Røv


enkæmpesmed
 Share

Recommended Posts

Sjovt nok besluttede jeg igår mig for at skippe DL og SQ. Røveren er blevet alt for stor :bricks: Øvelserne er godt nok fede - man kan jo rive lidt i en masse kilo. Men det går bare ikke, ihvertfald ikke lige foreløbig. Nu hedder det istedet: calfraises, legext og legcurls. Hvis jeg da ellers føler behov for at træne ben B)

Hvorfor kører du ikke bare med lave reps i de 2 øvelser hvis du synes at din røv er ved at blive for stor?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor kører du ikke bare med lave reps i de 2 øvelser hvis du synes at din røv er ved at blive for stor?

Fordi det ikke er derfor han ikke laver øvelserne. Han laver dem ikke fordi han er en :chicken: :lol:

Han kunne jo sagtens køre 5-6 singles med 80-90 % af 1RM, med 2 minutters pause mellem hver single, uden det ville have den mindste indflydelse på hans røv og ben. Han ville derimod få en meget stærkere ryg, som ville komme ham til gode i hans andre rygøvelser. Men som sagt :chicken:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt på fornemmelsen, at det er ligesom nogen gange hvor man træner piger; I det øjeblik bukserne strammer en fraktion mere over benene, dropper de alt der hedder vægttræning og begynder at løbe. Uanset at man forsøger at forklare dem, at løbeben kan se ualmindeligt sørgelige ud, muskelløse og flappede, i modsætning til det ualmindeligt sexede, faste, slanke understel tøser kan bygge op med vægttræning...

Sagt med andre ord: :chicken: OG :klokkeblomst:

Jeg ville snarere tro, at du med fordel kunne sætte vægten ned i øvelserne, så du kan fokusere mere på at aktivere benene. Røven aktiveres når den strækkes (som i dødløft og squats) og ved eksplosivt afsæt fra gulvet. Jo lavere vægt, jo mere kan du fokusere på ikke at aktivere røven.

Link to comment
Share on other sites

Han kunne jo sagtens køre 5-6 singles med 80-90 % af 1RM, med 2 minutters pause mellem hver single, uden det ville have den mindste indflydelse på hans røv og ben.

Tror du selv på det ?! Ikke den mindste indflydelse ?

Jeg holder helt pause med disse øvelser af flere grunde. Den tungest vejende er at røven allerede ER blevet for stor. Det er muligt at singels med lang pause ikke giver den store vækst. Jeg er næsten sikker på at de ville give vækst i mit tilfælde. Men altså holder de glutes'ne i status quo, så er det slemt nok. En anden grund er at jeg jævnligt har smerter i lænden. Smerter som jeg tror stammer tilbage fra den skade jeg fik under noget Skvat, for ca. 5 mdr siden - et akut lændehold.

Måsen og benene er det sidste hvor fedtet forsvinder fra min krop. I symmetri-regi er det en relevant faktor at tage med. For i længden kan jeg næppe holde en fedt%, der ligger under de 10. Ergo vil jeg altid have en hvis mængde fedt på kroppen. Det kan ligeså godt tage med i udregningerne.

Det sjove er - for med ovenstående lægger jeg mig jo nok lidt ud med SL-drengene - at jeg også har tænkt mig at droppe den isolerede armtræning. Armene har længe været for store i forhold til brystet og at jeg i voldsom grad har prioteret volumen i retning pecs, ryg og skuldre fremfor armene har ikke hjulpet tilstrækkeligt. Så nu regner jeg med også at få DIFD på nakken :lol: En ellers dygtig instruktør, der hvor jeg træner, mente igår at jeg skulle indføre flere iso-øvelser til brystet og droppe nogle af dem, som også indrager armene. Men det er dog for radikalt ;)

Link to comment
Share on other sites

Han kunne jo sagtens køre 5-6 singles med 80-90 % af 1RM, med 2 minutters pause mellem hver single, uden det ville have den mindste indflydelse på hans røv og ben.

