Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Hey dude,

hvad har fået dig igang med z-health? Så vidt jeg ved er det ikke andet en lidt ledmobiltetsoevsler, eller?

Hey champ.

well, tror at min krop har godt af lidt "low intensity mobility" træning. Havde håbet på at det var mere mindet imod at give en enorm fleksibilitet, men er nok snarere en variation af Pavels Superjoints.

Intet fancy overhovedet. Jeg prøver at køre det i en periode, og se om jeg får nogle ekstremt mærkbare resultater. Er selvfølgelig også svært at sige om det er Z-health øvelserne i sig selv, eller 10.000 andre faktorer der gør udspil. Savner at der er nogle fysiologiske/biomekaniske forklaringer for hvorfor man gør dit og dat. Er meget simpelt.

//Jacob.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Concept 2

3:1 x 4

Tid pr. 500 meter:

1:44.9

1:45.2

1:46.4

1:47

20 minutters legen rundt på swissball :4thumbup:

Derefter supersæt af

OAPU: 7/7 x 4

Seated Rows: 77 $, 7 rep, 4 sæt

Kørte dem stort set uden pause imellem, så var klaret på små 10 minutter.

//J

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgentræning med Carsten..

Rebklatring

6 x til tops i dobbeltreb

1 x traversering

1 stk. B udført i 2 reb

2 ½ x til tops siddende i L-sit.

Får den vildeste oplevelse nogle gange i rebene. Tror det kan sammenlignes med runnershigh. Jeg får en ekstrem gåsehudsfornemmelse i den midterste og øverste del af trapezius når jeg er ved at være udmattet. Er total nice. Har aldrig prøvet løberversionen, så ved ikke om det er det samme. Men godt er det dælme :bigsmile:

Dips (stativ)

BW, 8-10 rep, 5 sæt

Begynder lige så stille at kunne lave dips igen. Tror det er det lange hoved af biceps der er lidt ramt, men jeg kan gå lidt dybere i skulderekstensionen nu uden at det gør naller. Er dog ikke en mulighed i ringene endnu, desværre. Men klar bedring.

Walking lunges med alternating see-saw-press

2 x 10 kg, 10 skridt

2 x 15 kg, 10 skridt

2 x 20 kg, 10 skridt, 2 sæt

2 x 22½ kg, 10 skridt, 1 sæt

2 x 25 kg, 8 skridt, 1 sæt

2 x 22½ kg, 10 skridt, 4 sæt

Niiiiiiiiiiiiiiice :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgentræning med Carsten..

Rebklatring

6 x til tops i dobbeltreb

1 x traversering

1 stk. B udført i 2 reb

2 ½ x til tops siddende i L-sit.

Får den vildeste oplevelse nogle gange i rebene. Tror det kan sammenlignes med runnershigh. Jeg får en ekstrem gåsehudsfornemmelse i den midterste og øverste del af trapezius når jeg er ved at være udmattet. Er total nice. Har aldrig prøvet løberversionen, så ved ikke om det er det samme. Men godt er det dælme :bigsmile:

Dips (stativ)

BW, 8-10 rep, 5 sæt

Begynder lige så stille at kunne lave dips igen. Tror det er det lange hoved af biceps der er lidt ramt, men jeg kan gå lidt dybere i skulderekstensionen nu uden at det gør naller. Er dog ikke en mulighed i ringene endnu, desværre. Men klar bedring.

Walking lunges med alternating see-saw-press

2 x 10 kg, 10 skridt

2 x 15 kg, 10 skridt

2 x 20 kg, 10 skridt, 2 sæt

2 x 22½ kg, 10 skridt, 1 sæt

2 x 25 kg, 8 skridt, 1 sæt

2 x 22½ kg, 10 skridt, 4 sæt

Niiiiiiiiiiiiiiice :4thumbup:

Aaargghhh... Mega ******* up at jeg ikke kunne nå det i dag... Møg fed træning!!!

Link to comment
Share on other sites

Aaargghhh... Mega ******* up at jeg ikke kunne nå det i dag... Møg fed træning!!!

Ditto, men jeg er bange for, at jeg var faldet i søvn under rebklatringen, hvis jeg var taget direkte fra natarbejde. Var sgu lidt presset på søvnbehovet. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Yeeeeeeeeees Rangers. Der er træning igen mandag kl. 7.30, hvis I kan der :devil:

Har lige fået lavet en DEXA-scan.

