SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Var det den indflytter fest du snakkede om? For så er jeg et eller andet sted glad for at jeg ikke blev inviteret.. :laugh::tongue:

Jeg har ikke lige fået taget mig sammen til at skrive ”den gode nyhed”, da den sidste tid har været lidt hektisk. Havde fået arbejde i Århus. Kontrakt og det hele. 1 uge inden jeg skal starte, så bliver jeg ringet op og får at vide at pga. nedskæringer (finanskrisen), så bliver al marketing og produktudvælgelse flyttet til hovedkontoret i Stockholm. Der er derfor ikke brug for mig alligevel. Jeg bliver så spist af med 14 dages løn, som tak fordi de trak mig igennem et 2 måneders ansættelsesforløb. Det bedste af det hele er, at den lejlighed jeg boede var opsagt, så jeg har en uge til at finde en ny lejlighed i. Får hurtigt fundet en dejlig lejlighed, men ender med at må tage ”en uges ferie” hos mine forældre, inden den er indflytningsklar.

Nu er jeg endelig kommet på plads igen, og er startet med at træne i Nordjysk Helsestudie. :showoff:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke lige fået taget mig sammen til at skrive "den gode nyhed", da den sidste tid har været lidt hektisk. Havde fået arbejde i Århus. Kontrakt og det hele. 1 uge inden jeg skal starte, så bliver jeg ringet op og får at vide at pga. nedskæringer (finanskrisen), så bliver al marketing og produktudvælgelse flyttet til hovedkontoret i Stockholm. Der er derfor ikke brug for mig alligevel. Jeg bliver så spist af med 14 dages løn, som tak fordi de trak mig igennem et 2 måneders ansættelsesforløb. Det bedste af det hele er, at den lejlighed jeg boede var opsagt, så jeg har en uge til at finde en ny lejlighed i. Får hurtigt fundet en dejlig lejlighed, men ender med at må tage "en uges ferie" hos mine forældre, inden den er indflytningsklar.

Nu er jeg endelig kommet på plads igen, og er startet med at træne i Nordjysk Helsestudie. :showoff:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Crazy Shit mayn...! :crazy:

Men det er da godt at høre du er godt på plads igen...

Hvad så nu..?

Link to comment
Share on other sites

Ps. har en mor som arbejder inde for 3F (fagforening) og fandt det her sitat i arbejdsretsbogen i afsnit om opsigelse før tiltrædelsen.

sitat:

Opsigelse før tiltrædelsen med den virkning, at tiltrædelsen ikke aktualiseres, kan normalt ikke finde sted. Afgives opsigelsesvarsel før tiltrædelse, kan det tidligst begynde at løbe ved tiltrædelsen. Dette indebærer, at den, der fortryder ansættelsesaftalen, ikke kan undgå at effektuere ansættelsen i den tid, som svarer til det normale opsigelsesvarsel i ansættelsesforholdets indledende fase. For arbejdere vil der sjældent blive problemer, idet der på de fleste overenskomster ikke er pligt itl at give opsigelsesvarsel de første 9 måneder. For funktionærer vil der derimod være pligt til mindst én måneds beskæftigelse, medmindre der er aftalt prøvetid, eller ansættelsen er af midertidig karakter under tre måneder

Jeg ville kontakte fagforeningen, tror ikke de kan afspise dig med sølle 14 dages løn, samt den måde du blev "smidt" ud af lejligheden..

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Får hurtigt fundet en dejlig lejlighed, men ender med at må tage ”en uges ferie” hos mine forældre, inden den er indflytningsklar.

Nu er jeg endelig kommet på plads igen, og er startet med at træne i Nordjysk Helsestudie. :showoff:

Men lyder til du stadig bor i Århus, og stadig mangler at holde en indflytterfest? eller.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Crazy Shit mayn...! :crazy:

Men det er da godt at høre du er godt på plads igen...

Hvad så nu..?

Det er bare om at komme op på hesten igen. Har smidt en masse ny ansøgninger af sted. Søger i hele landet, men vil helst blive i Aalborg. Det er dog nok ikke muligt, da de fleste ansøgninger ryger til KBH. En skam, da det er en dejlig lejlighed jeg har fundet.

Jeg ville kontakte fagforeningen, tror ikke de kan afspise dig med sølle 14 dages løn, samt den måde du blev "smidt" ud af lejligheden..

Der var indskrevet 3 måneders prøvetid i kontrakt, så jeg havde 14 dages opsigelse. Kontraktmæssigt betød det, at jeg blev opsagt på startdagen (fik dog beskeden før).

Men lyder til du stadig bor i Århus, og stadig mangler at holde en indflytterfest? eller.. :wink:

Nope. Bor nu Engvej 3 i Nørresundby (100m fra broen). Mangler at holde indflytterfest, men ved reelt ikke hvor længe jeg bliver boende.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Mangler at holde indflytterfest, men ved reelt ikke hvor længe jeg bliver boende.

Ja, og til det sidste: Who cares?

