A long and winding road...


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Cutzors

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Tirsdag formiddag Fasted Workout

Depletion + Garage Stronger WOD uge3 - dag2/6

Stronger Wod 3 - DB Part

DB Thrusters + DB Step Ups + DB Hammers - 9/6/3 @ 23,5kg - for time

2:00 3 sek dårligere end sidste uge. Måtte lige stille DB’s et kort øjeblik for at trække vejret og få lidt kontrol med pulsen

Metabolic KB Swings :8

20@32

20@32

20@32

Runde 1

Leg extension + Leg Curl + Bench + Pulldowns

20@40 + 20@25 + 20@60 + 20@90

20@70 + 20@35 + 20@70 + 20@90

Seated Laterals + 1 Leg Calf Raises + FM Curls + Tri Pushdowns Rope

20@8 + 16@BW + 20@35 + 20@50

20@8 + 18@BW + +20@35 + 20@50

Runde 2

Leg extension + Leg Curl + Bench + Pulldowns

20@70 + x@35 + x@70 + 20@100

17@70 + x@35 + 15@70 + 15@100

Seated Laterals + 1 Leg Calf Raises + FM Curls + Tri Pushdowns Rope

20@8 + 16@BW + 20@35 + 20@50

20@8 + 15@BW + +20@35 + 20@50

Tid: no clue

---------

Rædsom træning. Startede ok, men kort inde blev det en kamp for komme igennem. Jeg havde hele tiden lyst til at skride hjem. Skar lidt vol. i forholde til den oprindelige køreplan, men til gengæld lagde jeg lidt ekstra ind i starten. Kom igennem - og det var sgu fint i sig selv.

Dagens positve: Så kom der endelig supps fra Bulkpowders. Calcium caseinate, HUSK fibre og koffein-pulver - alt sammen noget jeg ikke har anvendt før. Så det lidt spændende.

Shit, kan du overleve en dag på kun 1k kcal? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Cutzors

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Onsdag eftermiddag

Cardio - Metcon

Prowler

2 ture med prowler

2 x P+40

0 x P+120 ...forsøgte med de lave håndtag

0 x P+110

0 x P+90

2,5 x P+90 - tilbage til de høje håndtag

...en lille udfordring fra DBM - bruttovægten fra Stronger 140 kg. Jeg troede på at jeg kunne vise hvor skabet skulle stå. Mega fail - jeg kunne ikke så meget som flytte lortet en centimeter. Skidt skidt skidt. Der er een chance tilbage - og det er kunstgræsset i Garagen - hvis ikke det lykkes der, så er eneste udvej hari kiri.

Brolice recept

5 øvelser 5 runder 7 reps

DL 100kg

Push ups m. hand release

KB Swings 32kg

Pullups

Bear Hug SQ 30-40kg?!

Tid 16:47

...Jævnt hårdt - pænt sagt. Pulsen bankede der ud af som en sindsyg. Har spist noget ECA-lignende de sidste par dage, og det fucker lidt med pulsen. Den ryger meget nemt op og min fornemmelse er at den også bliver oppe lidt længere end ellers - dårlig cocktail med metcons. Det var nok også det der gjorde at jeg var 3 sek langsommere på min Stonger Wod i går.

-----------------

If it's broken, fix it. If your program is not netting you any fat loss, you need to make some adjustments to your program. Don't keep spinning your wheels doing something that is no longer working for you. Getting the results you're after? Stay the course. Not getting the results you're after? Make changes.

There is no reason to continually suffer the effects poor prior fat-loss efforts have had on your metabolism. There is no reason you should have to suffer a permanent sentence of stalled fat

loss.

http://searchwarp.com/swa270381.htm Fixing a Damaged Metabolism in Two Weeks, by Erik Ledin

Med afsæt i råd fra Norah og ovenstående artikel, så stopper jeg UD2 med virkning fra i dag. I modsætning til første gang jeg prøvede kræfter med UD2, så har denne gang været nem og lige til. Denne gang var jeg langt bedre forberedt og vant til at være på diæt. Det har måske næsten været for nemt. Tidligere gange når jeg har været på diæt (og har tabt mig) så har jeg ofte prøvet at vågne om natten med voldsom appetit. Så var der kun at spise - ellers var det slut med søvn for den nat. Lige pt kan jeg spise ned til 1300-1400 kcal og overhovedet ingen problemer have med nattesøvnen. Ligeledes har sulten ikke været specielt udtalt på dagene med 1650 kcal.

