Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tid til at tage sig selv alvorligt igen - det er ikke en option ikke at passe på mig selv - lige som jeg ellers går og har det bedre end jeg kan huske i mands minde - mht. hvordan jeg ellers går og har det med mig selv. Jeg sover super, jeg er ret så glad og kan li´ det jeg går og bruger min tid på. Jeg er tæt på at sige at jeg stort set aldrig har haft det bedre.Det er længe siden i hvertfald...

Så super super fedt at læse :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Og nu er et af dine delmål for i år vel nået, den med genetablering på arbejdsmarkedet? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tid til at tage sig selv alvorligt igen - det er ikke en option ikke at passe på mig selv - lige som jeg ellers går og har det bedre end jeg kan huske i mands minde - mht. hvordan jeg ellers går og har det med mig selv. Jeg sover super, jeg er ret så glad og kan li´ det jeg går og bruger min tid på. Jeg er tæt på at sige at jeg stort set aldrig har haft det bedre.Det er længe siden i hvertfald...

Så super super fedt at læse :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Og nu er et af dine delmål for i år vel nået, den med genetablering på arbejdsmarkedet? :bigsmile:

Tak Tulle Med hensyn til mit mål: Ja (og mest det) og nej. Jeg tjener ikke openge endnu - men der arbejdes på sagen :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

hvor er det godt at læse at det går dig godt på de væsentlige fronter - så kommer de sidste ting nok også med snart !!! Måske vi to sku' lave en indbyrdes aftale om at få styrket lidt her et par måneder ???

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Lad os bare sige de vivsen :)

Træning den 5/5 - spinning III på Englandsvej med Anne Vagner

Anne gør det rigtigt godt. det er ikke hendes fejl at en formniddagstime trækker et beskedent publikum - faktisk meget godt klaret at kunne trække små 20 til en time 9.30.

Dog ikke det mest opøftende publikum - der var 2 i lokalet ud over mig, der på nogen måde så ud som om de gik til den for alvor.... Heldigvis er jeg god til at lukke af for det og gi den gas :devil:

Lige så tung timen var for en uge siden, lige så præget var den i dag af tempoarbejde med korte intervaller. Feks 10 sek op, 20 sek ned i 4 minutter - med omkring 90-100 rpm. Hård kost for mig! Gennemsnitspulsen bliver ikke så høj - men det fortæller kun hvor begrænset en information som gennemsnitspulsen giver....

Alt i alt en helt fornuftig gang træning. Fra i næste uge har jeg atter billet til Chris timer onsdag eftermiddag... På den anden side, så er det så hyggeligt, at vi samles hele kontoret i spinningrummet onsdag formiddag......

Dagens energiforbrug: 910 Kcal

MUBSVET: 3 x :banana:

post-12-1083773764.gif

Link to comment
Share on other sites

En opfølgning på en historie

For lidt over en måned siden i dette indlæg(som tiden flyver) fortalte jeg en historie om en gammel oplukker.

Jeg fandt den i en kiosk på Fansannvej. I torsdags var jeg forbi kiosken igen... Jeg havde ikke tænkt over det på forhånd, for normalt er jeg ikke god til at gøre den slags ting. Men jeg har et vist personligt overskud lige nu, så jeg gjorde det bare - uden at tænke over det. Jg gik ned og sagde at den oplukker måtte jeg have - jeg fortalte kort hvorfor og fik den med - og et smil tillige B)

Her er den så - dårligt fotograferet med et mobilkamera:

opluk2.jpg

Jeg har ikke haft et eksemplar af den i flere år - smed vist mine eksemplarer ud engang jeg hvor jeg helst ikke ville mindes om fortiden. Jeg forlod bordtennisverdenen temmelig brat.

Jeg sad i DBTUs breddeudvalg og var bestyrelsesmedlem, elitechef og ungdomsformand i BTK 61 i Roskilde. Jeg levede i den klub - men forlod den med et brev i ca 1990 - og DBTU med en telefonsamtale på 45 sek. Jeg havde fået nok, havde ikke hjertet med i det mere, og brød mig ikke om udviklingen. Jeg havde været elitetalsmand igennem flere år. Men nu begyndte man at flytte 15 årige drenge fra Esbjerg til Brøndby hvor e skulle bo og træen i elitecentret.. Vandvid - og siden har ingen hørt til den spiller - som var et MEGA talent - og en dreng man gjorde skade på - forhåbentligt er det gået godt endda .

