Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

I går prøvede jeg det der hviledag. Det var også tiltrængt - især for stængerne! Fik kun et par timers søvn i nat, men da jeg alligevel var i nærheden af The Gym, besluttede jeg mig for at banke en let omgang træning af. Måske det i virkeligheden havde været bedre med endnu en hviledag, men valgte at træne, da jeg ikke helt ved, hvor meget jeg får trænet næste uge. Jeg tror måske jeg er en af de der træningsafhængige.... uhauha!

Det var dog et utroligt ringe forsøg på en hviledag din træningsnarkoman! :tongue:

Bortset fra det fik du da nogle rigtig gode resultater. Tillykke med de stærke front squats og de (som altid suveræne) weighted chins :4thumbup:

Hvordan gik det med jerket? Der er til mere, ikke også?

Den slags træning har jeg lavet mange gange - også for mange år side før der gik Crossfit-inflation i alting - så det' jo bare, hvad man vælger at kalder det :wink:

Chipmunktræning :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har været max presset på søvnsiden. De sidste 4 døgn, har jeg nok ikke fået mere end 2-3 timers uafbrudt søvn. Af samme grund lavede jeg ikke noget i går. I dag røg jeg på en SuperPump happy hour og røg i The Gym :smile:

Opvarmning:

Z-health, mobilitetsøvelser og sjipning

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 1 x 100kg

1 x 1 x 110kg

1 x 1 x 115kg

1 x 1 x 120kg

0 x 1 x 122.5kg

Fulgte coachs B's råd. Er mere end tilfreds med de 120 (+ 1,5 x BW) oven på elendig søvn og vegetarmad (raw-food) før træning. Med god søvn og kød og færre sæt river jeg en PR hjem!

Squat Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 80kg

1 x 1 x 90kg

Jeg squat cleaner mere end jeg power cleaner. Teknik fail! :laugh:

FINISHER:

"Fran" 21-15-9 reps af:

Thruster 42,5kg

Pullups @ BW

Tid: 03:15

- Anden gang jeg dater Fran :smile: Sidst lavede jeg den vist på 04:45, men det var uden kip, hvilket jeg prøvede denne gang. Frembragte sgu lidt kvalme! :crazy:

Ekstra FINISHER:

3 Runder af:

Blast Straps Pushups: 10 x BW

V Sit-Ups: 15 x BW

Hand Stand Pushups: 5 x BW

Tog ikke tid og havde gode pauser. Alligevel droppede jeg de planlagte 5 runder, da pressemekanismen var på overarbejde. Jeg var lidt i tvivl om jeg alligevel skulle banke de sidste to runder af, men kæmpede virkelig med HSPU og "er der tvivl, er der ingen tvivl" :laugh:

Det var dog et utroligt ringe forsøg på en hviledag din træningsnarkoman! :tongue:

Bortset fra det fik du da nogle rigtig gode resultater. Tillykke med de stærke front squats og de (som altid suveræne) weighted chins :4thumbup:

Hvordan gik det med jerket? Der er til mere, ikke også?

Chipmunktræning :laugh:

Tak bro Y! Weighted pullups er en let øvelse; Man skal bare trække sig op! :smile:

Jo, der var til meget mere i jerk, men synes ikke OH squat er en øvelse der egner sig til at køre tungt (1RM). Jeg har talt med flere vægtløftere, der også sige, at det stort set er en ubrugelig øvelse til andet en warm-up, så det holder jeg mig til.

Vi skal snart banke mere chipmunktræning af :devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fulgte coachs B's råd. Er mere end tilfreds med de 120 (+ 1,5 x BW) oven på elendig søvn og vegetarmad (raw-food) før træning. Med god søvn og kød og færre sæt river jeg en PR hjem!

Godt gået med de 120 kg!! :superman:

Men hvad er det nu for noget pjat med vegetarmad?? Du skal have kød :4mewantfood:

"Fran" 21-15-9 reps af:

Thruster 42,5kg

Pullups @ BW

Tid: 03:15

- Anden gang jeg dater Fran :smile: Sidst lavede jeg den vist på 04:45, men det var uden kip, hvilket jeg prøvede denne gang. Frembragte sgu lidt kvalme! :crazy:

Dan og Fran, det er vist en match made in heaven! Ikke dårligt lige sådan at skære halvandet minut af ... Du er så elite bro :devil:

Tak bro Y! Weighted pullups er en let øvelse; Man skal bare trække sig op! :smile:

Var det det man skal??? :blink:

Jo, der var til meget mere i jerk, men synes ikke OH squat er en øvelse der egner sig til at køre tungt (1RM). Jeg har talt med flere vægtløftere, der også sige, at det stort set er en ubrugelig øvelse til andet en warm-up, så det holder jeg mig til.

