Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning i CII den 6/1

Efter de 10.000 m ved middelintensitet den 4., pulsen var næppe over 155 på noget tidspunkt i det pas, var det på tide at få lidt intensitet ind i træningen.

Så denne dag blev det til:

1500 m opvarmning efter 2.20/500 m

30 x 15/15 intervaller - mål 300 W

1500 m efter 2.15/500 m

15 x 30/30 intervaller - mål 285 w

Der blev trykket godt igennem denne dag. Desvære er jeg middelertidigt ude af stand til at vise pulskurver. Iden sidste 15/15 toppede jeg på 182, i den sidste 30/30 på 189, jeg tror ikke jeg kan presse pulen meget højre op i CII.

God træning til 4 x :banana: - og så må den sne godt forsvinde, så det kan blive muligt at løbe igen....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har travlt med andre ting i de her dage, så kun træning 1 gang per dag.

Denne dag d. 7/1, stod den på styrketræning:

Dødløft:

5 x 5 x 65 kg

Front squat (eksperiment):

1 x 6 x 40 kg (AV! :devil: )

Floorpres:

5 x 5 x 50 kg

BB row:

5 x 5 x 55 kg

Lidt "leg" med forskellige rotor cuf og skulderøvelser med DB

Som på alle dage - 2 x udspænding og smidighed, morgen og aften. Det virker sgu. Jeg var ekstremt stiv, e´fterhånden er jeg bare meget stiv.

Link to comment
Share on other sites

Dobbeltspinning den 9/1 - og en lang gårtur hjem... :devil:

Jeg mødte op til min spinningtime i Multisport lige før 18. Da jeg meldte mig tilstedeværende på computeren, blev jeg mindet om, at jeg i min højintense periode op til jul, i min grænseløse naivitet, havde meldt mig til 2 timer i træk....

Det kunne der overhovedet ikke blive tale om, jeg mener, jeg har jo ikke været til spinning siden før jul.... Nå jeg kunne ikke nå at melde mig fra, men det var der jo bare ikke noget at gøre ved. Undervejs i første time begyndte jeg at lege med tanken om at gøre det alligevel, men er vel ikke en kylling vel? Og det går jo meget godt tænkte jeg - og undlod at se på pulsuret der lige da viste godt over 180...

Nå men jeg endte, som den eventuelle enlige læser, der er nået så langt ned i denne historie, nok har regnet ud allerede, med at gøre det alligevel. Jeg var lidt glaf for at time nunmner 2 var noget nemmere :rolleyes:

Instruktøren var ny for mig, han var rigtig god mht. program og indpiskning - musikalsk var det ikke for fremragende, stående spurt i dobbelttakt til newagemusik er ikke lige et hit, jeg greb mig i næsten at savne b_skaals Birte Kjær og Los Ketchup.... :devil: :lol:

Det blev i alt til 2 x 50 min, med små 10 min imellem. Puslgennemsnit for den første tur: 171, med en toppuls på 189. Anden tur: Gennemsnit: 169, pulstop 186.

En rigtig god gang træning, som jeg giver mig selv 5 x :banana: for.

Lidt træls var det at komme krybende ud til cyklen og konstatere at den var punkteret for første gang i 16 måneder..... det var ikke lige drømmen at slæbe mig selv og en flad cykel de 3.8 km hjem til Østerbro - men jeg er da kommet frem, men nej hvor er jeg trææææææææææææt ZZZZZZZZ

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Godt klaret Arne :devil:

Forresten havde du ikke snakket om at lave en årsstatus og bliver det til noget?

Jo tak :)

Det er stadig planen - min træner og jeg skal lige finde tid til at sætte os ned og lave lidt planlægning for 2003. Så kommer status og plan i logbogen bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Det blev i alt til 2 x 50 min, med små 10 min imellem. Puslgennemsnit for den første tur: 171, med en toppuls på 189. Anden tur: Gennemsnit: 169, pulstop 186.

Du træner for hårdt Arne. Du er garanteret helt smadret i morgen :teachingfinger:

En opgørelse viser i øvrigt at de fleste skader sker de 2 første dage efter et meget hårdt træningspas, så overvej lige at tage den med ro et par dage.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Du træner for hårdt Arne. Du er garanteret helt smadret i morgen :teachingfinger:

En opgørelse viser i øvrigt at de fleste skader sker de 2 første dage efter et meget hårdt træningspas, så overvej lige at tage den med ro et par dage.

