Tour Manager spil


Diddley
 Share

Hvilket managerspil foretrækker du ?  

64 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det virker som om Tour managerspillene er ved at være klar. Det er lykkedes mig at støve 4 kandidater op, som vi kan vælge imellem. Hvis andre kender til bedre spil, så lad os det endelig vide.

En kort beskrivelse:

DR

Spillet er gratis

Man skal vælge 9 ryttere og kan skifte ved hver etape for et mindre gebyr.

Masser af taktisk spil undervejs pga. de mange rytterskift. Men, de taktiske overvejelser ligger nok temmeligt langt fra den virkelige verden.

TV2

Umiddelbart ser det om som det er gratis, men hvis man vil udnytte alle muligheder for rytterskift skal man betale 30kr. Gør man det, kan få op til 9 skift.

På mig virker spillet unødvendigt komplekst, med et sindrigt pointsystem.

BT

Koster 50kr at deltage

Vælg 9 ryttere og behold dem fra star til slut.

hardcore - og nok tættest på det virkelige taktiske spil omkring touren. Til gengæld kan det måske blive lidt kedeligt undervejs, hvis ens primære ryttere udgår tidligt i spillet.

Hvem gider betale 50kr for at se ens kaptajn styrte og udgå på prologen :laugh:

Feltet

Koster 25kr,

Reglerne er dårligt beskrevet, men det virker ikke som om man kan udskifte ryttere undervejs.

Relativt simpelt spil, dårligt beskrevet på hjemmesiden.

Hvis jeg har misforstået nogle af reglerne omkring de forskellige spil, er i velkomne til at give det videre. Så opdaterer jeg indlægget løbende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Feltet fordi det rent faktisk minder om noget cykelløb. 9 udskiftninger :blink: hvad fanden er det for noget. Samtidig giver feltet også point på en mere fornuftigt måde. Altså til etapevindere, samlet vinder og til trøjerne. Og da de også laver Pro Tour og har lavet Giro spil kan man konstatere at deres pointsystem faktisk virker godt.

Så spørg du mig er feltet.dk det bedste og mest reelle tourmanager.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer på DR's.. Syntes den er god.. Og det er spændende man kan udskifte hver dag..

<{POST_SNAPBACK}>

Har også stemt DR. Mest fordi det er gratis... Det kan godt være, at de daglige udskiftninger gør, at det ikke ligefrem er et realistisk managerspil , men betingelserne er jo ens for alle :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste år var jeg med i et spil med fri udskiftnig (jeg mener, at det var på BT), hvilket resulterede i at alle seriøse spillere i puljen havde næsten samme hold hver dag, så man på en bjergdag måske har de 9 førende ryttere, som både får gode klassementpoint og gode point for dagens etape. Når der så kommer flade etaper skifter man alle de gode sprintere ind (det giver selvfølgelig ikke mange points, hvis der kommer et udbrud hjem, men alle satser på det sikre, så det er lige for alle).

Så der bør være begrænsninger i antal udskiftninger og gerne et budget, som man kan købe ryttere for, så der bliver plads til lidt taktik (og squatfathers inside information :wink: ).

Uden at have nærlæst Diddleys forslag lyder det som om, at TV2's konkurrence bedst lever op til dette.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg bøjer mig :wink:

Tv2s managerspil er også gratis - og har en begrænsing på 3 udskiftninger.

Dog kan man for 30 kr. købe sig til 9 udskiftninger

Med de 30 kr. kan man desuden oprette privatligaer (min 5 deltagere)

Sakset fra reglerne

Regler for TV 2s Tourmanager 2005

Udskiftninger:

Hvert hold får holdet tildelt 3 udskiftninger gratis. Derudover er der mulighed for at tilkøbe 9 udskiftninger ekstra, hvis man vil skifte yderligere. Dette kan gøres på tre forskellige måder

For alle tre tilkøbsmuligheder gælder det, at man kun kan vælge en af dem.

