Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Som du også skriver, var det en fed time - perfekt!!

Lidt skræmmende læsning at du ligefrem kunne li' det stående arbejde - jeg troede ikke mine egne ører, da jeg hørte din bemærkning derom til Chris :lol: :bigsmile:

Det er jo super!!

God søndag alle sammen – vi kan næsten ikke vente til det bliver tirsdag! devil.gif

Hehe, du mener vel mandag?? Bliver stor spinning-aften imorgen.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

God søndag alle sammen – vi kan næsten ikke vente til det bliver tirsdag! devil.gif

Hehe, du mener vel mandag?? Bliver stor spinning-aften imorgen.. :devil:

Ja ok - både mandag og tirsdag bliver store - godt vi ikke skal vælge mellem bold og fodbold som i sidste uge :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tak hr Claus :)

21/6 - Spinning III - burde hede spinning IV B)

3 min stående enkelttakt - lav belastning

3 min stående enkelttakt - moderat belastning - 6-7 på skalaen

3 min stående enkeltakt - høj belastning - 8 på skalaen

12 min siddende enkelttakt - kadance 76 - skala 8-8,5 - FEEDT - efter ca. 4 min: FLOW - jeg sanser stadig at jeg arbejder - men musikken er perfekt - tempoet er perfekt og jeg nyder

bare disse minutter :w00t:

1 min siddende mellemtakt

4 min stående - kadance 80 - høj belastning, for mig 2 min på skala 9 - 2 min på skala næsten 10 - derefter 15 sek kollaps

2 min siddende dobbeltakt uden belastning

4 min stående - kadance 80 - høj belastning, for mig 2 min på skala 9 - 2 min på skala næsten 10 - derefter 15 sek kollaps

2 min siddende dobbeltakt uden belastning

4 min stående - kadance 80 - høj belastning, efter 1 minut FLOW :w00t: - danser mig gennem de sidste 3 minutter - bliver i den grad overasket over mit eget næste total kollaps lige efter - jeg brød personlige grænser i de få minutter :)

2 min siddende dobbeltakt uden belastning

4 min stående - kadance 80 - høj belastning, Jeg betaler prisen for forige interval - mand de 4 minutter var lange - jeg følte min maksimalt presset - både på lunger og ben - efter 10 sek. Aner ikke hvordan jeg kom igennem, var ved at tabe tempo et par gange, men jeg kom op igen ved at følge de 2 stærke folk jeg havde foran mig.

2 min siddende dobbeltakt uden belastning

10 min. mellemtakt - vi skal stå op de første 4 og de sidste minut - umuligt for mig. Mine ben smerter og jeg er flad - flad og glad - glad :)

Alt i alt kørte vi 58 min - der sniger sig altid nogle mystiske minutter ind - Chris har det med at glemme at der går tid når han snakker - det gjorde han nu ikke meget i aften - det var ikke rigtigt nødvendigt. Dejlig at mærke FLOW igen - meget længe siden. Så det kan selvfølgelig ikke blive til mindre end 5 x :banana:

En hver tanke om at køre udholdenhedstimen bagefter var udelukket...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mine ben smerter og jeg er flad - flad og glad - glad :)

Dejlig at mærke FLOW igen - meget længe siden. 

Dejligt at læse - sweet dreams til dig Arne - velfortjent - must say :sweetsun:

Link to comment
Share on other sites

Spinning III i Parken den 23/6

en rigtig spock time - og han nød den vist også :tongue: . Ok, der var en smule tungt arbejde i begyndelse - men ellers var det sidende arbejde med 105 rpm og god modstand, stående intervaller i mellemtakt, afvekslende med sidende dobbelttakt. De afsluttende 10 x 1 min stående spurt, med 2 min siddende tempo i mellem, var sindsygt hårdt. Jeg var ikke helt oppe på beatet - så et par af de intervalller blev kørt en smule slapt.

Det er hverken en forklaring eller en "undskyldning" - men nej hvor mine sidedame irriterede mig. Hun køre næsten alle Chris timer og ser meget tjekket ud - også med sin teknik. Men i intervalarbejdet, hvor vi skulle skifte fra sidende 120 rpm til stående - hvad vi nu kunne holde i tempo- med belastning på, ja der ændrede hun stort set ikke belastningen - og hendes værtrækning ændrede sig stort set ikke. Kort sagt - hun lavede ikke en dyt. Lige så fedt som det er at være omgivet at folk der fighter - næsten lige så møg irriterende er det modsatte.