Jeg så mange store talenter blive ødelagt i de år af overambitiøse trænerer der ikke lod til at tænke på deres spillere som MENNESKER. Det var rigtigt at trække mig - men jeg svigtede løfter og der var vist en del der berretiget var lidt skuffede over mig. Men ok - jeg havde forsøgt at tale udviklingen imod - og var blevet mødt af tavshed.... Mine ambitioner havde flytte sig over på det akademiske... Der er ikke altid en god vej ud af ting.

Som jeg skrev sidst - idag husker jeg alle de gode oplevelser og kan give mig selv kredit for at havet givet en masse til mange, mange børn og unge..

Så nu er den oplukker igen sjov at have, selvom jeg vist aldrig har været så usentimental omkring fortiden som jeg er nu.

Det var bare det jeg lige ville dele med jer....

Link to comment
Share on other sites

En smule cykling den 6 maj

Denne morgen var jeg afsted små 50 min på raceren. Det er stadig for fodkoldt uden de skoovertræk jeg burde havet købt mig - men en fornøjelse alligevel. Lav intensitet og derfor uden for MUBSVET.

Her til aften mødte jeg Coqrouge som var til Chris MacD foredrag på Poltiken. Det var kort - men som altid sjovt at møde folk IRL. :)

Link to comment
Share on other sites

Det skal jeg nok Zoa :)

Træning den 7/5 - spinning 75 minutter med Gregeres Rosdahl i Boltens gård

Godt at køre hos Gregers igen :) Der var små 15 mennesker tilstede en Stor Bededags morgen 9.00. God time på II niveau. En del hurtigt arbejde de første 30 minutter og meget arbejde mellem 60 og 70 rpm i anden del af timen.

Jeg tog det roligt i første halvdel - og trykkede pænt igennem - men holdt mig under "rød zone" undtagen i de sidste 2-3 min.

Træningstid: 1 time og 12 minutter

Energiforbrug: 1115 Kcal

MUBSVET: 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

[Her til aften mødte jeg Coqrouge som var til Chris MacD foredrag på Poltiken. Det var kort - men som altid sjovt at møde folk IRL. :)

Ja, det var sjovt og hyggeligt at se giraffen :) ! Ved du, om der var andre MOL'ere til stede? Du kender jo så mange!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Solen væltede ind af mine vinduer denne søndag morgen. Tanken om et mørkt, fugtigt og varmt spinninglokale i Parken forekom mig starks at være totalt absurd. En cykelsnak med Fast og hendes bror i går - samt tilstedeværelsen af hende urimligt lækre Pinarello har nok ikke gjort min hunger efter "rigtig" cykling mindre!

Jeg er lige kommet hjem igen efter små 90 minutter derude - og det var lækkert. Jeg har beslutte mig for at nyde min cykling mere i år - der skal være pres på ja, men jeg gider ikke rigtigt holde øje med puls og hastighed osv. Det kan jeg gøre i de 3-5 spinningtimer jeg nok fortsætter med at køre. Det kan da være jeg ændre mening hen på sommeren - men lige nu køre jeg uden elektronik. Jeg gider heller ikke MUBSVET bedømme udenførscyklingen lige nu. Måske er jeg i det hele taget lidt træt af pulsure og tal lige nu.....

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en god beslutning, hvis du er een af dem der kan lide at cykle udendørs.

Timerne var supergode, kan jeg ellers berette... omend lidt for tung kørsel efter min smag... (ville nok have passet dig glimrende er jeg vis på :lol: )

Der var iøvrigt en (også) urimeligt lækker Pinarello cykel tilstede i lokalet - først mistænkte jeg den for at tilhøre Reem (den var sort) men tror ikke det var hendes.. men fuck den var sindssygt lækker.. damn...

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Hvilke dage cykler du på Englandsvej?

Jeg har ikke været fast læser af din log, men er alligevel havnet her både i starten og slutningen af oplukker eventyret og synes at det er interesant at læse den slags små anekdoter. Som flere har skrevet: Keep it up!

Q

Link to comment
Share on other sites

Der var iøvrigt en (også) urimeligt lækker Pinarello cykel tilstede i lokalet - først mistænkte jeg den for at tilhøre Reem (den var sort) men tror ikke det var hendes.. men fuck den var sindssygt lækker.. damn...

hehe Lars, nej...det var ikke min...det er Chris' :) Jeg så ham i hvertfald køre på den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 10/5 - Spinning III med Gregers Rosdahl

Da jeg viste at Chris ikke kørte i Parken, så benyttede jeg muligheden for at køre hos Gregers på Vesterbro.