Det er sikkert et meget naivt spørgsmål, men ... hvordan kan det være en ubrugelig øvelse? Hvordan i alverden skal vægtløftere komme uskadet op fra en tung snatch, hvis ikke de øver overhead squats?

Vi skal snart banke mere chipmunktræning af :devil:

Så gerne. Chipmunktræning rules! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Squat Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 80kg

1 x 1 x 90kg

Jeg squat cleaner mere end jeg power cleaner. Teknik fail! :laugh:

Med mindre du mener noget andet end det du skriver, så er det da som det skal være.

Hvis dit squatclean ikke er højere end dit powerclean, så mangler du enten teknik til at komme under stangen eller styrke i frontsquatten.

FINISHER:

"Fran" 21-15-9 reps af:

Thruster 42,5kg

Pullups @ BW

Tid: 03:15

- Anden gang jeg dater Fran :smile: Sidst lavede jeg den vist på 04:45, men det var uden kip, hvilket jeg prøvede denne gang. Frembragte sgu lidt kvalme! :crazy:

:laugh:

Det er fucking elite, Dan the Brutal Man. :devil:

Næste gang vil jeg se video eller være der selv.

Glæder mig til at se dig in action til det dér Fist a Fuck i Køge. (ja, det har jeg vist tyvstjålet fra MaryBB)

Og ja, som jeg husker det er dates med Fran ofte ret kvalmende. Mærkeligt så mange kan lide hende. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Godt gået med de 120 kg!! :superman:

Men hvad er det nu for noget pjat med vegetarmad?? Du skal have kød :4mewantfood:

Dan og Fran, det er vist en match made in heaven! Ikke dårligt lige sådan at skære halvandet minut af ... Du er så elite bro :devil:

Var det det man skal??? :blink:

Det er sikkert et meget naivt spørgsmål, men ... hvordan kan det være en ubrugelig øvelse? Hvordan i alverden skal vægtløftere komme uskadet op fra en tung snatch, hvis ikke de øver overhead squats?

Så gerne. Chipmunktræning rules! :w00t:

Ja, kød it is.... Det andet giver ikke den eftertragtede Flotmandsfunktionsmandsform! Altså, jeg er ikke VL-coach - jeg er bare en lemming, der genfortælle, hvad jeg har hørt fra Teh VL-people! :smile:

Og ja! I weighted pullups skal man bare trække sig op med biceps - der er nogen, der også trækker med ryggen, men guns er mere funktionelt fordi pigerne kan lide store guns, og det bliver ikke mere funktionelt end reproduktion! :laugh:

Chipmunktræning it is!

Med mindre du mener noget andet end det du skriver, så er det da som det skal være.

Hvis dit squatclean ikke er højere end dit powerclean, så mangler du enten teknik til at komme under stangen eller styrke i frontsquatten.

:laugh:

Det er fucking elite, Dan the Brutal Man. :devil:

Næste gang vil jeg se video eller være der selv.

Glæder mig til at se dig in action til det dér Fist a Fuck i Køge. (ja, det har jeg vist tyvstjålet fra MaryBB)

Og ja, som jeg husker det er dates med Fran ofte ret kvalmende. Mærkeligt så mange kan lide hende. :laugh:

Altså Incgonito mr. Ph.d aka. mr. weightlifter siger, at man skal kunne trække meget mere i power clean end alm. clean..... Er der uenighed blandt MOL's :4smartass:??? Ohhhh teh drama! Tror bestemt ikke min front squat er det svageste led ...

Ang. Fran så kan jeg godt lide en en kvinde, der er lidt hård ved mig, :wub: så det er et meget godt match.

Når, det så er sagt er Fran ikke engang i nærheden af at være på top 20 over de mest modbydelige ting, jeg har lavet. Jeg fornemmer, at du stiller dig lidt tvivlende ved min Fran tid??

