Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

I forgårs var helt af helvede til... Havde sovet 30 min. på 25 timer og faldt i søvn kl. 7.00 om morgenen. Vågnede nogle få timer senere og arbejde en del. Skulle spille noget volleyball med nogle gutter, gik ned for at klæde om og vågnede 3 timer senere henover min seng iført træningsshorts. Kunne ikke sove og læste til midnat, hvor jeg nappede 6 timers søvn :gal:

I går:

Morgen:

"Op og i gang" - min krop bliver stiv og umedgørlig, når jeg har søvnmangel, så den stod på en hulens masse bevægeligheds og smidighedstræning. Derefter:

Squat + højt stød m. 5 kg. medicinbold:

15

25

25

CG Bænk:

12x20

12x40

12x60

8x70

8x70

8x70

8x70

8x70

Supersettet m.

7-8x5 Chins.

- Kroppen skulle bare vækkes blidt og roligt.

Før frokost havde jeg 15 min.:

Snatch + OH squat:

8x40

10x40

10x40

10x40

10x40

10x40

- sluttede af med 2 aflange brændemærker inden i begge håndflader, da stangen havde ligget i solen i et kvarter! :crazy: :crazy:

Eftermiddag:

TGU:

4x1x20

10x1x30 kg.

- nice and slow.

Facepulls:

3x?

2x?

Hammercurls:

10/10x13,5 kg.

10/10x16 kg.

10/10x18,5 kg.

10/10x18,5 kg.

- most puny guns in town!

Supersettet m.

5x5 Spiderman Crawlout + løft af fod i yderposition.

UH Pullups:

5xBW + 24 kg.

5xBW + 24 kg.

5xBW + 24 kg.

5xBW + 24 kg.

5xBW + 24 kg.

3xBW + 24 kg. + 5xBW

- Det skulle så absolut have været rigeligt, men under aftensmaden stødte jeg på en rigtig god gammel ven, som jeg havde glemt alt håb om at se herude! Det var fantastisk, jeg blev så glad at vi krammede og aftalte aftentræning!

Sen aften:

Clean:

Nogle stykker.

Clean + Pushpress

2x20 kg.

3x40 kg.

3x40 kg.

3x60 kg.

2x70 kg.

1x80 kg.

1x90 kg.

3x0x95 kg. - fucking hattrick fail!

Min venstre skulder var ved at falde af, så da vi skulle køre "1 clean and press on the first minute, 2 clean and press on the second minute.. etc. lavede jeg kyllingedansen på 3 min., da min skulder var helt, helt, helt færdig.

Mange gode tips til min clean af min gode ven.. desværre er jeg et håbløst tilfælde, der har dødløftet i alt for mange år og VIRKELIG har svært ved at lave dynamiske løft... damn, jeg skal have fat i en god træner!!!

I seng kl. 02.00 - Brandalarmen vækkede mig kl. 05.00 i morges!!!!!!!!!

Fuck det hele - i bad, ud at træne:

Tirsdag Morgen Crossfit med så absolut ugidelig krop:

3 runder af:

1 min. 1 hånds swings 5/5 m. 16 kg.

1 min. burpees.

1 min. sandbagrun

1 min. pullups - MY GOD!!!! UH FTW, min skulder var træt efter igår.

1 min. dækflip - sweet

1 min. off.

- I bad igen og igang med dagen :sleepy:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fedt at krydse klinger makker :4thumbup:

Koffein og NOEXP inden sengetid kombineret med brandlarm kl. 5. Dårlig dårlig kombi.

Jeg ser frem til vi ses igen! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fedt at krydse klinger makker :4thumbup:

Koffein og NOEXP inden sengetid kombineret med brandlarm kl. 5. Dårlig dårlig kombi.

Jeg ser frem til vi ses igen! :cool:

Det er den Daarligste kombo, jeg har proevet i helvedes lang tid!!! Jeg kunne have smadret den roegalarm... (og proevede ogsaa at hugge den i splinter med en kost)

Fedt at se dig igen Mr. Muscle! Tak for tips til mit clean.. jeg sutter stadig monkeyballs, men jeg har dog noget at taenke paa.

Billeder paa fjaesen inden laenge :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne!

