger, Buggi-cravings, England-Schweitz, andelsforenings-møde (alle rigtige grunde) men i virkeligheden var jeg ødelagt.

Super kørt, meget imponerende!!!

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Vil gerne tilslutte mig koret: rigtigt godt indlæg, Arne :)

Må se at få overvundet min frygt og få taget mig sammen til at prøve en Chris M. træning. Går bare med denne her irrationelle fornemmelse af ikke at være i god nok form, og have manglende teknik, til at køre den.

Men det lyder godt nok som en fantastisk oplevelse.

God weekend,

Niske

Edited by Niske
Link to comment
Share on other sites

Tak for roserne alle - det var sjovt at skrive B)

Niske - ingen grund til at være bange - under alle omstændigheder så har du også 4 uger til at samle mod - så længe i forvejen er du nemlig nød til at bestille plads!

Link to comment
Share on other sites

Truende identitetskrise :blink::tongue:

En stor tomhed truer, jeg mener ingen der dropper forbi denne log fra tid til anden, kan være i tvivl om at jeg anser det for helt unødvendigt at visse spinning instruktører udsætter mig for stående arbejde med en kadence meget over 60 rpm. – til nød 70 – en stor del af min spinningidentitet er bygge op om at jeg er en stor tonser der helst vil køre langsomt og TUNGT… I torsdags kørte jeg godt nok med i 8 minutter der sluttede over 80 – men enlig svale gør ingen flok… Men hvad skete der så i dag???? :blink:

Jeg begynder lige ved begyndelsen. Chris kaldte time for en spinning 2½ - så kunne vi selv afgøre om det skulle være en II og III alt efter hvor meget vi pressede os selv i det siddende arbejde mellem intervallerne. Serien hed 4 min stående med 80 rpm. (jeg talte – vi kørt endda hurtigere sidst i intervallerne – Chris elsker den der ”pitch” knap ), 1 min siddende mellemtakt, 4 min op i tempo igen, 2 min siddende mellemtakt, 4 min op, 3 min siddende mellemtakt og så 4 min op igen. De første 3 intervaller skulle køres efter 8-8.5 – den sidste efter 9 – reguleret med belastningen.

Så er vi ved panikken – jeg burde HADE SÅDAN EN SERIE – RIGHT? – Men det gjorde JEG IKKE – JEG SYNTES DET VAR FEEEEDT! Damm – hvad sker der med mig??? :devil::w00t: :o :blink: Ender jeg som spock der ikke kan få stående tempo nok???? Spændende at finde ud af I den kommende tid, så ”tune in next time when we will hear dr. Bob say…” (har du ikke set Muppets som barn aner du ikke hvor jeg er hænde nu… :tongue: )

Efter intervalserien kørte vi 12 minutter, 3 x ( 3min siddende mellemtakt efter 7 – 1 min stående efter 7,5) Vi sluttede med 4 min stående igen med pres på – og det syntes jeg også var FEEDT – Weird! :o

Super god søndagstime – effektiv trænings tid godt 54 minutter. Ja jeg ved godt at jeg tære på verdensproduktionen af de kære gule frugter – men det bliver til 4 x :banana: i dag – mindre kan ikke gøre det.

God søndag alle sammen – vi kan næsten ikke vente til det bliver tirsdag! :devil:

Lige en lille anekdote fra dagens træning: Lige efter en aktiv pause – i samme sekund som Chris skruede op for musikken, så lød der et dommedags brag – alle troede at højtalerne var sprunget – men det var bare 9 atmosfæres tryk,der fandt en svaghed i en latexslange i baghjulet på Chris´s Pinarello – team mekanikeren havde ikke sat fælgbånd i hjulet. Sikke et brag – der var et 5 cm langt gabende hul i slangen….

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share