Tage på


Rebin
 Share

Recommended Posts

Altså Rebin ... fedt er deponeret energi og kan på ingen måde konverteres til muskler. Selvfølgelig er du i energiunderskud, vil kroppen bruge af fedtet, og selv om fedt indholder dobbelt så meget energi (KJ) pr. gr. som kulhydrat, er fedt elendig brændstof når du er fysisk aktiv!

<{POST_SNAPBACK}>

Vægttræning er ikke særligt kulhydrat krævende. Det er en primært anaerob aktivitet og derfor har kulhydratindtaget ikke lige så stor betydning for præstationen som ved aerobe idrætsgrene.

Da der ikke er tale om decideret lavkulhydrat diæt så er dit råd forkert.

Tun i vand ... ikke olie!

+ du får ikke noget ud af at æde creme fraiche inden du går i seng, spis et stykke rugbrød med tun ... thats it !

God træning  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Du fokuserer utroligt meget på at visse fødevarer frem for andre vil fede. Dette er der ikke særligt meget evidens for!

Det er kcal overskudet der feder, hvor de kcal kommer fra er sekundært. Dine foreslag går meget på at post workout ernæringen skal være optimal (hvilket også er vigtigt) og der ellers skal spises sundt.

Det er Ufatteligt krævende at realisere et stort kcal overskud via kun sunde lavfedt fødevarekilder.

BMI'et hos Rebin tyder ikke på at han er god til at spise i forvejen. Så er det altså i praksis MEGET svært at tage så meget vægt på som målet er her, uden at få simple rafinerede kulhydrater og/eller olie i diæten.

Husk også der er ikke frygt for en smule fedtgain, der skal bare bulkes. Til det formål er rugbrød elendigt! Det mætter alt for meget i forhold til kcal værdien.

MIn egen holdning er at det rigtige fødevarevalg og den rigtige timing i en hyperkalorisk diæt vil kunne bedre forholdet imellem fedt/muskel gain. Men det er ikke noget man kan underbygge via gode tilgængelige studier via pubmed.

Erfaringsmæssigt kan det være man mener dette er tilfældet, men hvor mange kender vi der beragner sit kcal indtag over en længere periode?

Mit bud er at dem der "bulker" på sunde fødevarer undgår for meget fedtakkumulation simpelt hen fordi deres kcal indtag er lavere.

Helbredsmæssigt er der utallige fordele ved at vælge mere lødige fødevarer, men det er ikke en fordel ifht at tage på så hurtigt som muligt, og det er det der var spørgsmålet!

Mvh Poul

[edit] Hypo rettes til hyperkalorisk.. Re4lativt væsentligt for forståelsen :wink:[/edit]

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uden at blande mig i hvad og hvorfor man skal spise, vil jeg bare med eksempel fra egen erfaring:

Jeg havde engang en ide om at tage på i vægt, helst muskelmasse selvfølgelig, så jeg besluttede at øge protein-indtagelsen.

Jeg havde læst at kroppen ikke kunne optage mere end 40 gram protein ad gangen (er senere blevet oplyst om andet) så jeg indtog i mad, 40 gram protein hver 4. time fra 0600-2200 ca 200g om dagen i 6 måneder og vægten steg da ganske betragteligt, jeg gik fra 89kg til 100kg. Styrken fulgte godt med.

I samme periode var cardio næsten ikke eksisterende.

Var resultatet så tilfredsstillende??

Nej.

Med det fødeindtag var jeg konstant mæt, virkelig fedt i 3-4 dage og senere en hård kamp, efter de 6 måneder var jeg så træt af at spise at jeg hurtigt smed 6kg igen, det der sad tilbage var måske halvt muskelmasse (af øgningen).

Jeg tror den dag i dag at masseøgning kan ske forholdsvis fedtfrit ved yderst moderat kalorieoverskud, samt at man har det bedre med sig selv i perioden, hvis man ikke propper sig med mad.

Da jeg var tungest kunne jeg dårligt dreje hovedet fordi der sad noget i vejen.

100kg fylder en del når man kun er 177.

Sammenfattende vil jeg sige, lad det tage sin tid, men sørg for et stabilt mønster i fødeindtaget så du har en ide om mængden af protein, fedt og kulhydrat, ikke forstået sådan at der skal tælles, men snarere at der ikke bliver sprunget måltider over.