Jeg skal huske, at de skal ligge i starten af et saet naeste gang! :smile:

Jeg er snart ude af sandhelvede igen, men mange tak! :smile:

Og TRS!

Tak for komplimenten.. det er et loeft jeg altid kan vende tilbage til, naar alt andet fucker op! Den kan desvaerre ikke vaere i haandbagagen, saa jeg lod den ligge... beklager. :smile:

Dagens BOESS' Traening:

/ Lungerne staaet af pga. sandsky herfra til Golfen, kroppen havde faaet ro i to dage, og skulle startes roligt, saa venstre skulder ikke faldt af igen.

20 Lbs. Wallballshots + Pullups:

5 runder af 10+5

Boxjumps + 5 kg. medballSLAMS! :

5/6 runder af 10 + 10

50 m. Farmerrun (2x30/40 kg. i grove sten) + Vertical pullups:

3 runder / ooooh... the grip!!

Derudover en hulens masse Cleanteknik m. 40 kg. paa stangen.

Intet haardt, kroppen kunne lide det, men puuuh der roeg meget stoev ned i lungerne *host* *hark* *host*!!!

Link to comment
Share on other sites

Ahhh... kom hjem igår efter 40 timer i transit.

Min hidtil korteste tur til sandslottenes mekka var hurtigt overstået, selvom vi i de sidste 3 døgn var indhyllet i en støvsky, der gik helt ned til golfen.. ørk.. host... hark!! :gal:

Rart at være hjemme igen. Vejret var lækkert, skoven var flot og jeg trak en morgenløbetur op af hatten.

6-7 km. i skoven til duften af morgenvåd skovbund og til lyden af Blink182.

Min langærmede Nike undertrøje failede på det groveste. Min yder t-shirt havde ikke så meget som en dråbe sved på sig, mens jeg ikke kunne komme af med varmen pga. den tætsiddende, drivende våde Nike Shitshirt! MegaFail fra Nike!

Den er kold og vinden blæser lige igennem.. tildels ubehagelig kold at have på, til gengæld transporterer den intet sved, så den bliver våd og kold uden over-t-shirt, mens den bliver kampvarm og kvalmende ubehagelig med den t-shirt udover... fail, fail, fail!

Link to comment
Share on other sites

Fik du nogensinde svar ang. den Prowler?

http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?p=820985#p820985

Nej, jeg gjorde ikke.. han er vist en værre cocktease!

Fik du nogensinde svar?

Jeg har forresten ikke glemt dit spørgsmål angående "Rocco" WOD fra LG. Jeg er kommet så tæt på, at jeg ved, at den er opkaldt efter en LG'er.. måske ISAF4? Ingen har kunnet give 100% klar besked. Jeg smider et svar i loggen, så snart jeg har noget mere konkret.

Ang. Træningsopdatering:

Der sker en helvedes masse i privatlivet, som koster RIGTIGT meget energi. Derudover er rejseaktiviteten i top, hvilket koster på fritiden, som igen koster på træningen.

Min form er ikke i top og mine lægge fortæller mig, at jeg skal holde fuldstændig op med at prøve at lave DU's medmindre jeg vil ende med en skrigende achillessene betændelse!

Ellers får jeg bænket en lille smule.. pressestyrken afhænger af skulderen - en 5'er hist og her på 100 bliver det til.

Derudover er der meget teknikafpudsning for tiden - og idag lavede jeg bla. 30 Pullups - CF'style uden problemer - kippet fungerer - BOM!

At WOD 2 i FAF er blevet ændret til kortere løbetur og lettere sandsæk...

Før: 10 min. AMRAP: 5/5 KB snatch m. 32 kg. + 100/200 m. løb m. 40 kg. sandsæk + 10 burpees

NU: 7 min. AMRAP: 5/5 KB snatch m. 32 kg. + 60-ish m. løb m. 30 kg. sandsæk + 10 burpees

.. Finder jeg yderst lortet, da min styrke nu ikke er nogen fordel, men mine stenlunger kommer til at skrige endnu mere end de gjorde før. Lettere vægt og kortere tur = mere cardio... nederen. Mine sandsæk kundskaber, som kom mig så absolut til gode på de 6-10 min. med den tungere vægt er ikke længere en fordel, da det ikke er så hulens svært at få 30 kg. op på skuldrene, mens mange bøvler med de 40 kg.