Såfremt jeg igen beslutter mig for at lave den, skal jeg med glæde filme eller sende en skriftlig invitation.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Altså Incgonito mr. Ph.d aka. mr. weightlifter siger, at man skal kunne trække meget mere i power clean end alm. clean..... Er der uenighed blandt MOL's :4smartass:??? Ohhhh teh drama! Tror bestemt ikke min front squat er det svageste led ...

Ang. Fran så kan jeg godt lide en en kvinde, der er lidt hård ved mig, :wub: så det er et meget godt match.

Når, det så er sagt er Fran ikke engang i nærheden af at være på top 20 over de mest modbydelige ting, jeg har lavet. Jeg fornemmer, at du stiller dig lidt tvivlende ved min Fran tid??

Såfremt jeg igen beslutter mig for at lave den, skal jeg med glæde filme eller sende en skriftlig invitation.

Det kan jeg virkelig ikke forestille mig Incognito har sagt.

Powerclean: Løft fra gulvet hvor stangen gribes på skuldrende i en høj squat (teknisk set alt over parallel)

"Alm"/"rigtig" clean: Løft fra gulvet hvor stangen gribes på skuldrende i en fuld squat ass to the grass eller i hvert fald lavest mulige squatposition under parallel.

I hvilken variant skal vægten flyttes kortest før den modtages?

Giver det mening at det så er samme løft man også kan løfte mest i?

Hvilken clean-variant laver vægtløftere i clean and jerk? Jeg kan give et hint: Det er ikke powerclean. :tongue:

Hvad der umiddelbart kunne give mening at incognito har sagt er at det er normalt for ikke-vægtløftere at have et højere powerclean end "rigtigt" clean, men det er selvfølgelig bare et gæt.

Hvad angår Fran, så tror jeg for de fleste at tidsfaktoren er ret væsentlig ift at vurdere modbydelighed. En længere workout vil bare være mere nedern, sådan generelt set.

Jeg siger ikke at den er det mest nasty man overhovedet kan lave - overhovedet, men for en workout på dén længde er den pænt led vil jeg sige.

At du ikke synes den var så slem igen siger mig at du har overskud til mere :devil: - eller også er jeg bare en pussy der har for ondt af mig selv. :laugh:

Jeg tvivler skam heller ikke på din tid - alt over 3 min på fran er muligt uden at skynde sig det mindste - man skal bare lige have kapaciteten (og ikke mindst grebsstyrken) til det, hvilket de færreste har.

3.15 er en rigtig god tid, og så hut jeg visker er det bedste set i kirken omkring 3.2x. Så efter danske standarder er det uden tvivl elite. :smile:

Når jeg vil se det på video er det primært for at nyde din awesomeness på en af crossfit-klassiskerne, og kun meget sekundært se at det går ordentligt for sig.

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Z-health, mobilitetsøvelser, foam roll + lidt let pistols

Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 140kg

1 x 3 x 140kg

1 x 3 x 140kg

Styrken var fin, men begyndte at få lidt irritation i ballen. Når jeg får det, er det som om at mit drive slukker fuldstændigt! unhappy.gif

Jerk (behind the neck) + OH Squat:

1 x 1 + 5 x 60kg

1 x 1 + 5 x 60kg

1 x 1 + 5 x 60kg

1 x 1 + 5 x 60kg

1 x 1 + 5 x 60kg

Light weight! Confession: Jeg brugte tøsepuden. Er sgu ved at være træt af, at rende rundt med sår i nakken, og havde ikke noget sportstape!

GHR's:

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

DISCO-FINISHER:

BB. Curls m. Fatgripz:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

Bum!

--------------------------

MaxPower: Jeg er selvfølgelig enig i, at prof VL'ere kan lave mere i alm clean, men tror Anders hentydede til almindelige John Doe's og atleter. I øvrigt mener han slet ikke, at man bør lave alm. cleans med mindre man er vægtløfter. Måske jeg kan få ham til at komme med lidt imputs.... håber ikke, jeg har lagt ham (forkerte) ord i munden! blush.gif

Ang. Fran: Jeg lavede det hele "unbroken" og havde ikke problemer med grebet what so ever. Mine håndled forhindre mig derimod i at udnytte kraften fra mine ben til at presse vægten OH. Der kunne jeg nok godt hente lidt tid smile.gif

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg har sagt at man kan power cleane mere end man kan squat cleane, så har jeg ihvertfald fortalt mig :bigsmile: I et power clean overfører man til gengæld mere energi til stangen med den samme vægt, end man gør i squat clean, alene fordi stangen jo skal rejse længere

En vægtløfter med god teknik skal kunne power cleane 70-80% af deres squat clean, men for average joes vil mange ikke kunne squat cleane særligt mere mere end deres frivend. Hvis der sker det, når man nærmer sig og overstiger ens max i power clean, at man bare gradvist griber den længere og længere nede, er det, som jeg har forstået det, et tegn på god teknik.

