MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Sindssyge Pistols, MaxP... kan ikke engang forestille mig hvor vildt det er...

Tak tak.

Det var nu meget stille og roligt. :tongue:

Crazy pistols! Men der er jo ingen video af det væltende træ i skoven, og dermed er det heller aldrig sket... :tongue:

Skov? Træer? Jeg var i kirken. :unsure:

I øvrigt er mine lår og baller kraftigt uenige med dig om hvorvidt jeg lavede pistols i går. :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Gripperwork fredag 15-01-2010

Jeg må lige battle lidt baktusser for tiden, så der kan desværre ikke blive til meget andet end lidt mobility, stræk og naturligvis grebstræning. :devil:

Jeg forsøgte mig med lidt partial CoC #2 for to dage siden, men der var bare intet at trykke med overhovedet, så efter ganske få singles blev det droppet. :unhappy:

CoC Trainer

10 reps

CoC 1

5 x 5 reps

KB hammercurl

1 x 8 @ 8kg

2 x 8 @ 12kg

Wristroller 50mm

2 x 2+2 ture @ 8kg

Link to comment
Share on other sites

Sømbøjning 16-01-2010

Så var man lige en tur i Bauhaus for at købe søm! :laugh:

5kg á 4,6x130mm og 5kg á 5,5x140mm - begge runde. Det er samme diameter som dem jeg har fra silvan, så jeg tænkte det passede fint, og af dem har jeg kun haft bukket de små, som virker tilpas hårde pt.

Med en mindre sample-vejning estimerer jeg at der er omkring 180 søm i af de "store" og 280 af de mindre. :superman:

Ganske acceptabelt for 130,- pr pakke. :devil:

Til bukningen ->

Nail 4,6x130mm rund

2 stks

- Lettere end ventet, også markant lettere end silvan-sømmet med samme specs, dog firkantet.

Et fint opvarmningssøm, og så kan jeg måske øve med det i andre stilarter end min dobbelt-overhånd freestyle. :bigsmile:

Nail 5,5x140mm rund

1 stk

- Now we're talking. God udfordring. Meget lig det silvan-sømmet på 4,6mm.

Nail 4,6x130mm firkantet

1 stk

- Så var det ved at være hårdt. 4 søm er høj volumen!!! :laugh:

Nail 5,5x160mm firkantet M*F*

1x miss

- Giftig satan! :gal:

Fik lavet et lille bitte buk på den, men ellers var der udsolgt. Svært at sige om jeg kan få den med en bedre "optakt", hvordan den så end skal se ud.

Sømmene:

post-1845-126367893656_thumb.jpg

"Bulen" på det store søm kan anes. :laugh:

Jobs done :devil:

post-1845-126367894524_thumb.jpg

Konklusion:

Der er forskel på søm!

Nu måtte jeg så også lige måle efter, og det viser sig da også at de firkantede 4,6'ere nærmere måler 4,8-4,9, og de firkantede 5,5'ere måler 5,8. Dertil kan det jo så gøre en væsentlig forskel om det er firkantet eller rundt, og med selve metallet. De firkantede er varmeforzinkede (ikke at forveksle med forsinkede :tongue:) og har dermed en tydelig legering, hvor de runde er blanke og uden legering.

Efter at have tjekket Kaufs log kan jeg se jeg jo også er nødt til at have en kasse 6'ere. :laugh:

Bending is fun. Overvejer stærkt en ny avatar...

post-1845-126368004603.png

Link to comment
Share on other sites

Haha, så fik du nyt avatarbillede :laugh:

Jeg skrev en længere post til dig i nat, som så valgte at forsvinde et sted i fiberkablet :angry: Rookiemistake IKKE at kopiere inden afsending :blush:

Jeg giver dig helt ret i, at der er stor forskel på sømmene. Bauhaus sømmene er noget nemmere at have med at gøre, end de firkantede bitches fra Silvan!!

