Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Tak Junker,

Jeg har dvd'en. Eller har haft - er bange for, den er gået tabt i en gang flytterod. Jeg synes, det er super gode (dynamiske) mobilitetsøvelser. Jeg har udvalgt mig et arsenal af øvelser som jeg laver inden træning. :smile: Kan klart anbefales.

Så skal den jo bare i "must have" kassen.. Man bliver jo ikke ligefrem mere smidig med alderen.. Og har læst Davids råd omkring mobilitet ifht squat og sådan. Kan godt se, at jeg muligvis også mangler en del..

Link to comment
Share on other sites

Så skal den jo bare i "must have" kassen.. Man bliver jo ikke ligefrem mere smidig med alderen.. Og har læst Davids råd omkring mobilitet ifht squat og sådan. Kan godt se, at jeg muligvis også mangler en del..

Jeg downloadede den i dag, fy-fy!jeg syntes umiddelbart, at prisen for DVD var lidt pebret, så hvis du ikke har et problem med at downloade, så kan du finde den som torrent.

Link to comment
Share on other sites

Klar igen efter en tiltrængt hviledag. Vanen tror gik min krop helt i dvale og jeg lavede stort set ikke andet end af æde og sove! På trods af det sagde morgenvægten kun 78,2kg.

Træningspas # 1:

Opvarmning:

Z-health + mobilitetsøvelser

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 1 x 110kg

1 x 0 x 120kg

1 x 1 x 115kg

1 x 1 x 117,5kg

1 x 0 x 120kg :unhappy:

De 120 ville bare ikke op, hvilket var ret underligt, da 110 og 115 var raketter og der også var ok fart på 117,5. Enten er det mentalt eller også er det mit max. God spot og opmuntring af Jhax.

Power Cleans:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 2 x 70kg - svedte så meget at stangen gled ud af hænderne på trods af hookgrip. Straps på resten!

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

Og så et par teknik sæt mere på 50....

Så en lille workout:

A1) Thrusters:

1 x 21 x 40kg

1 x 15 x 40kg

1 x 9 x 40kg

A2) Pullups:

1 x 21 x BW

1 x 15 x BW

1 x 9 x BW

Tid: Ukendt? Mit ur var stoppet på 2 sek. Rammer åbenbart start/stop knappen med håndledet når jeg bøjer det i fx thrusters. Var alligevel ikke blevet nogen fantomtid, men lavede da det hele "unbroken" som det heder i Crossfit-lingo. :laugh: (NB! Har lige fundet ud af det skal være 42kg, så må vel bare prøve igen)

Kettlebell Snatch:

1 x 5/5 x 40kg

1 x 10/10 x 32kg

1 x 12/12 x 24kg

1 x 15/15 x 20kg

1 x 20/20 x 16kg

Running the rack.... Tog dog gode pauser undervejs, der bl.a. blev brugt til at spotte og blande shake!

Hanging Leg Raises:

1 x 15 x BW

1 x 15 x BW

1 x 15 x BW

Undervejs: 1,5 liter vand, 1 liter mælk, shake og 2 bananer.

Træningspas # 2:

Let løb / opvarmning:

500 meter

Interval - 10 runder af:

1 min løb / 1 min jog (1:1 interval)

Distance: 4,2 km

Maxpuls: 176 bpm.

Max hastighed: 03:18 km/t.

Tid: 20 min (til dem der ikke har deres HTX lommeregner med)

Svedfest. Vejede kun 78 bagefter selvom jeg har ædt og drukket hele dagen!

Det er flere måneder siden, jeg sidst har løbet, hvilket kunne mærkes! Jeg løb (desværre) ikke i mine VFF, da jeg (endnu) ikke tør banke intervalløb af i dem pga. achilles! (info til Los:wink: )

I går fik jeg i øvrigt et sweet kompliment i går: "Fuck nogle store lår du har" ... Så LasseB - det er ikke Peter André physique det hele! :4mewantfood:

------------------------------------

Junker & Lundique: Nu bliver min log ikke online hælercentral, vel?! :tongue:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hælercentral?? Slet slet ikke.. Sendte bare en pm og spurgte om tips og tricks. Vil meget gerne have dvdén også, da mit engelsk ikke altid er lige imponerende :tongue: og så er er jeg mere til at se end at læse.

