Hvad siger jeres omgangskreds?


OBERSTEN
 Share

Recommended Posts

Tja.. min kære moder kommer da med hentydninger til min størrelse af og til...Men det ser faktisk ikke så specielt "unaturligt" ud til mig, da jeg er høj og har brede skuldre, så jeg har altid fyldt lidt i landskabet.

Med vennerne.. ja, man er alles ven, når der skal flyttes eller bæres tunge ting, eller nogen af knægtene gerne vil have lavet et træningsprogram (behøver vi virkelig ha' de dødløft med???)..og så får man små venlige mobberier med ens spisevaner. Kæresten har vænnet sig til det..og vænnet sig til at jeg smider rundt med hende eller laver "kærestepress" med hende, når der er for meget energi :)

de eneste gange man rigtigt hører noget, er når man møder venner man ikke har set i nogen år...så får man den der "du er da godtnok blevet større"..og så må man smile :)

mht den der formel...

man skal da veje mere end man er høj (192 cm og 104 kg :))

mange venlige hilsner fra Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mange gode kommentar som man kan genkende selv....

Men skal man sige noget, så kan udeforstående vel havde ret i nogle ting :blush:

Jeg tror,- at hvis vægttræning begynder at fylde næsten hele ens bevisthed, samt ligger beslag på en stor del af ens liv, f.eks ved at måltidernes indhold samt timing gør at man udelukker sig selv fra andre ting, så er man inde på et skråplan.

Man skal passe på ikke at blive "slave" af en daglig levemåde, hvis eneste formål er store muskler/styrke. For så går man glip af en masse ting her i livet, og det er det ikke værd.

Hvad udseendet angår i forhold til vægttræning, så har jeg erfarret,- at charme, humor og talegaver score flere piger en muskler.

Piger er heldigvis intelligente væsner.

Skål for det piger :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Kæmpe og kæmpe. Jeg ved ikke, men det er vidst kun TJ, og Lomax (som vi ikke har set meget længe) der er berettigede til den tittel.

Blackice det er sku ikke godt du kun kigger op til de store drenge....tænk på alle dem på din alder din højde og din vægt, der ikke kan løfte en skid i BP, DL og SQ i forhold til dig!

Link to comment
Share on other sites

Faktisk er jeg da p....ligeglad hvad folk siger om min livsstil, jeg elsker min økologiske mælk, mit kernebrød, mit tun, mine shakes, æg og ikke mindst træningen! Desværre er der så mange i Danmark der lever efter janteloven.... Det giver sig vist også udslag i diverse kommentarer! Personligt synes jeg fede mænd der kan løfte meget er ynkelige ( ups.. sorry )  Men det er min mening, hvis jeg taler med dem, komplimenterer jeg dem hellere for det de kan løfte, fordi det er det DE vil, og så er min mening jo ligegyldig for dem!

God weekend, nu vil jeg daffe på erotikmessen.... kæresten skal optræde iaften!

Zorba - No Regrets!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give lykke ret at der burde være mere end blot vægttræning i ens liv, men på den anden side så ser jeg ikke noget problem i at vægttræning måske fylder så meget at man må udelukke visse ting, såsom alkohol i større mængder eller junkfood hver fredag. Det kan jeg sagtens leve med, eller rettere sagt. Det vil jeg hellere leve med...

Jeg vil også mene at man scorer lidt bedre med musklerne, ikke pga. udseendet, men den selvtillid som unægteligt følger med de store muskler. :)

Link to comment
Share on other sites

Korrekt XAX, selvtilliden scorer mere end muskler, så hvis selvtilliden følger med dine muskler ( og det gør den jo typisk ) Så får man en bedre udstråling og derved meget lettere respons fra det smukke køn. Okay der er nogen der ikke kan tåle så meget selvtillid og bliver overdrevent arrogante, heldigvis kan piger med en IQ over stuetemperatur gennemskue dem, og finder dem latterlige før tiltrækkende!!!

Link to comment
Share on other sites

-> Zorba

Personligt synes jeg fede mænd der kan løfte meget er ynkelige ( ups.. sorry )  Men det er min mening, hvis jeg taler med dem, komplimenterer jeg dem hellere for det de kan løfte, fordi det er det DE vil, og så er min mening jo ligegyldig for dem!

Hov hov hov, hvad er der så i vejen med at være et fedt svin? :biggrin2:

Sådan er vi så forskellige. Jeg synes personligt det er lige så ynkeligt at være et stort shredded brød, som kun løfter 100 kg i partial squat, men på den anden side så er jeg da godt klar over at folk måske har andre mål med deres træning end min egne, og derfor er jeg ligesom dig hellere ikke bleg for komplementere folk i forhold til deres mål.