Når du har bukket dem, skal de jo rettes ud igen og bukkes modsat et par gange, så du kan få dem knækket også :cool: Det er her poterne virkelig kommer på prøve! Det er ofte der, de rigtige problemer opstår - lige i stickypoint på vej tilbage :devil:

Du kommer hurtigt op på 6'erne også. Jeg bruger allerede, efter 8-10 buk, 5,5'erne som "opvarmning" eller går direkte på 6'eren. Jeg har også en enkelt 7'er, som jeg vil prøve at nakke om små 14 dages tid :king:

Fedt, at du er kommet igang med bukningen! Det er skideskægt! :4thumbup: Jeg har allerede sendt adskillelige MMS'er med knækkede og bukkede søm til flere af mine gutter, som mener at det er en mærkelig hobby. Dog har 2 af dem allerede været forbi, mærket testoteronboosted og lyst af lykke, da de knækkede deres første nail :w00t: :4thumbup:

En af mine kammerater definerede sgu' meget godt det der bending halløj, da han udbrød: "Hold da kæft, det her er jo BesserWizzer for MÆND!" :laugh: :laugh:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Haha, så fik du nyt avatarbillede :laugh:

Jepper. Ikke mere af det holistiske pjat til mig, nu skal der bøjes noget jern - meget bogstavelig talt. :devil:

Overvejede kort Bender, men synes ikke han gjorde sig så godt i avatar-størrelse, og så faldt jeg lige over Hr Jernmand og synes den var helt perfekt. :devil:

Må lige lave en smiley-udgave også. :tongue:

Jeg skrev en længere post til dig i nat, som så valgte at forsvinde et sted i fiberkablet :angry: Rookiemistake IKKE at kopiere inden afsending :blush:

Jeg så faktisk godt du var igang med at skrive og undrede mig da noget over at der så ikke kom noget indlæg ud af det. Og ja, sådan nogle forsvundne bits er sgu svære at fange igen.

Jeg giver dig helt ret i, at der er stor forskel på sømmene. Bauhaus sømmene er noget nemmere at have med at gøre, end de firkantede bitches fra Silvan!!

Når du har bukket dem, skal de jo rettes ud igen og bukkes modsat et par gange, så du kan få dem knækket også :cool: Det er her poterne virkelig kommer på prøve! Det er ofte der, de rigtige problemer opstår - lige i stickypoint på vej tilbage :devil:

Du kommer hurtigt op på 6'erne også. Jeg bruger allerede, efter 8-10 buk, 5,5'erne som "opvarmning" eller går direkte på 6'eren. Jeg har også en enkelt 7'er, som jeg vil prøve at nakke om små 14 dages tid :king:

Fedt, at du er kommet igang med bukningen! Det er skideskægt! :4thumbup: Jeg har allerede sendt adskillelige MMS'er med knækkede og bukkede søm til flere af mine gutter, som mener at det er en mærkelig hobby. Dog har 2 af dem allerede været forbi, mærket testoteronboosted og lyst af lykke, da de knækkede deres første nail :w00t: :4thumbup:

En af mine kammerater definerede sgu' meget godt det der bending halløj, da han udbrød: "Hold da kæft, det her er jo BesserWizzer for MÆND!" :laugh: :laugh:

Haha, noget simplere regler dog, men bøjning er helt sikkert mucho spas for sådan nogle tosser som os.

Indtil nu synes jeg ligesom at målet er nået når sømmet er bukket godt sammen, men jeg kan da lege lidt med at få dem knækket også. Har heller ikke smidt de bukkede ud endnu. :laugh:

Fedt du gir den så meget gas med bending !! Og ja, de firkantede varmebenhandlede er langt hårdere end de runde søm! Vi ska snart ha fingrene i de Red nails så vi ka se hvor hårde de ka være :)..

Lad os sende en bestilling afsted om en uges tid. Jeg smider lige en pm rundt desangående. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Aften-hjemme-styrke-hygge tirsdag 19-01-2010

Lidt igang-igen-træning efter en omgang vintersnue

Opvarmning

squats

lateral lunges

generel hoftemobilitet

KB halos

T-pushups

Pullups

3 x 5

Ring dips

3 x 5

Inverted piked pullups (i ringene)

3 x 5

Support i ringene

3 x 20sek

Pistols

1 x 5+5 Almindelige pistols

2 x 5+5 Crane dips

- Crane dips er fine til at holde teknikken lidt mere striks og så giver det et dejligt stræk af baglåret.

Kørte de 5 styrke-ting i et meget roligt circuit, men fornuftig pause mellem hver runde. Total anti-crossfit-style. :laugh:

Derefter...

Grip-work

:4flex:

Nail bending 4,6x130mm rund

2 stks

- Nemme nemme buk.

Jeg forsøgte at få dem knækket, og fik dem bukket en håndfuld gange ind og næsten ud igen, men det lykkedes sgu' ette lige.