2. time var aflyst pga Sct Hans - men Chris indbød til ekstra 20 min - jeg kørte med de første 2 min, men jeg havde ikke mere i mig - mit hoved gad heller ikke. Så jeg gik ud - jeg var den eneste som så ud som om jeg ville gå. Men ikke så snart jeg var kommet ud af rummet, før der kom en 7-8 mere, ingen ville være den første til at gå :lol: - Jeg er heldigvis helt ligeglad med det. Skal jeg gå så går jeg - at træne rigtigt, har jeg tvunget til at sætte over min eventuelt klemte stolthed!

60 min god træning blev det til. Mere end 3 x :banana: kan den ikke tildeles - men det er jo også helt ok.

I morgen køre jeg I Boltens Gård, om det bliver en eller 2 timer, det får tiden vise. Fredag til Søndag er jeg til Dm i landevejscykling i Hadsten.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

- ja, det var en supertræning med et super program, dog en anelse for hårdt.

1 mins på max er simpelthen for hårdt, i forhold til f.eks. 2 eller 3 minutters intervaller...

Jeg har DOMS overalt i kroppen idag, det var jo ligesom at skulle løbe 400 meter løb.. de første 30 sekunder var ren anaerob arbejde.. men super super super kadance!

Håber du når at finde motivationen og kræfterne i benene frem til i eftermiddag.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Håber du når at finde motivationen og kræfterne i benene frem til i eftermiddag.. :devil:

Jeg skal gøre mit bedste. Jeg har en ret lav seng - da jeg sad på sengekanten lidt tidligere, var jeg seriøst spændt på om jeg kunne rejse mig, eller om jeg skulle kravle rundt på gulvet indtil jeg kunne finde et eller andet jeg kunne kravle op ad - fy hvor den time var hård for ens ben! :devil::blink: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Spinning III - den 24/6

Jeg var i et frygteligt humør inden timen - (SORRY SPOCK!) jeg har sidet og nørklet til efter gadelygten er blevet slukket igen, 2 nætter i træk - og alligevel stået tidligt op: nogle folk der var lidt utjekkede i dag fik mig så til at blive noget olm. Jeg forsøgte at vende raseriet til noget positivt under timen - og jeg havde brug for det. Det var ikke meget jeg havde at skyde med i dag.

Boltens.gif

Ok jeg kørte 8 gode minutter med fokus midt i timen. Det var 8 minutter i stående, først ved 72 rpm og så stigende til over 90 rpm i de sidste minutter - jeg var nød til at lette en mm på belastningen 3 gange undervejs. resten var ynkeligt - i sær de sidste 10 min.

Jeg skal desvære op 4.45 i morgen og der venter en hård men interessant weekend ifm. cykel DM i Hadsten.

2 x :banana: for i dag.

Link to comment
Share on other sites

No problem - faktisk enormt befriende, et eksempel mange andre kunne lære af!

Der er ikke noget værre end at folk er sure (man kan jo sagtens være sur - der er mange årsager til det) men som regel er man bare sur overfor alt og alle. Så er det langt bedre at melde klart ud - så ved folk jo hvordan man skal forhold sig til det.

Jeg tror jeg vil prøve at efterleve det :lol:

Godt kørt iøvrigt - specielt efter sådan et par nætter hvor du har siddet længe oppe.. . respekt for bare at stille op idag.

Du gik ikke glip af det store - 2. time var ren anaerob træning men det var vildt koldt i lokalet, fordi en del folk var smuttet..

Link to comment
Share on other sites

Godt nok spock - jeg tænkte også det var smartest bare at sige med det samme "Er ikke i samtalehumør"- så har du også oplevet det.

Glemte helt at rose mig selv for at de 4 x 1 min stående med 105 rpm var ren pice of cake - men det er jo snart ikkke nogen nyhed :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud med træningen Arne! Hvordan kan du få pulsen til at svinge så meget op og ned når du træner med så høj intensitet?

Nu har jeg selv trænet et par gange de sidste par uger med rimelig høj intensitet, men når jeg f.eks. passere en bakke får jeg længe ikke de udsving som du gør på trods af at jeg synes intensiteten er rimelig høj og jeg virkelig presser mig op af bakkerne. Specielt når jeg ligger i pulsområdet 170-180 er min puls stabil, uanset tempo eller bakker.

Hessel :wave:

Link to comment
Share on other sites

De 4 toppe tidligt på kurven repræsentere et skift fra siddende til stående position - med høj kadance - når jeg sider ned er det min relativt høje VO2 max der tæller - og de ca 70 % af pulsreserven oplever jeg ikke som virkeligt hårdt - når jeg kommer op og stå, så bliver mine mange kg domminerende - og så stiger pulsen hurtigt. Min i øjeblikket nogenlunde gode form gør så at pulsen falder hurtigt, selv om jeg arbejder videre.

