Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Dagens exercise

Har meget lidt tid til spas og træning, men en smule er der nødt til at blive presset ind i dagen for ikke at gå helt grassat agurk :smile:

Luntede op til "The Hot Spot" for lige at teste baglåret, men det brokker sig stadig en del :mad:

Kørte de 2 kongeøvelser Kropshævninger og Dips. Afsatte 3 x 10 min med pause imellem på 3 og 5 min.

1. interval

Pullups 12, 10, 8, 6, 4, 2, 5, 3

Dips 12, 10, 8, 6, 4, 2, 10

3 min pause

2. interval

Chinups: 10, 8, 6, 4, 2, 5, 3

Dips 10, 10, 10, 10, 10

5 min pause

3. interval

Pullups: 5, 5, 4, 4, 3

Dips10, 10, 10, 10

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit det trækker tænder ud. Er nok heller ikke særlig genialt at fyre så mange af. Er igang det meste af tiden i intervallerne, så er total pumpet bagefter. Nu hvor jeg ikke rigtig kan lave noget med stængerne bliver det kropshævninger og dips der kommer til at dominere. De har helt klart indflydelse på udførelse af hinanden, så måske jeg skulle køre masser af kropshævninger den ene dag, og moderat dips, og omvendt næste træningspas. Det andet her er nok lige i overkanten. Målet er at få en workkapacity as an android and paintolerance as an immortal :devil:

Samlet træningstid: 28 min effektiv, 8 min break = 36 min inkl. pauser

Kropshævninger ialt: 105 stk.

Dips ialt: 142 stk.

Samlet tonnage: 19.760 kg ~ 548 kg/min pauser medregnet.

Link to comment
Share on other sites

Ubehagelig gang overkrops-afstrafning! :devil:

Dips+chins kombi gør bare at man hæver til dobbelstørrelse :laugh:

Jeg kom forresten lige i tanke om at jeg så et interview med Joachim B Olsen. Han er lee'! Det fedste var da de spurgte ham om "Hvilket dyr han så sig selv som til træning" - gæt hvad han svarede... En bjørn! Hargh :devil:

Senere spurgte de hvilken superhelt han gerne ville være :laugh: - gæt endnu engang... HULK! :w00t:

Joachim er sq sej

Joachim_B__Olsen_ku_108347a.jpg

259492_article_teaser.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ubehagelig gang overkrops-afstrafning! :devil:

Dips+chins kombi gør bare at man hæver til dobbelstørrelse :laugh:

Jeg kom forresten lige i tanke om at jeg så et interview med Joachim B Olsen. Han er lee'! Det fedste var da de spurgte ham om "Hvilket dyr han så sig selv som til træning" - gæt hvad han svarede... En bjørn! Hargh :devil:

Senere spurgte de hvilken superhelt han gerne ville være :laugh: - gæt endnu engang... HULK! :w00t:

Joachim er sq sej

Joachim_B__Olsen_ku_108347a.jpg

259492_article_teaser.jpg

Hey man.. Yeah, overkroppen bliver total michelin-style :laugh: . Er så meget pump efter sådan en omgang, at man er nødt til at holde mobilos som en BB, dvs. modsat :nonono::laugh: .

@Joachim B.. Ja, han er vildt ond. Han spiser dælme også meget tun den mand :w00t: A real Grizzly

Sådan nogle gutter her, har også en rimelig fed fysik.. :w00t:

post-1305-1150402682.jpg

post-1305-1150402737_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

SEEEJ og inspirerende træning Guarden - mener det! :devil:

Lige et lille spørgsmål.. Har selv lidt problemer, med hvor lang tid pause jeg ska holde mellem chins... Er det eneste pause du får så når du går fra pullup bar til dip bar? :bigsmile:

Thankz maan :bigsmile: . Både og.. I det første interval holder jeg næsten ingen pause, men efterhånden som trætheden sænker sig som en sort sky :cry: bliver der lidt længere pause.. Men kører når jeg føler der er lidt juice i armene. Vil øge min workkapacity til de gamle højder i disse fabelagtige øvelser. Er lidt min træningsfilosofi: Få øvelser med en latterlig stor workkapacity.

