MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Racerræs - Søndag formiddag

Søndag formiddag var jeg med Candygirl og MarianneB ude i det blå på raceren. Taget i betragtning at de to tøser havde kørt tøserunden i går synes jeg nu tempoet var jævnt højt. Det er muligt vi sagde vi ville tage det roligt, men ingen af os ville jo sænke de andre, så der blev alligevel givet gas. :laugh: Jeg fik lært lidt mere gruppe-teknik og hvordan man skifter føring osv.

Efter 16km har Candygirl punktering på baghjulet - så vidt jeg kunne forstå en rimelig voldsom en - nærmest en lille eksplosion, heldigvis intet sket med dækket dog. Ved fælles hjælp (dog primært C. selv) får vi det fikset på 9 minutter.

Efter 36km nupper vi en god pause ved andedammen i Ledøje. Der kunne vi vist have siddet længe. :laugh:

Du mangler det vigtigste, fik i is og er der billeder? :laugh:

Fedt at du får lært noget teknik, jeg kan mærke at jeg mangler meget teknik, så jeg vil også i gang.

Link to comment
Share on other sites

De hjul de bruger i cykelløb er ikke anderledes end dit - når vi ser bort fra materialevalget - det er et spørgsmål om håndelag!

Det var også min fornemmelse. Hjulskifteriet i går viste mig faktisk også at det måske ikke er helt så umenneskeligt at skifte hjul så hurtigt som jeg gik og troede det var. :laugh:

Du mangler det vigtigste, fik i is og er der billeder? :laugh:

Fedt at du får lært noget teknik, jeg kan mærke at jeg mangler meget teknik, så jeg vil også i gang.

Ingen is - det eneste jeg fik at spise var en semi-smeltede müslibar. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var også min fornemmelse. Hjulskifteriet i går viste mig faktisk også at det måske ikke er helt så umenneskeligt at skifte hjul så hurtigt som jeg gik og troede det var. :laugh:

Måske hjælper det også at have en materiel sponsor... vi andre er lige en smule mere forsigtige :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Racerræs - solo

Hmm, jeg ved ikke helt om jeg blev ramt af ungdomssløvsind :innocent:, ugidelighed, en virus eller bare allergisymptomer, men jeg har været lidt off siden i mandags.

Nu var det jo fridag i dag alligevel, og det lykkedes mig at sove en hel del og bruge det meste af resten foran PC'en og programmere - weee. :wink:

Havde lidt tænkt jeg måtte få lavet noget, men kunne ikke tage mig sammen og tiden gik.

Hen imod aften fik jeg dog gjort færdigt hvad der skulle gøres, og planlagt en lille trilletur. :superman:

Solid cruise ud af Slotsherrensvej og opaf imod Værløse. Også deromkring jeg med hjælp fra en fin nedkørsel rammer topspeed. Den gjorde dog naller efterfølgende, og det var nærmest umuligt at få rystet benern' klar igen efterfølgende. Her på højdekurven kan jeg så også se at der var en hulens masse luskede højdemeter på det stykke (fra ca 18km og frem), så det var måske ikke så mærkeligt.

Hjemaf har jeg absolut ingen accelerationen i stængerne, men når først maskinen ruller får jeg holdt den fornuftigt på 34-37km/t ofte. Men accelerationer bider! :devil:

Da jeg rammer byen er snittet 31,2km/t, og tænk engang hvis jeg kunne holde snittet over 31km/t. :w00t: Men det er dælme svært. :laugh:

Slutter dog alligevel på snit-PR og lidt flere km længere end min sidste solo-tur. Denne gang blev jeg så heller ikke modarbejdet i ekstrem grad af vind og lyskryds på vejen hjem. :wink:

Stats

Rute:

Frb -> Slotsherrensvej -> Hold-an-vej -> Værløse -> Frederiksborgvej -> Hjem ad Hillerødmotorvejen

http://bikelog.dk/loadrute.php?id=1727

Dato: 05-06-2008

Tid: 1:14:03

Distance: 38,1km

Snit: 30,9km/t PR

Maxhastighed: 55,4km/t

Højdemeter: 226 meter

Link to comment
Share on other sites

Turer under 50 km om dagen er for lidt til at det må skrives i loggen :laugh: hvor er det bare træls at snittet ødelægges af bykøresel, i sidste uge var jeg på 28,5 km/t i snit 500 m fra arbejdet, 2 trafiklys gjore at jeg kom ned på 28,3 km/t :devil: jeg kan sige du ikke er den eneste der har været sløv i dag.

Link to comment
Share on other sites

Turer under 50 km om dagen er for lidt til at det må skrives i loggen :laugh: hvor er det bare træls at snittet ødelægges af bykøresel, i sidste uge var jeg på 28,5 km/t i snit 500 m fra arbejdet, 2 trafiklys gjore at jeg kom ned på 28,3 km/t :devil: jeg kan sige du ikke er den eneste der har været sløv i dag.

