kost


nybegynderen
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt, at man skal indtage 2-3 gr. protein pr. kilo kropsvægt. Gælder dette kun hvis man træner for at blive virkelig stor ? Jeg træner for at tage ca 3-5 kilo på på overkroppen og ikke for at blive kæmpestor.

Har I et forslag til et kostprogram for mig. Jeg vejer 62 kg. og er 170 høj. Jeg er lidt bange for at kaste mig ud i at spise mange æg (da de jo indeholder en del fedt), og spiser en dåse tun om dagen i stedet. Ellers spiser jeg cornflakes/havregryn til morgen, rugbrød/grovboller til frokost og ofte pasta til aftensmad. Som mellemmåltid snupper jeg et æble. Jeg er meget glad for søde sager, men prøver at holde det lidt nede. Er det okay at spise slik, hvis det "kun" er vingummi og lakrids, som jo ikke indeholder fedt ?. Jeg vil som sagt gerne have forøget min muskelmasse på overkroppen, da jeg er spinkel bygget. Hvor meget protein skal jeg sørge for at få dagligt for at vokse ?

Ps: mit træingsprogram har jeg tidligere beskrevet under "muskelvækst".

Link to comment
Share on other sites

tja, igen vil du få forsk. svar.

Det lader til, at du har fat i de rigtige fødevarer.

Hvis du samtidig holder dig til 2-3g protein/kg/dag, er det helt fint.

Du bør indtage en del protein, evt. sammen med kulhydrater omkring din træning - før eller efter træning, så vokser du lidt hurtigere.

Eller kommer din vækst stort set an på din træning, så få styr på den og hold din kost som du siger.

Om slik er dårligt eller ej er lidt kontroversielt.

Nogen mener at du ikke bør, andre mener, at det ikke gør noget i moderate mængder. Jeg tilhører sidste katagori (men det er sikkert fordi, jeg ikke kan holde mig fra vingummier :D )

Du bør også træne ben, så vokser alle dine muskler hurtigere - også din overkrop.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg ikke træner ben er, at jeg kun gør brug af håndvægte. Jeg tror ikke, at jeg har "grejet" til at udføre benøvelser, der kan hjælpe på min muskelvækst. Derudover er jeg bange for at eventuelle benøvelser vil gøre mine ben trætte, hvilket vil "hæmme" mig i min sport(fodbold fire gange ugentligt). Men hvis nogen har nogle brugbare øvelser for ben, når jeg nu kun har håndvægte er jeg åben for gode tips.

ps: hvor mange kalorier skal jeg indtage pr. dag, hvis jeg gerne vil vokse uden at tage fedt på ?

Link to comment
Share on other sites

No way!

Det blir aldrig det samme som at stå med en stang på skulderen!!!

Hvordan vil du holde vægtene - bare i strakt arm ned langs siden?

Hvor mange alm. mennesker har sådan et par 45kg's vægte liggende hjemme på værelset? De har sgu ikke engang 45 kg's vægte i centret hvor jeg træner :-(

Link to comment
Share on other sites

Vi har sgu kun til 38 kg.

Så French Press er en umulighed for mig :-(

Da jeg trænede på Langeland var der satme vægte helt op til 54 kg. - det var rart når man skulle køre biceps - hehe :-D....eller var det noget andet!

Jeg syntes efterhånden at de fleste centre i Århus forbyder Squat og Dødløft og max vægten på håndvægte nærmer sig foruroligende 30 kg. (Som i fitness dk)

Man burde sgu selv starte en hardcore "råbe og skrige - balls to the walls - kollaps på gulvet-center"

Link to comment
Share on other sites

ja det er sku ufattelig, der hvor jeg træner er max vægten på dumbell 40 kg, men det er ikke det værste, det er at fra 27 til 36 kg. er der ingen vægte imellem, og det sku pisseiriterende, og vi har klaget over det en del gange nu, og de har lovet os nogle flere vægte, så må jeg bare vente og se om der sker noget. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeps - alle de nye steder der er åbnet må man ikke squatte og dødløfte for "det er jo et FITNESS center"!!!!

Der hænger endda skilte på væggene i Liven Fitness hvor der står at det ikke er tilladt!

Man forbinder åbenbart anstrengelser med AS i alle bøsse centrene!

I Club Basic hvor jeg træner er alt tilladt heldigvis! Der er ingen store brød der, selvom flere af dem har prøvet AS. Jeg ligger i top 3 med mine 130 i bænk - det viser lidt om hvad det er for nogle vatnisser der træner der!

Link to comment
Share on other sites

"!¤"#¤&%/%/&&()=(/&%¤#!"#!"#!#!##%¤R#¤ Hvordan kan man forbyde en øvelse?!!!?!!

Må man så heller ikke køre for stærkt på kondicyklerne, da det automatisk ville indikere et forbrug af EPO?

