Din yndlingsøvelse


Henning Friis
 Share

  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

Og vi tar den lige engang til!!!

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS    DØDLØFT-ROCKS

Elsker denne øvelse og når man køres 3 gange om ugen og med 8 set aaaahhhh det er fandme godt 8 set x 110 kg det er fandme dejligt!!!

Link to comment
Share on other sites

Træk er min favorit.

Tæt fulgt af bænkpres.

Benbøjning (bag) er nummer 3.

Hvis jeg på samme dag træner alle 3 øvelser, så skal jeg næsten behandles med anti-lykkepiller for at komme ned igen.

Det er godt at se at andre også værdsætter VL-øvelserne.

Jeg synes at f.eks. bicep-øvelser er frygteligt kedelige. Er der også andre der har det sådan?

Pulldown til nakken er den næst-kedeligste.

Men jeg er heldigvis så stærk at jeg ikke rigtig behøver at træne den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at f.eks. bicep-øvelser er frygteligt kedelige. Er der også andre der har det sådan?

Jep, jeg tror også det er næsten 2 mdr. siden jeg kørte et ordinert bicepscurl! Men jeg skal nok love for der er sket noget alligevel! Store rygøvelser + godt med fokus på basisøvelser kan sagtens bygge et par gode biceps :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at f.eks. bicep-øvelser er frygteligt kedelige. Er der også andre der har det sådan?

Pulldown til nakken er den næst-kedeligste.

Damn right! :devil:

Jeg synes generelt alle maskin og kabeløvelser er kedelige, ikke nødvendigvis fordi det er mere hardcore og machoagtig at træne med vægte. Jeg synes bare det generelt er kedeligt at bruge disse andre anordninger.

Jeg føler mig nok mest hjemme i et squatrack :inlove:

Link to comment
Share on other sites

Biceps øvelser er det kedeligste på hele jorden. Når man har prøvet at stå under en tung vægt i squat, eller prøvet at trække på en super tung vægt i dødløft, så er man ikke i tvivl. Biceps øvelser stinker. Thats the bottom line ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Af frygt for jeg kommer til at skrive et indlæg hvor jeg modsiger mig selv, vil jeg gerne slå fast af jeg primært kører basisøvelser. Men det er kun pga. effekten. Det er ikke særlig sjovt at stå i squat med en stang på 150 kilo på nakken, og vide at det let kan gå galt, eller et tungt dødløft med risiko for varig skade. Ok jeg gør det, men kun for effekten. Derimod er det da ti gange ”sjovere” at stå men en lille håndvægt og lave en eller anden isolationsøvelse og halvvejs slappe af.

Eller når man ligger i benpres helt gul og blå i hovedet fordi det er så forbandede hårdt. Så ville man sgu heller køre dumbbell curl. Gu´ vil man det. Bare en skam at iso-øvelserne ikke giver bedre allround  :devil:

Link to comment
Share on other sites

Panser> det kommer nok an på hvilken mentalitet man har. Jeg kan overhovedet ikke se det sjove i at stå med et par lette vægte i dumbell curls og pumpe løs. Det er meget sjovere at trække tunge vægte i dødløft. Det andet kan jo næsten ikke engang kaldes træning. Det er vel mere på niveau med strikning eller sådan noget ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hehe....du er godt nok grov Thomas. Personligt synes jeg bedst om store basis-øvelser der involverer det meste at kroppen..det kræver mest koncentration, mest energi og mest indlæring.. Men hvis man er lidt træt eller umotiveret...er det ikke altid lige sjovt at begynde på noget tungt dødløft..og vide at der bare er LANGT igen...hehe. Men når man når de sidste par reps...så er man igen helt hooked på det ;o)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er personligt selv vild med de tre store, især fordi man kan smide en masse kg. på i de øvelser, men jeg elsker stadig at køre iso-øvelser foran spejlet såsom dbcurl, stå og kigge på musklen arbejde, det fasinere stadig mig.

Meen det slår nu ikke de tre store, især når man køre tungt, og folk står og glor på en, og tænker hvad helvede laver han, fordi det eneste de har kendskab til er deres maskiner, rigtig stå der og blive rød og gul i hovedet, som Arnold sagde: A good pump is better than coming!!!

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er grovt, men hvis man synes det er sjovere, at stå og slappe af med et par lette håndvægte i hænderne, når man træner, så kunne det være man skulle begynde at spille golf istedet for. Køllen er trods alt ikke tungere end, at man kan se lidt på fuglene og træerne når man svinger den ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

men jeg elsker stadig at køre iso-øvelser foran spejlet såsom dbcurl, stå og kigge på musklen arbejde, det fasinere stadig mig.