Det virkede helt umuligt at få rettet sømmet helt ud - det smuttede bare rundt i hånden, og så blev min vikling hurtigt løs. :sneaky2:

Nail bending 4,6x130mm firkantet

1 stk

- Grrr

Nail bending 5,5x140mm rund

2 stks

- "Tung, men nem"? Nææ, det dur ik'. :laugh:

"Hård, men let" må det være. :tongue:

Pinch grip board

3 x 1+1 @ 8kg, 5 sek hold, 5,4cm

3 x 1+1 @ 12kg, 5 sek hold, 5,4cm

- Korte pause mellem reps på de 8kg, sådan 5-10 sek pr skift. Noget længere på de 12 kg.

Der skulle ballerne også klemmes sammen. :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Trænergerning i går (as usual) med hele 3 mennesker til Øvet Hold og overraskende meget gang i OpenGym, hvilket betød meget mindre tid til gøgl. :laugh:

Så det blev kun til en god håndfuld boxjumps på 1 meter og overhead squat med sloshpipe. :w00t:

Det var pænt svært, dels fordi vandet jo vælter rundt, og så især fordi det er en 2,5-3 meter pipe på omkring 12-15cm i diameter. Den var mildt sagt svær at holde om, og irriterende hård imod tommelfingeren.

Det blev til 11 reps i "bedste" forsøg i OHS, og så lige en enkelt frontsquat-pistol uden problemer. Blev også lokket til en OHS-pistol, men den ville ikke.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit søndag 24-01-2010

Første holdtræning i 2010. OMG :crazy:

Det føltes også som en evighed siden (hvilket så var 19. dec) og det var vist blevet til ca 3 gange Open Gym her i løbet af januar.

Der er lang vej til topformen igen. :laugh:

Men man skal jo starte et sted, og nu havde jeg undervist de første tre timer om formiddagen og kunne så lige slutte med selv at joine timen.

Opvarmning

Sjov og spas

Snatch teknik

WOD

15-12-9-6-3 reps af:

- Power Snatch 40kg

40 airsquats efter hver runde

Tid: 10:56 Rx

Tog det rimelig roligt på snatches, men de squats bed godt nok en del mere end jeg synes var sjovt. :wink:

Sluttede tilpas forpustet og med lårbasser fulde af syre, men ikke et total kollaps.

Jeg har lidt indført Mikka Salo's SISU-koncept som kort sagt går ud på at det ikke skulle være nødvendigt at smide sig ned på ryggen efter en WOD som et forsvarsløst dyr.

Det må jeg så se om jeg kan holde. :laugh:

SISU betyder noget i retning af mod eller udholdenhed.

I morgen skulle den gerne stå på lidt kettlebell hjemmehygge og grebshalløj. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebell hygge mandag aften 25-01-2010

Clean & press ladder @ 16kg

1H Swings @ 16kg

Snatches @ 16kg

- Med vanter på :laugh: Fint for hænderne (ikke at de er så hærgede for tiden) og lige en tand ekstra udfordring for grebet.

Det blev kun ganske lidt, så ingen tal af betydning.

Jeg er godt igang med at tygge Enter The Kettlebell igennem for brugbar information (igen), og der skal helt sikkert mere gang i kanonkuglerne derhjemme.

Grind og quick lifts kan der helt sikkert komme noget godt ud af, så blandet med lidt Crossfit og øvrig hjemmegøgl skal det nok blive super. :superman:

Efterfulgt af:

Grip work

Nail bending

1x 4,6mm rund (meget let)

2x 4,6mm firkantet (hård!)

1x 5,5mm rund (hård)

1x 4,6mm rund (meget let)

- Ikke flere af de små firkantede bæster fra Silvan - nu er der kun de store firkantede tilbage som jeg ikke har bøjet endnu (og de to kasser runde :devil:)

CoC Trainer

5 reps

CoC 1

5 reps

CoC 1½

5 reps

CoC strap holds

CoC #1½ @ 8kg, 8 folder på stroppen

CoC #1 @ 8kg, 8 folder

CoC T @ 8kg, 8 folder

- Eksperimenterer. Det lod sig lige gøre at holde med højre for 1½ og 1, men venstre kunne kun løfte den ganske kort. Traineren virkede bedre, så der skal tilsyneladende være et rimeligt overskud før strap holds giver mening. Må lige læse op på hvad Brookfield siger om det i morgen.

Så kom min gamle yoga-strop til gavn igen :laugh: - dælme smart hvis jeg selv skal sige det.

