Min erfarring med TJs dødløft single cyklus


Guest simoh
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hvis folk efterlyser et program til deres dødløft kan jeg varmt anbefale TJs dødløft single cyklus. Jeg gik fra 220kg til 240kg på kun 11 uger. Det er lækkert med singles i dødløft. Man får koncentreret sig om hvert enkelt løft og mister ikke teknikken undervejs som jeg nogengange gør når jeg køre reps i denne øvelse. Den lette dag er også hurtig klaret. Holder man 30 sekunders pause mellem hvert sæt er man færdig med dødløft på lidt under 10 minutter og så kan man springe videre til næste øvelse.

Thumbs up til TJ for dette program! :4thumbup:

Programmet

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk efterlyser et program til deres dødløft kan jeg varmt anbefale TJs dødløft single cyklus. Jeg gik fra 220kg til 240kg på kun 11 uger. Det er lækkert med singles i dødløft. Man får koncentreret sig om hvert enkelt løft og mister ikke teknikken undervejs som jeg nogengange gør når jeg køre reps i denne øvelse. Den lette dag er også hurtig klaret. Holder man 30 sekunders pause mellem hvert sæt er man færdig med dødløft på lidt under 10 minutter og så kan man springe videre til næste øvelse.

Thumbs up til TJ for dette program!  :4thumbup:

Programmet

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil sq også gerne give min hyldest til dette program. Har fuldstændige samme oplevelser med det program som simoh. Bortset fra at jeg ikke er oppe på 240 kg (desværre :wink: ). Jeg gik selv fra 175 kg til 200 kg. Og det var faktisk efter at have kørt programmet med en sat max på 160 kg :w00t: (pga nogle skader og hejs i sommers).

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk efterlyser et program til deres dødløft kan jeg varmt anbefale TJs dødløft single cyklus.

<{POST_SNAPBACK}>

Virkelig flotte resultater i har opnået. Hvad med jeres squat og bænkpres under programmet?

<{POST_SNAPBACK}>

Som simoh skriver i første post, så er det en dødløft cyklus :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som simoh skriver i første post, så er det en dødløft cyklus wink.gif

hehe ja det ved jeg godt, men derfor holder du jo ikke op med at træne de andre øvelser. Jeg tænkte bare hvad den store dødløft volume havde af indflydelse på resten af træningen. TJ har desuden udformet et eks. til et program hvor dødløft cyklussen indgår, så det kunne være interessant hvis nogen har kørt dette program og kan sige hvad det gav i bænk og squat også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som simoh skriver i første post, så er det en dødløft cyklus wink.gif

hehe ja det ved jeg godt, men derfor holder du jo ikke op med at træne de andre øvelser. Jeg tænkte bare hvad den store dødløft volume havde af indflydelse på resten af træningen. TJ har desuden udformet et eks. til et program hvor dødløft cyklussen indgår, så det kunne være interessant hvis nogen har kørt dette program og kan sige hvad det gav i bænk og squat også :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor kan man læse om det program? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som simoh skriver i første post, så er det en dødløft cyklus wink.gif

hehe ja det ved jeg godt, men derfor holder du jo ikke op med at træne de andre øvelser. Jeg tænkte bare hvad den store dødløft volume havde af indflydelse på resten af træningen. TJ har desuden udformet et eks. til et program hvor dødløft cyklussen indgår, så det kunne være interessant hvis nogen har kørt dette program og kan sige hvad det gav i bænk og squat også :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nope jeg holdte ikke op med at træne de to andre :laugh::laugh:

Jeg har ikke maxet i bænkpres længe, så jeg ved ikke hvad den er steget. Men jeg mener da, at jeg i perioden er gået fra at lave 5 sæt med 5 reps med 100 kg til at gøre det samme med 107½ kg.

Squat har jeg ingen anelse om. Jeg har ikke lavet squat siden i sommers pga en skulderskade. Laver i stedet frontsquat, hvor jeg så kæmper med teknikken i stedet :dry: Så ingen max-forsøg dér.

Men bænkpressen er da steget, men om den skyldes nogle sideeffelter i dødløft har jeg ingen anelse om :smile:

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

Som simoh skriver i første post, så er det en dødløft cyklus wink.gif

hehe ja det ved jeg godt, men derfor holder du jo ikke op med at træne de andre øvelser. Jeg tænkte bare hvad den store dødløft volume havde af indflydelse på resten af træningen. TJ har desuden udformet et eks. til et program hvor dødløft cyklussen indgår, så det kunne være interessant hvis nogen har kørt dette program og kan sige hvad det gav i bænk og squat også :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor kan man læse om det program? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror det er det her. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey flot resultat.....!!!!!