Solid træning kriger. Flot med 117,5 i bænk. Næste gang klarer du 120 kg.

Oscar 3 skifter :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Det glæder mig at høre, at dine stænger bliver komplimenteret før dine guns!

Flotmandsfunktionsmandstræning giver også granitskåret og vel proportioneret stylter er jeg overbevist om!

EDIT: Solid pas i øvrigt! Stængerne kan vel umuligt have været til meget efter først pas. Fedt med power clean! Sidder de lige i skabet?

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Hvad laver du af reps på en SSST?

Så vidt jeg husker, har du, bro DBM, vist lavet en 220'er med 24 kg., sidst vi testede. Det er godt nok nogle år siden, men det er vist deromkring.

Derudover ok bænk, men da intet i forhold til din trækstyrke og hvad din flotte chesticles giver dig kredit for :wub::boobs::wub: Jeg havde samme oplevelse med de 115, som var nemme og lette, men de 120 stoppede bare 5-10 cm. over brystet. Min svoger truer med at tvinge mig på et 8 ugers rent styrkeprogram "når vi er færdige med alt det crossfitpjat"... han må vide, hvad han taler om, når nu han bænker 175 og squatter 210 :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Endelig skulle der trænes igen! :laugh:

Opvarmning:

Same ol' same ol'

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 120kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 140kg

1 x 1 x 140kg

1 x 1 x 140kg

1 x 1 x 140kg

1 x 1 x 140kg

1 x 3 x 120kg

1 x 3 x 120kg

1 x 3 x 120kg

Selvom jeg tidl. har lavet en 5'er på 140kg er det længe siden, jeg har været deroppe. På første sæt blev jeg lidt "bange" for vægten og følte den ned = dårlig fart, vending og dybde! Resten var ok!

8 RUNDER AF:

A1) Kettlebell Snatch: 10 rep x 32kg (5 pr. arm)

A2) 80 meter løb m. sandsæk: 40kg sandsæk

A3) Burpees: 10 x BW

Tid: 17:45.

Denne gang var løbedistancen kun ca. 80 meter. Til gengæld var det med en mere uhåndterbar sandsæk og liidt trætte ben. En enkelt runde skulle jeg lige vente på, at Michel løb med sandsækken - hvilket passede mig fint, da jeg var lidt presset. Mellem 7 og 8 runde stod jeg næsten stille og måtte holde pause mellem alt. Overgangen fra burpees -> Snatch er modbydelig! :crazy:

Sluttede af med lidt FLOTmandsfunktionsmandstræning

BB. Curls m. Fatgripz:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

Talte inden træning med Claus fra The Gym. Han har lige haft en bicep-tear under tyre-flip til DM i stærkmand. Vi blev derfor enige om, at det var vigtigt at curle :smile:

Før træning: SuperPump, Kreatin + BA og banan. Under/efter træning: 1 liter vand, 1 liter mælk, banan, shake + kreatin og BA. "Smeden" fortalte mig i øvrigt om et studie, der viste, det er en fordel at drikke sødmælk efter træning (ikke kun pga. de ekstra kcal.) Det skal jeg lige kigge nærmere på.

PWO måltid: Spinat-omelet (3æg), kyllingebryst med sennep og oliven + fiskeolie. :4mewantfood:

post-67-062956500 1279897664_thumb.jpg

--------------------------------------------

Junker & Nille: Just kiddin. I skal være velkommen til at låne min dvd, men jeg tør ikke love, hvornår jeg kan finde den frem fra flyttekasserne.

LasseB: Du er korrekt overbevist! Ang. Power Clean, så har jeg ikke lavet dem i mange år - og det er jo stadigvæk lav vægt. Incognito godkendte dem ihf. så mon ik de er ok-ish - så længe det er med light weight! :blush:

West: Skæget røg sku umiddelbart efter videoen, men det er stærkt på vej tilbage - skal jo være caveman!!

Lundique: Går ud fra, at du hentyder til min styrke i pullups? Jeg ved det faktisk ikke? Jeg er ikke et natur-talent som fx Guarden, der bankede 1 mio reps af første gang han prøvede. Sandheden er, at jeg ikke kunne tage EN ENESTE pullup (overhåndsgreb) første gang jeg prøvede som 16-17årige. Så det må vel bare være hårdt arbejde?

