Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hola Arne,

Kort spørgsmål: hvordan får du dine pulskurver ind i din log? Jeg har just købt et S610i, og er ved at gro temmelig lange tentakler over hvordan du gør det.

Niske

1. Jeg laver kurven i programmet fra Polar

2. Jeg laver et skærmdump - ved at trykke på "printscreen"

3. Jeg åbner Infanview (freeware program)

4. Vælger "edit" og "paste"

5 . Afmærker det af skærmbilledet jeg vil have med ved at hodel højre museknap nede

6. Vælger "crop" fra editmenuen

7. Vælger "gen som" og vælger at gemme som gif

8. Bruger atachfunktionen på MOL.

På den måde kan du kun sætte billedet ind nederst i indlæget. Jeg råder over webserveradgang og kan derfor indsætte ved hjælp af IMG funktionen (nej jeg hoster ikke for andre)

Håber du kan få det til at virke! God fornøjelse med uret!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Arne,

Var forbi kontoret lidt over 1-tiden, men der var I lige gået :lol: Efterlod en lille gave, håber du har fået den?

Vil du ikke gøre mig den tjeneste at fjerne linket til min gamle log - når man trykker på bananlogo'et?

God weekend,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Var forbi kontoret lidt over 1-tiden, men der var I lige gået :lol:  Efterlod en lille gave, håber du har fået den?

Vil du ikke gøre mig den tjeneste at fjerne linket til min gamle log - når man trykker på bananlogo'et?

God weekend,

Niske

Min kontorpartner Anne har netop tilstået at hun har spist gaven!!! :camper: :freaked: :rocketwhore: Men efter beskrivelsen at dømme, så var det lækkert! Så tak for TANKEN B)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Var forbi kontoret lidt over 1-tiden, men der var I lige gået :lol:  Efterlod en lille gave, håber du har fået den?

Vil du ikke gøre mig den tjeneste at fjerne linket til min gamle log - når man trykker på bananlogo'et?

God weekend,

Niske

Min kontorpartner Anne har netop tilstået at hun har spist gaven!!! :camper: :freaked: :rocketwhore: Men efter beskrivelsen at dømme, så var det lækkert! Så tak for TANKEN B)

Det var så lidt, Arne :)

Hvornår på dagen er der størst chance for at træffe dig på kontoret?

Niske

Link to comment
Share on other sites

Blandet træning. mandag den 19/4

1 min inde i første spinningtime sker katastrofen. Cykel nummer 37 kan ikke mere - og der er ikke andre cykler at få. Faktisk var vi 3 der måtte gå, selvom vi havde billet.......

I stedet gjorde jeg noget helt vildt - jeg styrketrænede ;)

Bænkpres:

3 x 5 x 55 kg

3 x 2 x 61 kg

Ok- jeg har ikke tabt alt - men der er næppe mere end 65-66 kg i mig

Træk til bryst med bredt greb:

3 x6 x 55 kg

Mavemaskine:

3 x 6 x 65 kg

Der var en grotesk kø ale vegnge, så jeg gik over og satte mig på en af sofacyklerne et kvarters tid - brugte 2 min i en CII - jeg gider stadig ikke det apperat - som jeg en gang var så vild med.....

Så blev det spinningtid :) Team SATS staff danned et hod bagerst i salen. Den organisatoriske krumtap- og "frugttyv" Anne sad lige foran webmasteren og PR- manden Peter (ekstern)

Næsten alle 70 minutter blev kørt i enkelttakt - og de 56 af dem principielt stående. Efter de første 35 minutter sad jeg dog ned mere end jeg stod op. enkelttakten lå nemlig oppe mellem 70 og 80 rpm - og det kan jeg ikke holde til i 70 min. Chris var så venlige at fortælle mig at det skal jeg kune når jeg skal op af det bjerg - og det må jeg så lunne jo.