Mht. pauser, så afhænger det jo lidt af mål. Jævnfør Pavel burde jeg nok ikke køre det så tæt på failure, hvilket det i tilfældet er når jeg kommer ind i midten af 2. interval. 3. interval er ren survival. Jeg har ikke mulighed for at smide ekstra vægt på der hvor jeg træner chins for tiden. Synes ellers chins med ekstra vægt er meget fedt. Er jo også i konflikt, da jeg både vil være vildt stærk, men også kunne reppe til solen bliver sort.

Men synes også det tager alt for hårdt på restitutionen på den her måde. Den er lidt mere kompliceret end som så fordi jeg kører dips sammen med. Ville klart kunne køre flere chins hvis jeg kørte den isoleret.

Vil du øge dit rep-max handler det jf. Pavel om at lave så mange som muligt fordelt ud over hele dagen uden at køre til failure. Jeg har bare ikke nogen bar derhjemme, så er nødt til at koncentrere træningen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke mulighed for at smide ekstra vægt på der hvor jeg træner chins for tiden. Synes ellers chins med ekstra vægt er meget fedt. Er jo også i konflikt, da jeg både vil være vildt stærk, men også kunne reppe til solen bliver sort.
Du napper da bare en af dine KB´s med på banen og stikker en fod i håndtaget!! :wink:
Vil du øge dit rep-max handler det jf. Pavel om at lave så mange som muligt fordelt ud over hele dagen uden at køre til failure. Jeg har bare ikke nogen bar derhjemme, så er nødt til at koncentrere træningen :superman:

Fantastisk nu behøver jeg ikke at terpe Pavel, det var netop svaret på noget jeg har ledt efter... :smile:

Ellers naaaaasty træning - cool :cool:

Link to comment
Share on other sites

Du napper da bare en af dine KB´s med på banen og stikker en fod i håndtaget!! :wink:

Fantastisk nu behøver jeg ikke at terpe Pavel, det var netop svaret på noget jeg har ledt efter... :smile:

Ellers naaaaasty træning - cool :cool:

hehe.. ja, men har kun en 24ér, så volumen bliver sku nok ikke himmelråbende høj..

Link to comment
Share on other sites

Thankz maan :bigsmile: . Både og.. I det første interval holder jeg næsten ingen pause, men efterhånden som trætheden sænker sig som en sort sky :cry: bliver der lidt længere pause.. Men kører når jeg føler der er lidt juice i armene. Vil øge min workkapacity til de gamle højder i disse fabelagtige øvelser. Er lidt min træningsfilosofi: Få øvelser med en latterlig stor workkapacity.

Mht. pauser, så afhænger det jo lidt af mål. Jævnfør Pavel burde jeg nok ikke køre det så tæt på failure, hvilket det i tilfældet er når jeg kommer ind i midten af 2. interval. 3. interval er ren survival. Jeg har ikke mulighed for at smide ekstra vægt på der hvor jeg træner chins for tiden. Synes ellers chins med ekstra vægt er meget fedt. Er jo også i konflikt, da jeg både vil være vildt stærk, men også kunne reppe til solen bliver sort.

Men synes også det tager alt for hårdt på restitutionen på den her måde. Den er lidt mere kompliceret end som så fordi jeg kører dips sammen med. Ville klart kunne køre flere chins hvis jeg kørte den isoleret.

Vil du øge dit rep-max handler det jf. Pavel om at lave så mange som muligt fordelt ud over hele dagen uden at køre til failure. Jeg har bare ikke nogen bar derhjemme, så er nødt til at koncentrere træningen :superman:

Tak for det, så blev jeg lidt klogere! :4thumbup:

Men ja, det irriterer mig også at man er nødt til at holde laaang pause inden man kan igen, så tror jeg prøver dét du har lavet dér... Ser godt ud! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens exercise

Arbejde hele dawen, men lidt skal der sku til for ikke at gå rabundus :devil:

Luntede op til The Hot Spot, og havde glemt at nuppe neoprenbind på lårbassen, men kunne løbe hele vejen idag :4thumbup: Kan dog mærke små jag i biceps femoris ved hvert skridt, men klar fremgang.

Pullups

5 rep, 3 sæt

10 rep, 10 sæt

Supersættede opvarmning og de første 5 sæt i Pullups med Dips.

Dips

5 rep, 3 sæt

10 rep, 5 sæt.