Kauf :wub: : Det lyder ikke helt forkert... dig og Jacob/Guarden lavede vist lidt flere +220, ik? Sådan husker jeg det ihf. :crazy: Din svoger lyder som en klog mand - og når folk der squatter +200 taler holder man kæft og lytter!! :laugh: Der er faktisk et raw SL stævne i nov. Kunne være meget sjovt at prøve - når nu man har prøvet så mange andre syge ting.....

P.s. Det var da værre, hvis jeg BÅDE var svag-bænker OG havde små patter!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Junker & Nille: Just kiddin. I skal være velkommen til at låne min dvd, men jeg tør ikke love, hvornår jeg kan finde den frem fra flyttekasserne.

hov... tror jeg misforstod noget her.. troede det var en trænings dvd af dig :cool: hvad snakker Junker om.. hehe

Link to comment
Share on other sites

hov... tror jeg misforstod noget her.. troede det var en trænings dvd af dig :cool: hvad snakker Junker om.. hehe

Så er Nille sateme tilbage :4thumbup: Godt comeback med at rose DBM..

Maskine: Jeg vil prøve at google lidt. Måske det giver held.

Kauf: Din svoger er vild. Han han efterhånden trukket over 230 i dødløft?

Link to comment
Share on other sites

Det er flere måneder siden, jeg sidst har løbet, hvilket kunne mærkes! Jeg løb (desværre) ikke i mine VFF, da jeg (endnu) ikke tør banke intervalløb af i dem pga. achilles! (info til Los:wink: )

hehe, jeg har nu løbet omkring 30 ture i mine fivefingers, og jeg er ikke i nærheden af at overveje intervalløb (i hvert fald ikke de korte, hurtige af slagsen). Men jeg tror heller ikke Tarahumara-folket træner intervaller, medmindre de bliver jagtet af et rovdyr med søvnapnø... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægten var helt nede på 77,5. Yiks... ved ik' hva' der sker! Tror/håber bare det var væsketab.

Opvarmning:

10 min sjipning, z-health og mobilitetsøvelser.

Dødløft:

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 100kg + blue band

1 x 5 x 100kg + blue band

1 x 5 x 100kg + blue band

1 x 5 x 100kg + blue band

1 x 5 x 100kg + blue band

Kørte en enkelt sæt med krydsgreb - ellers var resten med dobbelt overhånds el. hookgrip. Femina skulle løfte med bands, så det fik jeg afprøvet. Tror det er en ok afveksling, da den så er lettere i bunden, så jeg får arbejdet med mit leg-drive som jeg - nok mentalt - ikke helt får aktiveret 100% efter skaden.

PushPress:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 75kg

1 x 2 x 80kg - missede af en eller anden underlig grund 3. rep. Idiot!

1 x 3 x 80kg - easy!

Finisher:

Max runder på 20 min af:

A1) 5 pullups x BW

A2) 10 pushups x BW

A3) 15 squats x BW

Blev til 27 runder altså 135 pullups, 270 pushups og 405 squats (Endnu en serviceoplysning til dem, der skulle ha' glemt deres HTX lommeregner). Fin lille runde!

Evil Wheel:

1 x 8 x BW + red band

1 x 8 x BW + red band

1 x 8 x BW + red band

1 x 8 x BW + red band

Så drak jeg en liter mælk og vejede igen 79-ish.

Fik chit-chattet lidt med spoer med de gigantiske gåns! På vej ud af døren ankom Manageren og SimonHP og vist nok også nogle andre MOL-celebs... Nåede desværre ikke lige at hilse på alle, da jeg skulle nå ned og købe fancy-pancy japanske øl. Skal hjem til en buddy og spise hjemmelavet sushi, så mon ik' der bliver carbet op til lidt motion i morgen?

Edit: OMG public service announcement , fik lige en mail fra bro Daisygirl, der viser at mine 27 runder, jf. CF-standards, gør mig til en (fuckin'?) Elite Athlete... omg omg!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Din træning er Elite Fitne$$!

27 runder er awesome. Med strict pulls gav det vel også et epic pump på gåns!