God fornøjelse

Hæg

Link to comment
Share on other sites

ok-

Takker for jeres goderåd gutter, synes virkelig jeg har lært en hel del.

I al fald vil jeg droppe de 2 md, og erstatte det med et halvt år, med motion.

Så vil ikke bare gaine, men spise som jeg har gjort men laver nogle mellemmåltider ind i mellem, men med lidt mere energi og proteiner i hverdagen.

Så må jeg give det tid op til 6 md og se om jeg har tage 4-6 kg på der.

tak!!

Link to comment
Share on other sites

ok-

Takker for jeres goderåd gutter, synes virkelig jeg har lært en hel del.

I al fald vil jeg droppe de 2 md, og erstatte det med et halvt år, med motion.

Så vil ikke bare gaine, men spise som jeg har gjort men laver nogle mellemmåltider ind i mellem, men med lidt mere energi og proteiner i hverdagen.

Så må jeg give det tid op til 6 md og se om jeg har tage 4-6 kg på der.

tak!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil nok være det kvikkeste :)

Men op til 2kg om måneden skulle være muligt, så lad være med at sætte dine mål for lave..

En balancegang er det optimale :smile:

Link to comment
Share on other sites

PtPoul:

1) Fedt er deponeret energi og kan på ingen måde konverteres til muskler.

2) Er du i energiunderskud, vil kroppen bruge af fedtet, og selv om fedt indholder dobbelt så meget energi (KJ) pr. gr. som kulhydrat, er fedt elendig brændstof når du er fysisk aktiv!

Er du uening i overstående? :raisebrow:

Hvorfor vil du ud i at påhæfte overstående fact jvf. anaerob & aerob metabolisme ... har du set mit skrive noget der bare kunne minde om den anaerobe metabolisme i henhold til fedtforbrænding ... nej vel???

Du skriver flg.

Du fokuserer utroligt meget på at visse fødevarer frem for andre vil fede. Dette er der ikke særligt meget evidens for!

Igen .. læser du overhovedet hvad jeg skriver ... jeg snakker ikke om hvor meget energi .. men om HVILKEN slags energi ... hvis knægten vil fedes op, skal han have lov til det , men det er ikke ligegyldigt hvilken ernæring man feder sig selv op med ...

Jeg skriver:

Hvis vi tager Tun eksemplet:

En dåse tun i vand indholder lidt flere proteiner end oliedåsen, der er 1gr fedt i tun i vand, men 10gr fedt i oliedåsen, der er 1/4 mere cholesterol i oliedåsen, der er 60 gange mere Retinol i Tun i vand (Retinol - fedtopløseligt A-vitamin) ...

Den energi (fedt) du "mister" ved at spise tun i vand, kan du "hente" ved at smide tunen på et stykke rugbrød ... desuden er der 3 gange så meget *folacin i rugbrød (fuldkorn) som der er i tun, og massere af kostfibre etc etc.

Ser du mig argumerer for eller imod hyperkalorisk diæt ...??

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

PtPoul:

1) Fedt er deponeret energi og kan på ingen måde konverteres til muskler.

2) Er du i energiunderskud, vil kroppen bruge af fedtet, og selv om fedt indholder dobbelt så meget energi (KJ) pr. gr. som kulhydrat, er fedt elendig brændstof når du er fysisk aktiv!

Hvad meneder du med mit råd er forkert ... det er basal viden?

Er du uening i overstående?  :raisebrow:

Hvorfor vil du ud i at påhæfte overstående fact jvf. anaerob & aerob metabolisme ... har du set mit skrive noget som helst om dette?

<{POST_SNAPBACK}>

1) det har jeg ikke skrevet noget om, så jeg ved ikke hvem den er rettet til?

Måske forvirer min tastefejl, hypokalorisk skulle være hyperkalorisk..

2) Fedt er ikke en elendig energikilde, der skal bare mere ilt til for at omdanne fedtsyrer til atp. Dette betyder at man ikke fastholder fedtforbrændingen ved højere intensiteter.

Der er lavet massere af forsøg der viser at det ikke er nødvendigt med et lige så højt indtag af kulhydrat for at sikre optimal præstation i forbindelse med vægttræning som ved aerob træning.

Vægttræning er anaerobt! Derfor vil et moderat kulhydrat indtag være fint. Et højt kulhydratindtag er primært væsentligt i forbindelse med præstationen ved aerobt arbejde, derfor er det relevant at indrage de forskellige energisystemer i svaret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev hvad du lige citerede, mit spørgsmål gik på om du var uening i de 2. punkter ??