Rope lifts

et par x 12kg @ 11mm

et par x 12kg @ 8mm

et par x 16kg @ 11mm

et par x 16kg @ 8mm

1 x 24kg @ 11mm

0 x 24kg @ 8mm - den ville inte...

- Et stykke reb rundt om håndtaget på en kugle, og så ellers bare løft det lodret.

24kg kom lige op med begge sider @ 11mm, men var som limet til jorden @ 8mm.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt indført Mikka Salo's SISU-koncept som kort sagt går ud på at det ikke skulle være nødvendigt at smide sig ned på ryggen efter en WOD som et forsvarsløst dyr.

Det må jeg så se om jeg kan holde. :laugh:

SISU betyder noget i retning af mod eller udholdenhed.

Hov Rawhawk, det ligner da slet ikke dig at være så upræcis! :nonono:

Sisu er et ældgammelt finsk udtryk, og er et synonym for alle de egenskaber man skal have for at kunne overleve i livsfjendtlige omgivelser: såsom råstyrke, vilje, udholdenhed og evnen til at tænke klart i pressede situationer.

Wikipedia siger, at ”…sisu is defined by a long-term element in it; it is not momentary courage, but the ability to sustain an action against the odds. Deciding on a course of action and the sticking to that decision against repeated failures is sisu.”

Så Sisu-konceptet er langt mere omfattende og decideret mere hard core end bare at lade være med at rulle sig rundt på gulvet efter en WOD.

Og det ikke at ligge på ryggen er heller ikke noget, der står i den store Sisu bibel. Det er Mikkos interpretation af Sisu, fordi han engang har læst, at det er et tegn på svaghed og overgivelse, når dyr ligger ned på deres ryg. Imponerende, at han overholder det konsekvent.

Lidt mere om Sisu finder du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Sisu

Og læg mærke til sidste sætning under ”Cultural Significance”. Love it! Mikko er indbegrebet af Sisu. :worship:

Uhh, MaxP, jeg ser frem til at se dig kæmpe mod alle odds i kirken … :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Miss Daisy

Dejligt at se du følger med og holder mig i ørene. :laugh:

Jeg undskylder mange gange for min sløsethed ang SISU.

Det er helt sikkert et interessant koncept, men nok næppe noget jeg bare lige kan tage til mig.

Så her i første omgang synes jeg bare godt om at man i det mindste skal kunne stå på benene efter en WOD, så det vil jeg prøve. :smile:

Wikipedia siger, at "…sisu is defined by a long-term element in it; it is not momentary courage, but the ability to sustain an action against the odds. Deciding on a course of action and the sticking to that decision against repeated failures is sisu."

Det minder mig om dette Einstein-citat:

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results"

Næppe det der helt menes med SISU, så jeg ville nok have formuleret det anderledes.

Uhh, MaxP, jeg ser frem til at se dig kæmpe mod alle odds i kirken … :superman:

De odds jeg skal kæmpe mod (formoder vi snakker til Challenge) er at få deltagerne til at udføre øvelserne efter de fastlagte standarder. :shades:

Jeg deltager ikke selv.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells back to basics - tirsdag 26-01-2010

Jeg tror sørme jeg lige så stille går igang med noget der ligner "RKC Rite of Passage". Første dag var let dag, så det går lige.

Målene er også dejligt ligetil:

1. Snatchtest 200 reps på 10 min med 24kg.

2. Clean&Press kuglen tættest på halv kropsvægt - jeg er flink og runder ned til 40kg. :devil:

Half Get Up (light)

5 min kontinuerligt @ 16kg, 3 reps pr side

- Easy peasy

Clean & Press ladders (light)

1,2,3,4,5 @ 16kg

1,2,3,4,5 @ 16kg

1,2,3,4,5 @ 16kg

- Var nok tanken at det skulle have været 5 ladders, og så måske ikke helt til 5, men nu kørte det så fint.

5'er runderne nåede da også lige akkurat og blive hårde for venstre side.

Sidste ladder med vanter på. :cool:

Snatches (light)

6 min @ 50-60% -> 5x10+10 @ 16kg, 25 sek pause

- Minuttallet blev afgjort med kast af to (virtuelle :tongue:) terninger.

Pausen passede cirka med en 2:1 work:rest ratio.

Højres snatch sidder supertight og kuglen ligger fint og løst i hånden.

Venstre føles lige en tand mere akavet og kuglen får flået lidt mere i huden.

