MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Racerræs

Cyklede med Heino-folkene (og CandyMåsen) i dag.

Fed tur, hvor jeg synes jeg fulgte ganske fornuftigt med på intervallerne. :devil:

Den lange udgave:

"Nogen" mente vi var sent på den, men vi ankom i fin tid i Brøndby hele 2 minutter i fem :innocent::blush: - klar til at møde Heino-flokken. Der var mange i dag, 30-40 stykker tror jeg, så vi fyldte godt på vejen, og i nogle af intervallerne som blev taget i flok var det næsten lige i overkanten.

Som det er standard hos Heino er opskriften 50-60km hyggerul med ca 5 indlagte intervaller. Jeg fik taget en ekstra med ungdomsrytteren Mark på en lang stigning hvor vi var på vej til næste interval. Han havde lagt sig i front og bestemt at den skulle tages stående hele vejen, og jeg synes jeg ville gøre ham selskab. :bigsmile: Jeg vandt naturligvis selvom han lige prøvede at stikke til sidst. :tongue:

Jeg har stadig det handicap i intervallerne, at jeg ikke helt har styr på hvornår de ender :laugh: så det med at disponere kræfterne er ikke let. De første par stykker holdt jeg mig sådan omkring forreste tredjedel og fik givet den ok med gas. På interval 4 var det vist havde vi en lang lige afslutning, der først gik en smule nedaf og så lidt op. Jeg lå på et godt hjul og blev trukket med frem. Jeg lå som nummer 4 og der var ret godt tempo på, men følte alligevel et godt overskud, så jeg tog chancen, og stak hvad der måske har været 500-700m ude (hvilket jeg jo ikke vidste på det tidspunkt). :bigsmile: Jeg fik slået et, synes jeg selv pænt hul, men kunne så bare mærke hvordan benene begyndte at syre til. Jeg blev lige akkurat spist af de sprinterne inden skiltet der må have været mål lidt på samme måde som 5. etape i touren hvor Cavendish nappede sejren foran snuden på Vogondy. :laugh:

Det blev kun til en enkelt omgang med rulleskift, hvor vi blev sendt afsted i grupper på 6-8 mand. Det kørte temmelig rodet i starten, men der kom dog mere styr på det. Tayeb fra Heino ("træneren") havde forsøgt at starte rulleskift lidt før, men det var noget halvhjertet, så jeg tror ikke halvdelen havde hørt det, og selv da vi fik samlet en flok kørte det helt til hest.

I den afsluttende spurt nappede jeg en acceptabel fjerdeplads. :superman:

Alt i alt en super tur, hvor jeg igen er overrasket over hvor godt jeg kan følge med trods jeg stadig er våd bag ørerne (ift cykling altså). :tongue::superman:

Stats

Rute:

"Den bakkede Heinotur"

Dato: 09-07-2008

Tid: 2:20:11

Distance: 67,7km

Snit: 29,0km/t

Maxhastighed: 63,7km/t

Højdemeter: 398 meter

Link to comment
Share on other sites

Jeg har indtastet ruten her, 67,8 km og 387 højdemeter.

Og ja, man må sørme sige du får givet den gazzz :bike: og følger særdeles godt med. :superman: :4thumbup: Og man kan ikke andet end at smile, når man ser dig indlægge spontane spurter og fortæller om spurten oppe foran :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har indtastet ruten her, 67,8 km og 387 højdemeter.

Og ja, man må sørme sige du får givet den gazzz :bike: og følger særdeles godt med. :superman: :4thumbup: Og man kan ikke andet end at smile, når man ser dig indlægge spontane spurter og fortæller om spurten oppe foran :wub:

Hey girl

Ud fra kortet der er postet på hjemmesiden, så laver den lige et knæk oppe mellem Slagslunde og Ganløse, så jeg endte på 398 højdemeter.

Og ja, jeg havde det fantastisk. :w00t:

In other news...