Tror du selv på det ?! Ikke den mindste indflydelse ?

Jeg holder helt pause med disse øvelser af flere grunde. Den tungest vejende er at røven allerede ER blevet for stor. Det er muligt at singels med lang pause ikke giver den store vækst. Jeg er næsten sikker på at de ville give vækst i mit tilfælde.

Så vil jeg gerne låne lidt af dine gorillagener, for så er du nok i den absolut øvre percentil af befolkningen, hvad angår begavelse med eksplosive fibre.

Eller sagt med andre ord; Bah humbug. :)

Meget få mennesker gror af lave reps, hvis de også holder antallet af sæt lave.

Men den med ryggen er lidt mere spiselig. Lidt. ;)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

En ellers dygtig instruktør, der hvor jeg træner, mente igår at jeg skulle indføre flere iso-øvelser til brystet og droppe nogle af dem, som også indrager armene. Men det er dog for radikalt

Må man spørge hvem det er???

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
En anden grund er at jeg jævnligt har smerter i lænden. Smerter som jeg tror stammer tilbage fra den skade jeg fik under noget Skvat, for ca. 5 mdr siden - et akut lændehold.

Så bør du da netop køre disse øvelser, blot med meget mindre vægt til, at starte med, og så ellers få trænet dine erector spinae muskler op. Hvis dét du siger om din røv virkelig passer, så er du sq på den. Din ryg trænger åbenbart gevaldigt til træning, og selvom du nøjes med hyperextensions, tja så rammer de altså også røven. :lol:

Måsen og benene er det sidste hvor fedtet forsvinder fra min krop. I symmetri-regi er det en relevant faktor at tage med. For i længden kan jeg næppe holde en fedt%, der ligger under de 10. Ergo vil jeg altid have en hvis mængde fedt på kroppen. Det kan ligeså godt tage med i udregningerne.
Det er sq da ren dovenskab - jeg træner ikke squat og dødløft fordi min fedtprocent er så høj, at jeg ser fed ud om røven... :blink:
Tror du selv på det ?! Ikke den mindste indflydelse ?

Jeg holder helt pause med disse øvelser af flere grunde. Den tungest vejende er at røven allerede ER blevet for stor. Det er muligt at singels med lang pause ikke giver den store vækst. Jeg er næsten sikker på at de ville give vækst i mit tilfælde.

Kunne du ikke poste dine mål, og fedtprocent, så kan vi se om det virkelig er så slemt. Jeg tvivler på, at du er så meget anderledes rent genetisk, som du her ligger op til...

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Kan være jeg også skal til at køre lovrep dødløft, folk siger sgu også jeg har fået en stor røv.. <_<

Kan det ikke være fucking ligemeget hvad folk siger. Hvad siger du selv???

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Kan være jeg også skal til at køre lovrep dødløft, folk siger sgu også jeg har fået en stor røv..  <_<

Kan det ikke være fucking ligemeget hvad folk siger. Hvad siger du selv???

Nu er det lidt svært at kigge på min røv :lol:

Jeg synes den er fin som den er nu, men jeg ville ikke bryde mig om den blev meget størere

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at det ofte er udførelsen af squat og DL, der bestemmer om man får ondt de "forkerte" steder. Før i tiden fik jeg også DOMS i balderne, men efter at have fået styr på sagerne sker det ikke længere.

Mao. det er ikke øvelsen, men måden man laver den på.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Ens røv er først kritisk masse, hvis den er oppe omkring vægt + 20cm.

Hvad mener du med det - vægt i kg + 20 cm - altså hvis man vejer 90 kg, så bliver det til 90 + 20 = 110 cm?

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Jeg vil sige at det ofte er udførelsen af squat og DL, der bestemmer om man får ondt de "forkerte" steder. Før i tiden fik jeg også DOMS i balderne, men efter at have fået styr på sagerne sker det ikke længere.

Mao. det er ikke øvelsen, men måden man laver den på.