Sammenlignet med værdierne fra 25.10.06, ser det sku meget godt ud:

25.10.06

Total fedt% = 9,0

Total masse = 76.9 kg

Total masse fedt = 6.6 kg

Muskelmasse = 66.9 kg

Bone mineral content = 3,4 kg

23.02.07

Total fedt% = 9,1

Total masse = 82,5 kg

Total masse fedt = 7,2 kg

Muskelmasse = 71,9 kg

Bone mineral content = 3,4 kg

Så har sku lige revet 5 kg muller på 4 måneder :w00t: med en uændret fedtprocent :superman: .

Dette bestående af Guardens ad libitum diæt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Yeeeeeeeeees Rangers. Der er træning igen mandag kl. 7.30, hvis I kan der :devil:

Har lige fået lavet en DEXA-scan.

Sammenlignet med værdierne fra 25.10.06, ser det sku meget godt ud:

25.10.06

Total fedt% = 9,0

Total masse = 76.9 kg

Total masse fedt = 6.6 kg

Muskelmasse = 66.9 kg

Bone mineral content = 3,4 kg

23.02.07

Total fedt% = 9,1

Total masse = 82,5 kg

Total masse fedt = 7,2 kg

Muskelmasse = 71,9 kg

Bone mineral content = 3,4 kg

Så har sku lige revet 5 kg muller på 4 måneder :w00t: med en uændret fedtprocent :superman: .

Dette bestående af Guardens ad libitum diæt :4mewantfood:

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :devil:

post-67-1172252171_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Doc.

Ja for f*****. Telemark ser super fedt ud. Har desværre ikke prøvet det endnu. Plejer at have et brædt under fødderne når jeg kaster mig ud i driverne.

Det sted jeg laver speciale bliver jeg scannet :smile:

Med hensyn til kosten, I could tell you, but then I would have to :rocketwhore: you :laugh:

Min grundkost er vel forholdsvis sund, mange måltider, godt med frugter imellem måltider.

Spiser som regel alt det jeg kan til alle måltider. Spiser meget karrysild, makrel, brød, kød. Har egentlig ikke spist så meget grønt det sidste halve år, men er ved at komme igang med det igen.

Morgenmaden er havregryn med rosiner og mandler, hasselnødder, valnødder. Spiser i snit 2 æg pr. dag. 1 spsk hørfrøolie, har lige købt Vitamun vitaminpiller, hvilket resulterer i at jeg skal barbere mig dobbelt så ofte :laugh: Det gror som ukrudt når jeg spiser dem eller omnimin. Gad godt vide hvilket vitamin jeg får i pillerne, som jeg ikke normalt får i kosten. Måske noget B-vitamin???

Ellers går jeg ikke af vejen for slik, sodavand, øl etc. dvs. jeg er ikke nogen helgen.

Jeg hverken vejer mine måltider eller tæller kalorier, og det kommer jeg heller aldrig til. Har prøvet at veje alt i 7 dage, og var ved at gå grassat til sidst :crazy:

Spiser forresten også en del kylling, samt så mange økologiske varer jeg kan komme i besiddelse af. Irriterende at de skal være dyrere end ikke-økologi. Spiser smør på brødet. Spiser ofte inden jeg skal sove, fordi jeg ellers nogle gange vågner og er sulten. Spiser mange kartofler, fuldkorspasta og grove ris. Utroligt jeg ikke bliver fed af alle de livsfarlige kulhydrater :laugh: Drikker forresten også en prot-shake før eller efter træning, og er lige startet med kreatin.

Tja, det var det jeg lige kunne komme i tanke om. :smile:

//G

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

DOC: Hmmmm.. Måske det hænger sammen med at jeg cykler omkring 15 km i snit pr. dag som transport, hvilket foregår i intervaller, da jeg sjældent kommer i vanvittig god tid :laugh: . Giver alt andet lige lidt ekstra ripning.

DBM: :laugh::laugh::laugh: . Hvornår lærer jeg at holde min store mund lukket :nonono::innocent:

Lørdag

Var ude og køre en Kettlebell Workshop i Odense på Odense Univerversitetshospital for nogle instruktører. Gik rigtig godt, fedt at kunne køre på med noget størrere faglighed i instruktionen, da instruktørerne havde gode forudsætninger herfor (biomek, idræt). Er dog riiiiiiimelig sikker på at de kan mærke deres krop idag :laugh:

Søndag

Først en times boksetræning (PT), hvor jeg selv fik slået lidt på sæk, og sluttede af med at gå 6 omgange af 2 minutter med ham jeg trænede. Kun slag til maven, men var ganske underholdende.

