Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

Tak for kommentarene de herre :)

Mine lægge er godt hærgede i dag - oven på alt den stående spinning. Så ingen CII eller andet djævelskab denne dag.

I stedet:

Stivbenet dødløft 5 x 5 x 50 kg

Floorpress 5 x5 x 45 kg

Laterals 5 x 5 x "meget lille vægt" B)

Side laterals 5 x 5 x "endnu mindre vægt" :rolleyes:

BB row 5 x 5 x 50 kg

Miltary press 5 x 5 x 25 kg

2 x :banana: for det :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der var dejligt meget højkadancearbejde - og kun en smule af det unyttige balle pjat med mærkelige kørestillinger, noget som ikke tjener andet formål en at ødelægge arbejdskapaciteten i resten af timen. Vi I have balder af stål: Så squat for h......

Ku' ikke være mere enig ;) Der findes ikke noget værre end en tyndbenet instruktør, der hele tiden vil "isolere" :blink:

Monsterspinning

:lol:

...og hvorfor h.. virker mine quotes ikke?? <_<

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte helt at skrive log i går - det var jo en "spændende" dag i MOLs historie.... :(

Programmet sagde MTB tur. Men min ellers så elskede MTB har det fotsat ikke godt - og jeg har pt ikke kapital til at gøre noget ved det :jehon:

Jeg var lige ved at tage raceren ud af mølposen, men der er altså meget salt på vejene - og det vil tage for lang tid at få smurt cyklen og rengøre den igen bagefter for bare en tur. Jeg længe ellers eftert at komme ud på landevejen og konstarere hvor langt spinningen rækker i den hvirkelige verden B)

I stedet blev det til 10.000 dødsyge meter i CII - gennemført efter 2.10/500 m med lidt spurter langt ind rundt omkring - så jeg endte med et pulsgennemsnit på 163. det tog ialt 41.26 min - ok træning til 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

E kort mandagsstatus

Jeg havde en lille scare tirsdag - jeg havde et lille på bej til bussen uheld. Det var heldigvis ikke så slemt. Men jeg har ikke turdet løbe på den fod - men det gør jeg igen i morgen!

Det blev i ugen til:

Crosstrainer: 1 pas af 42 min. Intensitet: høj

Spinning: 1 pas af 44 min og et pas af 53 min i forlængelse af hinanden. Intensitet: Høj

Træning i CII 1 pas af 4000 m. intensitet: middel. 1 pas af 10000 m. Inetensitet: middel til høj

Styrketræning hjemme: 1 gang fullbody 5 x 5, samt lidt skulder/rotor arbejde

Smidighed og stræk: i forbindelse med alle træningspas, samt fast 10-15 minutter morgen og aften. programmet indehilder også noget mave/ryg træning.

Der arbejdes stadig med status og den langsigtede træningsplanlægning.

Link to comment
Share on other sites

Dejligt - væk fra "den uendelige tråd" - og tilbage i den SANDe MOL verden - luften er så dejlig frisk her i min log :)

Dagens menu - en spinnetime! Surprise! Instruktør jeg ikke har prøvet før. Helt ok - en smule for meget ballepjat (i øvrigt mener jeg......) men alt i al en god time. Som det kan ses på pulskurven - så var den opdelt i en række blokke af ene hårdhed. Jeg kan bedre lide timer der stiger i intensitet undervejrs - men sådan er der så meget. Jeg havde planlagt at tage det lidt let - men når musikken først spiller.....

4 x :banana: for den - her kommer kurven :)

post-125-1118819494.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde planlagt at tage det lidt let - men når musikken først spiller.....

Din træning kan inddeles i 3 grader. Hård, hårdere og hårdest. :lol:

Hvordan går det med anklen? For dine Asics må da kede sig bravt. ;)

hæhæ - de skal luftes i denne uge!

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb den 22/1 - eller historien om det positive, det ok og det negative - høre vi Enino Morricones musik i bagrunden?

Det positive: Anklen gav ikke problemer

Det ok: Jeg kunne da stadig leve op til definitionen på løb: At begge fødder er i luften samtidigt. Men det var lidt at sammenligne med Ellehammers berømte første flyvning Danmark: (og faktisk nok i verden - før de der amerikanske cykelhandler brødre) fødderne slap jorden - men de fløj hverken langt eller højt! :rolleyes:

Det lidt negative: Se ovenstående. Samt: Jeg holdt kun 4 3 min intervaller.

Konklusion: Alt "genbegyndelse” er svær - der er ikke andet at gøre end at fortsætte!