Ziggymund :wave:

Ingen tvivl om at jeg kommer til at krybe ud af sengen :devil:

det med at tage det roligt tror jeg kommer til at give sig selv....

Link to comment
Share on other sites

KanonArne :D Den flyvende MOLbo ;)

Meget flot omgang cardio der. Keep it up. Kunne tænke det var hårdt at undvære Mette til træningen. ;)

PS: De der 100 kr er ikke glemt - der kommer bare hele tiden noget i vejen :devil: Satser på jeg når det idag -ellers er brok fra dig på messenger ok. :D

Link to comment
Share on other sites

Er du ikkke lidt hård ved dig selv Arne? B)

Jeg har faktisk tænkt mig at dobbelttimen skal være et fast torsdagsindslag. Ok, måske med et lidt lavere pulsniveau. På den anden side kan jeg konstatere at jeg har det fint i dag. Jeg er en smule træt i mine ben, men ikke voldsomt.

Link to comment
Share on other sites

Træning i CII, den 10/1

Jeg har føldt mig overraskende frisk i dag :) Jeg havde regnet med at være mere træt oven på dobbeltspinningen i går.

Fornuften dikterede mig dog at holde en smule igen i dag. Det blev til noget intervalarbejde ved middelintensitet.

Opvarmning:

1000 m efter 2.25/500m

500 m efter 2.10/500m

Intervalarbejde:

12 x 45/30 sek. Mål: et gennemsnitsarbejde i de 45 sek på 240 W

Jeg gennemførte programmet med en gennemsnitspuls i intervalarbejdet på 159 og en maksimalpuls, opnået i næstsidste interval, på 171. Pulsen kom først over 165 i 8 interval.

En udemærket træning på dagen. 3 x :banana: for den B)

PS: Tak Jarvig - og det er bare ok med de 110!

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

hej Arne

så er jeg tilbage på nettet - lige i tide til at se at du næsten savnede min musik, jajada...

godt at se at du klør på - hvad hedder den nye torsdagsinstruktør og hvem har de givet mit hjertebarn til? (tirsdag morgen timen?)

Mht til cykelløb i maj, så vil jeg gerne lægge et lille måske ind, lige nu kan jeg ikke engang cykle ned til Bilka uden at det piver i knæet, men jeg håber selvfølgelig på alt godt og kommer til at vælte mig i fysioterapeuter fra d 2. feb, så mon ikke det går? Ellers må I skiftes til at trække mig...

hej fra Mette

Link to comment
Share on other sites

hej Arne

så er jeg tilbage på nettet - lige i tide til at se at du næsten savnede min musik, jajada...

godt at se at du klør på - hvad hedder den nye torsdagsinstruktør og hvem har de givet mit hjertebarn til? (tirsdag morgen timen?)

Mht til cykelløb i maj, så vil jeg gerne lægge et lille måske ind, lige nu kan jeg ikke engang cykle ned til Bilka uden at det piver i knæet, men jeg håber selvfølgelig på alt godt og kommer til at vælte mig i fysioterapeuter fra d 2. feb, så mon ikke det går? Ellers må I skiftes til at trække mig...

hej fra Mette

Mette, Det knæ har bare at være i orden - du skal jo bryde vinden for mig og Klaus!

Den nye instruktør heder Jesper, han skal normalt kun have begynderholdet, men var standind for Mia. Jeg ved ikke hvem der har morgenholdet - men det skal jeg finde ud af :)

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Træning, den 13/1 - - endnu en tur i crosstræneren

En travl dag tillod lige et smut forbi multisport. Det blev endnu til en tur på mit nye yndlingslegetøj (ok, efter raceren, CIIog MTB´+en :) ), Crostraineren.

Det blev til:

10 min opvarmning, jævnt stigende belastning og STM (step per minute)

10 min på et bakkeprogram ved høj belastning og 65-70 stp.

2 min "pause"

10 minutter med 30/30 intervaller, 90-100 stp og belastningen på 7 (af 10).

Jeg vil tro at gennemsnitsarbejdet i de første 10 min på bakkeprogrammet, var på ca 230-140 W. 30/30 intervallerne var næppe på over 200 W, det hårde ved dem er den hurtige skritfrekvens.

Bakkeprogrammet blev kørt igennem med en jævn stigning i puls. Ret hurtigt steg jeg til 170, i midten af programmet stabiliseredes pulsen på 175 og sluttede, efter en lille spurt, på 182.