Kort fortalt... FAF bliver sjovt, men det bliver et bump på vejen og alle mine forventninger er skåret væk, da jeg ikke gider hidse mig op over det og hellere vil have en sjov dag og møde en masse coole Bro's, samt heppe DBM helt ind i finalen and Beyond!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var da en lidt fesen nedskæring.

Kan så i øvrigt læse at de har taget konsekvensen af FitnessWorlds hostile takeover og flyttet arrangementet til Høvelte.

Helt enig!

Jeg tror måske, at de har gjort det, da der har været en del brok i krogene om, at den er gået fra en "alle kan være med konkurrence" til mere *FU**ING ELITE* konkurrence. Jeg ved det ikke, men det er mit gæt.

At konkurrencen til gengæld er flyttet til Høvelte er jo super WIN! Til gengæld håber jeg på godt vejr, eller kan jeg se en del problematik i at skyde den af deroppe, da alt pullup udstyr er udenfor og indendørs arealet ikke er imponerende stort. At være på Homecourt skal nok lige give 5% ekstra! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig!

Jeg tror måske, at de har gjort det, da der har været en del brok i krogene om, at den er gået fra en "alle kan være med konkurrence" til mere *FU**ING ELITE* konkurrence. Jeg ved det ikke, men det er mit gæt.

For arrangøren ligger der en kunst i at fastlægge events så i tilstrækkelig grad spreder feltet, hvor de fucking elite har gavn af deres overskud men at bunden også kan være med.

Man kunne i enkelte elementer tillade visse skaleringer, som i regnskabet betyder at du automatisk placeres dårligere end alle de der ikke skalere. For wod 2 giver det dog ikke mening for mig at sandsækken skaleres - 40kg er tungt, men alle raske drenge kan få bakset 40kg op på skuldrene og tøffe afsted med den. Snatch ville det derimod give mening at skalere.

Tidsgrænsen må være ændret af praktiske hensyn og løbedistancen kan jeg godt forstå er ændret, måske af praktiske hensyn eller måske for at balancere wod'en bedre, så ét element ikke tager uforholdmæssig lang tid.

Link to comment
Share on other sites

For arrangøren ligger der en kunst i at fastlægge events så i tilstrækkelig grad spreder feltet, hvor de fucking elite har gavn af deres overskud men at bunden også kan være med.

Man kunne i enkelte elementer tillade visse skaleringer, som i regnskabet betyder at du automatisk placeres dårligere end alle de der ikke skalere. For wod 2 giver det dog ikke mening for mig at sandsækken skaleres - 40kg er tungt, men alle raske drenge kan få bakset 40kg op på skuldrene og tøffe afsted med den. Snatch ville det derimod give mening at skalere.

Tidsgrænsen må være ændret af praktiske hensyn og løbedistancen kan jeg godt forstå er ændret, måske af praktiske hensyn eller måske for at balancere wod'en bedre, så ét element ikke tager uforholdmæssig lang tid.

Igen enig!

Jeg synes især at de 40 kg. er en ærgelig skalering, men igen er jeg jo også rigtig glad for de lidt tungere sandsække. Snatchen.. ja, den kunne man skalere til 28-ish kg. og holde sig på de 40 kg. sandsæk. Måske er det et spørgsmål om levering af sække fra sponsorens side?

Efter den er flyttet til Høvelte, kunne jeg forestille mig, at man vil bruge midten af 400 m. banen til løb - altså på tværs af banen.. den er ca. en 60 m.-ish.

At den er cuttet til 7 min. tror jeg du har ret i ang. den logistiske tilgang til eventen.. der er dog ingen tvivl om, at det er de sidste 3-4 min. af de 10 min., der jo VIRKELIG er modbydelig.