Jeg købte sidste sæson et par sjove sko fra FiveFingers som jeg dog ikke har fået brugt så meget. Til yogaworkshoppen fik jeg mulighed for at se og prøve et par FiveFingers Sprint og det var ret utroligt så stor forskel det gjorde at have stroppen og ikke mindst at have den rigtige størrelse - mine egne var nemlig købt et nummer for stort hvilket jeg først opdagede da de var taget rigtigt i brug. :innocent: Sådan et par måtte jeg have. :bigsmile:

Farverne alun.dk har sprint-modellen i tiltalte mig dog ikke, så jeg købe en KSO-model i stedet. Er de ikke ... fine? :laugh:

post-1845-1215705820_thumb.jpg post-1845-1215705829_thumb.jpg

Har lige haft dem på hele dagen, og de er NICE! :shades:

Så var det jeg tænkte, at mine gamle har det jo sådan set fint, så hvis nogen kunne tænke sig et gratis par FiveFingers størrelse 43, så er det bare at sige til. Afhentning kan aftales i kbh centrum, Frederiksberg eller de kan sendes hvis du betaler porto. :smile:

Mine fusser måler ca 26,5cm og den størrelse 43 er som sagt lige stor nok, og så er elastikken klippet af efter inspiration fra Kauf, da den generede. :laugh:

Således ser de ud:

post-1845-1215705961_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hep hey :w00t:

Jeg laver stadig lidt, men dælme ikke meget for tiden :innocent:

I går søndag kørte jeg en omgang hjemmeyoga af efterfulgt af lidt planke-træning (på albuerne), både for forside, bagside og sidesider. :laugh:

I dag blev det til en bette løbetur RoadBikeShop tur-retur med Candytøsen.

Løb

Pause cirka halvvejs :smile:

Dato:

Distance: 3,55

Tid: 17:56

Hastighed: 11,9km/t

Gns. puls: 165 (78%)

Max puls: 185 (88%)

Stram op! :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Guidet II @ yogamudra

Puha - det var en halvlang yogapause, det dér. Følte mig egentlig rimelig smidig i for- og bagudbøjninger, men knæ og hofter var ikke meget for at samarbejde i hofteåbninger. Intet fra skulderen før til allersidst i Utpluthee hvor den lige pev en bitte smule.

Meget meget varm og svedig omgang med fuld sal. Stængerne var noget mærkede pga løberiet i går. :gal:

Link to comment
Share on other sites

Racerræs

Onsdag betyder Heino-tur, og da Candy havde fået separationsangst fra spinning var det bare lille mig sammen med 12-15 andre på turen. Vejrudsigten havde truet med en smule dryp, men det holdt tørt og var i øvrigt supergodt cykelvejr - let overskyet men rigeligt varmt ikke mindst fordi der blev givet godt med gas.

Jeg lagde roligt ud i første interval og endte 4'er. :blush:

For næsten alle intervallerne derefter (3 af 4 tror jeg) satte jeg en ære i at agere hare. :laugh: Jeg er for utålmodig når folk ligger og lurpasser - vi skal jo have træning ud af det, og så må det at komme først komme i anden række (siger jeg naturligvis kun fordi jeg ikke er hurtig nok endnu :innocent: ).

Det fik jeg kørt mig selv rigtig dejlig i sænk på, og jeg tænkte at sålænge jeg alligevel ikke har helt nok til at sidde med i spurten, så kunne jeg lige så godt lave ballade og få god træning ud af det. Nogle var lidt tættere på at lykkedes end andre. :innocent:

Meget imponerende synes jeg selv taget i betragtning at mine stænger er møgømme efter løberiet og yoga i går (tro det hvem der kan :tongue: ), og så er jeg irriterende øm i mellemkødet :blush: - og det vil bare ikke gå væk. :gal:

Vi fik kørt lidt rulleskift også med moderat succes. Utroligt der stadig er folk som tror de skal rykke når det når fronten, og så er den også svær at få startet når halvdelen af flokken stikker af og tonser afsted med 40+ - suk. Tænk hvis vi lærer det en dag. :laugh:

Der var også visse passager - især efter én af gangene hvor jeg havde kørte mig godt ned, der blev sat et ret solidt rulletempo (Candy ville vel have elsket det :tease: ) så jeg næsten følte mig fristet til at råbe én ned men oksede dog bare løs.

Ifølge uret har jeg sat ny maxpuls med et enkelt slag :superman:, men selvom jeg da fik givet hvad jeg havde, så kan jeg næsten ikke tro det var max, og med kun 2:13 over 90% giver det ikke meget mening. :wink:

Jeg havde utroligt nok energi tilbage til sidst til at ræse lidt ind af Roskildevej efter gruppen var brudt op, og det fik da hevet mit snit med 3 pinde. :bigsmile:

Stats

Rute:

Dunno - vi tullede rundt derude nord for Holbækmotorvejen og kørte vores intervaller.