Det interval hvor jeg kommer op i rød puls zone, var 8 minutter i stående arbejde, lige efter 8 min siddende med pæn høj belastning hvor det mest er belastningen på musklerne der gør det hårdt. De 8 stående minutter blev kørt med stigende kadance - op til over 90 rpm og med højere belastning end under de første intervaller - her var jeg ret presset, omend jeg havde en 10-15 pulsslag mere at gøre godt med - men 8 min ved en intensitet på omkring 90 % er nu pæn hård kost.

Sagt kort - du er let - jeg er tung B)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne..

Ville bare lige hilse på og sige DAMN du er en inspirationskilde ud over det sædvanlige..

Det er da helt utroligt hvad du og I andre kan præstere.. Kan I så kan jeg også...

Jeg har tilføjet dig og vil følge dig meget. Godt nok har vi ikke lige helt den samme str, men kampen er den samme. den er hård..

Nåhh det var lidt fra mig

hygge

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lade den jyske VU dreng KJ få det (næst) sidste ord i denne udgave af min log. Den har nået den længde hvor jeg plejer at skifte. Men det er nu kun en sekundær grund. Der er to bedre - selv om den ene er noget møg.

Jeg er nød til at holde en pause fra træning der indvolvere mine ben. Jeg har gået og trukket med et ømt knæ i et stykke tid og ikke rigtigt taget mig af det - jeg har godt kunnet køre spinning - men ikke været glad for at gå (Nej jeg heder ikke spock) I weekenden var jeg til cykel Dm i Hadsten - som en del af Team S.A.T.S. - det var en god oplevelse, men mit knæ kunne ikke klare at jeg skulle gå meget på en blød, knoldet og våd mark, samt løfte en del ting. Nu er det knæ helt galt.

Jeg har i dag lavet en aftale med Chris MacDonald. Han bliver min personlige coach i forhold til mit vægttab. HAn betingelse var at jeg går ind i det 100% og han har garanteret mig at det bliver hårdt, meget hårdere end nogte jeg har prøvet og han vil være nådesløs. Nu skal jeg føre kostdagbog og skrive nogle ting ned til Chris i 7-10 dage - og så begynder vi. Jeg starter en ny log til den tid.

Link to comment
Share on other sites

ARRRRGGGGGHHHHHHHh - genåbner lige min log midlertidigt - må af med min....., ja jeg ved ikke hvad :devil: . Den her knæting, som vist heldigvis ikke er rigtigt alvorlig, driver mig til vandvid. Jeg har ikke kørt spinning eller cyklet i en uge - og det er ikke til at holde ud - især ikke tanken om at jeg nu skal bruger uger på igen at komme derop hvor jeg var, hvor stående mellemtakt var SJOVT!!!

Skal til en læge igen i dag. Problemet er vist heldigvis ikke inde i knæet. Det er den sene der heder Semitendinosus Tendo der har fået nogle tæsk, og bistået af min "spock" adfærd, så er inflamation og væskeansamling støt til.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
  Den her knæting, som vist heldigvis ikke er rigtigt alvorlig, driver mig til vandvid. Jeg har ikke kørt spinning eller cyklet i en uge - og det er ikke til at holde ud - især ikke tanken om at jeg nu skal bruger uger på igen at komme derop hvor jeg var, hvor stående mellemtakt var SJOVT!!!

Pu ha det lyder ikke rart med de abstinenser.... !

Flot, at du tager dig selv og din krop alvorligt. Tænk på, at du derved forebygger en kronisk inflammation, der kunne persistere i årevis. Når det går over skal du nok genfinde formen.. måske endda med lidt fornyet muskelkraft. 100 %'s bevidsthed om at det at kunne træne er et privilegie. Du overvældes garanteret af råd osv... frosne ærter er altid godt og jeg er personligt også tilhænger af Ibuprofen 400-600 mg * 3-4 i den akutte fase + aflastning som du jo er godt i gang med. Alternativ træning ?????

God bedring til dig. :sweetsun: You'll be back !

Link to comment
Share on other sites

Arne, har du prøvet den store inflamationsdræber Feldengel?

Mht at have Chris MacDonald som coach! DET må jeg sige, det er noget af en mand at have i sit ringhjørne!!!

Derudover et et inflameret knæ en forrygende udskyldning til 10 sæt bænkpress :) Bænk, siddende skulderpress, siddende bicepscurls med mere... Blackmoore smiler i hvert tilfælde og ordinerer 14 dages bryst og biceps disco træning :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share