Opnåede samme resultat ( 220---> 240 ) med et WSB program lavet af selvsamme gode Farmer(TJ)... Du er sku top nice til det der ...!! lang tid siden jeg har set dig nede i Olympen... håber ikke studiet tager al din tid...

Peace :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nope jeg holdte ikke op med at træne de to andre 

Jeg har ikke maxet i bænkpres længe, så jeg ved ikke hvad den er steget. Men jeg mener da, at jeg i perioden er gået fra at lave 5 sæt med 5 reps med 100 kg til at gøre det samme med 107½ kg.

Squat har jeg ingen anelse om. Jeg har ikke lavet squat siden i sommers pga en skulderskade. Laver i stedet frontsquat, hvor jeg så kæmper med teknikken i stedet  Så ingen max-forsøg dér.

Men bænkpressen er da steget, men om den skyldes nogle sideeffelter i dødløft har jeg ingen anelse om

Det var satme da også en flot stigning i bænken, mon ikke det har lidt at gøre med det øgede test niveau fra den store dødløft volume :wink: Jeg tror vidst det bliver mit næste program, det lover virkelig godt.

Breaker_TG: jep følg sputniks link :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jones> Det højeste antal løft, man kommer til at lave under dødløftscyklen er 15, så det er ikke et specielt volumniøst program. :wink:

jeg har kørt/kører i ø. også selv cyklen pt. Jeg kunne dog ikke dy mig for at maxe efter en 6-7 uger af programmet, hvor jeg øgede PR fra 150 til 165 kg. Siden har jeg trænet videre efter lidt samme principper, men de tunge dage er lidt på gefühl.

Squatten er også stærkere nu end før, så det passer den åbenbart godt med lav frekvens :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Jones> Det højeste antal løft, man kommer til at lave under dødløftscyklen er 15, så det er ikke et specielt volumniøst program. 

jeg har kørt/kører i ø. også selv cyklen pt. Jeg kunne dog ikke dy mig for at maxe efter en 6-7 uger af programmet, hvor jeg øgede PR fra 150 til 165 kg. Siden har jeg trænet videre efter lidt samme principper, men de tunge dage er lidt på gefühl.

Squatten er også stærkere nu end før, så det passer den åbenbart godt med lav frekvens

hmm nu jeg tænker over det igen, har du faktisk ret i at det ikke er en specielt stor volumen. Eller i hvert fald ikke specielt mange reps man får taget, med alle de singler.

Men det lyder da virkelig lovende med alle jeres gode resultater, jeg skal da helt sikkert prøve det snart. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jones> Det højeste antal løft, man kommer til at lave under dødløftscyklen er 15, så det er ikke et specielt volumniøst program. 

jeg har kørt/kører i ø. også selv cyklen pt. Jeg kunne dog ikke dy mig for at maxe efter en 6-7 uger af programmet, hvor jeg øgede PR fra 150 til 165 kg. Siden har jeg trænet videre efter lidt samme principper, men de tunge dage er lidt på gefühl.

Squatten er også stærkere nu end før, så det passer den åbenbart godt med lav frekvens

hmm nu jeg tænker over det igen, har du faktisk ret i at det ikke er en specielt stor volumen. Eller i hvert fald ikke specielt mange reps man får taget, med alle de singler.

Men det lyder da virkelig lovende med alle jeres gode resultater, jeg skal da helt sikkert prøve det snart. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det ville jeg nok også gøre hvis jeg var dig - så du kan få nogle kg på drengen...!! :w00t:

Kunne være jeg skulle køre denne cyklus til at komme på de gyldne 320kg til næste vinterstævne..... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja det ville jeg nok også gøre hvis jeg var dig - så du kan få nogle kg på drengen...!! w00t.gif
hehe Bravo jeg er på 91kg nu, jeg er på vej :cooldance: Jeg er har forresten lige postet et ryg pic i min log, så du kan se jeg er blevet større :tongue:
Kunne være jeg skulle køre denne cyklus til at komme på de gyldne 320kg til næste vinterstævne..... 4thumbup.gif

hehe skulle du nu ikke lige tage de 300kg først :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Programmet gav mig også kun 5kg. Men det er fordi jeg ikke mangler startstyrke i forvejen. Jeg får bedre fremgang ved at trænet mine tynde ben :laugh:

Jeg har aldrig haft så meget hård hud på hænderne som da jeg kørte det program. Utroligt som det slider på nallerne med alle de singels. Ellers tror jeg helt sikkert på programmet. Kunne godt finde på at kører det igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Tænkte at jeg lige ville genoplive tråden, da jeg netop har færdiggjort min cyklus.

Jeg er steget fra 120 kg til 140 kg.

Altså 20 kg på de 11 uger.

Et resultat jeg er ret godt tilfreds med selvom jeg startede meget lavt.

Glimrende program..

Kan du linke til programmet eller sige hvad den hedder, linket i starten af tråden virker ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share