Dermed sagt, så tror jeg at næsten alle bodybuildere har en lille powerlifter gemt i sig, deraf spørgsmålet "Hvor meget bænkpresser du?" som oftest stilles af bodybuildere til bodybuildere.

Jeg er da hellere ikke bleg for at indrømme at jeg har en lille bodybuilder gemt i mig også. Jeg kigger mig også i spejlet og undrer mig over hvor min sixpack er henne... :)

Link to comment
Share on other sites

Sig mig lige Zorba hvad laver din kæreste egentlig???

Jeg har det på lidt samme måde. Jeg kan godt være imponeret over en eller anden stor gut kan squatte 3-400kg. Men er han så samtidig stor og fed er jeg nærmest ligeglad. For så er det alligevel slet ikke mit mål, eller noget jeg kan bruge til noget. Selvfølgelig kan træningen være den samme. Men ikke målet.

JA tj, jeg kunne selvfølgelig også vælge at sige tak. Dog tror jeg nu også hun er den eneste der syns jeg er fed. Jeg mener selv at jeg stadig er forholdsvis slank. De fleste andre synes bare at nu er jeg altså stor nok. Hvilket godt kan ærgre mig , for det er først nu jeg selv synes jeg er ved at opnå en størelse om er bare nogenlunde ok.

Jeg er helt enig med lykke at man skal passe på. Jeg har også besluttet at jeg ikke vil træne mere end jeg gør nu. Selv om det kan være fristende.  3 gange om ugen af en time. træning er ikke mit liv, men min sport. En hobby som jeg rigtig godt kan lide.

Man behøver hverken store muskler, eller vild selvtillid for at score heller. Hvis det er med det for øje så drop trænigen. Det man scorer med er charme, talegaver, et venligt sind, og et smil på det rigtige tidspunkt. Men det er der nok heller ikke nogen der er i tvivl om. AT man så måske er stor og markeret samtidig og har den nødvendige selvtillid er jo blot et plus. Men hvis man ikke kan score den pige man prøver at score, uden at være stor og pumpet så kan det jo være det samme. Who cares med hende hvis hun kun tar dig fordi du er stor og flot...

Som zorba er inde på, så er mennnsker med selvtillid altid pænere end dem uden. Stort set altid. Deres ustrålig er en anden. Der er bare en hårfin grænse mellem at have den nødvendige selvtillid og så være en opblæst smart AXX..

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted synes jeg det er latterligt at man ikke kan have respekt for en fed mand som squatter 400 kg. Det er mega cool at en muskelmand på 120 kg kan squatte 300 kg, men det er latterligt at en fed mand på 160 kg kan squatte 400 kg. Hvor er vi henne ?? Det er iorden at folk har deres egen mening, men skal vi ikke skille de forskellige mål ad.

Folk som træner af kometiske grunde kan ikke forstå at en fed styrkeløfter gider at veje 160 kg. Respekt for det. Men at man ikke kan have respekt for hans styrke, pga. hans dårlige fysiske fremtoning er direkte latterligt. Det er endnu mere latterligt at sige at 300 kg er mere imponerende, hvis det er en rippet mand som løfter det, end 400 kg løftet af en fed mand. Lad os kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade. 300 kg er mere imponerende end 400 kg, og en stor rippet fysik er mere imponerende end en halvfed styrkeløfters fysik. Jeg synes bare ikke man kan blande det sammen. Bodybuilderen giver afkald på en del styrke for at han kosmetisk kan fremstå som han ønsker, mens styrkeløfteren giver afkald på at se godt ud, for at få de sidste 50-100 kg.

Jeg træner primært for styrke, og jeg kan da godt sætte pris på en god bodybuilder, selvom han ikke er halvt så stærk som f.eks Shane Hammon (som ikke just har en pæn fysik). Omvendt burde andre da også kunne sætte pris på et 400 kg squat, selvom personen ikke fremtoner som værende specielt attraktiv.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ohh endten fik jeg formuleret mig forkert. Ellers var det indlæg ik henvendt til mig.

Jeg er også imponeret over at en løfter kan løfte 400kg. Og vægten har jeg respekt for uanset hvordan løfter ser ud. Men Det er trods alt sjældent at man ser de RIGTIG RIGTIG tunge løft udført af nogen som er de meget definerede.