Derefter styrketræning og leg med Baronen :bigsmile:

Walking Lunges alt. see-saw press:

2 x 12½ kg, 10 skridt, 2 sæt

2 x 15 kg, 10 skridt, 1 sæt

2 x 20 kg, 10 skridt, 2 sæt

Walking Lunges dobbelt sotspress:

2 x 15 kg, 10 skridt, 1 sæt

2 x 20 kg, 10 skridt, 3 sæt

2 x 25 kg, 6 skridt, 1 sæt :crazy:

2 x 20 kg, 10 skridt, 2 sæt

Supersættet med

Seated Rows:

94 €, 4 rep, 2 sæt

87 $, 5 rep, 6 sæt

Pullups (Pavel style)

10 rep, 1 sæt

Pullups i L-sit:

5 rep, 3 sæt

Eksperimenterede med en pull-push øvelse i kabeltrækket, hvor man starter med at lave en stående row efterfulgt af en overkropsrotation efterfulgt af et kabelpres. Fin nok øvelse..

10 rep, 4 sæt i hver side..

Eksperimenterede med variationer indlagt i Turkish Getups, som var ret fede. Går ud på at indlægge nogle sidepress teknikker undervejs. Gør den klart mere motorisk udfordrende.

Lege derefter med elastikker med Baronen, hvor vi prøvede en masse lir af :4thumbup:

Thaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaats it :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

:smile: Underviste 1 times HardCore og 1 times fitnessboksning. Der blev gået til stålet på begge hold, så Jacob er en glad mand. Ikke mindst fordi jeg snart er den lykkelige ejer af denne krabat post-1305-1172517285_thumb.jpg

Vil til at køre noget MTB-ræs. Har fundet nogle løb jeg vil med til kaldet Dustcup her i DK. Bliver for fedt.:superman: Hvem ved, måske får jeg følgeskab af Da Brutal Machine :4thumbup:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Fik trænet ballistisk med kettlebells for første gang siden i efteråret. Har haft naller i processus spinosis omkring C7 siden jeg til grappling fik roteret hovedet pænt voldsomt. Men kunne køre det idag uden smerter. FEDT.

Swings:

16 kg, 10/10 B2B x 3

24 kg, 10/10 B2B x 1

RKC Snatch

24 kg, 10/10 B2B, 6 sæt (ca. 30-45 sek mellem hvert sæt) Ingen problemer

Clean & Press

2 x 24 kg, 7 rep, 8 sæt (ca. 1 ½ minut mellem hvert sæt)

Dobbelt Turkish Getup (en i hver hånd)

2 x 16 kg, 2 rep, 10 sæt

Bent Press

16 kg, 3/3 B2B, 5 sæt

Dælme en god omgang træning. Tunge kugler spiller max :laugh:

Undervisning 1 times HardCore, fyldt hold :4thumbup: Regner med at det snart starter op i Royal, Adelgade og Nygårdsvej, hvis de snart tager sig sammen og kontakter mig :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning

3 Runder af:

Boksning (let sparring) 2 minutter

Roning, 3 min fuld skrue

1:46 pr. 500 m.

3 runder af

Boksning (let sparring) 2 minutter

Roning, 500 meter

1:36

1:36

1:34

OAPU supersættet med Pullups:

OAPU: 8/8 x 4 sæt

Pullups: BW + 20 kg, 5 rep, 2 sæt

Pullups: BW + 25 kg, 3 rep, 3 sæt

Satser op at kaste med kugler senere.. :smile:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Træningspas # 2 Torsdag

Kettlebell Swings

16 kg, 10/10 B2B, 5 sæt (fokus på hip-drive)

24 kg, 10/10 B2B, 3 sæt (fokus på hip-drive)

32 kg, 10/10 B2B, 2 sæt (fokus på hip-drive)

RKC Snatch

24 kg, 10/10, 9/9,...1/1 = 110 rep ialt. Udført med den pause der var nødvendig imellem sættene.

Swings

32 kg, 5/5 B2B, 2 sæt

Clean & press (uden clean imellem hvert pres)

2 x 24 kg, 5 rep --> 5 clean, 6 sæt

Nice...

Link to comment
Share on other sites

TRS: Jeg har sluppet 9000 bananer for den. Fik den leveret med posten idaw :tongue:

Kauf: Hehehehe... ja, det er der sku brug for. Har sku haft noget i kroppen siden sidste fredag. Giga træls, ikke mindst fordi jeg havde set frem til power-brunch :sneaky2: Håber ikke I måtte smide noget væk, men kender jeg dig ret er det nok en mission impossible :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share