Træningstid: 70 min

Energiforbrug 1440 Kcal

MUBSVET 4 x :banana:

Jeg vil lade pulskurven fortælle resten.....

post-12-1082409581.gif

Link to comment
Share on other sites

brugte 2 min i en CII - jeg gider stadig ikke det apperat - som jeg en gang var så vild med.....

Jeg kender det så godt. :) Jeg har efterhånden også udviklet et had-kærlighedsforhold til den maskine, med størst vægt på det første. Den eneste kærlighed er når roturen er overstået. :lol:

Link to comment
Share on other sites

brugte 2 min i en CII - jeg gider stadig ikke det apperat - som jeg en gang var så vild med.....

Jeg kender det så godt. :) Jeg har efterhånden også udviklet et had-kærlighedsforhold til den maskine, med størst vægt på det første. Den eneste kærlighed er når roturen er overstået. :lol:

Ja så kommer du længere end jeg gør PT. At det er et suverænt træningsredskab - sådan objektivt set, er der iikke tvivl om - jeg gider det bare ikke.

I dag: Spinning III fra morgenstunden. Ikke den bedste time jeg har kørt. Mere gider jeg ike skrive i dag. 2 x :banana:

Jeg træner alt for lidt PT - og det kan jeg mærke. Mangler en dims til raceren - det skal jeg altså havet ordnet på mandag. Og så SKAL der styrketrænes igen.

Link to comment
Share on other sites

Godt gået Arne og flot du stadig holder høj moral. :bigsmile:

Godt du har fundet "frugttyven".

Og godt du valgte styrketræningen istedet for at gå hjem da spinningcyklen var i stykker.

Bare det, at du laver noget alternativt er et plus. :4thumbup:

Håber du lige vil smutte forbi min log og nyde billederne :)

Du må snart tage cyklen til jylland.

Venlige hilsner herfra.

Link to comment
Share on other sites

2 timers stenhår spinning, den 25/4

I skrivende stund er det 6 timer siden jeg krøb af spinningcyklen i Parken. Jeg kørte først en stenhård III time. Vi blev både budt på hårdt jævnt arbejde og korte ultra hårde intervaller.

Jeg var egentligt tæt på at stoppe efter første time - men blev siddende på cyklen.

Sådan så første time ud:

Spin400.gif

Træningstid 1 time og 1 min.

Energiforbrug 1236 Kcal

Efter 30 min af 2. time løsnede jeg pulsuret fra styret og var igen ved at stoppe. Jeg ved ikke hvad der fik mig til at fortsætte igen - måske det at Chris sagde at de næste 8 min var siddende (hvilket vist var en ændring, men nu skal man jo ikke blive for indbilsk mht. hvorfor han ændrede lige der...) De sidste 20 min kørte jeg faktisk godt igen - men mand hvor er jeg træt nu........ I morgen skal jeg så testes af MZ på CMRC har jeg lige fået at vide. en steptest der skal bruges i "Motion på recept" programmet og en efterfølgende Watt max test - jubii - mine ben glæder sig allerede - NOT B) :lol:

Træningstid 51 min

Energiforbrug 1010

spin402.gif

Jeg var i godt selskab i dag - Fast på højre side og Peter PR mand for Team SATS på venstre - måske også derfor jeg ikke gav op....

MUBSVET 4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

I morgen skal jeg så testes af MZ på CMRC har jeg lige fået at vide. en steptest der skal bruges i "Motion på recept" programmet og en efterfølgende Watt max test - jubii - mine ben glæder sig allerede - NOT B)  :lol:

Lyder spændende Arne. Held og lykke. :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens "træning" steptest og Watt-max test på CRMC - alt samme mest fordi MZ skulle bruge data. Steptesten udsagde at min iltoptagelse var 4.0 liter - cykeltesten var helt ned på 3,4 l/min. Ja var bustet i mine ben allerede da jeg kom, og steptesten gjorde det ikke bedre. Det kan dog ikke skjule at jeg er lidt ude af form. Jeg stod af efter at havet gennemført 2 min på 275 W - tror jeg ville have 60-90 sec i mig på 310 W med friske ben - men rigtigt godt er det ikke. Men det koster at træne mindre - anderledes kan det ikke være.