Fedt er et "elendigt" brændstof når du er fysisk aktiv, så som løb, brydning etc. ren kulhydrat forbrænding ... er det flueknepperi af definationen "fysisk aktiv" du er ude i ?

Jeg tror Rebin er ligeglad og fatter pointen ... og i dette tilfælde var min pointe ANTI-hyperkalorisk diæt, da fedtet IKKE skal bruges til noget som helst.

Men for at undgå yderligere flueknepperi kan jeg da godt uddybe at lavintensitet (gåture, padling etc, er det primært fedt kroppen forbrænder. Og ved højintesitet, så som løb, svømning etc, er det kulhydraterne der primært forbrændes ... og ved styrketræning er det primært anaerob mtbalolisme, og mfl lactering mm... etc, og fedtet bruges til NADA, ZIP, INGENTING, BOPKIS, i styrketrænings sammenhæng!

Derfor mener jeg bulk er overrated, drik vand til træning og ikke powerrade etc etc ... har du brug for energi for at komme igennem din træning, så undersøg heller dit program, søvnvaner og ernæring :-)

God træning!

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev hvad du lige citerede, mig spørgsmål gik på om du var uening i de 2. punkter ??

Fedt er et "elendigt" brændstof når du er fysisk aktiv, så som løb, brydning etc. ren kulhydrat forbrænding ... er det flueknepperi af definationen "fysisk aktiv" du er ude i?

Jeg tror Rebin er ligeglad og fatter pointen ... og i dette tilfælde var min pointe ANTI-hyperkalorisk diæt, da fedtet IKKE skal bruges til noget som helst.

Men for at undgå yderligere flueknepperi kan jeg da godt uddybe at lavintensitet (gåture, padling etc, er det primært fedt kroppen forbrænder. Og ved højintesitet, så som løb, svømning etc, er det kulhydraterne der primærgt forbrændes ...

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jeg svaret på efter bedste evne. Måske lidt for detaljeret, men sådan er jeg... Et lille uddrag fra mit svar:

Fedt er ikke en elendig energikilde,
Resten af din nu ændrede post er irrelevant.

Der er ikke tale om: løb, brydning etc.

Jeg tror Rebin er ligeglad og fatter pointen ... og i dette tilfælde var min pointe ANTI-hyperkalorisk diæt, da fedtet IKKE skal bruges til noget som helst.

Anti-hyperkalorisk diæt? Hvad er det, et kcal underskud?

Der spørges om hvordan man skal spsise for at tage på. I forbindelse med dette her fedt en vigtig funktion. Det kan være med til at realisere et kcal overskud.. Det er ligesom pointen!

Intet kcal overskud ingen muskeltilvækst og ingen vægtforøgelse. Det er hele trådens emne :blink:

Mht energiomsætning, så har jeg nu mere end en gang påpejet der er tale om ren anaerob energiomsætning under styrketræning. Dette ER basal viden.

Resten af dit indlæg kan jeg ikke rigtigt forstå..

Jeg har ikke noget sted skrevet at du er imod en hyperkalorisk diæt. Hvis du mener jeg har det må du jo klippe sætningen ud!

Det eneste sted jeg kan se vi er uenige er på området om væsentligheden af kalorieindtaget i forhold til typen af fødevarer. Jeg mener kcal indtaget er no1 typen af føde er lang lang mindre væsentlig, når vi taler om hvordan fordelingen muskelmasse/fedt i forbindelse med vægtøgning under en hyperkalorisk diæt.

Mit første indlæg var ganske nuanceret og detaljeret. Hvis du er uenig i nogen af mine punkter må du copy/paste specifikke punkter. For dine indlæg bærer præg af at du ikke har forstået mit oprindelige indlæg korrekt.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

tri-etellerandet:

Rent praktisk er det umuligt at debatere med dig hvis du bliver ved med at rette dine indlæg...

Tilføjelser/væsentlige ændringer skal tilføjes som en ny post..

Derfor mener jeg bulk er overrated, drik vand til træning og ikke powerrade etc etc ... har du brug for energi for at komme igennem din træning, så undersøg heller dit program, søvnvaner og ernæring :-)

Hvorfor ikke kulhydrat under vægttræning?