Som altid leverede Gregers en god time - på trods af de fjolser der sad nede bag i og kaglede som høns :camper:

spin410.gif

Min "jeg kan altid huske programmet funktion" fungere ikke rigtigt i øjeblikket.... Men vi vi kørte en del tungt arbejde, afvekslende med nogle korte stående intervaller med tempo på.

Som det kan ses kørte jeg ret jævnt, med en stigende tendens, fra 7,5 på skalaen til et lille 9 tal.

Energiforbrug i følge Polar: 907 Kcal

Træningstid: 52 min.

Ok træning til 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Ikke så tosset en pulskurve :) Den er i store træk som jeg havde forestillet mig den - der er bare et par steder på din kurve hvor pulsen daler mere end jeg havde forestillet mig.... hvad lavede du der :blink:

Glæder mig iøvrigt meget til at køre udendørs med dig. Og jeg forstår godt at du har droppet pulsuret. Det gør jeg også til tider når jeg bare vil køre uden at stresse over at skulle ligge i bestemte pulszoner. Det ødelægger sgu hele oplevelsen.

Ses på landevejene....

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Ikke så tosset en pulskurve :) Den er i store træk som jeg havde forestillet mig den - der er bare et par steder på din kurve hvor pulsen daler mere end jeg havde forestillet mig.... hvad lavede du der :blink:

Glæder mig iøvrigt meget til at køre udendørs med dig. Og jeg forstår godt at du har droppet pulsuret. Det gør jeg også til tider når jeg bare vil køre uden at stresse over at skulle ligge i bestemte pulszoner. Det ødelægger sgu hele oplevelsen.

Ses på landevejene....

Uha - bustet i min egen log af instruktøren :lol: Well, der var et par gange i siddende mellemtakt hvor jeg lige fik modstanden lige langt nok ned i 25 sek... :rolleyes:

Jeg glæder mig også Gregers!

Link to comment
Share on other sites

- på trods af de fjolser der sad nede bag i og kaglede som høns :camper:

åhhh ja, der er ikke noget værre!! sig til dem at de skal holde op!!!!

Ellers, vil jeg sige, det lyder som en god ide at skifte indendørs cykling ud med udendørs, især i dette :sweetsun: :sun: dejlige vejr!!! ..... og prøv at lad pulsmåleren ligge i skuffen et par dage !

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har fulgt din log gennem et stykke tid og læst dine gode historier om spinning. Jeg overvejer selv at begynde på noget spinning og har i den forbindelse et spørgsmål til de udtryk du bruger, når du beskriver dine timer. Hvad ligger der i begreberne enkelttakt, mellemtakt osv? Jeg går ud fra det er noget i forhold til det musik man hører.

--

j_s

Link to comment
Share on other sites

En forkølelse har sat sig i mine bronkier i venstre lunge - et tilbagevendende problem gennem 15 år - surt men jeg må stå det igennem :(

j_s: Ja det reletere til musikken. Meget musik har 120 beats per minut. Det giver en enkelttakt på 60 pedalomdrejninger i minuttet (RPM) Man har altså enten højre eller venstre pedal nede ved hvert taktslag. Dobbelttakt ved 120 beats per minut er så 120 rpm. Mellentakten er den sværeste for begyndere at ramme. Den er i det her tilfælde på 90 rpm. det vil sige at man tæller "1" når feks højre pedal er nede og så skal den være ned igen på "3". Ved hurtigere eller langsommere musik bliver "RPM" selvfølgelig anderledes. Når jeg ind imellem skriver "hurtig mellemtakt" så er det typisk når vi har kørt en mellemtakt på 100-120. Det er yderst sjældent at vi køre med under 60 rpm i enkelttakten. At samme grund som man sjældent gør det på en landevejscykel - belastningen ligger ved lave rpm mere på musklerne og mindre på kredsløbet - og så "syre man til" alt for hurtigt. Tilsvarende så er kørsel med mange pedalomdrejninge i minuttet et godt redskab til at få pulsen op - ikke mindst i stående position.

Mit problem er at jeg er så tung, at jeg har svært ved at køre hurtigt stående - det er en stor belastning for de muskler der skal skabe stabilitet og min puls stiger mere end for "normale" så snart jeg kommer op og stå. Kammerat spock elsker at stå op med tempo - men hader at træde store belastninger i lavere tempo - det er derimod guf for mig. Jeg elsker også det meditative ved lange sektioner i en time med samme slaghs arbejde - det giver et dejligt flow. Men at kunne skifte tempo er selvsagt på den anden side helt nødvendigt når man som mig også træner for at blive bedre på landevejen....

Håber at det giver mening :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share