A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Intermittent Fasting Cut

Madlog - link

fredag eftermiddag - Fasted workout

Max-bænk, back, shoulder, Knee-rehab

Bænk - Smolov jr base cycle uge 4/4 - max day

8@60

5@70

3@80

1@95

1@107,5

1@120

1@135 (max d.29/12/2010)

1@150

3@125

7@120 - vist nok 7

= plus 15 kg på base cycle/junioren. Glimrende.

Pullups

8@BW

8@BW

Pullups + FM Rows

9@BW + 8@200

8@BW + 8@200

Laterals

16@11

12@16

Laterals + Standing DB Press

8@21 + 12@21

8@21 + 12@21

Supported Incline Rear Laterals

12@11

15@11 - 3 reps lidt a la rest pause

Quad Extensions

12@50

12@100

12@130

Ham Curls

2x10@50

Reebok SQ + Calf Raises + FM Cable Curls

12@BW + 12@280 + 12@80

12@BW + 9@280 + 10@80

Hammers - venstre

x@33,5 + x @18,5

...de nemme og de lidt sværere - 2 slags krøl.

-----------------

Glimrende output af Smolov jr. Om end de 150 var til lige til øllet, så kom de hjem. Nu kommer der negativer på programmet - hvilket jeg aldrig har prøvet før - og en 3-dages trænings uge. Man ons fra.

Det skulle gerne vare ved i 6 uger. 2x3 uger. Skifter øvelser efter de første 3 - og skal igennem 2 faser smolov undervejs også.

Først switching og herefter Intense phase - som er i.ø. er komplet hjernedød, selv med et konservativt max. Så det skal nok blive både sjovt og spændende :devil :crazy: :

Skal iø arbejde med teknikken - de 150 var forfærdeligt grimt udført og de 135 var værre endnu. Måske var det nervøsitet ved den tunge vægt og ved at onkel Bertel stod og kiggede på. What ever it is, så er der lidt arbejde med.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Kun hvis du vil stille op.

Ikke helt korrekt.

Hvis målet er muskelvækst/vedligeholdelse, kan det være en god ide at lade stangen hvile på brystet, ligesom i styrkeløft, da man derved fjerner SSC(stretch-shorten cycle).

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg synes også pause på brystet giver mere stress på skuldrene...

Bænk til klods. :tongue:

Du kan have ret i at stresset er større fordi der skal bruges flere kræfter på at flytte vægten fra et stop, men så må man jo planlægge sin træning derefter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pause på bryst = mindre kg = mindre BB = Jhax no-go!

Men det er i øvrigt også lige meget:

ATTENTION ATTENTION!

Jhax aka. The Godfather of Crossfit vender tilbage til rødderne....................

Nu står den på AMRAP, HSPU og FRAN i log-z0rs. Bum

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Pause på bryst = mindre kg = mindre BB = Jhax no-go!

Men det er i øvrigt også lige meget:

ATTENTION ATTENTION!

Jhax aka. The Godfather of Crossfit vender tilbage til rødderne....................

Nu står den på AMRAP, HSPU og FRAN i log-z0rs. Bum

Jeg giver ham en uge!

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du kan have ret i at stresset er større fordi der skal bruges flere kræfter på at flytte vægten fra et stop, men så må man jo planlægge sin træning derefter. :smile:

Det kan godt være det egentligt er det, at få startet/flyttet vægten fra stoppet, der stresser skuldrene, men jeg synes det føles som om det er spændet i/styringen af skuldrene, der bliver svært/hårdt. Nogle gange har jeg det med at jeg ikke kan holde den kontrol, hvilket gør, at skuldrene "falder ned" (fandme svært at forklare på MLOL).

Hvis nogen skulle være i tvivl synes jeg ikke jhax skal lave BP med pause :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det egentligt er det, at få startet/flyttet vægten fra stoppet, der stresser skuldrene, men jeg synes det føles som om det er spændet i/styringen af skuldrene, der bliver svært/hårdt. Nogle gange har jeg det med at jeg ikke kan holde den kontrol, hvilket gør, at skuldrene "falder ned" (fandme svært at forklare på MLOL).

Hvis nogen skulle være i tvivl synes jeg ikke jhax skal lave BP med pause :tongue:

Det giver jo slet ingen mening det du skriver, tag dig sammen!!!!! :tongue:

Korrekt opspænd burde sørge for at skuldrene ikke flytter sig overhovedet(eller meget lidt) under et løft. Men det er litd svært at kommentere på, når jeg ikke rigtig ved hvad det er du prøver på at forklare. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det giver jo slet ingen mening det du skriver, tag dig sammen!!!!! :tongue:

Korrekt opspænd burde sørge for at skuldrene ikke flytter sig overhovedet(eller meget lidt) under et løft. Men det er litd svært at kommentere på, når jeg ikke rigtig ved hvad det er du prøver på at forklare. :laugh:

Nu er jeg jo stolt ex-pandekage bænker. Det har næsten været en kæphest på højde en anden der gik på at kun bøs'saaaaahr bruger straps. I dag bruger jeg straps ved lette laterals og sågar når jeg tørrer røv. Og om end jeg teknisk set er blevet meget bedre til bænkpres - hvilket mine skuldre nok er glade for - så er det stadig ikke voldsomt godt. Slet ikke når jeg bliver presset. Sådan kan noget gå frem og andet tilbage. Det jeg vist prøver at sige at jeg jhax kører touch n' go - for det er lig med mere fjas. Dermed er pause på klods mega fail.