Med managerpakken får man, sammen med statistik om rytterne og muligheden for at oprette privatligaer, 9 udskiftninger. Managerpakken koster kr. 30.

For kr. 20, kan man købe en pakke med 9 udskiftninger.

3 udskiftninger koster 10 kr. og kan altså max. købes 3 gange i alt.

VENLIGST BEMÆRK, at man ikke kan købe ekstra udskiftninger, såfremt man har købt Managerpakken. Ligeledes kan man ikke købe Managerpakken, hvis man allerede har købt 'løse' udskiftninger

Deadline for udskiftning er individuelt fra etape til etape og kan ses under menuen 'Etaper & point'.

Udskiftninger foretaget midt på en etape, vil først tælle til den efterfølgende etape.

Privatligakonkurrencen:

Der skal ved den pr. 2. juli 2005 være min. 5 hold i en privatliga, for at den kommer med i privatligastillingen og dermed kan komme i betragtning til præmierne. Fra 1. hviledag, må der ikke ændres i privatligaen.

Privatligaens pointantal udregnes på følgende måde:

Det samlede pointantal for puljen divideres med det antal hold, der deltager i puljen pr. 2. juli 2005 og de 5 hold med de højeste gennemsnitlige pointantal ved Tourens afslutning vinder de 5 præmier

Så vi skal vel have en MOL-liga, der deltager, hvis vi vælger TV2-løsningen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste år var jeg med i et spil med fri udskiftnig (jeg mener, at det var på BT), hvilket resulterede i at alle seriøse spillere i puljen havde næsten samme hold hver dag, så man på en bjergdag måske har de 9 førende ryttere, som både får gode klassementpoint og gode point for dagens etape. Når der så kommer flade etaper skifter man alle de gode sprintere ind (det giver selvfølgelig ikke mange points, hvis der kommer et udbrud hjem, men alle satser på det sikre, så det er lige for alle).

Så der bør være begrænsninger i antal udskiftninger og gerne et budget, som man kan købe ryttere for, så der bliver plads til lidt taktik (og squatfathers inside information  ).

Uden at have nærlæst Diddleys forslag lyder det som om, at TV2's konkurrence bedst lever op til dette.

Jeg bøjer mig naturligvis for flertallet, men er nu glad for DR's manger.. Og du får det til at lyde som om man har råd til alle top rytterne, hvilket ikke er tilfældet.. De fleste top seedede koster jo i omegnen af 9-10 mio.. 3 ryttere i dette niveau og du skal finde 6 ryttere til maks 3,3-3,5 mio.. Så har man altså ikke et homogent hold der trækker point hjem.. Syntes det er sjovt at vælge et hold fra dag til dag man tror på... Derudover er det jo ikke gratis at skifte.. Kan specielt godt lide at man skal sætte det op alt efter bjerge, flade og ITT og TTT... Men det sjove er jo dem man spiller imod... Så der hvor flertallet vil spille vil jeg naturligvis også spille...

Link to comment
Share on other sites

Sidste år havde jeg, da jeg nåede bjergene faktisk råd til 9 ryttere i top 12, bla fordi et par topryttere (feks Ullrich) var ret undervurderede af dem, som fastsatte priserne. Samtidig startede man med at købe sprintere (feks Petacchi) som steg meget i værdi imedens klassementrytterne ikke steg den første uge, så man skrabede ekstra penge sammen inden man kom til bjergene og ville have klassement ryttere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sidste år var jeg med i et spil med fri udskiftnig (jeg mener, at det var på BT), hvilket resulterede i at alle seriøse spillere i puljen havde næsten samme hold hver dag, så man på en bjergdag måske har de 9 førende ryttere, som både får gode klassementpoint og gode point for dagens etape. Når der så kommer flade etaper skifter man alle de gode sprintere ind (det giver selvfølgelig ikke mange points, hvis der kommer et udbrud hjem, men alle satser på det sikre, så det er lige for alle).