Når jeg intet har lavet i 4 dage, så tæller det meste. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er det blevet ren EPO-log? Se at få løftet noget tungt og spist noget kød :devil::devil::devil:

Ikke helt... halv EPO, halv røgelse :hippy:

Som tidligere skrevet mente kloge hoveder at min krop ikke havde godt af alt det tunge løfteri, og så må jeg jo lægge stilen lidt om.

Kød spiser jeg også stadig en del af.

Belønnede i øvrigt mig selv efter cykelturen med en killer-smoothie:

ca 250g frosne bær (hovedsageligt jordbær)

et squeeze sødemiddel

et drys vaniljesukker

ca 2-3 tsk sukker

300-350g mælk

og blende blende blende...

Den blev mere sorbet end smoothie, men DAMN, den rykkede. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg intet har lavet i 4 dage, så tæller det meste. :laugh:

Og så er det iøvrigt ikke længden af turene der tæller men intensiteten de køres med der betyder noget for formen. Langdistance turene i monotomt tempo er jo bare ren kalorie afbrænding, og flytter egentligt ikke ens præstationer ret meget, medmindre man lægger intervaller ind.

Så de korte en times ture har så afgjort deres berettigelse.

Link to comment
Share on other sites

Og så er det iøvrigt ikke længden af turene der tæller men intensiteten de køres med der betyder noget for formen. Langdistance turene i monotomt tempo er jo bare ren kalorie afbrænding, og flytter egentligt ikke ens præstationer ret meget, medmindre man lægger intervaller ind.

Så de korte en times ture har så afgjort deres berettigelse.

TAK :laugh:

Det er jo lige præcis også tanken :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Racerræs

Ja, som det fremgår i et par logs, så har jeg været ude og rulle en bette tur med CandyGirl 1 og 2.

De har på fornem vis beskrevet turen fra deres sadler her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...t&p=1214746

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...t&p=1214784

Tøserne satte et temmelig solidt tempo, så det var bare at følge med. Rimelig lækkert ræs rundt om Avedøreværket ude langs vandet. :superman:

De første par timer gik det fint med føringerne, dog blev vi hindret en del af lyskryds ned af Gl. Køge landevej og retur. Efter ca 55km synes mine stænger dog ikke rigtigt de skulle lave mere, så jeg lod tøserne stå for rotationen i front og arbejdede bare med at hænge på. :bigsmile:

Og nu her til aften er stængerne temmelig slatne og jeg er vist også lidt øm bagi - det var ikke nogen fornøjelse at trille ned for at handle. :laugh:

Men god tur, og glimragende vejr jo (og selskab). :wink:

3 timer i sadlen er sgu længe for sådan en anaerob tonser som mig...

Stats

Rute:

Amager boulevard -> Avedøre værket -> Gl køge landevej -> Hundige -> Tilbage -> Fælleden -> Lufthavnen rundt

http://tinyurl.com/3skqwn

Dato: 06-06-2008

Tid: 2:59:26

Distance: 83,8km PR (inkl ca 2x7km transport fra Frb til mødestedet)

Snit: 28,0km/t totalt / 29,7km/t for selve turen - begge PR for distancer på 50+ km :superman:

Maxhastighed: 45,2km/t

Højdemeter: ikke mange :cool:

Link to comment
Share on other sites

Snit: 28,0km/t totalt / 29,7km/t for selve turen - begge PR for distancer på 50+ km :superman:

Du er så god til at opfinde PR's :laugh:

Og nu du ikke selv nævner det, vil jeg lade en kommentar falde om dine føringer.

Da vi kører sydpå ad Gl.Køgelandevej er planen at dreje til højre ad Hundige Centervej og lave en lille rundstrækning tilbage til GKLV.

Ingen ad os ved præcis hvor den ligger, og vi kører langsomt forbi en del lyskryds.

så ligger Jesper i front, jeg nr. 2 og Marianne bagester. Et lyssignal skifter til gult, han kører over selvom, Marianne skulle være kørt over for taxi-gult (også kendt som rødt). Jeg ville nok have kunne nå det, men samtidig råber Marianne bagfra "Højre, højre" og jeg når at bremse... Det gør Jesper som sagt ikke, der er tilsyneladende også en stor reaktionstid/bremselængde på hans cykel - eller også trængte han bare til lidt rul :tongue: men tilbage ad rette vej, kommer han da.

Tilbage ad GKLV skal vi så finde Avedøre Holme. Vi er igen usikre på, hvor det er vi skal dreje, vi for stoppet en gang, hvor det bare er en mindre sti - vi kunne nok godt kører ad den, men ved ikke rigtigt, hvor den fører hen. Vi fortsætter.