Så fik jeg også sved på panden i dag. :superman:

Dejlig lille omgang. Benern er af beton på den ufede måde fra søndagens Crossfit, men heldigvis intet problem til dette.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Så kom der lidt (ok, mange) godter fra Ironmind.

TRS skulle have søm, og jeg vil lige vise The Red Nail :devil: i sammenligning med mine børnesøm.

Det røde "søm" måler 17,5cm i længden og 8mm i diameter, hvor de normale søm er 13-14cm lange og hhv 5,5m og 4,6mm tykke.

post-1845-126460367509_thumb.jpg

Jeg skulle (bl.a.) have IMTUGs - og hvor er de nuttede på den onde måde. :laugh:

Med min nuværende styrke passer 3'eren perfekt til pinchgripping, 4'eren er fin til lille- og ringfinger, og 5'eren til pege- og langfinger. Og da mit fokus klart mest er på pinch og lille/ringfinger passer det også glimragende til opgradering.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells back to basics - torsdag 28-01-2010

I går til Open Gym kunne jeg lige klare at holde styr på rytlig og få lavet 3 sæt x 10 reps af Man Makers med 2x10kg hex dumbbells. Så håber jeg bare de virker. :bigsmile:

Videre med aftenens halløj.

Opvarmning

Halo 12kg

Swings 16kg, 24kg

Cleans 24kg

TGU 16kg, 24kg

KB swings (tunge)

3 x 10 @ 32kg

- 2-hånds, høje swings og fokus på at få kuglen derop uden træk med skuldrene.

"Tungt" er selvfølgelig relativt, og de virkede faktisk helt ok, og trods alt det tungeste jeg har herhjemme af kugle. :wink:

"Loaded" KB Cleans

3 x 5+5 @ 32kg

- Det kalder Pavel dem, men at de er "loaded" består egentlig bare i at man tager ordentlig imod kuglen og er klar før den lander og ikke først forsøger at tage i mod når den lander.

Ikke så overbevisende greb fra venstre pote, da det var uden grebsassistance (og den er svag), så selve cleanet måtte gøres lidt mere flydende og lidt mindre flå i kuglen. :wink:

Føltes ellers godt.

Cleans kørt skiftevis med...

Turkish Get Up

3 x 1+1 @ 32kg

- Tung start, anden runde god, venstre rep i sidste runde blev tungere end den behøvede, men op kom de da.

Dejligt at få luftes den tunge. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej. :smile:

Jeg faldt tilfældigt over din log, engang jeg surfede lidt rundt herinde, og har fuldt med siden, fordi det er sjovt at læse om din alternative træningsformer med søm og alverden. :biggrin:

Og så kom jeg i tanke om, at jeg engang så en kollega dele et æble med de bare næver (altså hev det i stykker, så det delte sig der, hvor man normalt ville lægge første snit med en kniv). Jeg syntes det var en ret blæret måde at spise sin frugt, og tænkte om du måske har prøvet om du kan det? bigsmile.gif

Hvis du ikke synes det er blæret, så bare nevermind..... blush.gif

Link to comment
Share on other sites

Hej. :smile:

Jeg faldt tilfældigt over din log, engang jeg surfede lidt rundt herinde, og har fuldt med siden, fordi det er sjovt at læse om din alternative træningsformer med søm og alverden. :biggrin:

Og så kom jeg i tanke om, at jeg engang så en kollega dele et æble med de bare næver (altså hev det i stykker, så det delte sig der, hvor man normalt ville lægge første snit med en kniv). Jeg syntes det var en ret blæret måde at spise sin frugt, og tænkte om du måske har prøvet om du kan det? bigsmile.gif

Hvis du ikke synes det er blæret, så bare nevermind..... blush.gif

Hint: husk den rigtige æble sort og type! :wink:

Jeg så Bob Sapp crushe et æble, som var det en opblødt mariekiks, i et talkshow :crazy::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej. :smile:

Jeg faldt tilfældigt over din log, engang jeg surfede lidt rundt herinde, og har fuldt med siden, fordi det er sjovt at læse om din alternative træningsformer med søm og alverden. :biggrin:

Og så kom jeg i tanke om, at jeg engang så en kollega dele et æble med de bare næver (altså hev det i stykker, så det delte sig der, hvor man normalt ville lægge første snit med en kniv). Jeg syntes det var en ret blæret måde at spise sin frugt, og tænkte om du måske har prøvet om du kan det? bigsmile.gif

Hvis du ikke synes det er blæret, så bare nevermind..... blush.gif

Hej og velkommen i loggen.