Og jeg erklærer mig selv uegnet til at stille op til andet end guns og pause på glutes.

Og desuden skal jeg til at være shredded swole crossfitter nu, så i kan alle rende mig.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke føle scared - it's a defect!

Fandme irriterende at gamle mol logs er blevet slettet henover årene. Men DET HER findes da stadig.

Crossfit i Fin Form Glostrup - juni 2005. Pyha det er længe siden - og lidt ærgerligt at man ikke har log på det længere.

Edith: :blush: Jeg kunne selvfølgelig også bare bladre om på side 4 hvor det hele starter. Gud hvor har jeg været aktiv, da jeg var ung :4disguise:

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Hvad satan, har du fået crossfitfeber efter DCO?

Eller er det Butchers ultrafede garage, der trækker?

Ja, det er ikke helt forkert, lidt feber er der. Også efter Fit as.... I virkeligheden har det rumsteret lidt i længere tid. Men jeg ved ikke om knæet kan holde til det - eller om det kan kom til det med rehab, rehab og rehab.

Mht. garagen, så tegner det godt nok meget spændende :devil:

Link to comment
Share on other sites

Intermittent Fasting Cut

Madlog - link

Lørdag

Rest day

Med min lokale skinny man guru til DCO

Søndag

HIIT på FiFs bane

800 lunten, 6x100 meter løb/sprint "gå tilbage og løbe igen"

Havde tænkt lidt på at lave noget 400 meter løb og så gå - inspireret af ham her

Men kroppen var bestemt ikke til det - aaalt for tung og langsom i ben og ryg. Og kondien er sgu heller ikke til det. Så blev en lidt mere overkommelig version i stedet. Som skinny man guru siger: slow n' steady wins the race!

Vægten har låst sig fast på 108 - selvom jeg nu laver walks, spiser lidt ECA og iø holde øje med kcal - som også er nogle clean nogle af slagsen. Hmmm... Jeg tager en refeed carb dag i dag og ser om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Dårligt knæ, kropsvægt på +100 kg og 400 meter "sprints" er nok også tæt på hvad jeg ville kalde tåbeligt.

Hvis sprints/løb er noget du vil benytte til cardio, så lav en progressiv plan og husk for guds skyld opvarmning og udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Intermittent Fasting Cut

Madlog - link

Mandag alt for sen eftermiddag - og lidt for fasted workout

Overkrop og Knee-rehab

Foam rolling af ben

3 stabilitetsøvelser til knæet - 2 runder af 12 reps

Knee-circuit / Quad Extension + Ham Curls + BW Reebok SQ + Calf Raises

12@130 + 10@50 + 10@BW + 12@220

10@130 + 10@50 + 10@BW + 12@220

Bænk - Smolov Sr - switching phase uge 1/2 - dag 1/3

x@20

5@70

1@120

4x1@160 - negativer

...sjovt at prøve

Seated DB Shoulder Press

mange@18,5

8@31

8@33

6@36

Rack Pulls - 5. hul

x@70

6@120

3@170 - overhånd

8@220 - straps herfra

0@260

8@230

Rear Laterals - incline chest supported

10@10*

12@11

12@11

12@13

Evil Wheel (knees) + Toe Touches

8 + 8

8 + 8

8 + 6

-----------------

Følte/føler mig lidt småsyg. Rack Pulls trak lidt rigeligt på batterierne og træningen tog iø alt for lang tid. Trænede på et dumt tidspunk - alt for megen ventetid.

Link to comment
Share on other sites

Dårligt knæ, kropsvægt på +100 kg og 400 meter "sprints" er nok også tæt på hvad jeg ville kalde tåbeligt.

Hvis sprints/løb er noget du vil benytte til cardio, så lav en progressiv plan og husk for guds skyld opvarmning og udstrækning.

Det var faktisk også lidt af en test. Hill sprints er nok en bedre idé, tror jeg.

Opvarmningen består af en luntetur - fra 800 meter sidst til en omgang let jog i en 10 minutters tid. Plus lidt let stræk.

Men du har ret. Det er ikke slik for knæet.

Link to comment
Share on other sites

Energi måles i kcal!!!!!!!!111

Men ellers ser det godt ud. Du kører IF i samme dur som før jeg startede med fastede træninger. Du har en fysik, der kan vise sig at være det som kritikerne efterspørger. Jeg er for tynd i de flestes øjne. Du vil kunne stå cut på en noget højere vægt.

Derfor har jeg høje forventninger til dig og dine massive arme.

Du er selvfølgelig meget velkommen til at skrive til mig på bb.dk, hvis du har brug for noget sparring. Jeg tjekker ikke MOL så ofte.

Link to comment
Share on other sites

Energi måles i kcal!!!!!!!!111

Men ellers ser det godt ud. Du kører IF i samme dur som før jeg startede med fastede træninger. Du har en fysik, der kan vise sig at være det som kritikerne efterspørger. Jeg er for tynd i de flestes øjne. Du vil kunne stå cut på en noget højere vægt.

Derfor har jeg høje forventninger til dig og dine massive arme.

Du er selvfølgelig meget velkommen til at skrive til mig på bb.dk, hvis du har brug for noget sparring. Jeg tjekker ikke MOL så ofte.

Hvorfor overhovedet skrive på bb.dk? Er du ikke fyldt 18? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share