Dato: 16-07-2008

Tid: 2:26:51

Distance: 72,8km

Snit: 29,7km/t PR for lange ture (60+km)

Maxhastighed: 59,3km/t (på flad vej!)

Højdemeter: ? meter

Gns. puls: 153 (72,5%)

Max puls: 212 (100,5%) :hehe:

Pulszoner:

70-80%: 1:02:03

80-90%: 0:29:41

90-100%: 0:02:13

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxPower :smile:

Nu har jeg fulgt din log i et stykke tid on and off, og har nu besluttet selv at oprette en bruger og en logbog (jep, dette er skamløs reklame af min egen log :tongue: ). Jeg gør rigtig meget ud af min håndstand og bodyweight øvelser generelt, men har også tænkt mig at træne noget mere smidighed. Jeg har selvfølgelig lagt mærke til at du dyrker yoga, men du skriver aldrig hvad det rent faktisk er du laver. Hvilke øvelser? Hvor mange set og reps? Er det hele bodyweight eller udføres solhilsnen med en 45 kg. sandsæk på nakken? :tongue: Ej det jeg efterlyser er: hvordan dyrker man rent faktisk yoga? :smile: Kan du henvise til nogle gode artikler på nettet, jeg har intet imod at ofre et par timer dér. Jeg synes bare, at hvis man rent faktisk skal gøre noget, så skal man også gøre det fuldt ud. Så jeg ville undersøge om yoga var noget for mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lasse

En lille smule skjult reklame er ok. :wink:

Jeg kan godt se, at hvis man bare dumper ind midt i loggen kan det være lidt problematisk at få et overblik over min yoga.

Nu er det jo varianten Astanga yoga jeg bruger min tid med, og da den er relativt fasttømret i sin opbygning er det meget af det samme fra gang til gang.

Lidt links:

http://ashtangayoga.info/ - gennemgang af alle serier plus en masse baggrund, kig især under "asana-vinyasa-guide"

http://nilaf.com/movies.htm - diverse videoer

En time består generelt af:

5x Solhilsen A (Surya Namaskara A)

5x Solhilsen B (Surya Namaskara B)

Fundamental asana (de stående stillinger)

Primary series (Hel eller delvis afhængig af timens sværhedsgrad)

Finishing positions

Videoerne på nilaf.com burde kunne give en god fornemmelse hvordan astanga i praksis kan se ud. :tongue:

Godt nede på siden ligger "monday practice" og "seated portion of primary". Det meste andet er ret avanceret stuff.

Nu kan jeg se du muligvis bor en stykke ude på landet :wink: men hvis man rigtig vil astanga, så er man nødt til at finde sig en lære. Du kan ikke lære det ordentligt via billeder og video på nettet. Evt kan du finde en begynderworkshop og bygge derfra.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ingen hemmelighed at jeg i øjeblikket bor lidt langt væk fra alting. Men om en måneds tid flytter jeg til Nyborg for at starte på gymnasiet, og mon dog ikke de har noget i enten Nyborg eller Odense :wink: Det ser alt sammen meget interessant ud, men det virker også som noget man virkelig skal ind i for at kunne bruge det. Jeg tror lige jeg vil kigge lidt mere på det :smile:

Jeg kan huske at du på et tidspunkt begyndte at øve dig i at stå på hænder, hvor langt nåede du egentlig med det? Nåede du at få en god fritstående håndstand?

Link to comment
Share on other sites

Hey skipper! Hvis dine fivefingers stadig er til afhentning er jeg skam mere end interessert!

They are indeed. :bigsmile:

Ja, det er ingen hemmelighed at jeg i øjeblikket bor lidt langt væk fra alting. Men om en måneds tid flytter jeg til Nyborg for at starte på gymnasiet, og mon dog ikke de har noget i enten Nyborg eller Odense :wink: Det ser alt sammen meget interessant ud, men det virker også som noget man virkelig skal ind i for at kunne bruge det. Jeg tror lige jeg vil kigge lidt mere på det :smile:

Jeg kan huske at du på et tidspunkt begyndte at øve dig i at stå på hænder, hvor langt nåede du egentlig med det? Nåede du at få en god fritstående håndstand?