Umildbart har de to løftere også en masse til fælles. Selv om den ene vejer 60kg mere end den anden. For i teorien kan de begge træne på helt samme måde, og begge har et ønske om at løfte så tungt så muligt. Den ene vil bare gerne være rippet også. Men der ligger så bare to forskellige mentaliteter bag.

Link to comment
Share on other sites

Det var nu mere generelt Blackie. Det var ikke kun henvendt til dig. Du har ganske ret i at det ikke har en disse med folks træningsmetoder at gøre. Nogen er bare villige til at æde sig op til vanvittige proportioner, for at få 50 kg ekstra på totalen. Forståeligt nok til en vis grad, for var jeg 50 kg fra verdensrekorden, så kunne jeg også leve med at være ekstremt fed i kort tid. Man skal huske at alt det ekstra fedt de tager på, giver lidt ekstra muskelmasse, og forbedre deres tyngdepunkt og "leverage", så de kan løfte tungere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tjaa hvad siger omgangskredsen???

Mine forældre tror jeg er mere eller mindre på stoffer pga. min kreatin og protein indtag, I kender vel godt den der med, at når uvidende individer ser noget hvidt pulver, så er det straks narko eller et eller andet ulovligt.. Nå men fik løst problemet ved at printe diverse info-sider ud om Kreatin og protein og tvang dem til at læse artiklerne igennem, hvilket har hjulpet på deres kommentare..

Vennerne og veninderne, det er vidt forskelligt... Flere at kammaraterne er dybest set misundelige pga. en del tøser lure lidt mere på en når man er i byen, hvilket ikke gør den store forskel på mig da jeg træner for min egen skyld og ikke tøsernes :baaa: Men der er også andre der kommer med kommentare ,om at bare det var dem der havde den mentale råstyrke til at ryge ned og træne 3-4 gange om ugen..

Veninderne... Tøser er vel som tøser er flest, de kan godt lide at vi knægte/mænd har nogle muskler, istedet for en krop bygget som en pind, så de hviiner lidt af fryd og kommer med kommentare om man ikke smider tøjet og den slags pis..

Kollegaerne... Der er heldigvis et par andre helse freaks blandt dem, så der for man kun positive kommentare med på vejen... Dog fik jeg smidt i hovedet at jeg havde tabt mig ekstremt meget de sidste 2 mdr., hvilket jeg også har.. Er gået fra 83 ned til 76 kg Hmmm har startet rippekuren tidligt i år det må stoppes..

Link to comment
Share on other sites

En lille kommentar mere fra mig:

Når vi står i omklædningsrummet i gymnastik og jeg tager trøjen af kigger de på mig, først og fremmest på min mave, så kigger de på sin egen, og så....ja....gad de godt at have den mave jeg har :)

Pigerne synes min mave er meget pæn. Det giver god selvtillid når de spørger: "Løft lige trøjen?" he he ;)

Men jeg er ved at blive lidt bange for det hele:

I starten ville jeg bare gerne være pæn. Jeg vidste pigerne godt kunne lide det, og jeg er rimelig nervøs, så jeg var nødt til at blive større. Det kom efter sidste sommerferie. Homonerne sagde: "Jørgen, træn. Bare lav nogle armbøjninger osv. Det er sundt, du blivere pænere, du bliver stærkere og pigerne synes du ser bedre ud. Hvad er der at tabe?"

Men så da jeg kom ind i det her forum blev det lidt mere seriøst. Jeg opbygget et bedre og bedre program, og har mange gode øvelser med nu.

Da jeg så hørte om alt muligt pulver og sådan, tænkte jeg, at det jo næsten var en sygdom at træne, og at det typisk var folk der ikke kunne styre sig der trænede. Og det ville jeg jo ikke være!

Men det er sku ret svært det med kroppen. Hvis jeg taber mig får jeg vaskebræt og det synes pigerne om. Dertil kommer, at de tror jeg har anoreksi og at jeg spiser usundt, for at få det. Men hvis man tager på så spiser man jo for mange kager!

Men hvad skal man gøre! De vil gerne have vaskebræt. De vil have man ikke taber sig. De vil have man ikke har anoreksi (som jeg BESTEMT IKKE har, jeg ELSKER mad. Det er gode stunder i livet :)). De vil have store muskler, men de kommer jo ikke bare på et halvt år.

Jørgen lidt forvirret af de piger?

B du bliver lige nødt til at hjælpe!

Link to comment
Share on other sites

Jorgen>>  Jeg har et meget simpelt svar til dig: stop med at træne!!