Herefter øvede jeg håndstand i pausen mellem de sidste 5 sæt pullups.. Fik sku stået en solid tid på de små poter. :superman: Stod dog op af en port, men satser på at den kommer på et tidspunkt. Ville være for ondt at køre katete --> håndstand og tilbage igen :devil:

Dips B2B, hvor så meget vægt som muligt på skiftevis højre og venstre arm

5/5 x 4 sæt

Hanging Reverse Crunch with a twist

10 rep, 3 sæt

Muscle Up, med afsæt

5 singles med 10 sek pause imellem hver, 3 sæt

Samlet træningstid: 70 min

Nice workout :bigsmile:

post-1305-1150573413_thumb.jpg

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hey big G :cool:

Hvad er katete? Altså hvad vil det sige "at køre katete --> håndstand og tilbage igen"? (ved hvad alm. håndstand er)

Og et andet spørgsmål. Når du kører C2 roning, hvor meget bruger du så benene i bevægelsen? Jeg synes umiddelbart det går stærkest, når jeg stort set ikke bruger benene, men til gengæld bliver jeg hurtigere busted i ryg og arme på den måde. Hvad vil du mene, man bør satse på her?

Link to comment
Share on other sites

Hey big G :cool:

Hvad er katete? Altså hvad vil det sige "at køre katete --> håndstand og tilbage igen"? (ved hvad alm. håndstand er)

Og et andet spørgsmål. Når du kører C2 roning, hvor meget bruger du så benene i bevægelsen? Jeg synes umiddelbart det går stærkest, når jeg stort set ikke bruger benene, men til gengæld bliver jeg hurtigere busted i ryg og arme på den måde. Hvad vil du mene, man bør satse på her?

Hey Ranger. :devil:

Katete er hvor man sætter sig på rumpeten og placerer begge hænder ved siden af hofterne, løfter sig op, så kun hænderne rører.. til håndstand er så ved at man lægger vægten frem, og trækker benene op. Sådan et klassisk gulvgymnastik move.. Jeg kan lave kateten, og fyrer benene op, men ikke holde balancen :mad: .

@roning så skal benene lave størstedelen af arbejdet :wink::laugh: . Så sats alt hvad du kan på benene.. arme og ryg er kun i den allersidste del af bevægelsen :bigsmile:

Men fedt at du er begyndt at interessere dig for roningen..

Link to comment
Share on other sites

Like this? :devil:

http://jrrasmussen.dk/download/video/ypperlig_kontrol.avi

Katete er så det samme som L-sit kan jeg regne ud.

Lækre guides her - du kender den selvfølgelig allerede, G :smile:

Yeah.. det er cool.. vil så også gå tilbage i en L-sit.. Men det er jeg så mærkelig nok ikke i tvivl om at ham elastikmanden også er istand til :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Ranger. :devil:

Katete er hvor man sætter sig på rumpeten og placerer begge hænder ved siden af hofterne, løfter sig op, så kun hænderne rører.. til håndstand er så ved at man lægger vægten frem, og trækker benene op. Sådan et klassisk gulvgymnastik move.. Jeg kan lave kateten, og fyrer benene op, men ikke holde balancen :mad: .

Ahh, den. Ikke for at knække Guardens selvtillid, men den kunne min ekskæreste faktisk lave - endda flere gange i streg :tongue: Men det ser fedt ud ja. Jeg fatter slet ikke, hvordan det kan lade sig gøre.

@roning så skal benene lave størstedelen af arbejdet :wink::laugh: . Så sats alt hvad du kan på benene.. arme og ryg er kun i den allersidste del af bevægelsen :bigsmile:

Men fedt at du er begyndt at interessere dig for roningen..

Jaa, tænkte det sgu nok. Men så er der vist ingen vej uden om, at jeg laver lidt mere tekniktræning i den. Damn, det lyder ellers ynkeligt at må lave tekniktræning for at bruge en romaskine - hvem sagde motorikspasser? :laugh: Synes bare jeg glider af sædet, når jeg forsøger at skubbe igennem med benene. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Ahh, den. Ikke for at knække Guardens selvtillid, men den kunne min ekskæreste faktisk lave - endda flere gange i streg :tongue: Men det ser fedt ud ja. Jeg fatter slet ikke, hvordan det kan lade sig gøre.