Anygays - det bliver skægt! Men jeg ville gerne have haft en tungere sæk! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg bare en flotmandsfunktionsmands-motionist, der skal med og hygge mig på udebane - og håbe på, at jeg kan slå en enkelt eller to hardcore Crossfit udøvere, MEN jeg synes stadigvæk det er super dårlig stil, at de ændre på den eneste offentlige WOD så tæt på konkurrencen. Fair nok, at man får muligheden for at skalere ved snatch - og jeg kan også acceptere, at man forkorter løbedistancen af de forskellige hensyn, der er nævnt..... Men 7 min. og 30kg sandsæk er direkte til grin! nonono.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg bare en flotmandsfunktionsmands-motionist, der skal med og hygge mig på udebane - og håbe på, at jeg kan slå en enkelt eller to hardcore Crossfit udøvere, MEN jeg synes stadigvæk det er super dårlig stil, at de ændre på den eneste offentlige WOD så tæt på konkurrencen. Fair nok, at man får muligheden for at skalere ved snatch - og jeg kan også acceptere, at man forkorter løbedistancen af de forskellige hensyn, der er nævnt..... Men 7 min. og 30kg sandsæk er direkte til grin! nonono.gif

Som vi skrev lidt frem og tilbage om, min IRL-BRO!!! så er det supernederen, men som Maxpower og jeg debatterer ovenfor kan der være forskellige årsager til det ene og det andet.

I sidste ende er det deres arrangement, de kan gøre som de vil og som de bliver nødt til.. Så må vi sgu' bare følge trop og give den ekstra gas!

Ligegyldigt hvad har vi, BROSSSS!!!!11!!! haft nogle fede omgange 10 min. in Hell!! :devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Fik kun morgenmad og en flødekage frem til kl. 17... skidt, skidt, men det lod til at virke :wacko: :wacko:

C2

500 m. - 1.33

- Har fået nogle gode fifs, som har gjort MEGET for min tid, små simple modificeringer, som åbenbart hjælper rigtigt meget på min dårlige teknik!

Russian Twist på bold

Set m. 10, 15 og 20 kg. - easypeasy.

Frontsquat:

5x40 kg.

5x60 kg.

5x70 kg.

5x90 kg.

5x100 kg.

5x110 kg.

1x120 kg. - single FTW!

1x130 kg.

0x140 kg. - Kunne vist have fået den, hvis jeg havde fokuseret på løftet istedet for musikken i træningsrummet.

1x135 kg.

- Skulle mene, at det er PR.

C2 finisher:

1.32 - overhovedet ikke tæt på presset - tak for tips! :bigsmile:

De 130 kg. - grim ryg, egentlig... så har jeg lært det.

De 135 kg. - parallel, ja, men godkendt? Hvad siger MOL panelet?

Link to comment
Share on other sites

Laver du BB-krydsgreb, bro? Tror det ville hjælpe på din rygholdning, hvis du laver VL-greb. Og så laver du den fejl, at du "føler" vægten for meget ned. En anden ting er, at du skærer den - især på den sidste. Du mister meget styrke og spænd på det fremfor at komme i helt i bund og vende den hurtigt...... I et front squat skal der sgu ikke være tvivl om dybden! smile.gif Jeg siger det fordi det er ting, jeg selv har bøvlet/bøvler med på tunge vægte. Især i back squat.

Link to comment
Share on other sites

Laver du BB-krydsgreb, bro? Tror det ville hjælpe på din rygholdning, hvis du laver VL-greb. Og så laver du den fejl, at du "føler" vægten for meget ned. En anden ting er, at du skærer den - især på den sidste. Du mister meget styrke og spænd på det fremfor at komme i helt i bund og vende den hurtigt...... I et front squat skal der sgu ikke være tvivl om dybden! smile.gif Jeg siger det fordi det er ting, jeg selv har bøvlet/bøvler med på tunge vægte. Især i back squat.

Jep, grundet min lorteskulder kører jeg BB-krydsgreb. Mit højre AC-led gør desværre ondt af H... til, hvis jeg kører VL-greb. Det fucker placeringen af stangen op og tager derfor balancen.

Vendet i bunden har du ret i - det gælder også i min backsquat! Der har været lidt bøvl m. vendet i bunden grundet mine dobbelt op på meniskskade, jeg må se om det kan lade sig gøre næste gang.

Tak for tips, bro!

Link to comment
Share on other sites

Du får godt nok crossfit'et en masse kcal af! Hvad er FAF og hvorfor kårer man ikke bare på forhånd DBM som vinder?

Jeg tror dine achillessener prøver at fortælle dig du burde BB'e lidt mere (hvad er DU's?) :smile:

PS: Nasty frontsquat! :devil:

Haha, jeg tror at du har ret. BB må være vejen frem til en sund, flot og ikke mindst funktionel krop!