 Og det mener jeg ud fra den simple brgrundelse, at du har det helt forkerte mål med din træning!  I det øjeblik du kun træner for andres skyld (i dette tilfælde, pigernes) så mister du noget som er meget vigtigt, din selvstendighed!!   Jeg mener at viljen til at træne skal udspringe af en eneste grund, et eget ønske!!   Om det så er at smide  nogle kg, fordi man er så overvægtig, at det er et problem, eller om det er genneral styrke, eller noget helt andet, er sku ligemeget!  Men at træne, fordi at pigerne så bedre vil kunne lide dig, er helt forkert!!  

  Træn hvis du har lyst, og lad altid lysten til at gøre dig selv tilfreds, være drivkraften. Og så lær at bekymre dig mindre om hvad andre mener, det ender sku bare i en ond skrue. Hvad nu, hvis pigerne syntes det er "in" at tage stoffer??  Så må du jo også straks ha fat i sådan noget......??

  Nej, træn for din egen skyld, jeg syntes mange af dine indlæg herinde handler om hvordan du får en krop som piger kan lide, og som zorba har sagt, er der meget mere effektive måder at score på, end at have en pæn krop.........  :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig heller aldrig jeg rigtig har tænkt over hvorfor jeg træner. Det var bare noget der kom på grund af alderen og nu har jeg det meget bedre hvis jeg træner end hvis jeg ikke gør...men jo, jeg vil da gerne have pigerne synes man er flot....hvem vil ikke det!

Link to comment
Share on other sites

Men hvad skal man gøre! De vil gerne have vaskebræt. De vil have man ikke taber sig. De vil have man ikke har anoreksi (som jeg BESTEMT IKKE har, jeg ELSKER mad. Det er gode stunder i livet <!--emo&:)). De vil have store muskler, men de kommer jo ikke bare på et halvt år.

Hej Jørgen.

Jeg er rimelig enig med atomnissen.

Du kan ligeså godt droppe at forsøge at gøre alle tilfredse og opfylde alle de krav der bliver stillet til dig. Hvorfor? Fordi det kan slet ikke lade sig gøre. Som du selv har fundet ud af kan kravene være modstridene. Både de krav de forskellige(eller den samme) person stiller til dig og dine egne og andres krav.

Hvad er det DU vil Jørgen? Hvordan vil DU se ud(og hvorfor)? Hvad er DIT mål med træningen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu heller ikke Jørgen kun træner for pigernes skyld. Men selvfølgelig synes han det er lækkert at han efterhånden kan plukke de lækreste piger som æbler på et træ. At han vælter rundt i de bedste babes tror jeg dog kun han ser som en lækker sidegevinst. Er selv flittig læser i Jørgens logbog, hvor han også omtaler pigernes næsten sygelige trang efter hans efterhånden svulmende overkrop, men samtidig skinner hans interesse for træning også klart igennem. Har derfor ikke indtryk at det er for at blive ved med at score i stor stil der holder han i gang, men derimod smagen af jern.

Med at man nyder godt af sidegevinsterne er vel helt ok, og hvis det samtidig er en kilde til motivation, er det vel kun helt perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu heller ikke Jørgen kun træner for pigernes skyld. Men selvfølgelig synes han det er lækkert at han efterhånden kan plukke de lækreste piger som æbler på et træ. At han vælter rundt i de bedste babes tror jeg dog kun han ser som en lækker sidegevinst. Er selv flittig læser i Jørgens logbog, hvor han også omtaler pigernes næsten sygelige trang efter hans efterhånden svulmende overkrop, men samtidig skinner hans interesse for træning også klart igennem. Har derfor ikke indtryk at det er for at blive ved med at score i stor stil der holder han i gang, men derimod smagen af jern.

Med at man nyder godt af sidegevinsterne er vel helt ok, og hvis det samtidig er en kilde til motivation, er det vel kun helt perfekt.

HELT RIGTIG PANSER! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har du det bedre nu hvor du træner end hvis du ikke træner?

Fordi jeg elsker at posere (he he), blive stærkere, blive sundere og alt sammen giver mere selvtillid....

Så hvorfor jeg træner:

Det er rart at blive helt træt i kroppen

Det er rart at posere, men kun hvis der er noget at kigge på

Jeg bliver stærkere

Jeg bliver sundere

+ alle sidegevinsterne

Alle disse ting giver meget mere selvtillid :)

F.eks. så er min mor også begyndt at spørge mig om jeg ikke lige kan hjælpe hende med at løfte noget, bære noget eller nå noget (jeg er jo også blevet en del højere). Det er rart.

