Træning med kropsvægt


J.B
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er du nærmest total konverteret til KB's (ligesom mig)? :laugh:

Kører bænkpres-projektet stadig?

Det er tæt på. For tiden synes jeg det er langt sjovere end alt det andet. :smile:

Hmm det ved jeg ikke lige. Er blevet lidt slap i den, men det er jo meget sjovt. Eneste øvelse der giver noget street respect. Folk bliver sku ikke imponeret, når man siger hvad man kan med en KB :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er tæt på. For tiden synes jeg det er langt sjovere end alt det andet. :smile:

Hmm det ved jeg ikke lige. Er blevet lidt slap i den, men det er jo meget sjovt. Eneste øvelse der giver noget street respect. Folk bliver sku ikke imponeret, når man siger hvad man kan med en KB :laugh:

Ja, vi træner jo primært for at kunne få streetrespect. :laugh::laugh::laugh:

I går til Evo-race stod jeg også og kiggede på de andre inden jeg selv skulle afsted og faldt i snak med et "ældre" ægtepar må de have været. De spurgte så hvad jeg trænede, og på det tidspunkt gad jeg bare ikke ud i de store forklaringer og alt det jeg render og laver, så det blev til "næsten normal styrketræning" og yoga :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi træner jo primært for at kunne få streetrespect. :laugh::laugh::laugh:

Nej vi træner for at kunne tage en granvoksen mand og løfte ham over hovdet og smide ham ind i en væg. Tror KB's er vejen frem :devil:

I går til Evo-race stod jeg også og kiggede på de andre inden jeg selv skulle afsted og faldt i snak med et "ældre" ægtepar må de have været. De spurgte så hvad jeg trænede, og på det tidspunkt gad jeg bare ikke ud i de store forklaringer og alt det jeg render og laver, så det blev til "næsten normal styrketræning" og yoga :laugh:

Ja det er så besværligt at forklare :tongue:

Da jeg trænede i går, kom der en gut hen og spurgte "hvad er det for noget" mens han pegede på en KB.

Det var lige efter jeg havde kørt 4. sæt i snatch, så jeg blev nød til at holde mine sætninger forholdsvis korte. :laugh:

Men det er faktisk et lidt svært spørgsmål. Hvad skal man sige til dem? Jeg viste dem hurtigt "sedlerne" så de selv kunne læse lidt.

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

træning

Bænkpres:

5x5@ 90kg

2 hand swing:

3 x 20 @ 16kg

pullups:

1-2-3 x 3

2 hand swing:

4 x 24 @ 16kg

1 hand swing:

7+7 @ 24kg

press:

3 x 5+5 @ 24kg

crunch:

2x12

tid: 1:03:52

Var lidt slap i dag. Kunne mærke at jeg havde drukket i går. Fandt ud af at mit skæg ser meget bedre ud på den her måde:

Link to comment
Share on other sites

træning

Bænkpres:

5x5@ 90kg

2 hand swing:

2 x 20 @ 16kg

2 hand swing:

2 x 15 @ 24kg

1 hand swing:

3 x 10+10 @ 24kg

Turkish getups:

2 x 3+3 @ 12kg

snatch:

2 x 10+10 @ 16 kg

press:

3 x 5+5 @ 24kg

pullups:

1-2-3 x 3

tid: 1:11:09

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning

Bænkpres:

3x8@ 80kg

2 hand swing:

2 x 20 @ 16kg

2 hand swing:

3 x 15 @ 24kg

snatch:

2 x 10+10 @ 16 kg

press:

2 x 10+10 @ 16kg

pullups:

2x8

tid: 0:40:36

Nå det var noget af en pause jeg fik holdt mig der. Grunde til det var at samtidige med at jeg gik og var forkølet havde jeg en arbejdsuge på 60 timer sidste uge. Hader mekatronik og kinesere... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dagens træning er til ære for moos' mors ringmuskel, som sprang idag.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at dens slaphed har påvirket mig en del, som de fleste ved, så har den mistet en stor del af sin stramhed inden for kort tid, og det har gjort det ekstra svært. Jeg har altid holdt meget af ringmuskler og især min kats, og man skal nok selv være katteejer for at kunne sætte sig ind i min situation. Jeg vil nu prøve at se lidt fremad. Der er nu et stort tomrum som skal fyldes ud, det bliver ikke let, men man kan ikke gøre andet end at forsøge.