Så ligger Jesper igen i front, da han er i fodgænger overgangen, råber Marianne igen "Jeg tror vi skal dreje her". Jesper stopper og vender om. Men jeg er ret sikker på, at det ikke var der vi kom fra - det var vejen ned til Brøndby strand. Den har jeg desuden en gang tidligere "undersøgt" for ordentlige cykelstier, men kun fundet grusveje.

Så igen, igen kan Jesper få lov at vende om, og kører samme vej igen.

Han fortsætter i front og siger "Skal vi give den lidt gas, eller skal vi snart dreje?" og næsten inden han for sagt det, er der et skilt mod Avedøre Holme. :laugh:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Du er så god til at opfinde PR's :laugh:

Nej, søde.

Jeg kan opfinde øvelser til lejligheden, men PR's er altid helt reelle. :innocent:

Problemet med de gule lyskryds er jo at jeg er så glad når jeg først er oppe i fart, at det er synd og stoppe. :blush: Og jeg er det ikke altid jeg lige kan tage højde for at i danner hale med 10-20 meter. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Problemet med de gule lyskryds er jo at jeg er så glad når jeg først er oppe i fart, at det er synd og stoppe. :blush: Og jeg er det ikke altid jeg lige kan tage højde for at i danner hale med 10-20 meter. :wink:

Har du tænkt at de måske ikke kan følge med i dit tempo og det er derfor de hænger bagefter, eller snakker de bare og glemmer at holde øje med dig. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Racerræs

Ja, som det fremgår i et par logs, så har jeg været ude og rulle en bette tur med CandyGirl 1 og 2.

:gal::tongue:

Tillykke med PR's :smile:

Har du tænkt at de måske ikke kan følge med i dit tempo og det er derfor de hænger bagefter, eller snakker de bare og glemmer at holde øje med dig. :tongue:

Har du overhovedet læst beskrivelsen af turen? :nonono::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Eller også tænker vi "Når vi nu ikke ved hvornår vi skal dreje, så er det nok smart at sænke hastigheden lidt ved lyskrydsene, så man kan nå at dreje".

:4smartass:

Så er MaxP måde da meget sjover, brugte den selv i søndags :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Formiddags-Mysore @ yogamudra

Huhaa! Max Svedigyoga

En meget dryppende praksis :laugh:

Det betyder som regel god smidighed, og det var bestemt ikke tosset. Især gode takter til sidst i min modificerede yogamudra, hvor næsen var i gulven uden store vanskeligheder.

Rimelig godt overskud på gennemspringningerne indtil Marichyasana B - så løb jeg tør for overskud :blush:

Yogamudra - når jeg laver den ligger skinnebenene ovenpå hinanden "foran" kroppen og ikke i lotus (endnu)

09b-Yoga-Mudra-ZOOM-150x150x30.jpg

Racerræs - nu med puls! :w00t:

En bette aftentur featuring Miss CandyGirl, der havde fået lov til at bestemme ruten.

Hun troede man kunne komme hele fælleden rundt, men det kunne man ikke, så i stedet blev til helt til enden af Kanalvej og samme vej retur. :wink:

En dejlig tur i godt selskab, og det var meget rarere at blive kølet af fartvinden frem for bare og sidde hjemme og smelte.

Da vi først kom ud på fælleden og kørte sydpå lå vi mest på hjul. Tilbage igen var det mere hyggerul i godt tempo, og vi lå primært to og to.

Til sidst på turen fik jeg endda lov at trække en del. :superman:

Rimelig moderat snitpuls må jeg sige - vel egentlig en positiv overraskelse. Maxpuls blev nået op af Kalvebod bro, hvor CandyMåsen lige skulle sættes. :tease:

Stats

Rute:

Frb -> Amager fælled syd/nord -> Avedøre holme -> Gl køge landevej -> Vigerslev alle

http://tinyurl.com/5k9x9p

Dato: 08-06-2008

Tid: 1:47:15

Distance: 47,5km

Snit: 26,6km/t

Maxhastighed: 41,7km/t

Højdemeter:

Snitpuls: 128 (60,5%)

Maxpuls: 172 (81,5%)

Est. kcal: 1307

Link to comment
Share on other sites

Racerræs - nu i stor folk :w00t:

Dagen faldt ud således, at jeg endte jeg at køre sammen med CandyGirl, MarianneB og Heino-folkene. Vi var en ordentlig flok på omkring 25.