Hvordan laver du den da??? - Jeg synes nemlig ofte, jeg får DOMS i balderne af den...

Link to comment
Share on other sites

Han hedder såmænd Frederik

Ahhh, ham har jeg jo også "instrueret" i lidt dødløft og andet godt fra STYRKE-verdenen - så det ved han da lidt om. Jeg har i øvrigt også printet nogle artikler til ham, men kan ikke engang huske hva det var om?? - Vist nok noget med CNS! Han er - efter min mening - den eneste som ved hvad han taler om af instruktørerne deroppe!

Men ISO øvelser... så man jeg vist lige ha´ fat i ham igen?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

VV - Din ryg trænger åbenbart gevaldigt til træning, og selvom du nøjes med hyperextensions, tja så rammer de altså også røven. :lol:
hmmm... :blink:
VV - Det er sq da ren dovenskab - jeg træner ikke squat og dødløft fordi min fedtprocent er så høj, at jeg ser fed ud om røven... :blink:

Det er muligvis forfængeligt :klokkeblomst: men dovent ?! ;)

VV - Kunne du ikke poste dine mål, og fedtprocent, så kan vi se om det virkelig er så slemt. Jeg tvivler på, at du er så meget anderledes rent genetisk, som du her ligger op til...
Det meste kan ses i min log :) Men det var ikke fordi at jeg ønskede at lægge emnet op til den store diskussion. Jeg er som sådan afklaret - Synes blot det passede fint til tråden.
Craw - Jeg vil sige at det ofte er udførelsen af squat og DL, der bestemmer om man får ondt de "forkerte" steder. Før i tiden fik jeg også DOMS i balderne, men efter at have fået styr på sagerne sker det ikke længere.

Mao. det er ikke øvelsen, men måden man laver den på.

Den køber jeg! Men DOMS eller ej, så er selv lidt vækst, for meget vækst pt. :) Pause fra nogle øvelser derfor påkrævet... BB mæssigt af der vel ikke noget sært i det.

DBM --> Så blev man jo pludselig nysgerrig! Gad vide hvem DBM er irl ?! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
VV - Din ryg trænger åbenbart gevaldigt til træning, og selvom du nøjes med hyperextensions, tja så rammer de altså også røven.

hmmm... :blink:

Du siger at én af grundende til, at du ikke træner squat og dødløft, er smerter i lænden. Hvis du har smerter i lænden, tør jeg vædde en guldbajer på, at dine erector spinae muskler er for svage. Det kan godt være du fik ondt, pga. et "dårligt" løft, men det er garanteret en blanding af dårlig teknik, og for svage erector spinae muskler i forhold til gluteus og quadrecips, og så trænger ryggen jo også til træning.

Men problemet er jo blot, at du under ingen omstændigheder ønsker at ramme røven. Nuvel, men du rammer røven i stort set alle de øvelser der træner dine lændemuskler. Faktisk kan jeg ikke komme på en eneste øvelse der rammer din lænd, uden også at berøre glueus.

Det var dét jeg mente med, at du var på spanden.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at det ofte er udførelsen af squat og DL, der bestemmer om man får ondt de "forkerte" steder. Før i tiden fik jeg også DOMS i balderne, men efter at have fået styr på sagerne sker det ikke længere.

Mao. det er ikke øvelsen, men måden man laver den på.

Hvordan laver du den da??? - Jeg synes nemlig ofte, jeg får DOMS i balderne af den...

- La vær med at stå ultra bredt - stå almindeligt

- Fil et par cm af dybden - men vi taler heller ikke om at lave kvarte squats :thumb_down:

- Mindre vægt mere knævandring (men aldrig udover tæer) få selv en fin fornemmelse for selv at finde balancepunktet mellem hofte og knæ så benene også får hug.

- Brug sko med hæl (men ikke bræt)

- Kør repsne meget kontrollerede også koncentrisk - så man ikke kan eksploderer vægten op med røven og forbi det stykke hvor benene laver arbejdet ;)

- Placer stangen højst muligt

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share