venter


duenn
 Share

Recommended Posts

Hej Duen

Et par løbesko skal "normalt" udskiftes efter ca. 800-1.000 km. Det afhænger lidt af, hvor tung man er, hvor man løber (skov/asfalt) og om man kun bruger et par sko .

Det mest optimale (dadadum-dadadum) er at have tre par sko:

- 2 par (tunge) sko til daglig løbetræning som man skifter imellem - så holder de længere tid, da får tid til at "hvile".

- 1 par (lette) sko til konkurrencer og intervalløbetræning. De har mindre stødabsorbering og holder derfor kortere tid, men er til gengæld lettere, hvilket kan forbedre ens tider en del.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 704
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alva Mange tak, du er sgu så go til at rose.

Tazz tak for svaret, tror jeg kan undvære det 3 par da jeg ik løber konkurence løb eller inteval. Selvom der stadig burde være mange km tilbage i mine løbesko, må jeg hellere ha dankortet frem og ud og investere i nye, så har jeg jo 2 par. Venter dog til jeg kan løbe igen... så vil jeg få lavet en løbetest samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 1-9

ingen træning overhovedet...

har stadig mægtig meget ondt af mig selv, og er egentligt ret glad for at jeg for en måned siden besluttede af holde et vist kcal overskud, da jeg på dage som de sidste 4 kun kender en trøster, nemlig at æde b309.gifu161.gifu163.gif idag vil jeg tro det er blevet til 3000 kcal, rimeligt ift at jeg ik har bevæget mig en disse...

nå jeg skal bare afsted og træne ben imorgen om jeg så skal dope mig selv :devil: og så ligge stille resten af weekenden.

overvejede faktisk at undlade at skrive i loggen da jeg ik kan holde ud at høre på mig selv

b342.gif men ombestemte mig om ikke andet så for at minde mig selv om hvor meget selvmelidenhed jeg har :blush:

puster på mig selv

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig Due

Der er andre i det danske land, der synder sammen med dig. Min just overståede flytning har budt på mange lange dage uden træning og kost. Det indebærer jo så til gengæld, at der bliver fladet fuldstændig ud foran flimmeren sidst på aftenen og først på natten med det helt store arsenal af M&M's, vingummi m.m. Hold kæft, hvor har jeg levet svinsk den seneste uge. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d.2-9

Træning

1 Time spinning Det var eddermanme hårdt, men også viildt dejligt, bare at tonse derudaf med sveden dryppende ned på gulvet. :4thumbup:

DL

3x8x35 kg

2x5x40 kg

4x5x53 kg :devil: (den sved godt de rigtige steder, havde dog problemer tilsidst med at holde på stangen, må blive mere seriøs med den grebs træning)

Stivbenet DL

5x5x40 kg sad også godt

BB biceps curl

3x8x12 kg

Hyperextension

2x10x bw

Mave

4x12x lige

2x2x12x skrå

Det var simpelthen en rigtig god gang træning idag, a1514.gifa1514.gifa1514.gif

det var slet ik dårligt at spinne i stedet for at løbe, måske det bliver min løsning, hvis der går lang tid før jeg igen ka løbe.

Overvejede at prøve det af med en lille bitte tur idag, men besindede mig.

Go fredag

edit

glemte da det aller fedeste

chinups s7.gifa1091.gif

1xbw (fra strakt arm)

5xbw (fra vandret)

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Har du fået trænet humøret, duenn? :poking:

Det må vi ikke glemme.. humørmusklen kræver daglig træning så husk at le!

Hvis du mangler noget at grine af - så siger du bare til..  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har brugt hele ugen på at øve humør, flere timer om dagen faktisk, men intet hjalp, prøvede at æde mig ud af krisen .q94.gif.. denæst at råve af manden et par dage u0103.gif...så var det venindens tur...og mit pupertetsvrag af en søn :devil:( sender her en kærlig tanke til Jeanette, ved hvordan du har det søde, selvom vi ikke har de helt store probs lige pt, så trækker han sgu tænder ud alligevel) øj hvor har jeg været umulig nu jeg ser det på skrift :blush:

Nå men hva tror i hjalp på humøret ????? gætte gætte jjaaaaa rigtigt træning hjalp. Efter spinner timen og træningen igår var jeg helt oppe at køre/flyve intet ku få mig ned med nakken :bigsmile: sgu rigtig fedt at have det sådan u179.gif Tænk at man kan være så afhængig af det.

Det bedste af alt er næsten at jeg syns der er bedring i foden, måske en uge mere så er jeg løbende igen, det håber jeg i det mindste.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 3-9

Med ondt skal ondt fordrives

Av for den lede da hvor havde jeg bare ondt i røven imorges :blush: tror det var kombinationen af dødløft og spinning igår, jeg må betale for idag.

