Røv


enkæmpesmed
 Share

Recommended Posts

Guest Voravong
VV - Det er sq da ren dovenskab - jeg træner ikke squat og dødløft fordi min fedtprocent er så høj, at jeg ser fed ud om røven... :blink:

Det er muligvis forfængeligt :klokkeblomst: men dovent ?! ;)

Ja - det synes jeg er dovent. Hvis det er fedtprocenten der er problemet, så må fedtprocenten ned. Hvis man vælger gode men hårde øvelser fra i stedet, så er det da dovenskab og ikke forfængelighed.

Dermed ikke sagt, at der ikke er andre grunde til fravalget. Pointen var kun mént isoleret set. :)

Og nu har jeg vist brokket mig nok... <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vil sige at det ofte er udførelsen af squat og DL, der bestemmer om man får ondt de "forkerte" steder. Før i tiden fik jeg også DOMS i balderne, men efter at have fået styr på sagerne sker det ikke længere.

Mao. det er ikke øvelsen, men måden man laver den på.

Hvordan laver du den da??? - Jeg synes nemlig ofte, jeg får DOMS i balderne af den...

- La vær med at stå ultra bredt - stå almindeligt

- Fil et par cm af dybden - men vi taler heller ikke om at lave kvarte squats :thumb_down:

- Mindre vægt mere knævandring (men aldrig udover tæer) få selv en fin fornemmelse for selv at finde balancepunktet mellem hofte og knæ så benene også får hug.

- Brug sko med hæl (men ikke bræt)

- Kør repsne meget kontrollerede også koncentrisk - så man ikke kan eksploderer vægten op med røven og forbi det stykke hvor benene laver arbejdet ;)

- Placer stangen højst muligt

Der er nogle gode pointere der. Jeg vil lige tilføje et par stykker også :)

-Lad være med at "dele" bevægelsen op i to dele. Dvs. undlad at drive den op med foroverbøjet torso og så ret ryggen ud når benene er ved at være strakt.

Det er lidt svært at forklare, men bare det at man sætter sig bagover og ikke direkte ned, i sammenhæng med at man IKKE deler bevægelsen op, gør en stor forskel.

Det er dog noget lettere, hvis man kan få nogen til at se éns teknik efter i sømmene :)

Link to comment
Share on other sites

VV - Du siger at én af grundende til, at du ikke træner squat og dødløft, er smerter i lænden. Hvis du har smerter i lænden, tør jeg vædde en guldbajer på, at dine erector spinae muskler er for svage. Det kan godt være du fik ondt, pga. et "dårligt" løft, men det er garanteret en blanding af dårlig teknik, og for svage erector spinae muskler i forhold til gluteus og quadrecips, og så trænger ryggen jo også til træning.

Men problemet er jo blot, at du under ingen omstændigheder ønsker at ramme røven. Nuvel, men du rammer røven i stort set alle de øvelser der træner dine lændemuskler. Faktisk kan jeg ikke komme på en eneste øvelse der rammer din lænd, uden også at berøre glueus.

Det var dét jeg mente med, at du var på spanden.... 

Hvis du har ret, så er det er go' info! Men jeg synes nok at du 'jump to conclusions', om man så kan sige. Spanden og spanden...yeah yeah...som om hyperext og 'lower back-maskiner' har 'bivirkninger' i samme omfang som DL/SQ.
VV - Ja - det synes jeg er dovent. Hvis det er fedtprocenten der er problemet, så må fedtprocenten ned. Hvis man vælger gode men hårde øvelser fra i stedet, så er det da dovenskab og ikke forfængelighed.

Dermed ikke sagt, at der ikke er andre grunde til fravalget. Pointen var kun mént isoleret set. 

Og nu har jeg vist brokket mig nok... 

Min fedt% ligger vel omkring 18-20 stykker for tiden, pga moderat bulk. Normalt ville den ligger om 15-16. Jeg vil være fint tilfreds med at ligge omkring de 10, hvis jeg da kan få den derned. Hvis du synes det er dovent, at man tager med i ens udregninger, at man næppe kommer til at stifte bekendtskab med en % på 6-8 - og da slet ikke permanent - så er der over min fatte-evne. Det minder mig allermest om Onkel Jørgen.

Link to comment
Share on other sites

Spanden og spanden...yeah yeah...som om hyperext og 'lower back-maskiner' har 'bivirkninger' i samme omfang som DL/SQ.

De skaber ihvertilfælde mere vækst i røveren, end tunge singles i squat og dødløft gør. Jeg ved godt du i din sygelige angst for en lidt større røv ikke tror på hvad jeg siger, men singles giver altså nada i muskelvækst, hvis man holder lange pauser mellem sættene. Så hvis du afskriver squat og dødløft i sæt af singles, med 2-3 minutter mellem hver single, så er det ikke fordi du er bange for røv-hypertrofi. Så er det fordi du er en doven rad der er bange for hårdt arbejde ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Spanden og spanden...yeah yeah...som om hyperext og 'lower back-maskiner' har 'bivirkninger' i samme omfang som DL/SQ.

De skaber ihvertilfælde mere vækst i røveren, end tunge singles i squat og dødløft gør. Jeg ved godt du i din sygelige angst for en lidt større røv ikke tror på hvad jeg siger, men singles giver altså nada i muskelvækst, hvis man holder lange pauser mellem sættene. Så hvis du afskriver squat og dødløft i sæt af singles, med 2-3 minutter mellem hver single, så er det ikke fordi du er bange for røv-hypertrofi. Så er det fordi du er en doven rad der er bange for hårdt arbejde ;)

Thomas

Det har ikke en døjt med dovenskab at gøre! Og jeg er såmend glad for både SQ og DL. Så det er noget fis. Dovenskab er ligger hjemme på sofaen - som jeg iø gør lige nu :tongue:

Nu har jeg i dagens træning kørt 6 singels af 80%, med et par min pause, i DL. Og det vil jeg nok gøre lidt i ny og næ. SQ ryger sku helt på is i en periode.

Nu må du hellere håbe at du har ret, for ellers så bliver jeg så arrig at jeg tager toget over til Frederecia og skaber lidt ravage. Og det burde jo nok kunne gøre dig lidt nervøs, for så er der jo iht JSC tale om gorilla-gener gone crazy :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Røven bliver jo også stor når man styrketræner det hele, især når man træner grundlæggende øvelser. Der er sikkert ikke noget i vejen, husk på at det er pænere når man fokuserer på hele kroppen, det ville da se mærkeligt ud med en lille røv til en stor gut, selvom jeg tvivler på det kan lade sig gøre. Ellers har du et billede?

Link to comment
Share on other sites

Maxpower

Denne sag måske.

Hvis du holder hoften rimelig strakt eller i hvert fald i ro burde røv-aktiveringen ikke blive så voldsom.

Den øvelse smadrer mine knæ alt for voldsomt! Jeg prøvede med en enkelt rep og måtte stoppe pga mine knæ :( . Ved ikke om jeg bare har nogle underlige knæ, eller om andre har stødt på samme problem.

Link to comment
Share on other sites

Hvis squat og dødløft skaber usammenhæng i kroppens symmetri (læs: stor røv i forhold til resten), så drop dog for fanden bare øvelserne. Hvorfor skal det gøres så svært - KISS princippet in action.

Der findes massere af andre benøvelser, som ikke i nævneværdig grad går udover røven... pick one! Elsker man squat og dødløft, så fortsæt med squat og dødløft, og lær at leve med tilvæksten.... KISS in action again.

Og selvfølgelig den gyldne middelvej. Skift over til olympisk squat og partiel dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share