FAF er FitAsFuck, som er en Cråzfit konkurrence, som DBM og jeg skal prøve kræfter med. Der kommer 140 mænd under 38 og ca. 50 kvinder. Du skulle næsten komme og kigge d. 25. september på Høvelte Kaserne. Der er sikkert også nogle babes du kan picke up med dine flotte guns!

DU's er "Double Unders", hvilket betyder at man svirper sjippetorvet 2 gange under, hver gang man hopper. Mit primære problem er at jeg ikke kommer ned på hælen og derfor hopper op og ned på tæerne.. hvilket mine puny lægge ikke kan lide.

- og tak! :smile:

Link to comment
Share on other sites

De 130 kg. - grim ryg, egentlig... så har jeg lært det.

De 135 kg. - parallel, ja, men godkendt? Hvad siger MOL panelet?

Ryggens udgangsposition er ikke optimal, og du kan ikke helt bevare holdningen da du vender den (du tipper fremaf), men det virker til at øvre ryg trods alt er rimelig stabil.

Men ok, der skal ikke meget til før man kan mærke at stabiliteten ryger og vinklen på videoen er mildt sagt ikke optimal.

Dybden er godkendt, only just, men jeg vil give DBM ret i at fronten skal i kælderen. :superman:

DU's er "Double Unders", hvilket betyder at man svirper sjippetorvet 2 gange under, hver gang man hopper. Mit primære problem er at jeg ikke kommer ned på hælen og derfor hopper op og ned på tæerne.. hvilket mine puny lægge ikke kan lide.

Det er vel fodballen du hopper på, hvis jeg skal udnytte en mulighed for flueknep. :tongue:

Som DU-champ skulle jeg da netop mene at det er det man skal.

Og det undrer mig så lidt at dine lægge ikke kan holde til det, når du så vidt jeg forstår løber sådan lidt POSE-agtigt, som det var min fornemmelse belastede underbenet lidt i samme stil. Det kan dog tænkes jeg tager fejl i sidstnævnte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ryggens udgangsposition er ikke optimal, og du kan ikke helt bevare holdningen da du vender den (du tipper fremaf), men det virker til at øvre ryg trods alt er rimelig stabil.

Men ok, der skal ikke meget til før man kan mærke at stabiliteten ryger og vinklen på videoen er mildt sagt ikke optimal.

Dybden er godkendt, only just, men jeg vil give DBM ret i at fronten skal i kælderen. :superman:

Det er vel fodballen du hopper på, hvis jeg skal udnytte en mulighed for flueknep. :tongue:

Som DU-champ skulle jeg da netop mene at det er det man skal.

Og det undrer mig så lidt at dine lægge ikke kan holde til det, når du så vidt jeg forstår løber sådan lidt POSE-agtigt, som det var min fornemmelse belastede underbenet lidt i samme stil. Det kan dog tænkes jeg tager fejl i sidstnævnte. :smile:

Enig i både ryg, stabilitet og kælder :smile:

Nej, jeg hopper på helt spidse tæer - det er meget funktionelt og meget Zen at udnytte tæernes elastisitet! :hippy:

Jeg har også undret mig, men de sidste par gange jeg har sjippet har mine lægge skreget og jeg har dårligt kunne gå bagefter... sååå et eller andet gør jeg forkert! :unhappy:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Du får godt nok crossfit'et en masse kcal af! Hvad er FAF og hvorfor kårer man ikke bare på forhånd DBM som vinder?

Jeg tror dine achillessener prøver at fortælle dig du burde BB'e lidt mere (hvad er DU's?) :smile:

PS: Nasty frontsquat! :devil:

+ 1 til SimonHomeboy!! wub.gif

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig front squat. Jeg har selv samme problem med smidighed/ømhed i skuldre, når jeg laver frontsquat. Har meget bedre styr på den med krydsgreb.

Læste noget om squatprogram fra svoger. Kan kun forestille mig, at det virker. Den video han postede på facebook viste jo stort overskud trods de mange kg. :devil:

Lader til jeg endelig har en friweekend den 25.09, så måske jeg kommer til Høvelte og hepper på de to krigere.

Klø på :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share