Styrkerløfter med licens snuppet for dopingmisbrug


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Ja... Så er det mig igen -

Sådan her står der under efedrin på antiD:

** Både efedrin og metylefedrin er forbudt, hvis dets koncentration i urinen er større end 10 mikrogram pr. milliliter.

Sådan her står der IKKE under efedrin... Men det står så under andre stoffer:

*** Stofferne inkluderet i ”2004 Monitoring Program” betragtes ikke som forbudte stoffer (Stofferne i ovennævnte program er: koffein, phenylephrine, phenylpropanolamine, pipradol, pseudoefedrin, synephrine, morfin/codein ratio – alle stoffer monitoreres kun i konkurrence).

Af afsluttende konklusion fra min side må være at det er lidt en gråzone lige med efedrinen. Jeg tolker det som om der ER et forbudt stof... Men der testes kun for det til konkurenser. Desuden er det kun forbudt hvis det optræder i større koncentration end de her 10 mg pr. mm  :confused: Jeg syntes den er lidt bagvendt underlig tvetydig... Den kan nok være til fordel for begge sider af sagen læst af den rette.

Slut...

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ingen gråzone. Der er to lister. Den ene er doping i konkurrence, mens den anden er doping i og udenfor konkurrence. Efedrin/efedra er kun på den ene liste (Doping i konkurrence) sammen med andre stimulanser. Det er IKKE på den liste der hedder doping i OG udenfor konkurrence. Ergo er det ikke doping UDENFOR konkurrence :wink: Længere er den ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå ok... Jammen det kan da være i har ret. Det der så undrer mig er jo det med den grænse værdi. Stoffet er jo klasifficeret som forbudt ellers. Men helt forbudt er det så ikke aflige vel. Jeg går ud fra at den grænseværdi kun gælder i konkurencer? I dagligdagen må man tage så meget efedrin som man kan spise uden nogen konsekvenser (ud over helbredet).

v/h christian

Link to comment
Share on other sites

Nå ok... Jammen det kan da være i har ret. Det der så undrer mig er jo det med den grænse værdi. Stoffet er jo klasifficeret som forbudt ellers. Men helt forbudt er det så ikke aflige vel. Jeg går ud fra at den grænseværdi kun gælder i konkurencer? I dagligdagen må man tage så meget efedrin som man kan spise uden nogen konsekvenser (ud over helbredet).

v/h christian

<{POST_SNAPBACK}>

Grænseværdier er kun i konkurrence. Udenfor konkurrence er det IKKE doping! At tale om det som doping, når vi snakker motionister er ergo helt ude i skoven. Det ville svare til at sige at smertestillende midler er doping og at man doper sig når man tager en kodimagnyl :wink: At det så har en afskrækkende virkning når ADD siger at det er doping (For det er det jo, sålænge vi snakker konkurrence) og nogle måske vil undlade at tage det, er nok ikke en bivirkning ved "misinformation" som ADD er kede af :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå ok... Jammen det kan da være i har ret. Det der så undrer mig er jo det med den grænse værdi. Stoffet er jo klasifficeret som forbudt ellers. Men helt forbudt er det så ikke aflige vel. Jeg går ud fra at den grænseværdi kun gælder i konkurencer? I dagligdagen må man tage så meget efedrin som man kan spise uden nogen konsekvenser (ud over helbredet).

v/h christian

<{POST_SNAPBACK}>

Grænseværdier er kun i konkurrence. Udenfor konkurrence er det IKKE doping! At tale om det som doping, når vi snakker motionister er ergo helt ude i skoven. Det ville svare til at sige at smertestillende midler er doping og at man doper sig når man tager en kodimagnyl :wink: At det så har en afskrækkende virkning når ADD siger at det er doping (For det er det jo, sålænge vi snakker konkurrence) og nogle måske vil undlade at tage det, er nok ikke en bivirkning ved "misinformation" som ADD er kede af :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja... Jammen der er da noget der kan tyde på at jeg har taget fejl så. Jeg er åbenbart ikke den eneste med denne opfattelse som L^P også gør opmærksom på. Men det var da Super at få det sadt på plads... Misinformation er jo en farlig ting. Men helt ærlig - Det er skuda noget misvisende noget at det så ikke må slæges i Danmark (sikkert noget med nogle grænse værdier igen).

v/h christian

P.S. Angel, Det kan godt være jeg skal handle noget olie med dig engang i det nye år, har set i øjnene at jeg nok har brug for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share