Jeg tror jeg har bragt mig selv i ’starvation’ mode, så selv jeg tror på kontinuitet mht ens diæt-tilgang, så bliver jeg nødt til at reagere. Formen ER blevet bedre, men livvidden og vægten er næsten uændret, henover en periode der strækker sig fra 27. december til nu. Det nytter sgu ikke noget. Så nu tager jeg et par uger på vedligeholdelsesindtag (evt. plus 200-500kcal) og med nogle andre makro’er. Måske 50/30/20 - altså carbs hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Cutzors - intermezzo

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Fredag middag

Chest/Back

Bænk + WG Pullups

25@60 + 8@BW

ca 8@100 + 6

6@110 + 6

5@120 + 6

Incline BB Bench + T-Bar Rows

12@60 + 12@40

10@80 + 10@60

8@90 + 8@80

ca 8@100 + ca 8@100

...sidste sæt ved med mindre ROM i bænken - hvilket var tanken at jeg skulle have haft gjort fra start, men det glippede i farten.

DB Bench + CG Chins

14@31 + 6@BW

9@41 + 6

5@46 + 4

...twistede bevægelsen i DB bench en smule for mere contraction.

Dips + BOR

12@BW + 18@60

12 + 10@90

12 + 10@90

DB Pullovers - stiff arm

10@36

10@43,5

10@36

FM Flyes

ca. 40@noget

EQI Stretch

Pecs og Lats - 4 kg db

--------------

BB Hva’be’har! FED træning! Mere BB end i hundrede år - det ka’ vi li :twisted: Så er der ved at være orden i universet igen og balance i Eliten. DBM gøgler med håndklæder og jhax FizBB’er den maksimalt :superman:

Supersets hele vejen igennem.

Den her video er meget sød:

Link to comment
Share on other sites

Cutzors - intermezzo

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Søndag middag

Shoulders n stængers

Trolde Cleans

3’ere op til 82,5

WG Pullups

3x3@BW

Pusher Presses

bl.a. en 3’er med 90

Military + Laterals

Tunge reps supersettet med laterals (og lidt trisets med standing db presses)

Metabolic KB Swings

10@10@40

DB Thrusters

4x8@6 - for let

8@8@10

30 seks pause

--------------

Dejlig søndagstræning med all stars team - Ivan-Legend, EZ-Daisy, SkinnyBrolice aka Snatch Powers. Meget ad-hoc for mit vedkommende. Men det gjorde egentligt ikke noget.

Usædvanligt godt DOMS’et i triceps - arnold-træningen i forgårs har sat sine spor.

Link to comment
Share on other sites

Powerhouse!! Sikke et bæst du kan blive når du en dag lærer teknikken!! :bigsmile:

Jeg burde jeg nok tage mig sammen og gå i gang med at øve med et kosteskaft :blush:

Hvorfor kalder du dine swings for metabolic??

Ligesom så meget andet i min log, så er det lidt noget fis. Men det er baseret på denne artikel:

The Metabolic Swing

....den der KB, den smelter simpelthen fedtet af det gamle skrog!

Link to comment
Share on other sites

Jeg burde jeg nok tage mig sammen og gå i gang med at øve med et kosteskaft :blush:

Ligesom så meget andet i min log, så er det lidt noget fis. Men det er baseret på denne artikel:

The Metabolic Swing

....den der KB, den smelter simpelthen fedtet af det gamle skrog!

Yes! Kosteskaft rocks! Det er også totalt crossfit at bruge en PVC pibe :4thumbup:

Ahahaha .. meget inspirerende artikel :tongue: It's the hinge baby! Jeg glæder mig meget til at se dig demonstrere Bulgarian Goat Belly Swings næste gang vi træner sammen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Yes! Kosteskaft rocks! Det er også totalt crossfit at bruge en PVC pibe :4thumbup:

Ahahaha .. meget inspirerende artikel :tongue: It's the hinge baby! Jeg glæder mig meget til at se dig demonstrere Bulgarian Goat Belly Swings næste gang vi træner sammen :laugh:

Ja, jeg tænkte nok at gamle mænd med swole glutes lige måtte være noget for dig. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Cutzors - intermezzo

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Mandag aften

Benern/Knee Rehab

Løs intuitiv træning. Dagens meget positive oplevelse kom i form et par Fivefingers Classic. De er ellers lidt for store bagtil og derfor ville jeg egentligt have sendt dem retur. Sådan blev det ikke og jeg må sige de virkelig fungerede godt ved lunges, step ups, air squats og box jumps mv. Meget bedre balance.

Har været lidt småsløj i nogle dage nu og jeg var dvask op til træningen, så jeg snuppede en 3-dobbelt dosis koffeinpulver før træning kl ca. 18. Jeg kvikkede i den grad op og effekten er i skrivende stund endnu ikke aftaget. Det kan konstateres at det produktet virker :bigsmile:

I relation til koffeinpulver, så læste jeg i.ø. forleden på Martin Berkhans facebook side, at et forsøg med combo af koffein + catechin (grøn the) henover 24 timer havde ført til en stofskifteforøgelse på 5 % OG en øget fedtforbrænding (fat oxidation) på hele 16 %. Det kunne være at man skulle til at eksperimentere med det snart.