Under træning er optaget af kulhydrat optimeret og fedtforbrændigen hæmmes ikke en tøddel af lidt kulhydrat. Tværtom er optaget af kulhydrat i fedtceller og omdannelsen af kulhydrat til fedt hæmmet under træning pga de høje niveauer af glucagon/cortisol i blodbanen.

Kulhydrat/vægttræning: Kulhydratdepoterne udnyttes slet ikke i samme grad under vægttræning som under aerob træning. Der er slet ikke brug for den samme mængde kulhydrat under træning. Dette er sandsynligvis forklaringen på, at der efterhånden er mange studier der viser at kulhydrat ikke viser nogen præstationsnedgang ved et lavere kulhydratindtag.

Link to comment
Share on other sites

Med Anti-hyperkalorisk, mener jeg ikke lavkalorisk, men imod konceptet hyperkalorisk!

Jeg er nok klar over trådens oprindelige emne var bulk ... men hvis du spiser korrekt x antal gange dagligt er dette unødvendigt .. og forspørgslen kom fra et individ der fejlagtigt troede bulk kunne konverteres til muskler.

Det er IKKE ligegyldigt hvilke kcal man indtager, der er stor forskel på sammensætningen, vitaminer, fedtsyrer mm. Det er en stor fejl at tro man lige så godt kan bulke på kager og cola, som på rugbrød og ost etc..

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Inde på hjemmesiden  http://www.bodyman.dk/shop/productlist.asp?Id=53

har de nogle smagsprøver(de 2 første produkter øverst på listen, hvor der står gratis) mit spørgsmål er, er de virkelig gratis eller forpligter man sig noget?

Vil gerne smage de 2 varianter inden jeg køber.

Tak

<{POST_SNAPBACK}>

Bare så du ved det:

"Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud. " - Den gælder vel også i dette forum?? :raisebrow:

Nu kan jeg ikke lige se de produkter du snakker om, men hvis der står de er gratis er de selvfølgelig gratis og du forpligter dig ikke til noget så længe der ikke står du gør det. Det kan dog godt være du skal betale for portoen.

Link to comment
Share on other sites

Så dine muskler voksede helt vildt meget den første måned du trænede?  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

"Helt vildt" ville jeg måske ikke sige, men ja mine muskler begyndte da at vokse da jeg begyndte at træne seriøst.

Det gjorde dine måske ikke? Det skyldes måske for lavt kcal indtag? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor lang tid fra du startede med træne gik der til du begyndte at "træne seriøst"? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Erh, jeg ser intet problem i at ændre en post så længe der ikke er nye indlæg efter det ... jeg tjekker altid om der er indlæg efter mit, er der ikke det, redigere jeg i post, og hvis er der indlæg efter mit, skriver jeg en ny ... at du så ikke har opdateret tråden inden du poster, må ligge for eget ansvar :wink:

Jeg snakker ikke et døjt om fedtforbrændning under styrketræning ... så undlad veligst at diffundere emnet ... min point er ...der er INGEN grund til at indtage div. loadups i energi supplementer pre-træning, hvis man ellers fører en fornuftig ernæring og et ligeså program!

Hvad er det helt konkret du er uenig med mig om ? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker ikke et døjt om fedtforbrændning under styrketræning ... så undlad veligst at diffundere emnet ... min point er ...der er INGEN grund til at indtage div. loadups i energi supplementer pre-træning, hvis man ellers fører en fornuftig ernæring og et ligeså program!

Hvis man f.eks. som jeg, træner lige når man vågner (om eftermiddagen), er det meget fordelagtigt at loade godt op på en masse "forkerte" kulhydrater.

MHT. til hvor vidt man bør eller ikke bør indtage "forkert" mad, kommer det an på hvor let man har ved at tage på - nogen kan simpelthen ikk indtage nok sund mad til at tage på - altså bliver de nødt til at supplere med f.eks. hurtige let fordøjelige kulhydrater - f.eks. energidrikke før og under træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvad du spiser, og hvor lang tid før træning du spiser.

Hvad mener du med forkerte kulhydrater ?

Hvordan definere du "sund/usund" mad ?

Havde fået det indtryk at en del af diskussionen gik på om det var nødvendigt/acceptabelt at få hurtige raffinerede kulhydrater og masser af fedt i forbindelse med bulk.