Når du oplever ved den samme vægt, som vel at mærke burde være MEGET submaximal for dig, at det er lettere at sætte dig ned end at gribe den stående, er det min tolkning at det er fordi du enten har et problem med at hive igennem eller at få racket stangen ordentligt. Du har god balance imellem ben og bagkæde styrke og er ok eksplosiv og burde derfor frivende 100+ uden de store problemer...

Link to comment
Share on other sites

Quality Over Quantity

10 runder af:

12 Burpees

100 meter sprint

15 Plyo Pushups m. klap

Tid: 25:26

Barsk omgang! Kom til at lave 15 pushups i stedet for de 10, der normalt er angivet til denne workout. Til gengæld var der ikke så meget "jog" over min tur tilbage til startlinjen!

---------------------

Incognito: Konklusion... min teknik sucks! smile.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Og ja! I weighted pullups skal man bare trække sig op med biceps - der er nogen, der også trækker med ryggen, men guns er mere funktionelt fordi pigerne kan lide store guns, og det bliver ikke mere funktionelt end reproduktion! :laugh:

Aha. Interessant synsvinkel .. Glæder mig til at høre mere om dine gunz-succeshistorier til næste bro træning! :tongue:

Quality Over Quantity

Haha, fed header for en workout, der indeholder 150 clapping pushups, 120 burpees og 1 km sprint ... Hvor mange runder ville du gå efter, hvis du skulle prioritere kvantitet? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, din teknik er absolut pæn, men du skal bare lære at rive igennem. men hvis du har lidt knas med håndleddet skal det selvfølgelig tilgodeses. Du burde snildt kunne rive over 100 kg op efter relativt kort tids træning...

Oh, teach me, teeeeaaach meeeee!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Quality Over Quantity

10 runder af:

12 Burpees

100 meter sprint

15 Plyo Pushups m. klap

Tid: 25:26

Barsk omgang! Kom til at lave 15 pushups i stedet for de 10, der normalt er angivet til denne workout. Til gengæld var der ikke så meget "jog" over min tur tilbage til startlinjen!

---------------------

Incognito: Konklusion... min teknik sucks! smile.gif

Fed fed omgang. Den må rive godt i lungerne.

Hvorfor "jog" tilbage til start? Kan man ikke bare starte i den ende, man lige er sluttet? Altså start/mål skiftevis? Eller står det dikteret anderledes på kråsfit.com????

Dine træninger er som altid onde og nu er både træk- og presstyrke jo insane.. STÆRKT.

Link to comment
Share on other sites

Aha. Interessant synsvinkel .. Glæder mig til at høre mere om dine gunz-succeshistorier til næste bro træning! :tongue:

Haha, fed header for en workout, der indeholder 150 clapping pushups, 120 burpees og 1 km sprint ... Hvor mange runder ville du gå efter, hvis du skulle prioritere kvantitet? :blink:

Hahaha, det er jo kun for Crossfitere, at en træning på 25 min kan betegnes som lang! tongue.gif Den har i øvrigt givet gode doms i lats, hvilket er helt normalt efter så mange plyo pushups!

Jeg glæder mig til, at vi skal ha' noget rigtig bro-snak og scoringshistorier næste gang vi bader efter træning! wink.gif

Nej, din teknik er absolut pæn, men du skal bare lære at rive igennem. men hvis du har lidt knas med håndleddet skal det selvfølgelig tilgodeses. Du burde snildt kunne rive over 100 kg op efter relativt kort tids træning...

Ja, måske er jeg faktisk lidt for perfektionistisk omkring teknikken og glemmer at rive igennem. Håber snart vi støder på hinanden, så du kan lege old school russisk VL coach og evt. slå mig lidt med kosteskaftet? laugh.gif

Oh, teach me, teeeeaaach meeeee!!!!!!

Kom til The Gym. Der er også en prowler, der skal prowles og en log der skal presses!!!! devil.gif

Fed fed omgang. Den må rive godt i lungerne.