Træneren og jeg laver den langsigtede plan i aften.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Aftenspinning den 22/1 - endnu en af husets hårde timer

Vi havde vikar i dag - og han var hamrende god. Virkelig inspirerende - og et super, og absolut balletræningsfrit, program. Programmet var opbygget i moduler af forskellige 30 sek. intervaller, som blev kombineret i et 30 min langt forløb - og så suppleret med nogle eksplosive stående spurter i det afsluttende intervalsæt. Det fik mig virkelig til at arbejde. Fra det 17. minut og til vi sluttede efter 53 minutter, holdt jeg et pulsgennemsnit på 175 - hvilket svare til 86-87 % af min maksimale iltoptagelse. For hele timen var gennemsnittet 170 - svarende til 81-82 % af Vo2 max. Det kan da kaldes en ok intensitet:)

Super træning til 5 x :banana: Pulskurven kan også denne gang ses nederst i indlægget.

Nu til noget helt andet

Træneren og jeg havde møde her til aften. Det kommer der en træningsplan med konkrete delmål ud af - samt en diætplan. I den sidste periode - som har været besværlig i mit lille liv - ikke dårlig, men nødvendig hård, har jeg desværre taget på - mere end jeg bryder mig om. Så det er et set back. Men der skal kløs på igen. Der er lidt justeringsarbejde og beregninger der skal klares i de nærmeste dage - men planerne - og noget status kommer nok som udvidet mandagsstatus på næste mandag - og det bliver som første indlæg i en ny log. Den her er blevet (dejlig) lang.

Pulskurve for spinning:

post-12-1043321094.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Spinning i Claus Stykker stil, den 23/1

Denne torsdag stod den på 2 spinningtimer i rap. I går red jeg på "spinnershigh" - i dag var det mere "spinnersblues".

Jeg gennemførte den første time, men var i høj grad nød til at sidde ned i stedet for at stå op på cyklen. I anden time valgte jeg at følge programmet indtil der var udsolgt - det var der efter 29 min - jeg rullede med nogle minutter endnu. Pulsgennemsnittet for første time: 164. For anden time:167.

2 x :banana: for denne træningsdag - men jeg vil godt give mig selv 4 x :banana: for fight. :)

Pulskurver nedenstående.

Nogen undre sig måske over at der ikke står noget i min log om cykelture. Jeg har måtte konstatere, at det kommer til at koste minimum 2000 kr. at få mountainbiken ud at køre igen- den slags penge har jeg ikke i nærmeste fremtid :( - så det vare 1-2 måneder inden der igen kommer til at stå noget om cykling på landevejen i denne log.

Pulskurve 1. time:

post-12-1043356018.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hvad er der sket med mountainbiken?

Klinger, kæde og kasette er slidt op. 2 eger har trukket niplen ud gennem fælgen bagpå - så fælgen er færdig. Min ene bremse er skæv efter styrt. Der er nogle andre mindre problemer. Så reservedele (Shimano LX dele og Marvic X221 fælg) og montering løber desvære op :(

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Klinger, kæde og kasette er slidt op.

Hej Arne (og andre)

Hvis du fremover husker at skifte kæden for hver 2.000 eller 2.500 km, så holder kransen let 8-10.000 km og klingerne uendeligt (ok måske en overdrivelse, men klingerne på min skærmracer er ved at have rundet 25.000 km og de fungerer problemfrit).

Ovenstående gælder for race, der skal nok gå kortere tid imellem kædeskift på mtb.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Kæden er mere udtryk for at jeg ikke har behandlet min MTB godt nok efter min nye kærlighed, raceren, kom ind i mit liv :rolleyes:

Kassete og klinger har kørt små 6000-7000 km og jeg har brugt 4 kæder i den tid.

Link to comment
Share on other sites

Skal man ikke skifte kæde og krans samtigdigt, pga. overtak og slid og sådan noget :huh:

Nej - ikke hvis du skifter kæde tit nok. Hvis du køre videre med en nedslidt kæde, så er det at den ødelægger kassetten først og siden klingerne. Se Ziggymunds svar længere oppe.

Link to comment
Share on other sites

Skal man ikke skifte kæde og krans samtigdigt, pga. overtak og slid og sådan noget :huh:

Jeg gør det, at jeg kører 1000 km. på en kæde. Så skifter jeg kæde og renser den der er kommet af. Jeg bruger en kæde 2 gange, dvs. 2000 km. Og min seneste kassette har holdt 9000 km. indtil nu uden der er problemer med den... B)

Det er værre med ham der tramper den rundt... :retard:

Link to comment
Share on other sites

Så skulle det cykeltekniske vist være på plads. B)

Jeg sprang spinning over i dag. Min krop har sendt ret entydige signaler i dag om at den ønskede restitution - så sdan blev det. Dog har jeg gennemførte den daglige stræk- og smidighedsrutine, samt mavetræning.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share