Vi kørte i et adstadigt rulletempo og hyggede, så ingen problemer med at følge med dér. Lige efter vi krydsede motorvejen var første interval. Ca 4 km hvor vel omkring halvdelen blev kørt i rulleskift (og i øvrigt delte vi os i to hold til alle intervaller). Vi kommer ud af noget læ med 40+ i timen, der bliver givet frit og forrest ligger jeg tilfældigvis og bliver ramt af en ond ond sidevind. :devil: Den skulle man lige vænne sig til. Jeg havde ingen anelse om intervallets længde, så jeg prøvede bare at følge med de forreste. :laugh: En enkelt var dog temmelig skrap og satte mig og en mere. Resten var bare gaspedal i bund og acceptere det stigende mælkesyreniveau i lårbasserne. Jeg ville godt have haft den sluttede en halv km tidligere, men jeg holdt da andenpladsen. :superman: Nøøj, hvor var mine stænger også smadret. Der blev bestemt ikke sparet - måtte jo ikke blive hentet. :innocent::laugh:

Derfra gik det videre i rulletempo over til en 7km rundstrækning som vi brugte på at øve rulleskift - igen i to grupper og givet frit på de sidste par km. To ture rundt med spurten i modvind og en til sidst i medvind. Jeg nappede tredjeplads alle gangene. :devil: FÅÅÅÅCK, det er fedt at give MAX GAS og blive presset på den måde. :w00t::4jumpy:

På turen i medvind lå vi de samme tre gutter i front med mig forrest på et stykke efter en bakke og med seriøs medvind. Pludselig jernede jeg afsted med 58km/t og fik så på fornem vis skudt de to andre afsted til den sidste stigning. :laugh: Erfaring med ruten er godt. :wink:

Så var det tid at trille hjem igen, og på turen blev der lige smidt et par mere eller mindre improviserede spurter ind. Jeg skulle selvfølgelig lege med på begge to. :devil:

Jeg er lidt i tvivl om den maxpuls kan passe, for godt nok var jeg presset især på første interval, men så meget? :unsure::laugh:

Mere, mere, mere :devil:

Stats

Rute:

Brøndby -> Herstedøster -> 3x Rundtur sydvest for Sengeløse -> Tilbage nogenlunde samme vej. 53km fælles og så naturligvis 2x7km transport.

http://bikelog.dk/loadrutever4.php?id=1802

Dato: 11-06-2008

Tid: 2:22:30 (i alt)

Distance: 67km

Snit: 28,2km/t - PR på 50+km

Maxhastighed: 58,0km/t PR :bike:

Højdemeter: 250+meter

Pulsdata startet efter ca 10 km: 2:06:33

Snitpuls: 141 (67%)

Maxpuls: 205 (97%) :blink::devil:

70-80%: 28:22 (22%)

80-90%: 13:50 (11%)

90-100%: 1:46 (1%)

Est. kcal: 1695

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Nå, så så Maxie lyset mht. at køre ræs direkte med/mod andre. Det er nemlig supergeil.

Hvis den målte puls på 205 vitterligt ER 97% fordi du ved at din maxpuls er 211 (fåkking høj maxpuls) passer det sikkert. Ligger som regel selv på 97-99% hvis jeg bliver presset i spurtopgør på træningsturene og hvis man kæmper svinagtigt for ikke at blive sat/blive hentet kan man også sagtens kommer derop.

Lyder som om der dersens Heino-træning ikke er så tosset endda.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nå, så så Maxie lyset mht. at køre ræs direkte med/mod andre. Det er nemlig supergeil.

Hvis den målte puls på 205 vitterligt ER 97% fordi du ved at din maxpuls er 211 (fåkking høj maxpuls) passer det sikkert. Ligger som regel selv på 97-99% hvis jeg bliver presset i spurtopgør på træningsturene og hvis man kæmper svinagtigt for ikke at blive sat/blive hentet kan man også sagtens kommer derop.

Lyder som om der dersens Heino-træning ikke er så tosset endda.

Hehe, ja det er måske ikke helt forkert - morede mig i hvert fald godt i går. :bigsmile:

Ang pulsen, så plejer fejl-målinger jo at være 220+, og jeg har heller aldrig oplevet "realistiske fejlmålinger" (tror jeg da). Nu er det ved at være et par år siden jeg ramte de 211 - ikke som deciderede maxpuls-test, men pretty close. :wink: Når jeg tænker på hvordan jeg havde det på interval 1, så kan det egentlig også godt passe. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at have dig med igår. Og ja du så ud til at være i dit rette element og kunne jo slet ikke lade være med at give den gas :tongue: Og selvom du så smadret ud efter intervallerne, lignede du næsten et julelys :wink:

Men ihhhh hvor er du irriterrende, at du på din første tur med sådan nogle intervaller/spurter bare kan køre med :dry: Men der burde jo også være rum til forbedringer, og hvad kan det så ikke blive til....

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share