træning

2 hand swing:

3 x 15 @ 16kg

2 hand swing:

2x 15 @ 24kg

TGU:

2 x 3+3 @ 12kg

snatch:

2 x 10+10 @ 12 kg

1 x 10+10 @ 16 kg

KB front squat:

2 x 15 @ 24kg

press:

2 x 8+8 @ 16kg

pullups:

3x5

tid: 0:58:04

Link to comment
Share on other sites

Tænk engang, er det allerede blev forår, siden du har tid til den halvårlige træning...

Jeg ved ikke hvad du snakker om.. jeg har bare ikke ført log :4trumpet: :4whistling:

træning

2 hand swing:

3 x 20 @ 16kg

2 x 15 @ 24kg

snatch:

3 x 10+10 @ 16 kg

press:

3 x 8+8 @ 16kg

kb rows:

1 x 10+10 @ 24kg

2 x 8+8 @ 32kg

pistol med (2,5kg) skive under hælen

2 x 2+2 @ 2,5kg

KB front squat:

1 x 10 @ 24kg

1 x 10 @ 32kg

"V-Sit" twists

3x15 @ 5kg

"V-Sit" Core extensions

3x15 @ 10

tid: 0:59:56

Link to comment
Share on other sites

træning

2 hand swing:

2 x 20 @ 16kg

snatch:

4 x 10+10 @ 16 kg

press:

3 x 5+5 @ 24g

kb rows:

3 x 8 @ 2x24kg

pistol med (2,5kg) skive under hælen

2 x 2+2 @ 2,5kg

1 x 2+2 @ 2,5kg uden skive. Snart kommer dagen hvor jeg kan tage en pistol uden brug af "hjælpemidler" :bigsmile:

KB front squat:

2 x 15 @ 24kg

crunch:

2x15

tid: 0:52:06

Link to comment
Share on other sites

Det ser ganske fornuftigt ud, det dér, JB. :devil:

Lidt sølle du kun presser 24grams kb'en på dine pres, men hvis der ikke er mere power i delts, så fair nok :tongue:

Det afhænger selvfølgelig også af prioriteter, men på et sammensat træningspas anbefales det normalt at de balistiske øvelser (aka snatch osv) ligges sidst og high tension øvelser først. Dog stadig udmærket med noget swings som opvarmning.

Link to comment
Share on other sites

springet fra 24 til 32 kg er lidt for stort :tongue: Desuden er jeg jo også svag. Især her efter min "pause" :smile:

Kunne godt prøve at ligge lave om på rækkefølgen. Grunden til at jeg gør, som jeg gør er for at være frisk til snatch. Min kondition er elendig så det er virkelig noget der tærre på krafterne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

press:

3 x 5+5 @ 24g

Det er meget sølle humor - jeg ved det godt :tongue::tongue::tongue:

Jeg vidste dog ikke man også kunne købe babykettlebells.

Ang rækkefølgen, så er det jo som sagt også afhængig af prioriteringen. Jeg gjorde det også i starten for at øve teknik i snatch imens jeg var frisk. Måske er det ikke så tosset, men de kloge siger... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

træning

2 hand swing:

1 x 20 @ 16kg

2 x 15 @ 24kg

press:

3 x 5+5 @ 24g

Skulle forresten lige se om jeg stadig kunne presse 32kg. Lavede 2 reps med højre og ingen med venstre, hvilket jeg iøvrigt heller aldrig har kunne.

chins:

5x4@ bw

TGU:

1 x 3+3 @ 16kg

pistol

3 x 2+2 @ 2,5kg

KB front squat:

2 x 10 @ 24kg

2 x 10 @ 32kg

snatch:

3 x 10+10 @ 16kg

tid: 1:14:45

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share