Derfor

1 time spinning

Ku godt mærke at min røv ikke var vant til at side på en saddel 2 dage i træk, det gjorde pænt nas de første 10 min. Mine ben syns også det var hårdt, de syrede stort set til med det samme, måtte ta den lidt med ro indtil jeg var godt varm,, ca 15 min og så skete der ellers ting og sager.

rigtig god time, man blir sgi da helt høj af det pis

go lørdag

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Jamen det spinning kan man jo godt gå hen og blive lidt bidt af ikke due. Undrer mig du ikke har prøvet det noget før....Det er EFFEKTIVT  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

årk jo manner for 4 år siden lavede jeg ik andet, nat og dag, ej ok... og ja det er sateme effektivt, mine baller brænder og mine lår ryster..

Jeg blev tilsidst så død træt af at spinne, der skete aldrig noget nyt, og begyndte så at løbe istedet, men i virkeligheden kan det være at jeg burde gøre begge dele, kan virkelig mærke nu at jeg har savnet det b225.gif

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Jamen det spinning kan man jo godt gå hen og blive lidt bidt af ikke due. Undrer mig du ikke har prøvet det noget før....Det er EFFEKTIVT  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

årk jo manner for 4 år siden lavede jeg ik andet, nat og dag, ej ok... og ja det er sateme effektivt, mine baller brænder og mine lår ryster..

Jeg blev tilsidst så død træt af at spinne, der skete aldrig noget nyt, og begyndte så at løbe istedet, men i virkeligheden kan det være at jeg burde gøre begge dele, kan virkelig mærke nu at jeg har savnet det b225.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Kedeligt at spinne NOOOOOOOOOOT eller det kommer an på instruktøren da... :smile:

Link to comment
Share on other sites

:4smartass: Jamen det spinning kan man jo godt gå hen og blive lidt bidt af ikke due. Undrer mig du ikke har prøvet det noget før....Det er EFFEKTIVT  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

årk jo manner for 4 år siden lavede jeg ik andet, nat og dag, ej ok... og ja det er sateme effektivt, mine baller brænder og mine lår ryster..

Jeg blev tilsidst så død træt af at spinne, der skete aldrig noget nyt, og begyndte så at løbe istedet, men i virkeligheden kan det være at jeg burde gøre begge dele, kan virkelig mærke nu at jeg har savnet det b225.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Kedeligt at spinne NOOOOOOOOOOT eller det kommer an på instruktøren da... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja nemlig, ham den ene jeg havde, sad altid og råbte og skreg, "JAA KOM SÅÅÅ JAA KOM SÅÅÅÅ" lige til at få spat af, havde altid lyst til at stige af og gi ham en flad ( er ellers overhovedet ik agressiv på nogen måder ) ku høre hans stemme flere timer efter hver time..

Link to comment
Share on other sites

Ja nemlig, ham den ene jeg havde, sad altid og råbte og skreg, "JAA KOM SÅÅÅ JAA KOM SÅÅÅÅ" lige til at få spat af, havde altid lyst til at stige af og gi ham en flad ( er ellers overhovedet ik agressiv på nogen måder ) ku høre hans stemme flere timer efter hver time...

<{POST_SNAPBACK}>

Årrrhhhh, hvor kender jeg bare godt det dér. Til vores forsøg på Rigshospitalet, hvor vi kører maks.-test, står de også altid og råber helt vildt. Det er jo egentlig meget fedt, men kan også være vildt irriterende, når de beynder at råbe, huje og klappe alt for tidligt, hvor man ikke er presset endnu. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Ja nemlig, ham den ene jeg havde, sad altid og råbte og skreg, "JAA KOM SÅÅÅ JAA KOM SÅÅÅÅ" lige til at få spat af, havde altid lyst til at stige af og gi ham en flad ( er ellers overhovedet ik agressiv på nogen måder ) ku høre hans stemme flere timer efter hver time...

<{POST_SNAPBACK}>

Årrrhhhh, hvor kender jeg bare godt det dér. Til vores forsøg på Rigshospitalet, hvor vi kører maks.-test, står de også altid og råber helt vildt. Det er jo egentlig meget fedt, men kan også være vildt irriterende, når de beynder at råbe, huje og klappe alt for tidligt, hvor man ikke er presset endnu. :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

alle vil sikkert ha det på hver deres måde, ham her lød bare somom han var igang med noget helt andet end at spinne, den eneste grund til at man blev "tændt" var at man håbede at ku lukke hans stemme ude, og at timen snart var slut...

han er ellers sådan en sød lille discofyr, der ligner en engel når man møder ham i civil :bigsmile: men har ham altså mistænkt for at ha andre bijobs, og at han så bare blander lydene sammen :blush:

Link to comment
Share on other sites

:tongue: En af de grunde til at JEG holder mig fra spinning er slet og ret: musikken :blink:

Spinningslokalet i mit center er tæt på udstrækningsområdet - og væggene/ribbene står og vibrere i takt til musikken :blink: (sådan noget tamtamtamtam med dobbelt hastighed... man får nærmest lsd-abstinenser af at høre på det.. eller nåwet :blink: )

Aj det' træls!