Jo kortere du skal bo der, jo vildere indflytterfest. For du er vel ikke den fedtede type der forventer indskud tilbage når du forlader den? :devil::banana: :4drunk:

:smilerock:

PS: Undlad at spamme min log med dumme indlæg. Du må gerne gøre dig umage når du skriver i de royales dagbøger.

Link to comment
Share on other sites

Derudover er du jo ved at have godt styr på symmetrien - i modsætning til mig :innocent:

I don't have any weak points. I had weak points three years ago, but my main thing in mind is, my goal always was, to even out everything to the point... that everything is perfect. Which means if I want to increase one muscle a half inch, the rest of the body has to increase. I would never make one muscle increase or decrease, because everything fits together now, and all I have to do is get my posing routine down more perfect, which is almost impossible to do, you know. It's perfect already.

Link to comment
Share on other sites

Fællestræning med BadAssJones

Var lidt ristet efter en hård uge med ”for megen cardio…” Det blev derfor en relativ let omgang træning uden for mange højdepunkter. Er dog lige kommet i gang med bænk igen, og kørte med 100kg for første gang i meget lang tid.

BadAss var klar og satte PR i både bænk og dødløft. Dette blev fulgt op af talrige discosæt inden der skulle tages billeder. Præmiegrisen kan ses i sin egen log….

Lige et enkelt videoklip fra dagens træning - Dødløft 10x160kg:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Der er sku ikke være det helt store at poste Helio. Har døjet med en del småskader. Lå syg i 4 uger efter jul. Da jeg endelig kom ovenpå igen, så fik jeg problemer med skulderen. Da den var bare en smule i orden, så satte ryggen ud. Har faktisk ikke fået trænet optimalt siden jul. Er fandeme ved at være multihandikappet måske bare gammel… :laugh:

Skulderen er stadig ikke helt god, men kan dog køre halvtung bænk. Ryggen har det bedre, men jeg giver dødløft og tung squat en pause. Kan faktisk mærke både skuder og lænd når jeg kører stående curls, så guntræning er nu via weighted pullups – curls are for girls anyway.

BasAssJones og jeg havde oprindeligt planlagt at cutte ned, så vi kunne være ”300” til karneval, men han skulle på arbejde og jeg blev skadet, så det blev ikke til noget. Nu er jeg dog begyndt at cutte en smule igen, selvom træningen ikke spiller 100 %. De sidste 5 år har jeg næsten konstant været bulket (uvidende vil kalde det buttet) pga. konkurrence og træningspause. Det er jeg efterhånden godt træt af, og jeg vil nu ned og holde en lav(ere) fedtprocent året rundt. Sygdommen og skaderne har selvfølgelig kostet noget masse, men det gør ikke så meget. Har accepteret, at jeg aldrig bliver væsentlig større.

Lige nu er formen OK og fedtprocenten forholdsvis lav. Morgenvægten var i da 82,2 kg, og jeg regner med at cutte ned til omkring 80 kg - Min sidste konkurrencevægt lå på 77,2kg før carbudtømning. Smider nok et billede op når jeg når de 80kg.

Still rocking! :strat:

SaintPauli

P.S. Et forsinket "god jul" til Mollerup! :tongue:

P.P.S. BOOM!!1!

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Ang. sygdom(eller i dit tilfælde skader), så kender jeg det alt for godt, jeg har selv kæmpet med noget virkelig nasty noget af den slags de sidste ja ihvertfald 9 mder, mere nasty end de fleste lige ville gætte tror jeg faktisk, dog ikke noget jeg vil skrive om offentligt - men tror efterhånden jeg er klar til at kunne starte lidt "begynder" træning, der ikke er så begynder agtigt op igen, men lige pt, restituere jeg som en 110 årig pensionist, så det kommer sku ikke til at gå så fandens hurtigt - nu må vi se hvor slemt det er. - Anyway, pointen er jo, at jeg mangler noget inspiration i den her log, til at holde mig kørende, så du må sku lige gi den noget gas!

Ang. at du aldrig bliver større, så syntes jeg sku egentligt du er rigeligt stor? såfremt du bare kan komme godt ned i fedtprocent, så syntes jeg sku du er vandvittigt godt kørende form mæssigt - spørgsmålet er så selvfølgelig om du gider lave danse numre på en scene i g-streng mere haha men derfor kan du jo stadig godt gi den gas!.. Du tog jo et pænt huk ned i fedtprocenten kan jeg huske, det er sku meget godt du har holdt den dernede, men er det ikke på tide du lige får den presset HELT i bund igen? .. om ikke andet så du er klar til at tøserne voldtager dig på gaden til næste karneval?

Du skrev noget med sidste gang at du ville zigzagge dig det sidste stykke ned, hvordan går det med det? og er det gået lidt i stå siden, eller har der været konstant forbedring?

Der er sku ikke være det helt store at poste Helio. Har døjet med en del småskader. Lå syg i 4 uger efter jul. Da jeg endelig kom ovenpå igen, så fik jeg problemer med skulderen. Da den var bare en smule i orden, så satte ryggen ud. Har faktisk ikke fået trænet optimalt siden jul. Er fandeme ved at være multihandikappet måske bare gammel… :laugh:

Skulderen er stadig ikke helt god, men kan dog køre halvtung bænk. Ryggen har det bedre, men jeg giver dødløft og tung squat en pause. Kan faktisk mærke både skuder og lænd når jeg kører stående curls, så guntræning er nu via weighted pullups – curls are for girls anyway.