Link to comment
Share on other sites

Tak Vivsen. I dag startede med ondt i halsen og feber. Det er klinget af - jeg tror det kan konkluderes at min forfængelighed drev mig for langt ud i søndags. Jeg skulle ikke havet kørt anden time.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mon der er blev af det svar til Vivsen som jeg postede igår? Nå men jo, jeg skal nok få det lært Vivsen.

Træning den 28/4 - Spinning III fra 9.30 i SATS Englandsvej

Jeg fik så prøvet min kontor makker Anne af som spinninginstruktør - og det kalder bestemt på genvalg.

Det var en III time uden dramatisk udfordringer. Nogle korte perioder med 70-75 rpm stående var det værste. Vi kørte den samme serie på 9 minutter, med små variationer, 3 gange igennem, ( e min siddende 90 rpm, 3 min siddende 60 rpm, 3 min stående 60 rpm - men med tempostigning op til over 70 i det sidste minut i 2. og 3 omgang) med en aktiv pause imellem og så lidt intervalarbejde til sidst. Fin træning :)

Træningstid: ca 54 min

Energiforbrug 935 Kcal

MUBSVET: 3 x :banana:

Har en fortsættelse på "Oplukkerhistorien" - men det bliver en anden dag B)

post-12-1083182388.gif

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm sidder og får lyst til en spinningtime igen..... (men det er vel kun typisk, når man ikke kan/må ??)

Ser flot ud Arne, din kurve der...

Og så lad os ikke vente for længe på den fortsættelse der, vel ????

:sweetsun: :sweetsun: :sun::sun::sun: - en ekstra i din !!! :) Ønsker dig en god dag.

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Tak endnu engang Vivsen :sun:

I dag: små 50 km på raceren - mand det var hårdt! Selv om jeg var LANGSOM <_<

Turen blev lige rigelig lang til mit temperement - og mine fødder FRØS.

Aligevel en helt i orden tur - 3 x :banana: for det!

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :wave:

Ville bare lige sige hej...det er ved at være længe siden :( - jeg har ikke rigtig haft mulighed til mol udenfor arbejdstiden, og da er det svært at skrive log ++ men jeg håber det går godt med dig og at træningen kører! Fik bare læst de sidste sider af din log, og det ser godt ud! Held og lykke videre :elephant:

victoria :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :wave:

Ville bare lige sige hej...det er ved at være længe siden  :(  - jeg har ikke rigtig haft mulighed til mol udenfor arbejdstiden, og da er det svært at skrive log ++ men jeg håber det går godt med dig og at træningen kører! Fik bare læst de sidste sider af din log, og det ser godt ud! Held og lykke videre :elephant:

victoria :4flex:

Dejligt at du "kiggede forbi" Viktoria! Håber at det går godt der oppe mod nord?!

Dagens træning: spinning III og II med mr. MacDonald - surprise :tongue:

Det var 2 kanon hårde timer, hvor jeg forsøgte at passe lidt bedre på mig selv end i sidste uge. Jeg havde det da også ok denne gang i timerne efter - men øj hvor er mine ben ristede nu!

Spinning III timen

spin405.gif

De første 33 minutter efter opvarmningen var tunge. Starten ser beskeden ud pulsmæssigt - men de 8 minutter i siddende tung enkelttakt bed i mine ben - selv om pulsen kun kom lige over 72 % af pulsreserven - svarende lige omkring 80m % ad makspulsen.

De næste 8 minutter skulle køres stående - i et tempo der kom op over 70 rpm. Som det kan ses på kurven, så var jeg lidt en :chicken: der satte sig ned et minutstid efter de 5 første minutter (21 min inde i timen) - en anden måde at sige det på er at jeg her passede lidt på mig selv - og det var klogt nok tror jeg!

