Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Kommer til at omhandle hvilke non-hæmoglobin medierede effekter rhEPO har på den maksimale iltoptagelse, og herunder undersøge hvorvidt rhEPO kan tænkes at have antiinflamatoriske effekter :superman:

"non-hæmoglobin medierede effekter" ?

"rhEPO" = EPO i folkemunde?

Link to comment
Share on other sites

"non-hæmoglobin medierede effekter" ?

"rhEPO" = EPO i folkemunde?

rhEPO er EPO i folkemunde.

EPO (rhEPO) opregulerer antallet af røde blodlegemer, de røde blodlegemer transporterer ilt rundt i kroppen. Jo flere røde blodlegemer, jo større aerob arbejdsevne, f.eks. tour de france.

Man starter med at teste hvor høj iltoptagelsen er hos en forsøgsperson. Derefter får personen EPO i x antal uger, hvilket opregulerer hæmatocritværdien, efterfølgende testes iltoptagelsen igen. Derefter normaliseres hæmatocritværdien akut til før-EPO samtidig med normalisering af blodvolumen efterfulgt af endnu en test af iltoptagelsen. På denne måde finder man ud af om EPO har andre effekter på den maksimale iltoptagelse ud over den medieret af flere røde blodlegemer :smile: Gav det mening??

Hej Jacob

Hørte lige fra Nina ang. din flotte overstået eksamen :4thumbup:

GODT GÅET og TILLYKKE :firebounce:

//NO

Hej Norah.

Tusind tak, det var super lækkert at få sparket lidt røv ved det grønne bord :superman:

Link to comment
Share on other sites

Har trænet lidt blandet de sidste par dage.

Mountainbike i Odense i weekenden, kettlebells i mandags med snask og TGU, en masse chins og dips, pistoler og monkey chins tirsdag,

rebklatring og dips i ringe + 1,5 timers mountainbike idag :superman:

I morgen tidlig skal jeg afprøve noget spinning-halløj, der hedder synergy :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

1 times synergy spinning :superman: . Er normalt ikke den store tilhænger af spinning, da jeg hellere vil cykle i naturen end at sidde i et rum med luftfugtighed tæt på 100%. Samtidig har det altid irriteret mig at jeg ikke har kunnet se hvor mange watt etc. jeg har ydet. Dette er anderledes med synergy, hvor man hele tiden kan se hvor stor intensitet man arbejder med, hastighed + en masse andet gøgl.. NICE :bigsmile: Fik cyklet en 32 km, så var okay :4thumbup:

Senere noget kanonkuglegøgleri i fælledparken :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

1 times synergy spinning :superman: . Er normalt ikke den store tilhænger af spinning, da jeg hellere vil cykle i naturen end at sidde i et rum med luftfugtighed tæt på 100%. Samtidig har det altid irriteret mig at jeg ikke har kunnet se hvor mange watt etc. jeg har ydet. Dette er anderledes med synergy, hvor man hele tiden kan se hvor stor intensitet man arbejder med, hastighed + en masse andet gøgl.. NICE :bigsmile: Fik cyklet en 32 km, så var okay :4thumbup:

Senere noget kanonkuglegøgleri i fælledparken :devil:

Er du ved at sommercutte så du kan være i de nye smarte badebusker? :tongue:

Ser ellers godt ud med træningen, din Viking.

Kunne være man skulle løbe en tur en dag, ud for at finde nogle barske uhåndterlige sten man kan løfte lidt rundt på :superman:

stoneking.wav

Link to comment
Share on other sites

Er du ved at sommercutte så du kan være i de nye smarte badebusker? :tongue:

Ser ellers godt ud med træningen, din Viking.

Kunne være man skulle løbe en tur en dag, ud for at finde nogle barske uhåndterlige sten man kan løfte lidt rundt på :superman:

Hehehehe... No cutting :laugh: Har meldt mig til Mountainbike-løbene der hedder Dustcup, hvor første heat løber af stablen d. 18.04, så skal have nogle km i benene for ikke at blive sat helt aw :superman: Og ja, barske sten kan man ikke få nok af :devil::w00t:

Har fundet det her løb MTB RACE i Skotland som jeg vildt gerne vil med til. Skal lige finde ud af hvor mange gryn det koster at komme derover. Måske den gode Musashi skal med som Wingman :please::4whip::firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Godt snask'et i dag.... jeg håber mine albuer makker ret ASAP, så vi kan nå at lege lidt i løbet af påsken!!

What is your profession? Harooh! Harooh! Harooh!

Link to comment
Share on other sites

Godt snask'et i dag.... jeg håber mine albuer makker ret ASAP, så vi kan nå at lege lidt i løbet af påsken!!