Jaa, tænkte det sgu nok. Men så er der vist ingen vej uden om, at jeg laver lidt mere tekniktræning i den. Damn, det lyder ellers ynkeligt at må lave tekniktræning for at bruge en romaskine - hvem sagde motorikspasser? :laugh: Synes bare jeg glider af sædet, når jeg forsøger at skubbe igennem med benene. :sneaky2:

:cry3::cry3::cry3::nono::laugh:

Cool nok at hun kunne det. Vil jeg dælme også :superman:

@Rofætteren: Ja, der er vist lidt teknik der skal på plads. Med de muller du spæner rundt med, tror jeg at du kunne rive en vild tid når du begynder at bruge benene også :wink::strat:

Link to comment
Share on other sites

:cry3::cry3::cry3::nono::laugh:

Cool nok at hun kunne det. Vil jeg dælme også :superman:

@Rofætteren: Ja, der er vist lidt teknik der skal på plads. Med de muller du spæner rundt med, tror jeg at du kunne rive en vild tid når du begynder at bruge benene også :wink::strat:

Yeah, hun havde vist også været en af de bedste på hos de der "flying danish superkids", hvis du har hørt om dem. Et hold gymnaster/akrobater, der rejser omkring og laver shows. Kan også huske, hun uden tvivl kunne lave flere strækkere end mig. :blush: Det var vist omkring den tid, at jeg begyndte at gå lidt mere op i træning :laugh:

Håber da jeg kan komme til at ro lidt hurtigere, men der er jo langt ned til G-tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, hun havde vist også været en af de bedste på hos de der "flying danish superkids", hvis du har hørt om dem. Et hold gymnaster/akrobater, der rejser omkring og laver shows. Kan også huske, hun uden tvivl kunne lave flere strækkere end mig. :blush: Det var vist omkring den tid, at jeg begyndte at gå lidt mere op i træning :laugh:

Håber da jeg kan komme til at ro lidt hurtigere, men der er jo langt ned til G-tid :wink:

Nej, har ikke lige hørt om dem før. Men synes helt klart det er beundringsværdigt, når folk kan noget specielt med deres krop :smile:

Men flere strækkere end dig :cry::laugh: Kan godt forstå du startede med at træne :tongue:

Dagens exercise

Sidder og læser fra morgen til aften, men fik da lige presset lidt sjov ind :4thumbup:

Spankulerede op til The Hot Spot, hvor der er en masse skatere der laver vilde ting.

Opvarmning:

Pullups og dips: 5 rep, 3 sæt

Kørte konstant træning i 70 min, hvor jeg kørte cirkler med Pullups, dips og håndstand de første 7 sæt (50 min), og de sidste 3 kørte jeg kun med pullups og dips (10 min).

Pullups

10 rep, 10 sæt

Dips B2B, hvor så meget vægt som muligt på skiftevis højre og venstre arm

5/5 x 10sæt

Håndstand

5 min, 7 sæt.

Hanging Reverse Crunch with a twist

10 rep, 4 sæt

Håndstanden begynder at køre lidt bedre. Har fundet ud af at spænde op i kadaveret, og det giver lidt ekstra stabilitet. Blev dog lidt overmodig og ville prøve på græsset uden støtte, men der slog jeg nok ikke nogen verdensrekord. :laugh:

Dipsne blev kørt med pause i bunden, og fokuserede på kun at trykke igennem med den ene arm. En-arms-dips er en DEL hårdere end normale dips :devil:

Så er der lige en marathonlæsning der venter :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

GRRRRRR :devil: Lækker træning, cheif! Hvornår skal vi lege igen???

Hehehe... Soon my young padawan... soon :bigsmile:

Hey chefen

Hvorfor prøver du ikke at lege med samme princip i kropshævningerne som i dips??

Tror som sagt det vil hjælpe dem hvis du i det mindste noget af tiden også øger intensiteten :smile:

Lad os forresten finde ud af noget fredag, jeg skal alligevel være i laboratoriet fra kl 9.00 :dry:

Hey kaptajnen..

Fordi jeg ikke synes min workkapacity er stor nok i chins endnu. Kan ikke køre ligeså mange i løbet af et træningspas som jeg kunne i Odense, og vil gerne have min gamle rep-range tilbage.

Men skal nok prøve det en af dagene :wink: If that will make you happy :devil: Nu har det jo bare tidligere virket super godt for mig mht rep-max at øge volumen uden at køre med den vilde intensitet.

Men, men, men... hvis man gør som man altid har gjort.... Jeg prøver næste gang :4thumbup:

Mht. dips, så kan jeg køre dem til jeg ikke gider mere, så føler mig klar til den hårdere version..

VI ses fredag padawan :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share