77.5 uden mælk er ikke acceptabelt. Flere cheesedippers!

Link to comment
Share on other sites

Det øhhh blev lidt sent lørdag aften :beerchug: og da jeg oven i købet vågnede søndag med doms i hele skroget, tog jeg en hviledag. I dag skulle gryden dog holdes i kog igen!

Træningspas # 1 - Ring training:

Muscle Ups:

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

1 x 2 x BW

Kørte fint, men holdt mig til 2 reps, da jeg var lidt nervøs for min skulder.

Muscle Ups + Ring Dips:

1 + 10 x BW

1 + 10 x BW

1 + 10 x BW

1 + 10 x BW

1 + 10 x BW

1 + 10 x BW

Ring Pullups:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Ring Static L-sits:

1 x ?? x BW

1 x ?? x BW

1 x ?? x BW

1 x ?? x BW

1 x ?? x BW

Fandt en legeplads, hvor der var et rigtig godt set-up til ringene. Hyggelig lille omgang i solen!

Træningspas # 2 - Feat. Daisygirl:

Først kørte vi lidt teknik i strict HSPU's, hvor det kørte super godt, hvilket betød, at jeg blev overmodig og smed dem ind i den workout, jeg opfandt til lejligheden.

5 RUNDER AF:

A1) HSPU: 5 x BW

A2) Pullups: 10 x BW

A3) Burpees: 15 x BW

A4) Kettlebell snatch: 5/5 x 32kg

Tid: 18:34

Hård omgang - og jeg fortrød bittert, at jeg smed HSPU ind i en workout første dag, jeg prøvede dem. På 3-4 runde var jeg nede og køre singler, mens jeg på sidste runde fik lavet 3+2 reps.

Til sidst sluttede vi af med en masse sjipning med double unders :thumb:

-----------------------------

LasseBB: Pump i teh guns er det primære formål med min træning! Sekundært pump i chesticles. Bom!

Lundique: Ja, kan ikke finde ud af at kippe. Prøvede at lære det i dag, men det funker ik' rigtigt! Men det er klart at jeg bruger noget 'moment' til at trække med i sådan en workout.

Junker: Du skal nok også passe på. Så mange BW squats er ikke god kost for et dårligt knæ. I øvrigt er det her ikke en CF-log. Det er CF, der stjæler nogle ting fra DBM's Mix It Up training (døbt af The Dane of Pain, Kenneth Jay) og Flotmandsfunktionsmandstræning. Bom! :wink:

TRS: Jeg holder selvfølgelig skansen, når du er væk. Kan lige smide lidt om det studie i din log ASAP.

Link to comment
Share on other sites

I dag var en rigtig lorte dag. Startede ellers fint med en gang massage! Herfra gik det ned ad bakke. Først var der lukket i The Gym, så Jhax og jeg måtte fordrive ventetiden med at æde en lidt ussel sandwich. Da vi kom tilbage var min plan tunge singles i bænk og squat..... havde godt nok lidt bange anelser med mine 6-8 singles @ 115kg i bænk, da jeg følte mig godt brugt i skuldre og triceps efter gårsdagens træning.

Opvarmning:

Mobilitetsøvelser + Z-health ankeløvelser

Bænk:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 90kg

1 x 1 x 100kg

1 x 1 x 110kg

0 x 1 x 115kg

De 110 var allerede lidt langsomme. Jeg kunne måske ha grindet den op, men Jhax kom mit CNS til undsætning og rackede den. Tak for det! Havde alligevel aldrig fået 6-8 x 1 på den i dag. Valgte at køre lidt med fokus på teknik og fart.

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

Meget skuffende omgang. Fik mig heldigvis en god snak med Bertel omkring træningsplanlægning osv. bagefter - ellers havde jeg hængt mig selv! :laugh:

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 120kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 130kg

Klog af skade fra bænken tog jeg 10-15 kg fra i squatten. De kørte så heldigvis med fin fart, hvilket de også gerne skulle!

The Bear Complex:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 50kg

Har faktisk kun lavet KB complex tidl. så det føltes nok hårdere end det burde! Var ikke så god til at lave flydende overgange - især fordi jeg skal re-sætte mit greb efter front squat før jeg kan lave pushpress.