What is your profession? Harooh! Harooh! Harooh!

Harooh harooh harooh :devil:

Ja, vi skal sku have trænet lidt sammen. Får du fat i en bike skal du også med til Skotland :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag træningspas #2

Kettlebell Snatch: 24 kg, 32/32, 25/25, 20/20, 15/15

Tog derefter min 30 kg vægtvest på, og kørte:

Kettlebell Snatch: 24 kg, 10/10 x 2

Seesaw Press: 2 x 24 kg, 20 rep (10 pr. arm) x 5

:smile:

//G

Gode snatches... og bestemt også pressene. :devil:

Hvordan var det at snatche med vægtvest... det er en af de øvelser jeg glæder mig til at køre med vægtvest.. hvis og når www.kettlebells.dk kommer til at forhandle dem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guarden: Vi snakkede sammen til MOLs julefrokost. Fik aldrig kigget over på IfI og prøvet din reb-træning. Er i Boston pt. frem til 10 maj. Kan se at du kører MTB - fedt og hvornår er du begyndt på det?. Kører selv og kørte dette års Slushcup for første gang. Vil gerne køre Dustcup, men kommer som sagt først hjem i maj. Er du interesseret i at køre lidt sammen over sommeren (jeg tager tilbage til Boston igen til september)?

Link to comment
Share on other sites

Gode snatches... og bestemt også pressene. :devil:

Hvordan var det at snatche med vægtvest... det er en af de øvelser jeg glæder mig til at køre med vægtvest.. hvis og når www.kettlebells.dk kommer til at forhandle dem. :smile:

Hello fellow Spartan :devil:

Det var væsentligt hårdere for core-mullerne at snatche med vesten på :w00t: Helt klart et fedt supplement. Gav også et godt ryk i trapz :tongue: Hvis du nærmer dig det Kjøwenhavnske på et tidspunkt, må du lige smide en PM :smile:

Guarden: Vi snakkede sammen til MOLs julefrokost. Fik aldrig kigget over på IfI og prøvet din reb-træning. Er i Boston pt. frem til 10 maj. Kan se at du kører MTB - fedt og hvornår er du begyndt på det?. Kører selv og kørte dette års Slushcup for første gang. Vil gerne køre Dustcup, men kommer som sagt først hjem i maj. Er du interesseret i at køre lidt sammen over sommeren (jeg tager tilbage til Boston igen til september)?

Hej Jakob :smile:

Du er velkommen til at kigge forbi og lege i reb.

Og ja, MTB er for sejt. Er helt klart interesseret i at køre sammen når du kommer hjem. Glæder mig sygt meget til DUSTCUP.

Hvad lavet du egentlig i Boston? Science???

Link to comment
Share on other sites

Hej Jakob :smile:

Du er velkommen til at kigge forbi og lege i reb.

Og ja, MTB er for sejt. Er helt klart interesseret i at køre sammen når du kommer hjem. Glæder mig sygt meget til DUSTCUP.

Hvad lavet du egentlig i Boston? Science???

Hej Guarden (Jacob?)

Fedt. Skriver til dig når jeg kommer til DK igen. Du kan pm'e mig med emailadr. og/ eller mobilnr.

Jeg er i Boston på Harvard Medical School som led i min ph.d. træning. Er i lab hos professor Alfred Goldberg, der arbejder med proteindegradering i bl.a. skeletmuskel herunder særligt ubiquitin-proteasom nedbrydningssystemet. Det er fedt og meget inspirerende.

Ses i DK til maj. Glæder mig til at køre MTB igen efter ikke at have kørt længe.

Edited by Jakob
Link to comment
Share on other sites

Hej Guarden (Jacob?)

Fedt. Skriver til dig når jeg kommer til DK igen. Du kan pm'e mig med emailadr. og/ eller mobilnr.

Jeg er i Boston på Harvard Medical School som led i min ph.d. træning. Er i lab hos professor Alfred Goldberg, der arbejder med proteindegradering i bl.a. skeletmuskel herunder særligt ubiquitin-proteasom nedbrydningssystemet. Det er fedt og meget inspirerende.

Ses i DK til maj. Glæder mig til at køre MTB igen efter ikke at have kørt længe.

Hej Jakob.

Ja, jeg hedder også Jacob :smile:

Lyder for sejt med din ph.d træning :superman:

Min mail er [email protected]

Ses.

Link to comment
Share on other sites

Dagens lørdagstræning

Var på druk igår til den lyse morgen, men hoppede i cykel-triko da de værste tømmermænd havde lagt sig, og driblede ud mod Hareskoven :superman: Waits siger jo at man skal træne på tømmermænd :4thumbup:

Distance frem og tilbage mellem Østerbro og Hareskoven: 2 x 13 km.