Jeg er rystet! Godt nok træner jeg lige for tiden, pga. tidsmangel, i et rigtig "tøsecenter" men i det mindste kan man få lov at squatte og dødløfte som det passer en!

DBM

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se logikken her. Dem som har arme over 30 cm er steroide-vrag. Det er ganske indlysende, da man jo ikke må træne noget som ligner hård træning i disse centre. Det hele skal foregå i maskiner, og det forklarer jo hvorfor klientellet ligner en gang lort med arme på størrelse med anorexi-Lise. Kan man ikke selv få store arme ved at træne i maskiner, så er det en naturlig deduktion, at dem som har store arme tager steroider. Det kunne aldrig falde dem ind at det skyldes andre og mere effektive træningsmetoder.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har du ½ million? Så starter vi sgu et "Ass to the grass - balls to the walls" center!

The Voice skiftes ud med old school AC/DC - technogym maskinerne smuldres og puttes i protein pulveret, alle håndvægte under 15 kg. arkiveres og kvinder nægtes adgang!

Frem med de tunge vægte, råb og skrig som gorillaer, Squat MAX og bænk til du besvimer!

Link to comment
Share on other sites

Morfar, hvis du vil tjene penge på projektet, så tror jeg det ville være klogere at give pigerne gratis adgang og beholde et par håndvægte, de kan lege med. Det kan godt være inspirerende at kigge på en gang imellem.

Der hvor jeg træner nu, er det den modsatte grøft, en 10 kg vægtstang og max 150 kg vægtskiver.

Det gør dog ikke så meget, da de fleste ser ud til at komme der for at praktisere samtale træning, samtidig med at de helst skal blokere for flest mulige bænke og maskiner imens.

Men når der så kommer en chokoladebrun sild næsten uden tøj på, som insisterer på at træne omkring 6x5x15kg explosive dumbbell rows fordi det angiveligt skulle hjælpe på en dårlig skulder, så bliver det straks mere underholdende at gå til træning synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg så heldig/uheldig at der ikke er nogle lækre sild der hvor jeg træner! Jeg mener personligt at kvinder kun distraherer og gør træningen mindre seriøs!

Jeg vil ikke tjene penge på projektet - jeg vil bare ha lov at squatte og dødløfte!!!!

Hvordan skulle explosions træning hjælpe på en dårlig skulder?

Link to comment
Share on other sites

til Morfar

1. Det med eksplosionstræning var netop en del af underholdningen ved det.

2. Jeg har ikke rigtig fundet ud af, om du har fundet et sted, men synes, der skulle være flere, eller du reelt mangler et sted?

3. Jeg har hellerikke lige fattet, om det du ønsker er et sted at dødlæfte og squatte, eller det er et sted, hvor du må smide med vægtene.

4. Da jeg trænede i Ny Helse  på Paludan Møllers vej var der en del, der trænede squat og dødløft der, men det er 8 år siden. Og jeg tror ikke, man må smide med vægtene der heller.

Link to comment
Share on other sites

xjyden<

1. ok - nu fattede jeg den!

2. Jeg træner i Club Basic i Søgade lige nu og er ok tilfreds med det. Der er bare de 2 problemer at det seriøst er møg gamle maskiner og at der efterhånden er temmeligt mange salmiak...nej..... nydanskere - eller hvad man nu kalder dem!

Det er ikke muligt at låse sine ting inde og derfor ryger der et bælte og en shampoo i ny og næ :-(

3. Jeg ønsker lidt nyere gear og det er ikke nødvendigt at måtte smide med vægtene overdrivelse fremmer forståelsen du ved!

4. ÆV :-)

Til alle: Jeg gider ikke at høre på at jeg er racist og nazist og alt muligt bare fordi jeg har min egen lidt generaliserende holdning til udlændinge!

Link to comment
Share on other sites

Til Morfar:

Jeg synes det værste m.h.t. nydanskerne, når vi snakker træningscentre, er at de som regel har væsentlig mere disciplin end jeg har.

Der var forøvrigt en i Ny Helse, som var rimelig hård.

Og m.h.t. Ny Helse, så ville jeg da checke stedet, hvis det var mig. Der var så vidt jeg husker et område rent til squat/dødløft og 2 bænkpres bænke.

Jeg sad dog mest ved en af de der stænger, der holdes vandret i et stativ. Så jeg kunne træne mine 3x8x80 skrå bænk uden hjælper. (Det var dengang)

Der var kun ganske få "nydanskere" og de var venligheden selv (bortset fra, at de godt kunne have taget den halve vægt, for at styrke min selvtillid.)

Der var nogle seriøse "old boys" som trænede omkring 120 kg i bænk, det kunne de nu også godt have ladet være med for min skyld. Og bortset fra ejeren var der en rigtig stor fyr, som forøvrigt for mig at se trænede meget underligt (d.v.s. MOL agtigt).

Det var vist lidt dyrere end Søgade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share