Så der bør være begrænsninger i antal udskiftninger og gerne et budget, som man kan købe ryttere for, så der bliver plads til lidt taktik (og squatfathers inside information  ).

Uden at have nærlæst Diddleys forslag lyder det som om, at TV2's konkurrence bedst lever op til dette.

Jeg bøjer mig naturligvis for flertallet, men er nu glad for DR's manger.. Og du får det til at lyde som om man har råd til alle top rytterne, hvilket ikke er tilfældet.. De fleste top seedede koster jo i omegnen af 9-10 mio.. 3 ryttere i dette niveau og du skal finde 6 ryttere til maks 3,3-3,5 mio.. Så har man altså ikke et homogent hold der trækker point hjem.. Syntes det er sjovt at vælge et hold fra dag til dag man tror på... Derudover er det jo ikke gratis at skifte.. Kan specielt godt lide at man skal sætte det op alt efter bjerge, flade og ITT og TTT... Men det sjove er jo dem man spiller imod... Så der hvor flertallet vil spille vil jeg naturligvis også spille...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sjovt, du siger det med flertallet, for der er jo netop overvældende flertal i pollen for DRs udgave :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste år havde jeg, da jeg nåede bjergene faktisk råd til 9 ryttere i top 12, bla fordi et par topryttere (feks Ullrich) var ret undervurderede af dem, som fastsatte priserne. Samtidig startede man med at købe sprintere (feks Petacchi) som steg meget i værdi imedens klassementrytterne ikke steg den første uge, så man skrabede ekstra penge sammen inden man kom til bjergene og ville have klassement ryttere
Spillede også DR's sidste år og havde nu ikke råd til 9 top ryttere.. Men mener nu stadig at det er lige for alle... Eftersom både sprinterne, ITT, Bjerggeddene osv er pænt højt sat er man nødt til at prioritere... Har oprettet en brutto trup og havde svært ved at få de ryttere jeg gerne ville have til prologen.. Har overhovedet ikke penge nok...
Det er sjovt, du siger det med flertallet, for der er jo netop overvældende flertal i pollen for DRs udgave

Ja, men syntes nu indlæggende peger i den anden retning.. Underligt.. Men som sagt, er med hvor end det bliver valgt..

Link to comment
Share on other sites

jeg har stemt dr, det er sjovere mht det taktiske spil, selvom ulempen naturligvis er at holdene let bliver ens og at man pga ferie...damn :smile: .. ikke kan opdatere hele touren når man sidder og leger levemand under sydlige himmelstrøg :bigsmile: , jeg har ihvertfald lavet et hold på dr... så må vi bare se om der kommer en mol-liga :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

MOL-ligaen (hedder "MOL") er hermed oprettet. Kodeordet er "Vetter" (opkaldt efter en udemærket lokal bar med eget bryggeri).

Det virker ikke rigtigt som om der er konsensus om, hvilket spil vi skal satse på - så jeg har valgt et gratis - nemlig DR's.

Undertegnede har allerede tilmeldt "Dachsenfranz" - der vil dominere de franske landeveje fra den 2. juli og tre uger frem :w00t:

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

MOL-ligaen (hedder "MOL") er hermed oprettet. Kodeordet er "Vetter" (opkaldt efter en udemærket lokal bar med eget bryggeri).

Det virker ikke rigtigt som om der er konsensus om, hvilket spil vi skal satse på - så jeg har valgt et gratis - nemlig DR's.

Undertegnede har allerede tilmeldt "Dachsenfranz" - der vil dominere de franske landeveje fra den 2. juli og tre uger frem  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

PanzerVORAN

er med i gruppen... arghhh :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilmeldt som Ramonesi :blink:

Lidt sjovt system med at man kan skifte ud samt at rytternes værdi ændrer sig undervejs. Måske er det faktisk meget fedt - det gør at man hele tiden skal tilpasse sit hold efter næste etape :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share