Hvorfor "jog" tilbage til start? Kan man ikke bare starte i den ende, man lige er sluttet? Altså start/mål skiftevis? Eller står det dikteret anderledes på kråsfit.com????

Dine træninger er som altid onde og nu er både træk- og presstyrke jo insane.. STÆRKT.

Tak Junker! Det er IKKE en Crossfit WOD. Den er fra Ross Training og er som beskrevet. Jog tilbage er vel mere en aktiv pause, så man ikke står og hænger efter hver runde - hvilket dog ikke HELT kan undgåes. Især ikke når man laver for mange pushups... laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Burpees er bestemt ikke min favoritøvelse, men når mit knæ igen er klar, kunne det være en fed omgang at prøve.. Skal jo også slå din tid :tongue:

At du så laver ekstra pushups, viser jo bare overskud.

Ja, det er en fed omgang! Det er nu ikke rigtig en, hvor jeg forsøger at gå efter en god tid. Fokus er mere på, at banke den max af i sprinten! devil.gif

Link to comment
Share on other sites

Efter en dags frivillig hviledag og en dags ufrivillig hviledag, så jeg burde ha' været frisk til dagens træning, men har sovet alt for lidt de sidste par dage. Har egentlig været overraskende frisk, men til dagens træning dag kunne jeg godt mærke mit udækkede (søvn)behov laugh.gif

Opvarmning:

Sjipning, Z-health og mobilitetsøvelser

Front Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 1 x 120kg

1 x 1 x 125kg

1 x 1 x 125kg

1 x 1 x 125kg

Helt OFF i stængerne!

Squat:

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

Nope, stadigvæk ingen leg-power! unhappy.gif

3 Military Press - 3 Push Press - 3 Split Jerks:

1 x 50kg

1 x 55kg

1 x 60kg

1 x 65kg

Edit: Lavede måske et sæt mere - who knows!?

BB. Turkish Get Ups:

1 x 1/1 x 30kg

1 x 1/1 x 35kg

1 x 1/1 x 40kg

1 x 1/1 x 45kg

FINISHER:

5 Runder af:

Hand Stand Pushups: 5 x BW

Kettlebell Snatch: 5/5 x 32kg

Burpees: 10 x BW

Tid: 13:55 min

Egentlig ikke rigtig en workout, hvor jeg gik efter en god tid. Fyldte da også vand op mellem runder osv. og tog det generelt stille og roligt. Snatch var let og HSPU var en kælling med et par ristede skuldre! The Gyms motivator No 1 aka. Riisovic råbte mig lige gennem sidste runde! smile.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Din ben træning er stadig fuldstændig vanvittig.. og det er ikke ment som et kompliment. Du brænder dig selv godt og grundig ud fremfor at opnå noget.

Jeg er da enig i at jeg laver en del, men synes nu ikke 1-2 gange squat/bentræning om ugen er voldsomt meget smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Af ren og skær nysgerrighed, hvordan bør det så gribes an i stedet?

Efter FAF har jeg tænkt mig at køre en gang Sheiko for understellet. Jeg sender dig gerne programmet :smile:

Men udover det, synes jeg også, at det kunne være interessant at se din betragtning af et fornuftigt træningsprogram Mr. X :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter FAF har jeg tænkt mig at køre en gang Sheiko for understellet. Jeg sender dig gerne programmet :smile:

Men udover det, synes jeg også, at det kunne være interessant at se din betragtning af et fornuftigt træningsprogram Mr. X :smile:

Synes Sheiko er rimelig overkill for en som mig. Jeg kan stadig hente mange kg i squatten bare på teknik og flere løft i det hele taget.

Link to comment
Share on other sites

Men udover det, synes jeg også, at det kunne være interessant at se din betragtning af et fornuftigt træningsprogram Mr. X :smile:

Tricket er ikke at overintensivere styrketræningen når, der trænes andre færdigheder ved siden af og da slet ikke i sådan en grad hvor man kan gå ind og diskuttere om træningen ligefrem er counter-produktiv.

Flere singler i front squats ved noget nær 100% efterfulgt af 8 sæt x 3 reps ved noget nær 85%...

Folk oplever større styrkefremgang på nærmest 1/4 af den arbejdsmængde Dan har i sine squat sessioner..

"Training is efficient if the highest sports result is achieved with the least expense of time and energy"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share