"forkerte kulhydrater" = raffinerede kulhydrater

"Usund mad" = f.eks. en god blanding af sukker & fedt..... :smile:

Men ville bare lige påpege at det i nogen tilfælde kan være en ganske god ide af få energidrikke før/under træning (hvis man f.eks. træner 5 min efter man står op).

Mht. mit eget tilfælde får jeg noget at spise ca. 10 timer før træning - og da jeg ikke kan træne umiddelbart efter et stort måltid fast føde - napper jeg tit en pakke druesukker under træning.

Det var lidt et svar til specielt denne del af dit post:

min point er ...der er INGEN grund til at indtage div. loadups i energi supplementer pre-træning, hvis man ellers fører en fornuftig ernæring og et ligeså program!

Jeg ville bare sige at jeg mener at det i nogle tilfælde kan være ganske fint at anvende energidrikke (eller druesukker) i forbindelse med træning. Specielt hvis man har svært ved at tage på, i det tilfælde vil jeg nemlig mene at det er en ganske god ide at få en masse energi ned som kroppen meget nemt kan bearbejde og som ikke mætter særligt meget.

Iøvrigt vil jeg mene at man ikke firkantet kan sige, som det er mit indtryk at du gør (correct me if im wrong :smile: ), at det ALDRIG er nødvendigt at spise raffinerede kulhydrater (sukker osv). For nogen vil det være en nødvendighed da mavesækken har en grænse hvor meget kan den kapere i løbet af en dag..

Personligt har jeg selv prøvet at spise udelukkende sund mad i forbindelse med lidt bulk - og ved 4000-5000kcal bliver det seriøst svært :dry: .

Men hvis vi snakker det at gaine som en 75-80kgs person med lavt stofskifte og stillesidende kontor arbejde - ja så vil jeg da give dig ret i at man bør holde sig til sund mad.

Link to comment
Share on other sites

Raffinerede kulhydrater er ALDRIG godt, bulk eller ej ... et overforbrug af kulhydrater (raffinerede eller ej) fører til en overstimulans af insulin-produktion, hvilket afleder store udsving i blodsukker-niveauet, hvilket bla.andet skaber appetit, som i selv ikke noget problem, hvis man ønsker at bulke ... men det får også den mekanisme der regulere dit blodsukker til at bryde sammen ... det betyder bla.andet at du vil få en større glucose -> fedt konverteirng ... dvs. du bliver direkte fed og evt. får en diabetes-lideldes med i købet ... og så bliver det først ironisk, for så vil dine store og flotte muskler (som man aligevel ikke kan se pga. fedt) afgive protein og aminosyrer til metabolismen og blodkarene i nyrerne utættes og protein ryger ud med urinen etc.

Og hvorfor vil man dog spise "mad" der var skrællet for vitaminer, fibre etc ?? ... men ok, hvad betyder et sundt nerve og hjernevæv, fedme og diabetes lige, når nu bulk betyder så meget for min muskelvækst :wink:

Mht. at indtage kulhydrater lige op til og under træning, er det en dårlig idé da det da det mindsker væskeoptagelsen med mindre vi snakker lav osmolaritet ... jeg mener bare at med den lave koncentration, kan man lige så godt nøjes med vand ... så tænk på det næste gang du står og skal til at hælde en Cult mm. ned op til træning ... lad vær' ... og så har man også sparet de penge :wink:

Hvad med at spise noget frugt op til træning i stedet for ... det er også natrium, kostfibre,vitaminer etc. i ?

God træning!

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Raffinerede kulhydrater er ALDRIG godt, bulk eller ej ... et overforbrug af kulhydrater (raffinerede eller ej)  fører til en overstimulans af insulin-produktion, hvilket afleder store udsving i blodsukker-niveauet, hvilket bla.andet skaber appetit, som i selv ikke noget problem, hvis man ønsker at bulke ... men det får også den mekanisme der regulere dit blodsukker til at bryde sammen ... det betyder bla.andet at du vil få en større glucose -> fedt konverteirng ... dvs. du bliver direkte fed og evt. får en diabetes-lideldes med i købet ... og så bliver det først ironisk, for så vil dine store og flotte muskler (som man aligevel ikke kan se pga. fedt) afgive protein og aminosyrer til metabolismen og blodkarene i nyrerne utættes  og protein ryger ud med urinen etc.