Var total frustreret bagefter. Tog hjem og åd PWO-meal og bagefter crashede jeg 1,5 time i drømmeland. Nu vil jeg vælge (forsøge) at se (lidt) positivt på det. Har lært følgende: Mine tunge dage skal altid være efter hviledage, og det er ok at gå lidt ned i vægt på singlerne, hvis dagen ikke er til det.... og jeg fik afprøvet The Bear, som jeg med lidt øvelse nok skal rive fra hinanden!

Link to comment
Share on other sites

Lundique: Ja, kan ikke finde ud af at kippe. Prøvede at lære det i dag, men det funker ik' rigtigt! Men det er klart at jeg bruger noget 'moment' til at trække med i sådan en workout.

Sikke noget pjat! Jeg kender kun to, som har lært at kippe første gang de prøvede. For alle andre tager det lidt tid at vænne kroppen til den bevægelse. Du har kun lige prøvet det to gange, og i går var det faktisk ikke så dårligt som du selv tror. Jeg ved, at du har MEGET svært ved at være tålmodig. Men giv den lidt tid endnu. Du har kippet snart på plads! :bigsmile:

Og så lærer du kippet til HSPUs også i no time!

Det er godt at se, at du træner målrettet til den store dag :4thumbup:

Og fedt, at du prøvede en barbell kompleks! Jeg ville ellers have foreslået en til vores næste fælles træning ...

Det går sikkert imod din trang til perfektionisme, men i Bear Complex burde det ikke være nødvendigt at regrippe mellem front squat og push press når man bruger forholdsvis lav vægt .. en flydende overgang mellem de to betyder, at du laver en thruster. Det samme gælder for back squat og push press bagved.

Og hvis du placerer fødderne en anelse for bredt til powerclean og push press og en anelse for smalt for squat, har du en god udgangsstilling til at kunne lave alle dine reps uden nogensinde at skulle skifte fodstilling. Det sparer i sidste ende en del energi :cool:

Link to comment
Share on other sites

I dag motionerede jeg! :smile:

Hill sprints:

10 x 180 meter

Tid: 26:15

Distance: 3,29 km

Maxpuls: 172 bpm

Ny bakke. Lidt længere end den jeg normalt løber på, hvilket kunne mærkes i mine ben, der syrede godt til. Måske også derfor min maxpuls ikke var højere - den plejer normalt at ligge på 176-78 bpm ved hill sprints.

DBM Medball. Crunches:

1 x 20 x 5kg

1 x 15 x 5kg

1 x 12 x 5kg

1 x 10 x 5kg

Oh teh ab-burn......

Sluttede af med 20 min sjipning, hvor jeg brød min "magiske" grænse på 30 rep double unders! :laugh:

---------------------------

Daisygirl: Kip er for slappe mennesker! Derfor det ikke falder mig naturligt :tongue: At jeg har lavet BB. complex udelukker da ikke, at vi også kan lave det....?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg dyrkede lidt mere motion i dag :smile:

Opvarmning:

Hurtig omgang mobilitetsøvelser.

3 Runder af:

Dødløft: 3 x 120kg

KB Front Squat + Step Ups: 5 x 2x24kg

Power Clean & Press: 7 x 70kg

Pullup + Pushup: 9 x BW

KB Double Snatch: 11 x 2x24kg

Runde 1: 04:42

Runde 2: 04:25

Runde 3: 04:24

Bro-Breaks med Daisygirl og en mere, så man fik lige lidt luft mellem runderne!

Måske ikke den bedste workout at lave, når mine ben var total kvæstet og min korte erfaring med BB. clean taget i betragtning... til gengæld var jeg på hjemmebane med double KB snatch og frontsquat og pullup-pushup kombi'en passede mig også fint :smile: Men hårdt var det.....

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Måske ikke den bedste workout at lave, når mine ben var total kvæstet og min korte erfaring med BB. clean taget i betragtning... til gengæld var jeg på hjemmebane med double KB snatch og frontsquat og pullup-pushup kombi'en passede mig også fint :smile: Men hårdt var det.....

Ja, hårdt var det :crazy:

Og du lavede de flotteste Double KB snatches jeg nogensinde har set :wub:

Tak for endnu en gang god træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share