Glæder mig du finder lidt underholdning i min log. :bigsmile:

Jeg har godt hørt om æbleoverrivning, men ikke noget jeg har givet mig i kast med selv. Og ja, det godt nok mandigt lige at flække et æble sådan. :laugh:

Som Kauf siger er sort og ikke mindst størrelse nok ret afgørende for opgavens sværhedsgrad.

I en bog jeg har om grebstræning nævnes bl.a. følgende styrkeprøver:

- Knus en rå kartoffel

- Bøje/knække mønter

- Punktere en tennisbold ved at klemme den i stykker eller man kan bare rive den over

- Rive hjørnet af et kortspil (fordi det er for let bare at rive det midt over :wink:)

- Klemme en fuld sodavandsdåse til den springer (

)

Bare til inspiration naturligvis.

Link to comment
Share on other sites

Hint: husk den rigtige æble sort og type! wink.gif

Jeg så Bob Sapp crushe et æble, som var det en opblødt mariekiks, i et talkshow crazy.gifw00t.gif

Jeg er ret sikker på at det var et royal gala æble i gennemsnitlig størrelse (for sorten).

Hvad er forskellen mellem sort og type? :smile:

Hej og velkommen i loggen.

Glæder mig du finder lidt underholdning i min log. bigsmile.gif

Jeg har godt hørt om æbleoverrivning, men ikke noget jeg har givet mig i kast med selv. Og ja, det godt nok mandigt lige at flække et æble sådan. laugh.gif

Som Kauf siger er sort og ikke mindst størrelse nok ret afgørende for opgavens sværhedsgrad.

I en bog jeg har om grebstræning nævnes bl.a. følgende styrkeprøver:

- Knus en rå kartoffel

- Bøje/knække mønter

- Punktere en tennisbold ved at klemme den i stykker eller man kan bare rive den over

- Rive hjørnet af et kortspil (fordi det er for let bare at rive det midt over wink.gif)

- Klemme en fuld sodavandsdåse til den springer (

)

Bare til inspiration naturligvis.

Ha ha, der er mange gode. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsgripping 29-01-2010

Efter lidt veloverståede pligtøvelser i form af mave/ryg/swissball tamtam og rotatorcuff skulle der grippes

Opvarmning

Ironmind Green Egg

Nailbending

2x 4,6mm rund

0x double 4,6mm rund :laugh:

1x 4,6mm rund

2x 5,5mm rund

1x 4,6mm rund

- Nu med nye ironmind hand pads. :smile: De er lidt underlige på den måde at det er et 12x12" stykke som er foldet til 4x12" og så derfra rullet på sømmet. Jeg synes dog det fungerede skidt, så jeg foldede det et par gange på de anden led også til cirka 4x4" og så derfra rundt om sømmet. Ikke overbevisende genialt, men det virkede noget nemmere at bøje 5x5mm sømmene end tidligere, så måske det alligevel gør forskel. Det er mest sømmets hoved der gør det lidt bøvlet at folde omkring, men det må jeg vist leve med når jeg ikke vil købe Ironmindsøm i dyre domme. :smile:

Jeg forsøgte mig med to 4,6mm søm på samme tid, men det var lige voldsomt nok. :laugh: Fik lige lavet en lille bule i dem, og så måtte jeg jo nøjes med at bøje dem enkeltvis.

IMTUG ring+pinkie

10+10 reps @ IMTUG 3

12+12 reps @ IMTUG 4

10+10 reps @ IMTUG 4

10+10 reps @ IMTUG 4

et par squeeze @ IMTUG 5

- Det skal nok blive godt med noget direkte træning for de to små fingre. Pga. vægtstangsarmen er jeg ret overbevist om at de trods deres lavere absolutte styrke er ret afgørende for et godt tryk på CoC'erne.

IMTUG Pinch

5+5 reps @ IMTUG 3

5+5 reps @ IMTUG 3

5+5 reps @ IMTUG 3

- Jeg kunne ikke helt blive enig med mig selv om hvor det var bedst at holde, men det må næsten være på tommelens yderste led, da det eller vil ligne for meget et alm grippergreb og i hvert fald ikke føles som tommelen man træner.

Cooldown

Expand bands 2x15 @ grøn elastik

Green Egg

Dexterity balls - 2 kugler, begge retninger

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share