Men heldigvis :smile: - så kan mine knæ ikke tåle spinning .... :laugh: og det er jeg da heldigvis ikke ked af

Og hej Duenn :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d.4-9

Det måtte jo komme :blush: ku ik la være :blahblah: varmede virkelig godt op, strakte, maserede, nussede oma.

løbeforsøgstur i meget forsigtigt tempo

15 min

Det gik overaskende godt, kan sagtens mærke hvor overbelastningen sidder, men overhovedet ikke noget i forhold til først på ugen. Er temmelig glad lige nu, og håber på at jeg ik har gjort noget dumt...

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5-9

Træning

Incline bench

3x8x20 kg

5x5x25 kg

Pec deck fly

15x12,5 kg

3x8x20 kg

Chest press

2x8x25 kg

1x8x27,5 kg

Shoulder press

3x8x12,5 kg

Triceps extension

15x22,5 kg

2x8x32,5 kg

1x8x35 kg

mave

4x15x27,5 kg

Derefter

spinning begynder

50 min

ikke en typisk begynder, vi kørte bla en 7 minuters med 30 sek stående og 30 sek sidende mellemtakt, og generelt en masse stående enkelt t op op op av av av.

er ved at blive hooked igen, må ha mere cykeltøj, ka ik følge med.

var totalt udbrændt men hjemme ventede manden :wub: med chilli con carne uhm. nogen vil ha blomster, jeg vil bare ha mad q94.gif så er jeg glad :4thumbup:

Jeg fik også nye løbesko idag, et par asics gt 2100, fandme dyrt sådan noget stads, ku ha fået et par rigtig fede støvler for den sum,, hmm sådan skal man nok ik tænke.

nå men de ser såen her ud

post-7545-1125944915.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik også nye løbesko idag, et par asics gt 2100, fandme dyrt sådan noget stads, ku ha fået et par rigtig fede støvler for den sum,, hmm sådan skal man nok ik tænke.

nå men de ser såen her ud

post-7545-1125944915.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, dém har jeg også.... :4thumbup: They rock... :cooldance: :hippy:

Edited by Nobleza
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik også nye løbesko idag, et par asics gt 2100, fandme dyrt sådan noget stads, ku ha fået et par rigtig fede støvler for den sum,, hmm sådan skal man nok ik tænke.

nå men de ser såen her ud

post-7545-1125944915.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, dém har jeg også.... :4thumbup: They rock... :cooldance: :hippy:

<{POST_SNAPBACK}>

Det håber jeg virkelig også de gør, skal prøve dem af imorgen, ikke før øv øv, men kom jo til at løbe en lille tur søndag, og kan stadig mærke smerter i hælen, så jeg venter pænt til i morgen.

Det kom egentlig lidt bag på mig at jeg pronerede så meget som løbestils testen viste, kan egentligt godt forstå at jeg tilsidst havde ondt hele tiden.

Håber at alle mine sorger og smerter forsvinder nu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Julie ikke lide når duen taler om sorger og smerter mm... :raisebrow: Så blir jeg bekymret.

Et godt valg i en løbesko. Jeg har også primært altid løbet i Asics eller New Balance fordi det er netop de sko, der som oftest bliver foretrukket af super lang distance løber og når man så selv kan mærke, at de sidder som syet til foden, så blir løbeturen helt perfekt...Øv bøv jeg venter lidt endnu på grund af mit skinneben snøft.... Men humøret fejler ingenting...Nyd solen due og på med dine pastaskruer og ud i naturen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik også nye løbesko idag, et par asics gt 2100, fandme dyrt sådan noget stads, ku ha fået et par rigtig fede støvler for den sum,, hmm sådan skal man nok ik tænke.

nå men de ser såen her ud

post-7545-1125944915.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, dém har jeg også.... :4thumbup: They rock... :cooldance: :hippy:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Me toooooo! Godt tilfreds, men mangler stadig en smule pronationskontrol til de lange ture.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7-9

lidt tal status

Dato.. 2- feb..10 april..23 aug ...7-sep..

vægt..52,8..51,6..56 ..57,2..

fedt%..25%..23,5%..27% ..28%..

bryst..73..70..76 ..75..

talje..67,5..65..69 ..70..

hofte..89..89..93  :devil:..96..  :devil:

lår..51..51..53 ..55..  :devil:

arm..26..26..27 ..28..  :4thumbup:

læg..32..32..33 ..33.5..  :4thumbup:

Der er kun 14 dage mellem de sidste 2 målinger, og jeg synes det går lidt for stærkt, jeg er især IKKE tilfreds med fedt% og talje målet  :mad:

Det var sjovt så længe det varede, men jeg bliver nødt til at stoppe mit kcal overskud her, kan simpelthen ikke holde ud at glo på mig selv, plus at jeg ikke kan passe mit tøj..

Jeg har været i kcal overskud siden 1-7 og har taget 5 kg på siden.

vægt øgning siden 1. Januar er 7 kg  :devil: 

er ret spændt på at se hvordan det ser ud når jeg har tabt et par kg.

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by duenn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share