Billigt udstyr


DABP
 Share

Recommended Posts

lol, I er seriøst sjove... Pedanter... :o) - No offence...

Francis jeg vil vildt gerne ha nogle vægtskiver, bare i en størrelse 5-10-20 kilo det ku være overcool!!

Jeg er sgu ligeglad med hvordan de ser ud, det er jo ikke det det kommer an på, den eneste der skal kigge på dem er alligevel kun mig så det kan jeg sagtens leve med... :o)

Men som sagt er jeg meget interesseret i det, nu er jeg ikke sikker på standard tykkelsen for en godkendt vægtstang, men jeg tror nok den er på 30 mm så hvis du ku lave diameteren til det og så ellers bare i størrelserne 5-10-20 kilo skiver ville jeg være danmarks gladeste pumpe-smølf :bounce: :heartpump: :bounce:

MVH DABP

P.S. Hvor bor du henne af i landet??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jamen, har du en vægtstang eller hvad..  For jeg skal jo have en rimelig præcis diameter..  Det er knap så fedt, hvis at der er 3 mm luft.. så flyver de jo rundt!!  

Altså en standart vægtstang kan jeg jo måle nede i vores center, men jeg ved ikke hvad du har...

M.h.t. skiver, så prøver jeg lige at kikke på det imorgen...  

Men noget i stil med...

2x20 kg

2x10 kg

2x5 kg

2x2.5 kg

Er det okay...  Så prøver jeg lige at finde ud af noget!

Og jeg bor i horsens, mellem århus og vejle.. i det mørke jylland  :devil:

Link to comment
Share on other sites

Francis>> Kan du ik starte en hel lille industri, for jeg ku da osse godt bruge nogle skiver, min far arbejder i horsens så ham ku nok få til at hente dem for mig :idea: .  Og lige en stang også ik. :silly:

----------------------------------------------------------

It's a mental thing- What is? - Almost everything!

Link to comment
Share on other sites

Nu er det desværre begrænset hvad jeg har af tid... Men det må vi da lige se på!  Det med stangen, det gider jeg altså ikke til at ligge og rode med...  Sådan en den vibrerer som en sindsyg, hvis man skal til at dreje i den!!

Så skulle man bare tage noget centerless slbet stål evt, og så bare roulletere det...  Og så lave nogle ringe og svejse på, til stop for skiverne!!  Altså, det kan da sagtens lade sig gøre. Ingen problem... Det er mere med at finde tid til det.

Men nu er der da to bestillinger...  Så prøver jeg lige at høre min mester hvad jeg kan få materialerne for.  Når nu det er MOL-rotter skal jeg nok lade være med at tage ekstra for materialer og det, men lidt i timeløn vil jeg nu nok foretrække  :D

Link to comment
Share on other sites

Nu er det desværre begrænset hvad jeg har af tid... Men det må vi da lige se på!  Det med stangen, det gider jeg altså ikke til at ligge og rode med...  Sådan en den vibrerer som en sindsyg, hvis man skal til at dreje i den!!

Så skulle man bare tage noget centerless slebet stål evt, og så bare roulletere det...  Og så lave nogle ringe og svejse på, til stop for skiverne!!  Altså, det kan da sagtens lade sig gøre. Ingen problem... Det er mere med at finde tid til det. Så hvis i kan "nøjes" med sådan en stang, skulle det nok kunne lade sig gøre...

Men nu er der da to bestillinger...  Så prøver jeg lige at høre min mester hvad jeg kan få materialerne for.  Når nu det er MOL-rotter skal jeg nok lade være med at tage ekstra for materialer og det, men lidt i timeløn vil jeg nu nok foretrække  :D

Link to comment
Share on other sites

Wow francis det lyder helt vildt godt!

Jeg regner med at køber en godkendt løftestang da jeg snart regner med at køre med store vægte og da jeg har fået af vide at den stang jeg får på torsdag kun kan klare max 100 kg(de vil i hvert fald ikke stå inde for mere - over 100 er på egen risiko)

Jeg har lige kigget på postdanmarks hjemmeside og så vidt jeg kan se tager de kun pakker op til 20 kg og da jeg bor helt ovre på sjælland ville det være lidt lang vej at komme derover... - Nogen forslag??

Hvad skal du ha for skiverne samlet??

MVH Daniel

Link to comment
Share on other sites

Kan de ikke bare sendes med E-mail istedet for A-mail?  ;)

Nej, det lyder som nogle ok skiver du kan lave der.

Jeg fik selv en maskinarbejder/smed til at lave to håndægte á 25 kg stykket, hvor man kan komme ekstra skiver på, der stammede fra et billigt bænkpressystem jeg i tidernes morgen købte i kuponnyhederne.

Håndvægtene blev slebet så der ikke var så skarpe kanter og så blev de malet grå...de ser ret hardcore ud...han stod for det hele.

Pris: 2 halvliters Tuborg!!!

...og så kendte jeg endda ikke manden. Han var bare kunde i en kiosk hvor jeg arbejde en gang i ugen...  ;)

Men det er fair at du, Francis, tager lidt timeløn. Hvordan regner du med at bearbejde skiverne så man ikke skær sig på dem?

Mvh.

Lawman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share