Og når far siger: "Du bliver en flot mand med alle de muskler"

Så bliver man sku lidt stolt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

jeg er da glad for hvis du har fundet interesse for denne dejlige sport!  Men jeg syntes nu stadigvæk, at du igennem dine indlæg, lægger ALT for stor vægt på, hvad andre ønsker at du skal opnå i træningen!

 Til sammenligning kan jeg fortælle lidt om "mit center".

  Der er nogle fyre der primært træner for at blive set. Disse fyre kan kendes på at de ALTID har smart tøj på når de træner. Smarte sko, og håret sidder altid som det skal. Det virker somom at de er bange for at komme til at svede, for tænk nu hvis nogle så dem, hvor håret måske ikke sad perfekt. De bruger meget tid på at kigge efter pigerne (og ligeså vigtigt, at sikre sig at de også ser dem). Deres mobil ligger altid klar ved siden af dem, og de afbryder gerne et sæt, hvis nu den skulle ringe!  

 Og denne type, laver ofte MANGE bicep øvelser, og gerne med et stort svej i ryggen, for at få 10Kg mere på stangen.

 

  Så er der motionisterne. De kigger lidt undrene når man fx. begynder at dødløfte, men de passer sigselv, og deres træning.

 

   Og endeligt er der os andre. Vi er ikke så mange, men måske flere end man lægger mærke til, for vi prøver at passe os selv!  Vi er ligeglade med hvad tøj vi har på, går i gamle træningssko, og ved godt at vi kommer til at svede, så vi har taget masser af vand med (i en gammel sodavands flaske). Telefonen ligger i bilen, da vi ikke vil forstyres i vores træning. Vi kigger ikke så meget efter pigerne, for vi går jo primært bare rundt, og passer os selv, og vores træning. Og vi ved også godt, at man sjældent ser specielt smart ud, imens at man laver heavy dødløft, så vi har lagt score attityderne derhjemme.

  Dette er bestemt ikke en skodning af  nogle af grupperne, blot en erkendelse af at vi alle træner af forskellige grunde. Personligt startede jeg med at træne, pga en rygskade, men fandt dog hurtigt ud af at det var en fed sport, hvor ens primære modstanner er en selv. Jeg bruger det også til mental frakobling, og nyder virkelig at jeg ikke behøver tænke på så meget imens jeg træner, det vigtigste er bare at ens træning går godt!  Jeg må indrømme at jeg sjældent forstår folk fra den første gruppe, men det er ikke af ond vilje, jeg har nok bare svært ved at se, hvorfor folk "misforstår" denne dejlige sport. De fleste "seriøse" SL/BBère træner ikke for at score flere piger (guderne sku vide, at det kan være svært at score, når man sjældent går ibyen/gerne vil op og træne tidligt lørdag morgen/eller forventer at der er plads til at spise 6 måltider+3 shakes om dagen). Nej de fleste træner, imod sigselv!

 Og det er igrunden her at jeg godt kan blive lidt bekymret for dig! For selv i de sidste indlæg, hvor du siger at du træner for din egen skyld, lyder det somom at andres meninger er din primære motivations booster, og det kan hurtigt blive et problem!  Jeg siger ikke at der er noget problem, men folk der skal forsøge at leve op til andres forventninger (om det så er karierre, eller en flad mave), har ofte et problem med at tage egne beslutninger.  Og tro mig, man kan ALDRIG gøre alle tilfredse!!  OG det gælder også pigerne!  For det eneste man lærer som man bliver ældre (og jeg er jo stadig ung) er at de alle er forskellige, ønsker noget forskelligt, og tænder på noget forskelligt.......

 Noget af det eneste du faktisk kan være sikker på, er at hun vil blive sur hvis du bruger de penge du skulle ha købt hende en gave for, på 3 Kg kreatin, med den undskyldning "jamen søde, det var jo så billigt"....!!   ;)

 Så derfor, gør som Tigerdyret sagde, træn for din egen skyld, ikke fordi nogle vil have dig til det. For der er sku mange flere piger, som tænder mere på charme og humor, end der er piger der tænder på muskler.......... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige noget mere at fortælle:

Det at jeg træner ændrer mig ikke fulstændig som det måske gør på nogle. For mig er det bare at tage nogle armbøjninger og få det bedre. Jeg bruger hverken pulver, spiser ekstra (eller færre) måltider eller noget somhelst. Så seriøst er det slet ikke. Jeg tager bare armbøjninger og andre øvelser for at få det bedre og se bedre ud ligesom nogle andre drenge på min alder gør. At jeg så tager nogle flere er en helt anden sag ;).......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share