I 30/30 programmet havde jeg, bortset fra den første, ikke en top på under 180, jeg toppede på 186.

Gennemsnutspulsen for hele programmet 168.

Fin lille træning til 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus den 13/1, for uge 1 og 2

Gennemført træning

Crosstrainer:

1 træningspas af 40 minutter

Spinning:

1 træningspas af 2 x 50 minutter

Træning i CII:

4 træningspas på ialt 28 km

Styrketræning:

3 x fullbody

Kommentarer:

Jeg fik en lidt stillle start på træningsåret, men det er ved at tage fart igen. Oven på den meget højintense træning før jul har min krob haft godt af at få lov til at superkompensere lidt.

Vejeret har forhindret løbetræning - smaskiriterende :angry: CII træningen har måtte tage over og det er også ok.

Styrketræningen køre herhjemme - og det er ikke godt nok i længden - bl.a. fodi jeg ikke for trænet squat - og jeg kun har skiver til 65 kg. Tanken er stadig at starte i TSK - men jeg er lid betænkelig ved afstanden til træning - måske skulle jeg prøve IK99 som mvp anbefaler? Det er mindre end 1 km fra hvor jeg bor.

Jeg vil ikke skrive mere nu. Jeg er ved at være færdig med min 2002 status og planlægningen af 2003. Når det er klart vil de to indlæg blive brugt til at starte en ny log op.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Offentlig transport og cyklisme er farlige ting :) B)

Jeg forsøgte tidligere i dag at nå en bus ved at løbe - ud af mørket kom en sortklædt cyklist uden lygter - jeg stoppede min bevægelse midt i et skirdt - med vægten på den foreste fod. Min achillessene fik lov at "gribe" mig. Jeg er lidt øm i fodleddet - men det går forhåbentligt over på et par dage. Men der er træningspause - og massere af is, så længe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøgte tidligere i dag at nå en bus ved at løbe... [klip] Min achillessene fik lov at "gribe" mig. Jeg er lidt øm i fodleddet - men det går forhåbentligt over på et par dage.

Kedeligt uheld, men havde du fulgt mine 2 livsgrundholdninger var det aldrig sket:

1: Undlad at løbe; tag cyklen hvis du har travlt

2: Tag aldrig en bus; cyklen er hurtigere

God bedring!

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Monsterspinning den 16/1

At køre en dobbelttime torsdag er nu en fast del af min træning. Det første hold er en af de "hårde" timer i centeret, den anden er en begynder time. I den første følger jeg flokken - i den anden køre jeg lidt mit eget løb.

Første time

Den normale instruktør var tilbage på det første hold. det blev den hårdeste time jeg har kørt længe - med hensyn til "absolut arbejdemængde og hårdhed". Pusterummene var få. Der var dejligt meget højkadancearbejde - og kun en smule af det unyttige balle pjat med mærkelige kørestillinger, noget som ikke tjener andet formål en at ødelægge arbejdskapaciteten i resten af timen. Vi I have balder af stål: Så squat for h...... :devil:

Men det var en god time - musik der passede og god animering fra podiet. Jeg passede en smule på mig selv i slutningen af timen og sprang lidt stående arbejde over - der var jo en time mere bag efter.

Jeg nåede en pulsmax på 186 og et snit for hele timen på 171. Køretid ca 45 minutter.

Anden time

Jeg følte mig lidt brugt i starten - men det gik fint nok. Jeg forsøgte - uden at provokere formeget, at holde en jævn belastning i sættene. Der var flere pustepauser - og det passede mig vist meget godt. Jeg havde besluttet ikke at gå over puls 180 - det er der jeg for alvor bliver smadret - og jeg havde været der nogle gange i første time.

Jeg endte med et max på netop 180, og et gennemsnit for timen på 167. Køretid 54 minutter

Samlet bedømmelse: 4 x :banana:

Pulskurve for første time er herunder. Anden time i næste post.

post-12-1042761960.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Godt at se du er kommet rigtig godt igang igen. Håber at din ankler holder. Jeg tilslutter mig helt og holdent den kommentar:

- og kun en smule af det unyttige balle pjat med mærkelige kørestillinger, noget som ikke tjener andet formål en at ødelægge arbejdskapaciteten i resten af timen. Vi I have balder af stål: Så squat for h......

Hvor træner du. Det virker ikke som om det er det værste sted. Har brug for et 'spinne-sted' når jeg kommer hjem til DK til marts.

Saarndaars

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share