BasAssJones og jeg havde oprindeligt planlagt at cutte ned, så vi kunne være ”300” til karneval, men han skulle på arbejde og jeg blev skadet, så det blev ikke til noget. Nu er jeg dog begyndt at cutte en smule igen, selvom træningen ikke spiller 100 %. De sidste 5 år har jeg næsten konstant været bulket (uvidende vil kalde det buttet) pga. konkurrence og træningspause. Det er jeg efterhånden godt træt af, og jeg vil nu ned og holde en lav(ere) fedtprocent året rundt. Sygdommen og skaderne har selvfølgelig kostet noget masse, men det gør ikke så meget. Har accepteret, at jeg aldrig bliver væsentlig større.

Lige nu er formen OK og fedtprocenten forholdsvis lav. Morgenvægten var i da 82,2 kg, og jeg regner med at cutte ned til omkring 80 kg - Min sidste konkurrencevægt lå på 77,2kg før carbudtømning. Smider nok et billede op når jeg når de 80kg.

Still rocking! :strat:

SaintPauli

P.S. Et forsinket "god jul" til Mollerup! :tongue:

P.P.S. BOOM!!1!

Link to comment
Share on other sites

Anyway, pointen er jo, at jeg mangler noget inspiration i den her log, til at holde mig kørende, så du må sku lige gi den noget gas!

Syntes bare der skal være noget ”nyt” at dokumentere. Gider ikke bare indskrive mine daglige træninger.

Ang. at du aldrig bliver større, så syntes jeg sku egentligt du er rigeligt stor? såfremt du bare kan komme godt ned i fedtprocent, så syntes jeg sku du er vandvittigt godt kørende form mæssigt

Størrelsesmæssig er jeg nok omtrent det samme som i 2004-2005. Jeg ligger 5-6 kg fra min konkurrencevægt, så fedtprocenten er helt ok. Jeg stiller ikke op fordi motivationen mangler (hovedsagelig pga. de kg jeg har mistet på sygdom/skader) og fordi at jeg ikke har kunnet træne dips (igen skader). Hvis jeg skal stille op igen, så skal det være i bedre form end sidst.

Du skrev noget med sidste gang at du ville zigzagge dig det sidste stykke ned, hvordan går det med det? og er det gået lidt i stå siden, eller har der været konstant forbedring?

Zigzagge? Tror jeg måske er blevet lidt misforstået her. Kører min diæt som jeg altid har gjort. Spiser proteinkage til morgenmad. Resten af mine måltider er nødder + grønsager + kød (æg, kvark). Under træning drikker jeg prot+maltodextrin og efter træning får jeg ”et stort måltid”, hvilet oftest er en baguette med salat og kylling. Har aldrig nogle spisedage planlagt, men når jeg ikke stille op, så jeg tillod mig selvfølgelig at kværne bajere og grillmad til karneval.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftigt, er der nogle opdateringer i de der kageopskrifter? haha... og hvor er det jeg kan se den diæt du kørte, da du smed de 12 kg (rent fedt?), på de 3 mder, det er sku pænt godt gået, jeg har selvfølgelig en god fornemmelse over hvordan du køre det, men det kunne være sjovt at se lidt mere specifikt på det.

Skyldes skaderne, du havde for travlt, da du startede træningen op igen, eller blot almindelige uheldighedder?

Ang. Zig Zag, så var det blot fordi du selv skrev det i indlæg #1112 :tongue: MEN, det du gør nu lyder sku osse mest fornuftigt syntes jeg ...

God vind :superman:

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Basisdej:

8dl Havregryn

½l kvark

½l æggehvider (15 stk.)

5spk. Sød

3tsk. bagepulver

Herefter kan man tilsætte forskellige smagsstoffer for at få forskellige kager. Mængden af havregryn skal evt. varieres en smule. Man kan også tilsætte 1 dl havre- eller hvedeklid i stedet for ren havregryn, så man får en kage med lidt flere fibre. Her er nogle af de varianter jeg har prøvet at bage:

Chokoladekage:

Basisdej

1½dl kakao for en kraftig chokoladesmag

Evt. vaniljeessens

Evt. 1spk chili

Mazarintærte:

Basisdej

2-3spk. mandelessens

Kan evt. kombineres med chokoladekagen?

Æbletærte:

Basisdej

4-5spk. Kanel

Æblestykker

Krydderkage:

Basisdej

3spk. kanel

3tsk nelliker

2tsk. kardemomme

Forsøg dig lidt frem med forholdet af de forskellige krydderier

Lagkagebund:

Basisdej

Vaniljeessens

Lagkagebunden kan fx dækkes med kvark (tilsat SØD og vaniljeessens) og friske jordbær. Sæt kagen i køleskabet ½t efter den er pyntet, så den er ordentlig kold.

post-3614-1244992117_thumb.jpg

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share