Røv


enkæmpesmed
 Share

Recommended Posts

Jeg har bemærket at min røv er vokset en del mere end jeg bryder mig om, siden jeg gik igang med at squatte og dødløfte. :(

Jeg vil gerne have større lår, men jeg syntes ikke at min røv skal være større, ihvertfald ikke før jeg får banket benene et niveau op.

Hvilke øvelser skal jeg så køre? Hvilken bevægelse er det især der går i røven?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er lidt af et problem.

Et skift til frontsquatten vil dog hjælpe en del.

Dødløft er jeg ikke tilhænger af, at man kører for hypertrofi, da jeg synes, den muskelvækst, der kommer, kommer nogen uheldige steder.

Derfor kører jeg altid low-rep i død, og det har også virket i denne sammenhæng.

-Jeg har på fornemmelsen, at stivbenet ikke vil mindske gluteus-aktiveringen.

Link to comment
Share on other sites

-Du skal skifte squat ud med frontsquat.

-Du skal starte din bentræning med at køre dig rimelig træt i leg-extension, hvorefter du så går i gang med frontsquatten.

Hvordan det ? hvad gør det at man er kørt træt i leg-extension inden frontsquat ?

Du trætter dine forlår.

Dvs, du så i squatten ikke kan tage så mange kilo som normalt.

Det vil dog stadig være hårdt for lårerne, da de jo er trætte.

Røven er der i mod frisk, og får så ikke en skid ud af træningen, da det er alt for let vægt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg med 100% sikkerhed, den helt rette til at svare på.

Jeg lærte et lille trikz af TJ.

-Du skal skifte squat ud med frontsquat.

Jeg mener at der blev postet noget om at frontsquat og sqaut faktisk begge ramte benene på samme måde :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at der blev postet noget om at frontsquat og sqaut faktisk begge ramte benene på samme måde

Det er også rigtigt. Det var en kvinde, der skrev en kandidat-afhandling om emnet.

Jeg tror bare folk, der har hørt om den, har misforstået noget.

Hvis det giver præcis sasmme aktivering, vil man også kunne flytte præcis de samme kilo, og det kan man altså ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det komme i høj grad an på squat stilen, for får stort set aldrig DOMS i mine lår af alm. powersquat, mens frontsquat er en sikker vej til DOMS i lårene for mig.

Man vil selvfølgelig også ramme røven med frontsquat, men som Fistandelius siger, så vil lårene give op lang tid før røven, hvis man har trætte lårmusklen med denne først, og så vil væksten i røven blive begrænset.

Lidt squatbooty skal man vel ha ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hælder nu mere til den modstatte teori, at den stærkeste muskel arbejder hårdest. Det er min erfaring. Hvis mine forlår er forudmattede arbejder røven hårdest, og hvis jeg forudmatter patten, trætter jeg bare triceps ud først.

Generelt er jeg ikke meget for isolering før basisøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hælder nu mere til den modstatte teori, at den stærkeste muskel arbejder hårdest. Det er min erfaring. Hvis mine forlår er forudmattede arbejder røven hårdest, og hvis jeg forudmatter patten, trætter jeg bare triceps ud først.
Hvordan kan en muskel arbejde hårdere, når belastningen er sat ned med eksempelvis 20%?
Generelt er jeg ikke meget for isolering før basisøvelser.

Det er jeg heller ikke, når jeg træner for maximal hypertrofi, men nu er det minimal hypertrofi, vi debaterer.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg med 100% sikkerhed, den helt rette til at svare på.

Jeg lærte et lille trikz af TJ.

-Du skal skifte squat ud med frontsquat.

-Du skal starte din bentræning med at køre dig rimelig træt i leg-extension, hvorefter du så går i gang med frontsquatten.

Simpelt og effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt nok besluttede jeg igår mig for at skippe DL og SQ. Røveren er blevet alt for stor :bricks: Øvelserne er godt nok fede - man kan jo rive lidt i en masse kilo. Men det går bare ikke, ihvertfald ikke lige foreløbig. Nu hedder det istedet: calfraises, legext og legcurls. Hvis jeg da ellers føler behov for at træne ben B)

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share