Efter 5 minutter mere siddende, så var det op og stå igen. Ideen var at vi skulle veksle mellem stående enkeltakt og stående tempo. Jeg valgte at køre tempokørslen stående - og så sidde ned i mellem. Helt nødvendigt hvis jeg skulle komme igennem det!

Det sidste hårde arbejde var 6 intervaller stående i ca 1 min - med siddende arbejde imellem. Jeg missede komplet den første - derfor kun 5 toppe. Vi sluttede med 5 min stille og rolig siddende mellemtakt.

Træningstid: 56 min

energiforbru: 980 Kcal

Spinning II timen

spin407.gif

Anden time staytede med iitervalarbejde - og sluttede tungt. efter opvarningen kørte vi stående intervaller i mellemtakt - med aktive pauser på 1 min siddende - med lige nøjagtigt nok modstand på til at man har kontakt med svinghjulet.

Det så sådan ud:

4 x 40 sek - med 1 min imellem

4 x 120 sek - med 1 min imellem

2 x 240 sek - med 1 min imellem

Jeg kørte de 4 på 40 sek uden problemer. De 3 første på 2 min var også ok - men den 4 gang måtte jeg ned med 20 sek tilbage :(

Jeg kørte det første 4 minutters interval siddende - men kørte så til gengæld det sidste hele vejen - og det er en seriøs udfordring for mine ben!

Efter en pause kørte vi enkelttakt resten af vejen. 2 min sidende - så 1 min hvor vi skiftede mellem stående og siddende med ca 10-15 sek imellem - det gentog vi en gang mere - og så var det op og stå i stigende tempo de sidste 2 min.

Træningstid 50 min - energiforbrug 869 Kcal

MUBSVET samlet: 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Tak for din hilsen Blackmoore - jeg glæder mig også til at have dig tilbage på nettet :)

Dagens træning - styrketræning

Jeg har ikke haft det alt for fremragende rent fysisk på det seneste. Jeg er lidt træt og det tager mig evigheder at restituere efter cykling, både udendørs og indendørs.

Sjovt nok havde jeg det på samme måde sidste år ved denne tid. Er det årstiden? Næppe - jeg har ikke pollenproblemer og den slags.. Er der da slet ingen sammenhæng? JO - AT JEG IKKE HAR STYRKETRÆNET I APRIL BÅDE I ÅR OG SIDSTE ÅR!!!

Sjovt nok har jeg jo næsten lige fortalt en masse mennesker, ved diverse foredrag, om styrketræningens velsinelser i forbindelse med hypertension og type II diabetes.... Hvordan tror jeg så lige selv det går når jeg IKKE styrketræner???? AD HELVEDE TIL!

Tid til at tage sig selv alvorligt igen - det er ikke en option ikke at passe på mig selv - lige som jeg ellers går og har det bedre end jeg kan huske i mands minde - mht. hvordan jeg ellers går og har det med mig selv. Jeg sover super, jeg er ret så glad og kan li´ det jeg går og bruger min tid på. Jeg er tæt på at sige at jeg stort set aldrig har haft det bedre.Det er længe siden i hvertfald... Så nu skal det med at løfte jern lige med igen....

Jeg har, surprise, tabt en del i styrke, så det blev en rigtigt "50 kg dag"

Bænkpres: 3 x 6 x 50 kg

Goodmornings: 3 x 5 x 50 kg (der er pludselig langt op tiul de 90 kg jeg var ved at nå...)

Træk til bryst: 3 x 7 x 50 kg

Mavemaskine: 3 x 6 x 60 kg (hurra en øvelse med mere end 50 kg...)

Backflies (siddende høj roning): 3 x 5 x 50 kg - her er det virkelig gået tilbage...

Stående DB skulderres: 3 x 6 x 12 kg - hmmm - er bange for at Hoosier nu er stærkere end mig i den..... :blink:

Nå, op med humøret Arne - nu er du igang - der skal nok komme nogle kg på igen :lol:

3 x :banana: - den sidste fordi jeg tog mig sammen!!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share