Link to comment
Share on other sites

Cutzors - intermezzo

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Tirsdag formiddag

Chest/Back

Bænk + WG Pullups

ca 20@70 + 6@BW

x@90 + 6

6@110 + 6

6@110 + 6

8@100 + 6

Incline BB Bench + T-Bar Rows

8@90 + 12@60

8@90 + x@105 - avs i lænden

8@90 + 2@100 - mere avs end før ](*,) - tog hurtigt 9 inverted Rows i stedet.

...Forkortet ROM i bænken

Low incline DB Bench + Inverted Rows

12@38,5 + 10

6@51 + ca 10

8@43,5 + ca 10

Dips + CG Chins

12@BW + 6@BW

12 + 6

12 + 6

EQI Stretch

Pecs og Lats - 5 kg db

--------------

Gammel træt krop - mit happy-go-luck-intermezzo-program var ikke godt for mig i dag. Jeg var ikke restitueret ordentligt og det kunne jeg hurtigt mærke. Men nu var jeg der og så trænede jeg så alligevel. Havde ellers overvejet at droppe det, så jeg er mere frisk når jeg skal i Garagen med drengene i morgen. Men disko-bb’ere kan ikke tilsidesætte et arnold-pat-pas fordi der skal gøgles med tyndarmede artister. Det går bare ikke.

Mr Patkas var også i hulen i dag og det var mægtig hyggeligt. Min shuffle røg på anlægget og så var der pludselig både Slayer og Röyksopp i rotation. Gym Upgrade 2011! Dagens Mantra - glæd dig over solen og sig NEJ til Rammstein!

Link to comment
Share on other sites

Cutzors - intermezzo

http://www.madlog.dk/jhax/pb27

Torsdag eftermiddag

The Ensign - Garage Work Out

3 Power Cleans @ 70 (trolde repz)

6 Push Ups

9 Air SQ/Ring Dips

Max antal runder på 3 minutter. 6 Sekvenser a 3 minutter. Pauser a 60 sek. SQ på ulige runder - Dips på lige runder

3,3,2,2,3,3 = 16 runder. Fra runde 4 og frem skiftede jeg ring dips ud med almindelige dips.

Stinkehårdt, men sjovt. Jagtede Ivan-Legends 15 runder - havde jeg ikke nedgraderet, så frygter jeg for hvor stor en røvfuld jeg ville have fået. Men jeg er nu godt tilfreds alligevel.

herefter:

Step Ups - Venstre ben

10x10@BW

Plus lidt udstræk

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

Hej Matematik! Jeg gjorde sådan her:

6 cirkler; Max cirkler 3 min. ON, 1 min. OFF

3 Powerclean @ 70 kg.

6 Pushups

9 Airsquats/Ringdips (1. runde Airsquats, 2. runde Ringdips, 3. runde airsquats.. etc.)

Total: 18 runder + 9 Powercleans, 12 pushups, 9 Ringdips (De ekstra var fordelt på cirkel 1,2 og 6)

- egentlig en ganske udemærket WO. Lavede singles i Powerclean og holdt derfor teknikken fint.

:smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hva faen - jeg sgu da ikke engang lysår væk fra Overgokke! Weeeeee :alright:

Det er ikke ligesom når man laver Cindy med Brolice, hvor han laver 81 runder og jeg laver 13 :biggrin:

Kan du lide den ? Jeg synes den var ret fed.

Jeg syntes den var pivlækker! Mine trisser var godt brændt af til sidst! Det var sgu' dips, der tog livet af mig til sidst.

Mr. Brolice er unstopable, når det kommer til BW øvelser, komplexes etc. - der gider jeg slet ikke lege med!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan i talte, men i følge de kloge mænd i garagen er det kun hele runder på de 3 minutter der tæller. Alle 3 minutters runder starter man forfra. :)

Sådan talte jeg også - fordi det var mest logisk jf det at de kalder sekvenser.

Altså jeg går udfra at du mener:

sekvens 1:

runde 1 - sq

runde 2 - dips

runde 3 - sq

sekvens 2:

runde 1 - sq

runde 2 - dips

runde 3 - sq

...eller er jeg helt gal på den - det var li’som mest logisk - og også knap så morderisk.

Link to comment
Share on other sites

Det er "forkert"

Sekvens 1: sq

Sekvens 2: dips

osv.

det er kun færdiggjorte runder der tæller. Slutter du de tre minutter med 3 PC, 6 armbøjninger og 4 SQ, så tæller det for ingenting.

Det sidste var også det jeg havde forventet, så det er med at pace sig selv moderat - og ikke brænde sig helt og gå efter 4 runder og så nå 3,8 - så det bedre at lurepasse :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share