Fandt Mountain Bike ruten, og fyrede den af med 1 time og 20 min på sporet. Sygt fed rute. Kan mærke at teknikken bliver væsentligt bedre fra gang til gang, så hastigheden i sving, nedkørsler m.m. bliver tilsvarende forøget. Damn det er for sjovt. Lå med gennemsnitspuls på 166 og maxpuls på 179. Ved ikke lige hvor mange km det blev til i skoven, men omkring en 20 stykker er nok ikke meget forbi.

Klart den fedeste tur jeg har haft indtil nu. :bigsmile:

//G

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Long cycle direkte efterfulgt af short cycle:

A1: Long cycle: 2 x 32 kg, 3 rep, 6 sæt

A2: Short cycle: 2 x 24 kg, 5 rep, 6 sæt

B1: Floor-press: 2 x 24 kg, 10 rep, 6 sæt

B2: OA-ROW: 32 kg, 10/10, 6 sæt

C1: High Pulls: 2 x 24 kg, 5 rep, 7 sæt

High Pulls: 2 x 24 kg, 10 rep, 3 sæt

D1: One arm pushups: 5/5, 3 sæt

Now, ROASTBEEF :4thumbup: :4mewantfood:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

:superman: Waits siger jo at man skal træne på tømmermænd :4thumbup:

Klart den fedeste tur jeg har haft indtil nu. :bigsmile:

//G

hell yeahhhh :superman: Stangstiv aftenen foer, gerne saa tidligt ud at man stadig kan maerke lidt summen i foedderne, og saa er der lagt op til fantastisk traening... Mindes en fed halvmarathon en morgen direkte fra byen.... topklasse. Og rigtige maend drikker ikke under traening :superman:

W - phd i hoved-under-armen-traening

Link to comment
Share on other sites

rhEPO er EPO i folkemunde.

EPO (rhEPO) opregulerer antallet af røde blodlegemer, de røde blodlegemer transporterer ilt rundt i kroppen. Jo flere røde blodlegemer, jo større aerob arbejdsevne, f.eks. tour de france.

Man starter med at teste hvor høj iltoptagelsen er hos en forsøgsperson. Derefter får personen EPO i x antal uger, hvilket opregulerer hæmatocritværdien, efterfølgende testes iltoptagelsen igen. Derefter normaliseres hæmatocritværdien akut til før-EPO samtidig med normalisering af blodvolumen efterfulgt af endnu en test af iltoptagelsen. På denne måde finder man ud af om EPO har andre effekter på den maksimale iltoptagelse ud over den medieret af flere røde blodlegemer :smile: Gav det mening??

Det gav mening :wink:

Er der tale om ny viden, eller er det opfølgning/udbygning af andet? (Det er det selvfølgelig hvis man bliver generel nok) :smile:

Link to comment
Share on other sites

INSANE INSANE INSANE...!

Feeeedt med MTB, kigger også lidt rundt på nettet men man får sq ik meget for pengene :crazy:

Grrrrrrrrrrrrrrrr :tongue: gå ind på Denne side og tjek deres bikes. Synes jeg har fået vildt meget for pengene der. Lad være med at tænke kortsigtet på økonomien, og overvej hvor meget sjov og glæde du har på en MTB :wink:

Stærkt afsæt med 2x2pood... :4thumbup: ... Du er jo ved at blive besat af det der GS-stads!!! :tongue::tongue:

hahhahahaha :laugh: :laugh: Ja, er blevet den onde GS kriger :tongue: :4boxing:

Yeah.... go' girl. :tongue:

2x32kg skal man ikke spøge med.

//Michael

Nope. Der er godt med skral på når de når op i strakte arme :superman:

hell yeahhhh :superman: Stangstiv aftenen foer, gerne saa tidligt ud at man stadig kan maerke lidt summen i foedderne, og saa er der lagt op til fantastisk traening... Mindes en fed halvmarathon en morgen direkte fra byen.... topklasse. Og rigtige maend drikker ikke under traening :superman:

W - phd i hoved-under-armen-traening

Hehehehehe... Præcis. For at gøre dig stolt gjorde jeg det samme i nat. Var ude og drikke til kl. lort, og var pænt irriteret på mig selv da vækkeuret ringede. Jeg havde været så genial at flytte mit boksehold fra kl. 18.10-19.10 til special event med efterfølgende intervalløb rundt om søerne i tidsrummet 12-14.30 :crazy: Men fedt var det nu da jeg først var kommet afsted. Godt med energi hos folket :superman:

Det gav mening :wink:

Er der tale om ny viden, eller er det opfølgning/udbygning af andet? (Det er det selvfølgelig hvis man bliver generel nok) :smile:

New Science :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share