Horsens Styrkeløft Klub Julediplomstævne


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Der er flere fejl i videoerne med angivelser af vægt og hvorvidt de blev godtkendt/underkendt. Det er fordi jeg lavede videoerne fra hvad jeg kunne huske, har først fået resultatet på papir efterfølgende. Så regn med det der står på siden.

Jeg kan heller ikke få øje på en grund til at underkende Tonni's sidste dødløft. Hans ben er strukket nok ud i mine øjne, og det var det dommeren underkendte ham på.

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg kan se er Tonnis dødløft,helt klart godkendt.Synd at den danske dommerstand ikke er mere stabile i deres bedømmelser.

Pludselig står man til et DM hvor et nyt kuld dommere skal have deres ild dåb,og hvad sker.Det bliver en konkurrence i konkurrencen om hvem der kan give flest røde lamper!!!!Fair nok, man skal ikke forære noget væk, men tænk lige på hvordan folk har slidt og slæbt for deres præstation.

Tilsyneladende er det ikke nok at være under vandret i benbøjninger,nej man skal være tydeligt under vandret???

Var det ikke på tide at forbundet lavede en evaluering efter hvert stævne,og giver kritik af tvivlsomme domme.

Sportlig hilsen Frank

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også godt, at Tonni's dødløft skulle godkendes, men hvis man skal følge reglerne til punkt og prikke, så er der faktisk en nedadgående bevægelse under tilbagetrækningen af skulderne.

Jeg synes generalt at dommerne i Danmark har et meget højt niveau, men en evaluering, som Frank foreslår, vil dog alligevel være en god ide for at sikre det høje niveau.

Jeg har selv fået underkendt et løft i bænkpres på en forkert tolkning af reglerne, men da jeg gjorde opmærksom på, hvordan reglerne var, fik jeg også et ekstra forsøg :)

Enkelte fejlkendelser vil altid opstå, da dommerne, ofte på meget kort tid, skal afgøre om løftet skal underkendes eller godkendes .

Link to comment
Share on other sites

…men hvis man skal følge reglerne til punkt og prikke, så er der faktisk en nedadgående bevægelse under tilbagetrækningen af skulderne.
Ifølge reglerne er det tilladt at stangen går ned ved tilbagetrækning af skulderne:
Enhver løftning af stangen eller ethvert tilsigtet forsøg herpå tæller som et forsøg. Når forsøget er sat i gang, tillades der ingen nedadgående bevægelse, før løfteren når den udstrakte position med låste knæ. Hvis stangen går ned, samtidig med at skuldrene kommer tilbage, bør dette ikke give anledning til underkendelse af løftet.
Link to comment
Share on other sites

Ja det sidste af Tonnis dødløft er en hård dom. Det jeg umiddelbart kan se fra videoen er at skuldrene kommer tilbage ad to gange ved afslutningen af løftet og derefter sænkes stangen. Jeg kunne forestille mig det er derfor. Men man skal se godt efter og det er en hårfin afgørelse.

TW

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ja det sidste af Tonnis dødløft er en hård dom. Det jeg umiddelbart kan se fra videoen er at skuldrene kommer tilbage ad to gange ved afslutningen af løftet og derefter sænkes stangen. Jeg kunne forestille mig det er derfor. Men man skal se godt efter og det er en hårfin afgørelse.

TW

Jeg ser også det samme, at stangen sænkes meget lidt en ekstra gang før der gives down-signal. Den er en smule hårfin, men jeg vil ikke umiddelbart godkende den hvis jeg havde siddet som dommer den dag.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også det samme, at stangen sænkes meget lidt en ekstra gang før der gives down-signal. Den er en smule hårfin, men jeg vil ikke umiddelbart godkende den hvis jeg havde siddet som dommer den dag.

Som dommer er du naturligvis nødt til at følge reglerne, men dette var måske et eksempel på, at reglerne i visse tilfælde mere er regelrytteri end sund fornuft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også det samme, at stangen sænkes meget lidt en ekstra gang før der gives down-signal.

Men det var stadigvæk ikke det den blev underkendt på. Den blev ifølge Klaus underkendt fordi Tonni efter sigende ikke havde strakte ben. Jeg kan dog ikke se der er noget galt med løftet overhovedet. Havde jeg været dommer, så havde han fået den.

Og velkommen hjem iøvrigt Henning ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

BK

Sådan er så meget med reglerne. Det er en anden diskussion.

TJ

Jeg skrev det fordi jeg var enig med tbw. Nu har jeg lige set videoen igen og i forbindelse med lockout er hans ben godt nok låst ud, men ved den anden sænkning af mister han lidt låsningen. Det sker jo at hver dommer tit ser noget forskelligt og så har man som dommer på stedet hellere ikke den luksus at man kan se replay med video med det samme.

Tak iøvrigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share