Tsk tsk tsk, det er lige præcis de typer, som jeg smiler lidt af. De står rigtig og fnyser, og ser rigtig tough ud foran spejlet. :p

Squat er hårdt, dødløft er hårdt, men kedeligt? #### no :devil:

Det er det jeg måler mig selv på, og måler andre med. Siger min træningsmakker "Nå ham der ser stor ud, hvor tror du han bænker?" så svarer jeg som regel "Mere interessant, hvor meget squatter han mon?"

Squat eller skvat, som Claus B en gang sagde... :)

Link to comment
Share on other sites

Tomas J => Vi ved allesammen at det er sejt at løfte tungt, og at det ikke er videre blæret at (Som jeg selv) står og kan løfte 12 kg. i curls, 3 reps... Til gengæld er det lidt sjovere at stå med (For mig igen - omkring 55-60 kg) i dødløft... Har aldrig prøvet at finde mit max, men det kører fint deromkring, de 2 gange jeg har prøvet det... Jeg er da stolt, det er sq omkring 10 kg. mere end min egen kropsvægt, men jeg synes ærligt talt at følelsen at stå med et par dumpbells i en god øvelse er ligeså fedt... Det er bare ikke så fedt at snakke om de lave antal kg man står med... At bicepsøvelser er kedelige kan jeg skrive under på, men jeg bruger dem meget, fordi jeg har tynde overarme, og jeg laver naturligvis af samme grund også meget triceps og skuldre. Bare for at give dig et billede af det, kan jeg sige at min overarm måler omkring 27 cm i omkreds (Bøjet, men ikke spændt) og min underarm måler på det tykkeste sted omkring 23 cm. Det er jo en meget lille forskel, så jeg synes det er lidt vigtigt at jeg får armene med når jeg nu har fået et pænt stort og rundt bryst... Har også en god begyndelse til six-pack. Har selv et par dbs og synes selv at mine resultater indtil videre er gode, men jeg er heller ikke hverken stor eller stærk, så min tid som "bb'er" (Ved ikke helt om jeg kan kalde det det) er jo kun lige begyndt, og jeg har mange år foran mig, intet haster! - Træner kun af lyst!

Link to comment
Share on other sites

Det er det jeg måler mig selv på, og måler andre med. Siger min træningsmakker "Nå ham der ser stor ud, hvor tror du han bænker?" så svarer jeg som regel "Mere interessant, hvor meget squatter han mon?"

Det er også et meget mere relevant spørgsmål. Idag er det ikke unormalt at finde folk som kan bænke 150 kg i næsten alle træningscentre. Det er straks værre at finde folk som squatter og dødløfter et pænt stykke over 200 kg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

SAB> den er da heller ikke uinteressant. Men det siger bare ikke særligt meget om folks generelle styrke. En ting er at man kan ligge på en bænk og presse 150 kg, men hvad kan man løfte op fra gulvet (dødløft), hvad kan man gå ned i knæ med (squat) og hvad kan man løfte op over hovedet (skulderpres og diverse O-løft). Bænkpres siger ikke særligt meget om hvor stærk en person er, sammenlignet med f.eks dødløft. Det er heller ikke en særlig funktionel øvelse sammenlignet med, f.eks dødløft eller skulderpres. Når det er sagt, så er bænkpres en meget bedre øvelse for mig, end f.eks squat. Jeg kan godt lide at køre bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det skal selvfølgelig ikke misforståes. Kan man bænke 200 kg, så er man super stærk. I bænkpres. Bænkpres musklerne har dog ikke meget relevans i hverdagssituationer. Jeg gik engang i klasse med en som var svømmer, og som kunne bænke 110 kg. Dengang var jeg lige startet med vægttræning, og kunne vel ikke bænke ret meget mere end 80 kg. Vi var på studietur til Rom, og på en rasteplads, skulle vi lige konkurrere om hvem der kunne løfte en eller anden mærkelig vejarbejdssten, som de brugte til at sætte skilte i. Han kunne ikke få den op over hovedet, men jeg løftede den 2 gange op over hovedet. Han var stærkest i bænk, men han havde ingen funktionel styrke overhovedet. Derfor siger bænkpres ikke alt. Dødløft og push presses f.eks, er meget mere relevant, hvis man skal vurdere hvem der er stærkest i en hverdagssituation. Og selvom jeg er dybt imponeret over folk som bænker 200 kg, så er det ret lige meget, hvis man ikke kan bruge det til noget, når man f.eks skal ligge fliser i sin indkørsel.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

De tre øvelser i styrkeløft er altid sjove at køre, på grund her kan alle være med, så drop barbell curl og smid den på gulvet sammen med 100 kg også bare løft!!! That`s fun he he he!!!

Og det bedste er at selv om ens bænkpres sutter røv, mens ens squat er lig med en verdensrekord så er man altid stærk lige meget hvad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share