Og hvorfor vil man dog spise "mad" der var skrællet for vitaminer, fibre etc ?? ... men ok, hvad betyder et sundt nerve og hjernevæv, fedme og diabetes lige, når nu bulk betyder så meget for min muskelvækst  :wink:

Mht. at indtage kulhydrater lige op til og under træning, er det en dårlig idé da det da det mindsker væskeoptagelsen med mindre vi snakker lav osmolaritet ... jeg mener bare at med den lave koncentration, kan man lige så godt nøjes med vand ... så tænk på det næste gang du står og skal til at hælde en Cult mm. ned op til træning ... lad vær' ... og så har man også sparet de penge  :wink:

God træning!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu overdriver du vist lidt :raisebrow:

Hvad mener du med overforbrug af ikke-raffinerede kulhydrater? Hvor stor er risikoen for at overforbruge (ikke-raffinerede) kulhydrater i en varieret kost bestående af frugt, grønt, hel-korn, bønner, kød, fisk osv??

Derimod er det selvfølgelig ikke svært at overforbruge raffinerede kulhydrater ...

Link to comment
Share on other sites

Raffinerede kulhydrater er ALDRIG godt, bulk eller ej ... et overforbrug af kulhydrater (raffinerede eller ej)  fører til en overstimulans af insulin-produktion, hvilket afleder store udsving i blodsukker-niveauet, hvilket bla.andet skaber appetit, som i selv ikke noget problem, hvis man ønsker at bulke ... men det får også den mekanisme der regulere dit blodsukker til at bryde sammen ... det betyder bla.andet at du vil få en større glucose -> fedt konverteirng ... dvs. du bliver direkte fed og evt. får en diabetes-lideldes med i købet ... og så bliver det først ironisk, for så vil dine store og flotte muskler (som man aligevel ikke kan se pga. fedt) afgive protein og aminosyrer til metabolismen og blodkarene i nyrerne utættes  og protein ryger ud med urinen etc.

Og hvorfor vil man dog spise "mad" der var skrællet for vitaminer, fibre etc ?? ... men ok, hvad betyder et sundt nerve og hjernevæv, fedme og diabetes lige, når nu bulk betyder så meget for min muskelvækst  :wink:

Mht. at indtage kulhydrater lige op til og under træning, er det en dårlig idé da det da det mindsker væskeoptagelsen med mindre vi snakker lav osmolaritet ... jeg mener bare at med den lave koncentration, kan man lige så godt nøjes med vand ... så tænk på det næste gang du står og skal til at hælde en Cult mm. ned op til træning ... lad vær' ... og så har man også sparet de penge  :wink:

God træning!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu overdriver du vist lidt :raisebrow:

Hvad mener du med overforbrug af ikke-raffinerede kulhydrater? Hvor stor er risikoen for at overforbruge (ikke-raffinerede) kulhydrater i en varieret kost bestående af frugt, grønt, hel-korn, bønner, kød, fisk osv??

Derimod er det selvfølgelig ikke svært at overforbruge raffinerede kulhydrater ...

<{POST_SNAPBACK}>

Erhh ... læs lige tråden igennem igen inden du bare skriver, for at skrive :wink:

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Erhh ... læs lige tråden igennem igen inden du bare skriver, for at skrive  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med det :raisebrow:

Edit:

Jeg reagerede på det du skrev ... i tråden er der i forvejen skrevet om alt mellem himmel og jord om ernæring ... under topic Maksimal Muskelvækst :sleeping:

Edited by Linde
Link to comment
Share on other sites

Så dine muskler voksede helt vildt meget den første måned du trænede?  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

"Helt vildt" ville jeg måske ikke sige, men ja mine muskler begyndte da at vokse da jeg begyndte at træne seriøst.

Det gjorde dine måske ikke? Det skyldes måske for lavt kcal indtag? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor lang tid fra du startede med træne gik der til du begyndte at "træne seriøst"? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, lad mig lige ændre det til at jeg mine muskler begyndte at vokse da jeg begyndte at træne i det hele taget. :wink:

Hvis du kigger rundt i log'sne her på MOL vil du da også se mange begyndere der har fået hurtige gains.

Link to comment
Share on other sites

Det første tid du træner er neural tilpasning ... og så er den ikke længere!  :poking:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder mystisk - kilder??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg gad ikke bruge 5 sek på at finde information for dig ... hvis din kendskab til den sport du dyrker er så begrænset at du ikke engang har styr på hvordan dine nerver/muskler virker ... burde du måske kaste dig over noget andet ... !

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share