Astanga er lidt specielt, fordi jeg kan finde på mange mange andre ting der er "sjovere", men når man kommer lidt ind i det er det utrolig kraftfuldt og en rigtig dejlig måde at bruge kroppen.

Mit håndstands-gøgleri har været temmelig meget on-off og jeg kan desværre ikke påstå jeg har en rigtig stabil håndstand endnu. Jeg er så småt gået i træning for at styrke kernen som jo er umådelig vigtigt, og så kan man jo næsten ikke træne håndstand tit nok for at blive rigtig god. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Astanga er lidt specielt, fordi jeg kan finde på mange mange andre ting der er "sjovere", men når man kommer lidt ind i det er det utrolig kraftfuldt og en rigtig dejlig måde at bruge kroppen.

Mit håndstands-gøgleri har været temmelig meget on-off og jeg kan desværre ikke påstå jeg har en rigtig stabil håndstand endnu. Jeg er så småt gået i træning for at styrke kernen som jo er umådelig vigtigt, og så kan man jo næsten ikke træne håndstand tit nok for at blive rigtig god. :wink:

Ja ligesom med alt andet skal man lidt ind i det, før det begynder at blive sjovt :smile:

Hvis man virkelig vil noget med sin håndstand, så skal man også regne med at skulle træne meget. Men ligeså snart man har haft en periode hvor man kan holde sin håndstand 20 sek + hver gang, uden at tage skridt, så er det faktisk svært at glemme igen :wink: På efterskolen havde vi en fyr, som aldrig havde prøvet at stå på hænder før, men i den sidste måned af skoleåret lavede han en håndstand på 2 min 15 sek uden at tage et eneste skridt. Det var imponerende så meget den fyr trænede :tongue: Men det kunne da være fedt hvis ud tog fat i det igen, som jeg forstår det er håndstanden (Adho Mukha Vrksasana? :tongue: ) en ret essentiel del af yoga?

Link to comment
Share on other sites

Ja ligesom med alt andet skal man lidt ind i det, før det begynder at blive sjovt :smile:

Hvis man virkelig vil noget med sin håndstand, så skal man også regne med at skulle træne meget. Men ligeså snart man har haft en periode hvor man kan holde sin håndstand 20 sek + hver gang, uden at tage skridt, så er det faktisk svært at glemme igen :wink: På efterskolen havde vi en fyr, som aldrig havde prøvet at stå på hænder før, men i den sidste måned af skoleåret lavede han en håndstand på 2 min 15 sek uden at tage et eneste skridt. Det var imponerende så meget den fyr trænede :tongue: Men det kunne da være fedt hvis ud tog fat i det igen, som jeg forstår det er håndstanden (Adho Mukha Vrksasana? :tongue: ) en ret essentiel del af yoga?

Jeg skal nok lære håndstand når jeg er klar til det. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga - søndag

Billeder af ashtanga-serien

Hjemmeyoga @ home

jow jow - fik kørt en omgang igennem i går.

5x solhilsen A

5x solhilsen B

Alle stående

En kort version af de siddende

Afsluttende stillinger

Tog lige under en time og gennemspringningerne var faktisk nogenlunde acceptable.

Jeg synes godt nok jeg har svært ved at få prioriteret træningen højest for tiden. Det er som om der er alt muligt andet der kommer og tager min tid. :laugh::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Racerræs - onsdag

Huhej, hvor tiden flyver. Kan dog stadig lige overskue at lave en smule hist og her.

Dogme blev jo desværre aflyst, men jeg kunne da lokke C. ud på en gentagelse af min første tur.

Jeg havde rimelig gode ben, da de sådan for alvor kom igang - C. vil nok næsten sige for gode ben. :innocent::blush:

Jeg fik lov at trække en del og tog mig lov til lidt intervaller/spurter. :bigsmile:

Vi tog det dog også rimelig roligt en visse perioder. Snittet blev 28,8 ift den første tur på 25,9. :laugh:

Stats

Rute:

http://bikelog.dk/loadrutever8.php?id=2382

Dato: 23-07-2008

Tid: 2:01:32

Distance: 58,4km

Snit: 28,8km/t

Maxhastighed: 55,1km/t

Højdemeter: 255meter

Gns. puls: 141 (67%)

Max puls: 187 (88,5%)

Link to comment
Share on other sites

Løberiløb - torsdag

Jeg skal jo i form til DHL :laugh:, så...

Menuen hed 3km uden pause så vidt muligt. Jeg lavede en deal med mig selv om at hvis pulsen var under 90% halvvejs, så skulle jeg løbe resten.

Det var jævnt hårdt, nok mest af alt fordi jeg er i ringe form, men samtidig vildt dårlig til at løbe langsomt.

De første 100 meter virkede benern dejligt lette, men så blev de tunge. :laugh:

Som jeg har sagt det før - jeg er bare overhovedet ikke bygget til løb. :wink:

Dato: 24-07-2008

Distance: 3,00km

Tid: 13:49

Hastighed: 13,0km/t* :superman:

Gns. puls: 173 (82%)

Max puls: 189 (90%)

* Til sammenligning er min bedste ~3km tur løbet med 14,5km/t :gal:

Link to comment
Share on other sites

Dogme blev jo desværre aflyst, men jeg kunne da lokke C. ud på en gentagelse af min første tur.

Jeg havde rimelig gode ben, da de sådan for alvor kom igang - C. vil nok næsten sige for gode ben. :innocent::blush:

Naaaai, hvorfor tror du det? :innocent:

Men det er da også lidt depri, at sidst vi kørte var jeg den med overskud - og nu er det omvendt. Men jeg skal nok kommer efter dig - eller rettere foran :moon:

Lidt motivation til at løbe lidt hurtigere :laugh:

post-13362-1216974889_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Racerræs

Jeg foreslog Candymåsen at vi kørte en tur på 100+ km - den var hun med på, og hun fik så også lov til at designe ruten. :bigsmile:

Det var vaaaarmt, og vi havde vist ikke helt så gode ben som vi havde forventet/håbet. Vi strøg dog afsted de første mange km med en venlig vind.

C. fik en punktering relativt hurtigt, hvor slangen var smeltet godt sammen med dækket. :laugh:

Da vi nåede Roskilde havde jeg fået en siver. Jeg mærkede at bagenden virkede noget usikker i et sving og næste sving gik det så op for mig at der måtte være noget galt. :laugh:

Der blev fumlet lidt, men vi fik det da klaret på ca 10 min.

Til gengæld kunne vi se klokken var ved at være mange, hvis vi skulle nå hjem og se de sidste komme afsted i turen, og der kl 14.15 manglede vi stadig små 50km. Så ganske enstemmigt vedtog vi at køre direkte hjem i stedet for den planlagte "omvej" rundt på nogle af de kendte landeveje vest for KBH. Det var vist også en god beslutning, for vi var begge en smule ristede. :wink:

Der var led vind hjemaf! :gal:

Og selvom vi så ikke fik kørt de 100 i dag, så kom vi da til Roskilde og hjem til Tdf i tide, og det må siges at være en ren Bubka jeg har lavet med distance-PR'en. :laugh:

Pulsuret siger vi brugte 3:13, hvor cykelcomputeren siger 3:05 (pga lyskryds). Med 2x punktering og et par pitstop brugte vi dog omkring 3:45 i alt.

Stats

Rute:

Omvej til Roskilde ad Gl. køge landevej, til Solrød og rundt i landet. Direkte hjem af Københavnsvej/Roskildevej.

Kort-link kommer nok på lidt senere. :innocent:

Dato: 26-07-2008

Tid: 3:05:44

Distance: 84km Distance PR med hele 200 meter :laugh:

Snit: 27,1km/t

Maxhastighed: 53,4km/t

Højdemeter: ? meter, ikke så mange

Gns. puls: 137 (65%)

Max puls: 179 (85%)

Link to comment
Share on other sites

WTF!! Er du nu blevet cykelrytter?

Hver gang jeg er inde i din log, har du fået dig en ny hobby.

Hvis du nogensinde skal til at være rigtig seriøs med det, kan du altid skrive, hvis du har spørgsmål.

:laugh: Haha, ja, det kan der være noget om, selvom jeg så dog vil mene du ikke kommer forbi særlig tit.

Erfaringen siger indtil videre at jeg aldrig når at blive rigtig seriøs med noget, men nu ser vi hvordan det går med cykleriet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share